Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @nettie, bedankt meid.... was niet van plan in een depressie te raken... en probeer ook echt wat extra uurtjes rust te nemen, en vooral mezelf niet iets aan te praten... per slt van rekening hebben we een plaatje van een dochter op de wereld gezet... ook heb ik heel veel contact met de wijkverpleegkundige... en houd de huisarts me ook in de gaten.... verder kan ik mn ei bij manlief, hier en bij vriendinnen, schoonzus en zus kwijt.... ben ook echt wel blij met ons meisje, en maakt me ook wel blij.

de moed zakt me gewoon in de schoenen als ze zo lang moet huilen savonds, en de nachten zijn dan echt nog te kort... moet ook niet vergeten dat we een bevalling van 3 dagen hebben gehad.... enz enz...

@merleq, jep... maar dat kan toch niet de bedoeling zijn dat je zooooveel moet huilen voor een voeding.... en er een uur, 2 uur, 3 uur mee bezig bent.... voor mij zijn die CB gesprekken ook zeer nuttig, en het lucht me bovenal nogal op....

@journey, als ze 2 borsten heeft gehad maak ik meestal nog 60cc en zie wel wat daar van op gaat, meestal is 30 cc ok... en als ze volledig fles krijgt dan maak ik 90cc en meestal heeft ze genoeg aan 60 tot 70cc...

@lotus, super gefeliciteerd met jullie beebje...

2. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Nou, vanmorgen kwam Valentijn dus gewoon wéér om 4 uur, dus ik ben maar meteen opgestaan met hem en heb hem de fles gegeven. Toen sliep hij lekker verder tot 9 uur! Ik denk dat meneertje dus toch gewoon weer 6 voedingen nodig heeft… Alhoewel, hij meldt zich nu pas weer en het is al bijna 14 uur… we zullen zien!

Vanmorgen bij de fysio geweest en het is nog helemaal niet goed met mijn bekken… Ze heeft het gemasseerd en vertelde me dat het nog minimaal 9 maanden duurt voordat het over is, maar dat het ook wel een jaar kan duren :( BALEN!
    Wel vertelde ze dat je er bij een tweede minder last van hebt, omdat je direct weet wat je moet doen en dat je jezelf meer in acht neemt.. Dat schept weer hoop ;)

Jeetje, en nu ga ik mijn compressen maar weer eens vervangen :( Heb het net een half uur geleden vervangen en nu is mijn truitje weer nat… Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik doorlek… Durf me niet eens buitenshuis te vertonen, tenzij ik iets zwarts aan heb van wol of zo, wat je dan dus niet ziet… Ik hoop dat ik woensdag een oplossing te horen krijg, want het doet ook gewoon pijn de hele dag… Alsof er met mesjes in mijn tepels gestoken worden en mijn borsten zelf staan ook de hele dag op spanning… bleh…

3. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Patricia, ik dronk inderdaad als kind ook al zoveel, mijn ouders konden de flesjes niet gauw genoeg vullen… En het gekke is, ik heb ook echt gewoon dorst. Zo erg, dat als ik niets te drinken in de buurt heb, ik heel chagrijnig kan worden!
    Die vrouw van het cb vraag het voor mij na aan de lactatiekundige,omdat ik ervoor moet betalen om zo’n vrouw te bellen… Als ze geen voldoende antwoord krijgt, bel ik alsnog even op hoor… Maar dan laat ik je wel weten hoe het afloopt…
    Hihi, tissues, dat werkt bij mij dus niet he ;) Dan zou ik er al maandverband in moeten doen of zo ;)
    Wat vervelend dat ze Joshua bij Andres op de polis hebben gezet… zo standaard he, dat ze er gewoon van uit gaan dat het kindje bij de vader op de polis moet…

Merle: Ongelooflijk dat hij zo hard groeit zeg! Wij zien Valentijn niet zo hard groeien, maar andere mensen, die hem niet iedere dag zien, zeggen dat hij wel enorm groeit!
    Haha, nou, hier is het lekken zo erg dat ik elk uur nieuwe compressen in moet doen en ’s nachts lek ik zo erg dat mijn hele t-shirt nat is (door het compres en de bh heen) en mijn bed zeiknat! Ik heb er dus nu zo’n groot strandlaken dubbelgevouwen onder liggen ;)

Kun je Tobe niet gewoon op zijn zij leggen? Want Valentijn heeft ook een voorkeurshouding, maar dan gaat hij gewoon even op zijn zij…
    Goh, zo’n bevallingsverslag hebben wij helemaal niet! En dat soort dingen, dat je dat wil weten, dat kan ik me heel goed voorstellen, ben benieuwd wat ze ervan zeggen!

