Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    En leg je dat kussen gewoon op het buikje? En hoe kom je bij die thee?

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Vanacht kwam Feya om half vier voor een voeding en wilde daarna niet meer slapen. Ik ben bijna anderhalf uur bezig geweest voordat ze weer sliep. Misschien toch die prikjes?

Vanochtend werd ze om 08.20 weer wakker voor een voeding, maar daarna kreeg ik haar niet meer in bed. Net er weer uit gehaald, en nu nog een keertje geprobeerd. Ik geef het tien minuten, en anders nog maar een keertje aan de borst.

Nu snel even een boterham smeren, want tot nu toe heb ik nog maar vijf paaseitjes ontbeten...

@Liz: welkom

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik heb bio thee gehaald bij de kruitvat en die pittenzak die doe ik een hoesje (niet te warm) en dan lekker eventjes op zijn buik.

4. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Meiden die voor de prikjes gaan sterkte vandaag! Wij moeten volgende week vrijdag brrr

5. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    goedemorgen iedereen..

Hier een bar slechte nacht gehad! Nona sliep telkens maar 1,5uur en werd dan huilend wakker :( Overdag gaat het maar snachts heeft ze zo'n last van haar n,eus! Pff ben gebroken!
    Maar nu slaapt ze dus ik ga hier wat poetsen ..

@prikjes: Veel succes iedereen verwen je kindje maar extra veel !

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Meiden, wat zouden jullie doen?

Jay heeft een nieuw ritme aangenomen sinds een paar dagen: hij komt nu steeds om 05.00, 09.00, 13.00, 17.00, 21.00...en dan zou ik hem dus weer om 01.00 moeten voeden...

Gisteravond moest ik hem echt wakker maken voor de fles van 21.00. Hij was nog heel diep in slaap. Vervolgens heb ik hem om 00.30 weer wakker gemaakt voor de laatste fles. Toen sliep hij nog dieper. Hij heeft als het ware slapend zijn fles leeggedronken.

Nu zat ik te denken... als ik hem nou over de hele dag iets meer in zijn fles geef, en dan de fles van 21.00 probeer op te rekken naar 23.00/23.30, zou hij dan misschien over kunnen gaan van 6 naar 5 flessen? Dan hoef ik hem na twaalf uur 's nachts niet meer te voeden, en hij gaat misschien wel langer doorslapen als ik meer voeding in zijn fles doe.

Of is het nog te vroeg om nu al naar 5 flessen te gaan, met 7 weken?

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Oke, hier is dat ook af en toe water, maar soms ook echt heel dik.. Ik wist niet dat dat door de Omneo kwam, maar ik zweer er bij :)

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nee, ze woog nu 2 weken terug 4700 gram.. Dus is ze toch maar 30 gram aangekomen? Want 26 februari hadden we bezoek gehad van de wijkverpleegster en die woog haar ook.. En nu weegt ze 4730..

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    @ Derona: Lekkerding hoor jou mannetje..

@ Iloveandres: Ja, wij gaan dan met m'n zwager en schoonzus.. Dus we moeten even een datumpje uitzoeken, alleen had ik dat al gedaan maar kan die niet meer door gaan.. Dus gaan we in mei ofzo.. Wij gaan huttenheugte denk ik, waar ga jij heen?

@ Elam: Hier ook onrustig na de prik.. Dinsdag en gister.. Maar de nacht heeft ze wel goed door gebracht, hoe gaat het nu met de kleine?

@ Goofy: Nou wij hebben geen stickers, maar dat vertelde de woningbouw.. En de verzekering gaf ons korting :) Vandaar dat ik dat weet.. Leuk leuk, lekker genieten van je verjaardag in cp..

@ Patrieske: Dat durfde ik ook niet meer, elke keer als ik anthousiast was, hielp het niet meer.. Of ging het weer de verkeerde kant op..
    Ze is gister en dinsdag een beetje hangerig geweest, wilde niet slapen en steeds brullen.. echt lachen wou ze ook niet, ja als een boer met kies pijn.. Kijken hoe het vandaag gaat! Hoe ghaat het met jou zelf?

10. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Mikki77

Hier hetzelfde probleem

Wij zitten te denken aan:

00:00 180 cc
    06:00 (ongeveer) 150 cc
    10:30 150 cc
    15:00 150 cc
    19:30 150 cc

Maar of het gaat werken? Geen idee

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Kreeg geen waarschuwing meer.. Nou ja zeg.. Zelf helemaal terug zoeken.. maar goed, hier weer wat reacties..

