Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik net te horen gekregen via de mail dat ik 7 maanden teveel uitbetaald ben, een dag! Gloeiende.......zal wel geen poot hebben om op te staan maar dat is hun fout toch zeker......hoop niet dat ze alles opeens in gaan houden.
    Maandag manlief maar even laten bellen anders.

Zo kraamvisite.....

2. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Jemig dat is balen zal je idd zien dat ze het zo inhouden.........

3. winter15

winter15 Niet meer actief

@Goofychick: he? Hoe kan dat dan dat er teveel uitbetaald is? had je dat niet gemerkt? bah, wat een tegenvaller zeg!

@vakantie: Jippie! Heb net een vakantie geboekt,
    gaan begin september naar Menorca met de kleine meid!

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    he iedereen!
    Ben naar kom op tegen kanker aan het kijken al die verhalen over kindjes, zelfs babies met kanker pff lig al de hele tijd te huilen :( zo zielig. als ik nona dan zo zie liggen bid ik echt dat ze gezond mag blijven want dit wens je niemand toe!

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ goofychick: is dat dan tegelijkertijd gegaan met de jaarlijkse salarisverhoging ofzo? Want een dag extra kan toch best wel wat geld zijn... Dat zou je wel moeten merken lijkt mij ;)
    Volgens mij kunnen ze dat trouwens wel terugvragen. Ik heb het ook eens gehad. Maar ik weet het niet helemaal zeker.

Btw een sprong van 4 weken?! Argh! Ik heb er ook zin in, not!

Hm Tobe is lekker aan het slapen vanavond :) Hij even wel even liggen jammeren van 5 tot 6. En van 7 tot 8 even lekker bij papa en mama op de bank gezeten, heerlijk!

6. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @goofy: balen zeg van dat geld! Ik ben ook bang dat je dat gewoon terug moet betalen.

Vandaag weer de hele dag een beetje drama. Nou ja niet helemaal, vanochtend was prima. Daarna met de metro naar de prenatal gegaan, ging ook goed. (er was trouwens heel veel politie op bijlmer arena) Maar vanaf een uur of drie vanmiddag drama en niet echt meer geslapen. Mijn man heeft net een flesje gegeven en hopelijk gaat ze zo knock out!

Ik heb een vreselijk druk weekend. Morgen de hele dag een vrijgezellenfeest. Ik ga gezellig samen met mijn kolf. 's avonds een ander feest, mijn schoonouders passen op. Dan de volgende dag kraamvisite. Ik logeer morgen dus bij mijn schoonouders. Ik ga proberen niet meer zoveel dingen in een weekend te proppen. Het is me echt te druk.

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

zo ben weer thuis. Was weer erg gezellig bij mijn vriendin.

@ Mamalijntje: ik heb de huisarts al gebeld, maar deze was vrij, dus de assistente gaat het maandag overleggen en als ik niets hoor, kan ik een oproep van het ziekenhuis verwachten voor de kinderarts.
    Ja dat valt mij ook op dat de kindjes die eerst doorsliepen nu 's nachts wel komen...
    Dat heb ik ook heel vaak, maar ik heb zoiets van: ls ik iets nodig heb, dan koop ik het toch wel. Dat heb ik nu dan ook gedaan, heb een parasol voor de kinderwagen gekocht.

@ Journey: ow, dan haal ik idd mensen door elkaar... :oops:

@ Ramona: ja, ik mag nu smeren met de vaselinezalf die ik in het ziekenhuis heb gekregen voor de extreem droge huid tussen mijn borsten, die moet ik dan heel erg dun opsmeren...
    Leuk is dat he, als ze de handjes ontdekken...Jeetje meid, dat zeg je toch niet, als vriend/man?

@ Merleq: ja valt mij idd op, dat hier veel kindjes zijn met koemelkallergie. Van Joshua is het nog niet zeker, maar ik merk nu al verschil, nu hij aan de Pepti is...
    Joshua huilt op het moment idd erg veel. Meer dan dat hij in de eerste paar weken (toen hij nog BV kreeg) deed. De uitslag is ook op komen zetten toen hij FV kreeg...

@ Goofychick: ik kan het wel bij de Etos of iets dergelijks kopen, maar dan weet ik zeker dat ik het niet vergoed ga krijgen... als je een machtiging krijgt, krijg je het alleen vergoed als je het bij een apotheek aanschaft...
    Ben idd gerustgesteld, nu alleen nog even laten onderzoeken of het ook echt kma is...
    Mooie foto meid.

@ Tacha: als je een schema van Derona hebt gekregen, dan is dat idd dezelfde. :D
    Is idd balen van de kma, maar is nog niet zeker...

@ Derona: leuke foto's meid :D

@ Yvette: het lijkt idd eczeem te worden. Daarom moet ik ook de Pepti (voor koemelkallergie) proberen, om te kijken of het dan minder word.
    In princiepe huilt hij niet veel direct na de voeding, maar er tussenin... dan is hij echt ook met zijn handjes in zijn gezicht aan het wrijven enzo.
    Ik heb vanmiddag de Pepti gehaald en merk al wel aan zijn wangen dat die niet direct na de voeding rood worden.
    Mooie foto meid! Echt supergaaf!
    Voor de berg op zijn hoofd, kun je ook gewoon baby-olie gebruiken en dan zachtjes met de borstel weghalen...
    Hoe is het nu met Valentijn?