Nettie: Nou, hij heeft vanmorgen dus om 4 uur gegeten en kwam daarna pas weer om 9 uur, dus ik denk dat hij gewoon weer een extra voeding nodig heeft of zo…?
    Ja, als Valentijn zich krabt, is dat dezelfde middag of avond ook weer verdwenen, maar deze bultjes blijven gewoon :( Ach, zal ook wel weer over gaan hoor, maar ik vind het zo jammer, mijn knappe ventje heeft nu gewoon niet meer zo”n gaaf gezichtje…
    Ik geef inderdaad gewoon bv en dat wil ik zo lang mogelijk blijven doen… Eerst smeerde ik bepanthen op zijn gezichtje, maar daar ben ik gisteren mee gestopt, de wondjes zijn altijd snel weg, maar de bultjes niet…
    Ik denk dat je gelijk hebt, wat betreft je hoeveelheid bv hoor, anders zou ze inderdaad je pink niet accepteren denk ik….
    En dat je je eigen-momentjes mist, kan ik me heel goed voorstellen hoor! Ik vind het heerlijk, mijn kleine spruit, maar ben ook erg blij als hij ’s avonds even naar Marco kan, zodat ik even kan strijken! Of even op het forum kan komen ;)
    Vervelend dat je zo dun wordt, kan me voorstellen dat dat niet prettig is… Je mag wel wat van mijn kilo’s hebben? :)
    Ach, arme Mila… ja die krampjes is echt vreselijk… Valentijn krijgt daar nu Infacol voor en dat lijkt prima te helpen! (Heeft wel een week geduurd hoor!)

Goofychick: En meid, je HB al laten controleren? En graag gedaan hoor, ik hoop dat je er wat aan hebt! Vond het wel even gezellig, zo kun je elkaar toch meer vertellen.

Journey; Krijgt Tess nu helemaal geen borstvoeding meer dan?
    Wat vreselijk balen van dat vervuilde water zeg, arm arm kind…. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt! En als je mineraalwater wilt nemen, kun je het beste Bar le Duc pakken, daar zitten minder mineralen in en dat is weer beter voor je kindje…

Birthe: Ik heb ook een blauwe Ford Focus! Haha :) Heerlijke auto inderdaad! Nou, het inbakeren is hier dus van korte duur geweest, meneertje wurmt zich er gewoon uit… vast maken helpt niet, hij wurmt zijn armpjes er aan de boven kant uit! We hebben nu zo’n bakerzak besteld van Puckababy, maar wat zijn die dingen duur! Vandaag krijgen we hem binnen als het goed is! :D
    Heerlijk he, om ze zo op hun buikje te zien liggen… Heeft Julian nog steeds zoveel last van krampjes?
    Oh ja, bedankt nog voor de leuke sites!

Ramona: Dan reageer ik hier maar even op je reactie in het andere topic ;) Ja, het is hier net zo erg, ik lek dus ook door de compressen heen, moet ze elk uur vervangen en dat tsr, blijft ook ieder uur opnieuw komen…. Heb jij ook zo’n pijn aan je borsten?
    Had jij trouwens deze zwangerschap minder last van je BI dan de vorige zwangerschap? (Zie mijn verhaal van de fysio…)

MikMak: Lieverdje toch…. hoe kan het toch dat jij zo onzeker bent over je kleine meid? Je lijkt me zo niet het type dat zich snel van de kaart laat brengen…. En meid, als je niet genoeg bv hebt, geef je toch inderdaad gewoon lekker de fles? Dat sabbelen is inderdaad niet echt lekker, meneertje hier vindt dat ook heerlijk, maar hij hoeft niet eens te zuigen aan mijn borst, de melk spuit er dus gewoon uit…. Daar wordt hij wel erg lui van hoor!
    en inderdaad meid, lekker je rust pakken! Heeft trouwens ook een goede uitwerking op de bv!

Patrieske: Haha, dat is heel lief van je, maar toch nergens voor nodig? Ben wel blij dat hij naar je geluisterd heeft en gewoon pas met 39 weken is geboren :)
    Nou, ik heb Valentijn vanmorgen dus gewoon gevoed en toen sliep hij verder, ik denk dat hij toch weer gewoon 6 voedingen nodig heeft of zo….
    Wat vervelend dat Jaimy weer opnieuw krampjes heeft, misschien toch eens die Infacol proberen?
    Hehe, het zit je ook niet mee de laatste tijd he? Sterkte meid!