Ik zal m'n prinsesje van boven halen, voeden, aankleden en m'n nicht bellen.. Ze is weer terug komen wonen in de stad want ze gaat scheiden van haar man.. Is toch een kwal, en daar is ze zelf ook achter gekomen, alleen wel zielig dat er nu een kindje bij betrokken is.. Maar goed, we gaan dus proberen het contact weer wat sterker te maken.. Dus we gaan vandaag even shoppen, in de stad.. Komt mooi uit want de Nike's van mn meisje laat het sticksel van los, en dat is echt niet leuk.. Wel gekocht in december, maar buurjongen van schoonouders werkt er ;)

Daarna naar m'n moeder, moet even wat voor haar halen en m'n spetter moet toch werken tot 9 uur denk ik.. Dus alle tijd vandaag.. Dus.. Heerlijk!

Hoe is het hier met iedereen?

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Bedoel je 150 cc incl. voeding, of alleen het water?

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Pff vermoeiend meis,wel uitrusten vandaag he knuffie

14. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Alleen het water omdat we steeds moeten mengen heb ik de schepjes maar even weg gelaten haha

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoe zwaar is Jamie dan?
    150 cc water + voeding kan Jay echt nog niet op... Ik zat op 110 cc water, en doe sinds vandaag 130 cc water + 4 1/3 schep. En daar doet 'ie echt een half uur over :rolleyes: Hij weegt nu ongeveer 4,3 kilo trouwens...

16. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Dan is Jay idd lichter dan Jamie. Jamie woog twee weken geleden 4,5 kg. Nu denk ik tegen de 5 ongeveer.

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mikki, gewoon doen, wij zitten op 5 flessen en soms zelfs 4 als ze doorslaapt.. haar ritme is 7, 11, 3, 7, 11 en als het om de 5 uur is valt er 1 fles weg en geef haar 180 ipv 150

alhowel ze deze week telkens rond half 6 6u is smorgens... op 1 of andere manier wil ze toch 1 of 2 keer pd om de 5u en eindigen we standaard rond 11...

en vandaag geen land mee te bezeilen.... om de 3 uur a 3.5 komt ze.... kan denk ik wel een regeldag zijn ofzo

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey,

Hoeveel geven er hier eigenlijk nog (volledig) borstvoeding..?
    Vroeg ik me ff af... omdat ik zoveel berichtjes zie over tijden... schepjes... e.d....

Tacha
    Yvette
    Derona
    ikke.... en verder?

Vannacht (net als de nacht ervoor) en gisteren weer elke 2 uur eten.....
    had al zo'n idee dat ze een regeldag had... en dat in combinatiemet de prikjes... zorgt ervoor dat ik geen bovenkleding nodig heb :)

Cosibag
    is dat dan een nieuwe naam voor een "hittepit"..
    weetniet hoe het zit met die cosibags.. maar met die hittepit
    waarschuwde ze omdat deze erg "onregelmatig" verwarmd kan zijn.
    (maar weet t niet hoor...)

Goofychick
    pfff... tegenstrijdige adviezen..
    hier vertelde ze dat het ging over dat VOORDAT het afgekoeld
    is het al zo'n lange tijd staat.. (met of zonder deksel) waardoor
    het weer kan groeien.... maar ach.. dat fysiologisch zoutoplossing
    is sowieso beter. Heeft dezelfde samenstelling als "tranen"..
    en is apart verpakt en makkelijk mee te nemen....
    maar idd vroeger deden ze altijd met gekookt water... en als het
    maar helpt!
    Weet ook niet waar de tijd blijft... mijn meissie is morgen alweer
    2 maanden!
    Voor je het weet komt ze met een vrijer thuis...
    Succes op het CB

@krabben
    hier de ouderwetse sokjes aan handjes... maarja als je kind
    duimt is dat ook zo zielig.... :(
    maarja.. nu de uitslag weer wat weg is, is het gekrab ook over
    tenzij je een "gewoontekrabber"overhoudt.

Patrieske
    Tjeetje.. idd gewone eiwitten zitten wel in nutriton, het is wel
    koeiemelkeiwitten, gluten en lactose vrij...
    maar als het daar aan ligt is hij wel ERG gevoelig, want zit
    bijna niets in 0,02 gram per maatschepje...

Sanne
    hopelijk is het in april weer wat rustiger op je werk...
    Niet fijn om zo "terug te keren"...

mikmak
    Lees je berichtje en bedenk me opeens dat ik ook nog moet bellen
    voor een afspraak... hopelijk is alles ok bij je.!

Liz
    Welkom hier..

Britt
    Tja zul je altijd zien....

Mamalijntje
    sterkte met je kater

Tacha
    rot zo'n nacht...
    en over het neusje...
    spoelen, spoelen en nog eens spoelen...!

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Ramona ja ben ook wel benieuwd wie er nog meer bv geven,ik lees idd ook veel over schepjes etc etc hihi

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Goofychick

nog even één opmerking...
    mijn zoontje is helemaal weg van jouw banner... elke keer als hij hem ziet begint hij hard te roepen: KOEK, KOEK, KOEK........! :)

echt lachen.....

Deel Deze Pagina