Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
  2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Pfff...zoveel als dat ik tijdens mijn zwangerschap at, hoe weinig ik nu eet... Mijn eetlust is zooooo slecht, niet normaal. Ik heb vandaag alleen een paar koekjes en een mandarijn op :( En ik heb gewoon ECHT geen trek in avondeten. Ik zorg echt slecht voor mezelf...

Voordeel is wel dat ik nog maar 5 kilo van mijn oude gewicht af zit, maar goed...dit is niet echt gezond natuurlijk...

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @mikki: wel wat meer eten hoor! je moet sterk blijven voor je kindje stel dat je een flauwte krijgt?

@borstvoeding: hier idd nog steeds bv en trots :D Dacht trouwens dat Vash (?) ook nog bv geeft.. Hoelang gaan jullie trouwens bv geven? Ik ga afbouwen over een maand of 2; Omdat ik echt niet meer afval en moet nog zoveel kwijt maar durf niet te dieten nu.. Maar ben mn lijf echt beu ik wil mezelf weer graag zien!

@zieke kindjes/ kindjes die last hebben van prikjes: dikke knuffel en word gauw weer beter!

Hier alles gepoetst en 30 min getraind, 15min dansen en 15min steppen. Ben kapot haha..

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    trouwens vraagje over afbouwen rond 5mnd: moet ik dan ineens zowel fv als bijvoeding geven of bv eerst volledig afbouwen tot ze volledig op fv zit en dan de bijvoeding introduceren na 2 weken ofzo?

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik heb van Iloveandress toen een heel mooi schema gekregen

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Tacha1987 op nutricia staat een afbouw schema. Deze hebben wij gebruikt en ging super!

Wel even koude compressen halen hoor want je borsten gaan pijn doen :(

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
  8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Tacha ik heb je gepbt

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nou wel dus want hij heeft hier prima geholpen hoor!

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tacha
    ik mocht vorige keer 1 voeding per week afbouwen....

Ik zou zelf (mijn mening) niet EN overgaan op fles EN gelijk bijvoeding geven.... want mocht Nona last krijgen van haar darmen ofzo, weet je dalijk niet waar het van komt.....

Ga het hier zo lang mogelijk vol proberen te houden... het liefst tot 1jr...
    vorige keer moest ik wel stoppen omdat ik een cursus had...en s'-avonds zonder bh (op mn buik :)) op de massagetafel moest liggen...
    Er vervelend als je dan lekt.... :( en het was ook nog eens de tijd dat hij moest eten......

Ik had ook erge last van stuwing... dus kolfde ik elke keer een heel klein beetje de druk eraf... maar probeerde ik het zo lang mogelijk te rekken, zodat me borsten wenden aan t minder aanmaken..

11. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @Journey: ze kunnen je toch geen ouderschapsverlof weigeren? Het kan alleen niet om zwaarwegende bedrijfredenen of zo. Maar als ze je wel kunnen missen met zwangerschapsverlof kunnen ze dat volgens mij nooit hard maken.

12. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @paracetamol: dat mag officieel pas met drie maanden, tenzij het door cb of dokter aangeraden wordt. Dat heeft meer met regelgeving te maken. Bij de drogist mogen ze dat gewoon wettelijk gezien niet adviseren omdat het voor een babytje onder de drie maanden alleen op doktersadvies mag. (ik doe de cursus drogist) Ikzelf heb het wel gewoon gedaan, alleen ik had bij de apotheek 60 mg zetpilletjes gehaald. Ik had het voor de afspraak al ingebracht. Volgens het gewicht (4850) mag je er nu 2 van 60 geven met 6 uur ertussen.

13. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @ramona: ik geef ook volledige borstvoeding. Dat komt neer op tussen de zes en acht voedingen op een dag. Volledig op verzoek dus. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat op het werk met kolven. Ik begin 1 april weer.

14. ramona0309

\

cb raadde het mijzelf aan... (ik had ze al gehaald hoor :D )
    tja tweede kindje he....

raar dan eigenlijk dat je het bij de apotheek gewoon kan kopen.... zonder recept.... sommige dingen zijn zo tegenstrijdig!

15. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @prikjes: gisteren zijn we hier geprikt en vandaag de hele dag moeizaam Ik weet niet of het aan de prikjes ligt of dat ze een regeldag heeft of dat ze gewoon niet lekker kan slapen vanwege de verbouwing naast ons. Het is echt een herrie in de kinderkamer vanwege dat sloopwerk. Ik hoop dat het vanwege de prikjes is want dan zal het morgen wel over zijn.

16. ramona0309

gaat goedkomen hoor..... ik werkte vorige keer ook 5 dagen in de week... en gaf volledig bv...

weet niet hoe ze op je werk zijn? maar scrijf je kolftijden op.....
    zijn er voorzieningen op je werk?

ik kolfde 3x daags en dan 1x daarvan in mn middagpauze....
    ook sochtends thuis kkolfde ik na de voeding... en had melk in overvloede...

mocht je straks ergens tegenaan lopen, kun je me altijd pb-en hoor...

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Tacha ik zou anders gewoon ff het cb opbellen over eventueel afbouwen straks

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @goofy, ja j emag zeker paracetamol geven, 60mg 1 x per 8 uur, mocht ik ook geven tegen pijn, koorts of zelfs als ik dacht dat ze niet lekker in haar velletje zou zitten na de prikjes

@patrieske, nee heb mn moeder niet meer gevraagd ze is mee geweest naar de tandarts...

nou vandaag weer bij de ostheopaat geweest, en ze reageert wat minder heftig, sterker nog ik heb haar net een flesje gegeven geboerd, gespuugt en in bed gelegd.. ze heeft 10 minuten gehuild en is nu alleen aan het miemelen.. ben benieuwd of ze in slaap gaat vallen want ze heeft amper geslapen vandaag... tot hoofdpijn van mama aan toe.....
    in iig is ze goed los aan hert komen volgens de ostheopaat en zijn er duidelijke verbeteringen...

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Dat is fijn mikmak! Moet je nu zelf ook oefeningen met haar doen of niet?

Deel Deze Pagina