Sanne: Wat fijn dat het op zich wel goed gaat bij jullie! Ikhoop dat je snel meer tijd hebt, dat je af en toe eens mee kunt kletsen. Gelukkig gaat het hier niet zo snel ;)

4. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Oh ja... Valentijn heeft nu ook erge natte poep... hij blijft de hele dag duwen en steeds komt er een beetje slijmerige poep en die bijt volgens mij zijn hele billen uit of zo, want hij heeft echt luieruitslag, arm ding... :(

5. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Ach die arme Valentijn hoop dat zijn luieruitslag gauw over is.
    Tess krijgt ook nog steeds borstvoeding maar als toetje krijgt ze een flesje omdat ze er echt iet genoeg aan heeft, s'nachts wel dan krijgt ze alleen borstvoeding maar ook hier komt ze echt om de 3 uur :(

Net een heerlijk eind wezen lopen voor het eerst met de hond erbij ging best goed even een frisse neus halen, ben nu wel kapot en ga zo effe liggen lezen :D

6. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    ik kom hier me gauw weer melden.. nu even genieten van de kraamtijd.. :) fotos in album ;)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe is al de hele dag wakker :( Ik snap er niets van! Hij valt alleen in slaap als ie op mijn armen ligt. Ik ben gaaaaaaaaaaaaar. Hij is ook wat huilerig :(

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

ben ik weer even. Ben even aan het wachten tot de voeding van Joshua warm is. Dan kan ik daarna dweilen en dan Joshua voeden, terwijl de vloer opdroogt ;) .

@ Nettie: ja heel fijn als ze niet luisteren. Ik was er al wel bang voor, want ik weet als geen ander dat de polisservice bij Achmea in Zwolle heel veel fouten maken...
    Ik houd jullie zeker op de hoogte hoor meid. Ik merk verder niet dat hij er last van heeft ofzo, maar wil er toch even naar gekeken hebben.
    Mijn BI is zo goed als weg. Ik voel het nog wel, maar dan vooral als ik net iets te veel gedaan heb zeg maar. Maar je wilt echt niet weten hoe blij ik ben en hoe lekker ik het vind om mijn eigen huishouden weer te kunnen doen.
    Bij mij zijn de zoogcompressen groot genoeg... heb nu bij de DA zoogcompressen gehaald. Gewoon van hun eigen merk en ze zijn zacht joh. Heerlijk.

@ Patrieske: ik heb woensdag om 9.10 uur en om 9.20 uur een afspraak... een dubbele afspraak van beiden 10 minuten.
    Ja mooi bedje he? :D
    Ow meid, wat vervelen dat je je niet lekker voelt meid. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

@ Sanne: wel leuk zo'n berekening hoor. HIHIHI. Maar als ik me daaraan moet gaan houden, dan lijd mijn jongetje honger.... Hij drinkt nu bijna 100 cc per keer...

@ Yvette: wat goed dat het zo goed gaat met je bekken. Ik mag volgende week woensdag naar de bekkentherapeute.
    Ja, en het stomme is nog, dat ik het nog aangegeven heb dat Joshua bij mij op de polis moet. En het is daar standaard zo dat het kind bij de hoogst verzekerde ouder op de polis komt. Maargoed, ik was er al vanuit gegaan dat het niet goed zou gaan ineens, want dat kunnen ze daar niet...
    Jeetje dan drink je inderdaad heel erg veel.
    Ik hoop dat de luieruitslag van je kleine ventje snel weer weg is meid.

@ Lotus: wat een schatje zeg. :D
    Geniet maar lekker van je kraamtijd meid. Je hebt het verdiend.

Nou hier ga ik snel de fles pakken en dan de vloer dweilen, dan kan ik mijn kleine vent voeden.
    Als dan de vloer ook droog is, kan ik daarna gelijk weer kolven en de compressen er weer voor doen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai sanne.....

gezellig dat je er weer bent meid :)
    Ik herken veel van je verhaal meid,dat is hier dus hetzelfde,jaimy heeft groene poep en ik mag blij zijn als hij eens ind e 2 dagen ontlasting heeft en als hij dat niet heeft dan geef ik hem wat slaolie.
    Ik geef hem gewoon waar hij trek in heeft en de ene keer drinkt hij meer en dan minder,jaimy heeft nu 7 flessen van 120 cc die worden dan 135 cc en die 7 keer per dag soms 8,maar hij drinkt ze vaak niet leeg.
    Nou het slapen is er niet van gekomen,mijn moeder moest naat het zkh want het ging niet goed,en jaimy lag heel hard te huilen vand e krampjes dus die ben ik in bad gaan doen,maar goed we slapen vanavond weer vroeg,hoop ik dan.