@ Nutriton: ik heb Nutriton bij de Pepti gehaald, omdat Joshua echt niet genoeg heeft aan alleen de Pepti. Die voeding is veel te dun voor hem. Normaal komt hij om de 5 uur, maar nu hij vanmiddag de Pepti had gehad, kwam hij al na 3 uur...
    Ik moet alleen wel even bekijken hoe het nu met zijn poepen zal gaan, want de Omneo gebruikte ik voor het poepen...

@ weer zwanger zijn: Nou hier voorlopig nog niet hoor... moet eerst nog goed herstellen en ik wil eerst nog echt lekker genieten van Joshua.

@ Joyce: ja lief he? * smelt nog steeds weer even weg...*

@ Mikki: de Pepti word alleen vergoed als je een machtiging hebt die aangevraagd is door de kinderarts, maar daarvoor moet dus wel eerst vastgesteld worden dat hij daadwerkelijk koemelkallergie heeft.

@ Jessica: de uitslag/eczeem van Joshua... hoe ziet die eruit. Ik geloof dat ik dat al een paar keer neergezet had hier...:oops:
    Als hij voeding had gehad (nu niet door de Pepti) werden zijn wangen ineens heel erg rood en werden de bultjes heel erg sterk. Op zijn voorhoofd heeft hij allemaal rode bultjes zitten en daar is de huid ook zeer droog. Verder heeft hij de rode vlekken en bultjes ook in de nek, op de kin, op de romp, op zijn rug en op zijn armpjes (zag ik gisteren bij het CB).
    Verder zit Joshua veel met zijn handjes in zijn gezicht (hetzij met de vuistjes wrijven, hetzij echt krabben met de nagels)...

@ Speen: Joshua wil de speen ook ineens veel minder... hij sabbelt veel liever op mijn pink of op zijn eigen handjes, maar omdat hij zijn handjes niet altijd evengoed bij zijn mondje kan houden word hij boos en gaat dan alsnog huilen...

@ speelkleed: hier heb ik de Fisher Price Rainforest speelkleed vandaag binnengekregen en hij is leeeeeeeeuuuuuuuukkkkkkk!

@ sprongetjes: 12 weken na de uitgerekende datum? Niet 12 weken na de geboorte?
    Joshua kan trouwens sinds vandaag zijn sleutelring vasthouden. We moeten hem wel aangeven, maar hij houd hem echt vast. Vanmorgen had hij ineens echt zijn speen vast en maar heen en weer met zijn handje...

@ Patrieske: ow meid, je hebt het echt moeilijk he? Hele dikke digiknuf voor jou hoor meid. Je hebt het echt nodig.
    De kinderarts dent aan koemelkallergie. Heb inmiddels Nutrilon Pepti in huis...

@ Sanne: dikke knuf meid. Is niet fijn als je het allemaal alleen moet doen. Dat heb ik de laatste paar weken ook en ik vind het vreselijk...

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

oeh, dat is wel een heel lang verhaal geworden met reacties... Sorry, volgende keer zal ik het in meerdere berichten doen...:oops:

Hier vanmiddag dus begonnen met de Nutrilon Pepti. Ik schrok me rot, toen ik het bij de apotheek in Ochten kocht. Ik was 31,14 euro kwijt! Ik ben benieuwd wat het dan kost bij mijn eigen apotheek. Ik heb de bon bewaard uiteraard voor het geval Joshua wel echt koemelkallergie blijkt te hebben, want dan kan ik het als ik een machtiging heb gekregen nog met terugwerkende kracht terugkrijgen.

Ik moet zeggen dat ik al wel iets of wat kan merken. Normaal kreeg Joshua gelijk rode wangen na de voeding en kwamen de bultjes die er al zaten nog meer omhoog.
    Nu heeft hij dit niet meer na de voeding. Wel heb ik Nutriton erbij gehaald, omdat Joshua al na 3 uur weer kwam bij alleen Pepti...
    Nu heeft hij vanavond en eind van de middag Pepti met Nutriton gehad en hij slaapt nog steeds, dus dat helpt wel.
    Nu is het alleen even afwachten hoe het nu dan gaat met het poepen. Ik had de Omneo namelijk, omdat hij zo moeilijk kan poepen...

Ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken meiden.

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ja had stiekem getest.... en gaf idd aan "niet zwanger"...
    Stond er ook erg van te kijken dat mn vriend het opeens uit zichzelf zei...,
    omdat ik hem natuurlijk niet van de situatie op de hoogte had gebracht..

Moet zeggen dat een vriend van ons vorige week ook al zo'n rare opmerking maakte.... Die zei zoiets van... Jullie krijgen nog een derde en dan een jongen.... Die opmerking kwam ook uit het niets....

Tja... zolang je niet ongesteld wordt... en WEL sex hebt...
    (gebruiken we wel rubbers, maarja..we doen ze soms wel laat om... :oops:)
    blijft het natuurlijk een beetje vreemd.... Je hebt geen enkele controle...