Hia Yvette.........ja dan kan je beter ineens eten geven want anders houden ze je toch wakker dat schiet niet op he ;-(
    Jeetje meid dat is wel rot nieuws dat je pijn nog 1 jaar kan aanhouden ;-(
    Nou vond het rot dat ik er niet aan gedacht heb,maar afspraak is afspraak he dat hebben we besproken ik en je manneke hahaha.
    Gebruik jij die druppeltjes er ook gewoon bij jij hebt toch ook die cinababy erbij of niet?
    Ja ach het is gewoon zo,maar ik ga wel tegen de ha zeggen dat ik er nu genoeg van heb,ze geven me nu maar een zware kuur dit is echt te gek voor woorden ;-(
    Wat sneu voor hem dat hij zo'n uitslag heeft,helpt je zalf niet meer?

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Lotus.........meid nogmaals gefeliciteerd met je meisje,en wat een prachtig dingske ;),mag ik je op hyves feliciteren?
    Geniet van je kraamtijd.

Hai merel.........en als je een stukje gaat wandelen?

Hai patricia...........Veel succes een woensdag meid.
    Ja ik heb zoiets het is niet anders maar begin er nu wel van te balen bah bah ;-(

11. winter15

winter15 Niet meer actief

@Yvette: hoi meid, vervelend van die luieruitslag, heb je al geprobeerd om zijn billetjes in te smeren met vaseline? dat las ik vanmiddag..is missch. proberen waard..?

@MerleQ: ohw fijn...moeilijk is dat he?hij wil gewoon graag bij zijn moeder zijn, maar zo'n hele dag...begrijp goed dat je gaar bent!

@Mikmak: gewoon even een dikke knuffel voor jou!

@IloveA: haha, drinkt jouw mannetje zo veel? nou goed toch! wat weegt Joshua nu?
    Ik ben ook benieuwd of de kleine meid nu op de polis staat, ik heb het van de week on-line doorgegeven, maar nog niets vernomen...zucht..

@Patrieske: dus weer geen slaapje..hoop echt dat je vannacht dan wat nachtrust gegund is..
    Sla-olie ? hoe geef je hem dat dan? Ik vind het ook zo zielig om te zien, volgens mij heeft ze er af en toe ook best last van..
    135cc? haha..straks is dat ook normaal voor ons meisje, maar dat is nu meer dan het dubbele als we haar nu geven, wat een verschil he? ben ook zo benieuwd hoe ze over een paar weken is, schijnt echt hard te gaan...

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Sanne

Nee het is niet anders ;-(,ja we zien het wel ik hoop het ook maar goed we kunnen het niet afdwingen ;-(
    Ik doe een half theelepeltje,echt ene heel klein beetje door der voeding hene roeren,jij geeft toch ook fles voeding dan doe je dat in haar flesje.
    Ja het gaat echt hard,jaimy lacht nu als hij wakker word en ik hang boven zijn wiegje dan zwijmel je helemaal weg :)

13. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Lastig is dat he als ze alleen maar op je arm willen slapen, Tess heeft ook wel eens van die dagen, net was ze ook weer flink wakker maar nu weer even lekker in haar bedje.

Patrieske ik hoop dat je vanacht lekker kan slapen, ik wordt nu ook aardig gaar van die doorgebroken nachten ik snak ook echt eens naar een nacht met 6 uur achtereen nachtrust zo heerlijk lijkt me dat......

Lotus wat een schatje is het :D

14. winter15

winter15 Niet meer actief

@Patrieske: nou, dat van die sla-olie even onthouden dus, vanochtend had ze weer een redelijke luier dus even afwachten wat er nog komt..Ja, oooh zwijmel de zwijmel...dat lachje..ik kan niet wachten :)

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Sanne: ja zoveel. :)
    Hij krijgt de moedermelk via de fles dus ik weet precies wat hij krijgt en het voordeel hiervan is dat hij dit onbeperkt mag hebben.
    Hij vraagt erom, dus hij krijgt het ook. Ik ga niet met een krijsend kind die honger heeft blijven zitten...
    Vorige week woensdag woog Joshua 2700 gram. Donderdag moeten we op controle bij de kinderarts, dus daar zal hij ook gewogen worden.
    Ik heb het vermoeden dat je het als je het via internet gedaan hebt de kans wel groter is, dat het goed gaat. Want dan moet je ook een verzekeringsnemer invullen... maarja het moet nog wel overgekomen zijn.... en dat wil ook nog wel eens mis gaan :(

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe slaapt nu eindelijk, maar wel in zijn kinderwagen en niet in zijn wiegje...

Ik wil ook het eerste lachje! En daarna natuurlijk nog veel meer lachjes! Lijkt me geweldig :) Zwijmel! Ik heb het idee dat het niet lang meer duurt bij Tobe omdat ie wel veel stuiptrekkingen heeft om zijn mondje. Laatst lachte ie ook echt met open mond, maar volgens mij was dat nog geen echte ;) Heb het in ieder geval daarna niet meer gezien op die manier.
    @ patrieske: wanneer begon Jaimy voor het eerst te lachen?
    Tobe heeft trouwens ook vaak groene poep wat geloof ik niet gebruikelijk is bij borstvoeding..

@ Yvette: Tobe had vandaag ook hele natte poep. Ik heb nog steeds het idee dat ie moeite heeft om zijn ontlasting er uit te krijgen omdat ie daarvoor zoveel perst en het hem echt oplucht. Maar niemand gelooft me :p omdat hij wel een paar keer op een dag poept en het er ook vrij normaal uitziet.
    Jeetje wat lek je ontzettend veel zeg! Vervelend! Zo extreem is het bij mij echt niet! Maar je bent ook wel een onwijze zuiplap hihi ;)
    Ik heb Tobe nu op zijn zij liggen! Maar ik durf dat eigenlijk alleen als ie in de woonkamer ligt. Misschien moet ik ook van die rollen kopen? Zal het eens op het CB vragen. Hihi ik heb al een heel lijstje klaarliggen. Hoeveel tijd rekken ze uit voor zo'n eerste afspraak? ;)
    Vervelend trouwens van je BI :(

@ mikmak: nee dat is ook niet heel normaal lijkt mij. Mijn man maakte zich ook echt wel zorgen en het is niet voor niets dat het CB langskwam nadat ze me aan de telefoon hadden gehad. Ik ben nog steeds heel lichtgeraakt en zodra het weer eventjes ietsje slechter gaat met Tobe, kan ik zo weer in janken uitbarsten. Dus nu kan ik normale baby kwaaltjes al niet eens meer handelen en dat is heel vervelend... Ik hoop dat het snel beter met je gaat!

@ Lotus: welkom bij de mama's :) Geniet maar lekker van je kraamtijd!

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh en vandaag is de boekenkast geinstalleerd door mijn oom en hij is zoooo mooi geworden! Wauw! Dat heeft ie echt onwijs goed gedaan. Hij is 265 m hoog en 250 m breed :D En een mooie roestvrijstale ladder zit er bij :D Daar gaan onze boeken een heel mooi plekje krijgen :)

En morgen komen de nieuwe meubels! Jippie! Gordijnen worden ook morgen opgehangen! :D Oh ik wil verhuizen!

Grrr de hond zit al de hele avond te grommen. Door het slaapgebrek kan ik daar helemaal geen geduld voor opbrengen. Ik moet me echt inhouden om hem niet heel erg op zijn donder te geven. Grrr.

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Reageer straks wel verder......maar ken jij het boek oei ik groei?
    Daar staat precies in dat wat jou kleine man nu doet........en dat het heel normaal is.

19. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Journey.....Nou ik ga zo naar bed en hopelijk pak ik 2 uurtjes voor we de nacht weer in gaan ;-(,maar ik moet zeggen ik blijf wel genieten vanhet voeden,maar het is zo zwaar als je je bed uit moet,2 trappen naar beneden fles maken en weer naar boven dan voel ik mezelf zo zielig ;)

Hai Sanne...........jaimy had er vanmiddag gelukkig ook zelf 1 jippieee,hoe blij kan je zijn met een stront luier hahaha.

Hai merel..........ja zeide ze tegen mij dat het stuipjes zijn,ja dat kan wel zijn ik vind van niet,iedere keer als ik tegen hem praat als hij geen krampen heeft dan he dan lacht ie mmmmmmm.
    Van te voren ook wat jij verteld en sinds gisteren en vandaag echt als je hem aankijkt en dan contact maakt.
    Vraag dat eens na bij het CB,jaimy heeft dit sinds de druppels en de thee.
    Klink super je kast,en meid ik begrijp dat je dat hebt dat heb ik ook hoor,sorry voor de hond maar dat is dan niet anders,moet ie amar niet grommem,waarom gromde die?

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh heerlijk meid, nog ffies!

Deel Deze Pagina