Wie van de dames met bv is al ongesteld...?
    (Nettie iig wel... maar verder..?)
    En wat voor voorbehoedsmiddelen gebruiken jullie...?
    (is echt balen dat ik niet tegen de cerazette kan...)

10. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik geef bv en heb nog niet gemenstrueerd. Wij gebruiken condooms, maar die ben ik ook al eens vergeten. Ik ben er geen fan van, maar een zwangerschap zie ik op dit moment echt niet zitten.

11. ramona0309

:cry:

Erg is dat he? En dat veel van die doodzieke kinderen...TOCH nog lachen en spelen......

Heb trouwens in de Daniel den hoedt kliniek een vrouw gezien, waarbij ze tijdens haar zwangerschap erachter kwamen dat ze kanker had....
    ze heeft toch behandelingen gehad ervoor TIJDENS haar zwangerschap.... en gelukkig was haar kindje helemaal gezond.....

12. ramona0309

:)
    Gelukkig.... ben ik niet de enige.....
    Samen naar de december 2009 mama's...? :)

pffff..... die rubbers is ook echt niets....
    maarja... voor het zingen de kerk uit... is ook niet veilig...

maarja... van voorvocht kun je ook al zwanger raken... en moet zeggen dat we hier meestal wel al "contact" hebben voordat de jassen aangaan...

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Ramona ik ben ook al ongesteld geweest,
    en ja hier had man vanavond zin,ik zei nog ik wil nu nog geen derde :p maar hij ging door :p nee we moeten wel rubbers halen,wil nu echt nog geen derde,als die er ooit komt,als het aan mij ligt wel haha :p

maar ik ga niet aan de pil of wat dan ook

14. ramona0309

Wanneer was jij dan ongesteld....?

en uhhhh nog geen rubbers in huis gehaald..? nog niet "geklust"...?
    dat is dan wel het veiligste..... :)

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    is een weekje geleden,
    ja niet klussen is het veiligst idd

16. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    haha, dit is echt belachelijk! Hoef ik er niet uit voor mijn zoon, moet ik eruit om te kolven, omdat ik de stuwing niet meer volhoud! (Gek he? 4 minuten gedaan over 190cc aan één borst!) Heb net nog een opgenomen aflevering GTST afgekeken en de reacties ga ik nog even doen en dan weer naar mijn nestje ;)

17. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Goofy: dankje meid… :)

Mikki: Wat goed zeg! Ik hoop dat mijn ventje ook snel uit zijn sprongetje is, dit heb ik nog nooit zo erg meegemaakt!
    Wat leuk dat jij zoveel verandering hebt kunnen merken zeg :D

Merle: Hoe is het nu met de uitslag?

Sanne: groot gelijk heb je meid, sterkte!

Journey: nou hee, ze lopen écht gelijk op!

patricia: met de borstel weghalen? Dat ga ik eens proberen met die verrekte berg zeg…. pfffffff!
    En heel veel sterkte met je kleine mannetje, ik hoop dat de pepti helpt!

Ramona: hier nog niet ongesteld en ik moet eerlijk toegeven dat het best moeilijk is om steeds rubbers te gebruiken in het heetst van de strijd… :oops:
    En dus ook al ‘contact’ gehad, zonder rubbers…
    Mijn moeder vroeg een paar dagen terug: Ben je alweer zwanger of zo? Je bent zo aan het vreten…. :oops: Eh, nee aub niet!

Tiny Love Gymini Activiti Tot Tropic Isle: die ga ik ook bestellen!

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette aaah dat meen je niet,heb je er zo last van gelijk,en dan meteen 190 cc eruit kolven uit 1 borst waauw,wat voor kolf gebruik jij?

enne heeft Valentijn doorgeslapen?

19. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Derona: Ik heb de Medela Swing, dus de enkele electrische kolf... Belachelijk he? En de ander borst heb ik 120cc uit gekolfd, in 4 minuten.... :( Ik heb altijd uit de tweede borst veel minder dan uit de eerste, gek he? Mja.... weer 1,5 voeding die de vriezer in kan ;)
    Mijn zoon is nog niet wakker, dus als je niet door je kind gewekt wordt, word je wel gewekt door je borsten, haha!

En ja, ik heb daar echt veel last van, maar hee, 190cc kolven, dat is dan ook niet niks ;)

20. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Vandaag is Valentijn 2 maanden en 2 weken ;) Leuk hoor :)

Zometeen weer babyzwemmen, dus ik moet het kereltje zometeen even wakker gaan maken, want hij slaapt nog steeds!

Lekker voor hem ook, hij slaapt sinds de magnetiseur een stuk rustiger, dus ik hoef ook niet steeds mijn hand in de wieg te leggen.

Ik hoop dat zijn sprongetjesdag(en) nu ook weer over zijn, anders wordt dat nog wat in het zwembad ;)

Daarna gaan we naar mijn schoonouders en vanavond patatjes eten bij mijn ouders, dus we zijn er voorlopig even niet....

Fijn weekend meiden en een dikke knuf voor jullie allemaal!

Deel Deze Pagina