Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Zo, dacht zal me na twee weken ook eens hier bij de mama's melden :D

Hoe gaat het met iedereen? Alles een beetje op de rit?

2. goglezzz

goglezzz Lid

24 apr 2008
    80
    0
    0
    sociotherapeut
    Deventer
    Hoi hoi,

Thnx voor de felicitaties ;)
    Jullie ook allemaal gefeliciteerd met de geboorte van jullie :baby:

@ patrieske16, ik was precies 42 weken toen ik ging bevallen. De bevalling was erg heftig. Tim wilde er niet uit, vond het nog veel te lekker bij mama in de buik, dus na 10 uur hebben ze mij ingeknipt en Tim met de vacuumpomp gehaald en dan denk je dat je alles hebt gehad, maar toen verloor ik nog 2,3 liter bloed. Manlief was na de geboorte van Tim zijn ouders en schoonouders gaan bellen en toen hij terug kwam lag ik met 'n zuurstofmasker en waren er 2 gyn en 4 verpleegkndige met mij bezig, ging allemaal erg snel.....
    Beetje bij beetje ben ik nu weer aan het opknappen!

Journey & Sanne Tim meld zich ook s'nachts om de 3 a 4 uur, en overdag laat hij duidelijk merken dat hij niet wil gaan slapen. Soms dommelt hij wat in in de box of wipstoeltje.

Over 'n uurtje mag Tim weer voeding en dan pak ik de kinderwagen en ga er even lekker op uit, het is lekker weer nu!

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    goedemorgen dames,

Nou hier wel weer een onrustige nacht gehad.... weer lopen hannessen van 8 tot half 1 en daarna heeft ze door geslapen tot 10 voor 4 weer gevoed en door geslapen tot 8 uur.... gevoed en geslapen tot kwart voor 10 en nu ligt ze een beetje te mieren....

Gisteren was de wijkverpleegster hier (ze komt vanuit het CB) en een hele tijd zitten praten, en hoe meer ik haar over mij vertel en de hele aanloop naar de bevalling en wat er in mn vrleden niet heeft gespeelt, en in die van Almar (manlief) hoe meer ze achteroverslaat en begrijpt waarom ik zoveel moest (moet) huilen, en snapt dat het eigenlijk niets met de kleine van doen heeft (behalve dat ik sip wordt van haar gehuil), en mijn vermoeidheid, dat maakt het dus moeilijker om dingen te relativeren en brengt spanning, dat ik weer overbreng op de kleine. maar er is licht aan het eind van de tunnel want wordt steeds rustiger, wat de kleine ten goede komt....en voelde vanmorgen ook zodanig veel rust in mij dat ik ook een stukje elfvertrouwen terug vond.... maar dat gevoel kreeg ik ook gisterenmiddag toen de verpleegster weg was (ze vertelde me namelijk dat ik het erg goed doe, dat ik haar aanvoeol, weet wat ze wil, fijn vind.... kortom allemaal dingen die ik niet zag omdat ik te druk was met haar gehuil op te tellen, moe zijn en bv.....
    vamorgen voelde ik me dus weer wat sterker, en heb de kleine madam dan ook vertelt dat ze hier altijd veilig is en dat papa en mama er alles aan doen haar gelukkig te maken, te verzorgen en haar beschermen... beetje suf misscien, maar wel waar :p

@merle, ik hoop dat de trend zich hier gaat doorzetten, qua vertrouwen in mezelf, blijheid en gehuil.... ik hoop bij jou ook.... lang leve het CB voor ons dan maar.

@yvette... nee klopt ben ook niet iemand die zich zomaar uit het veld laat slaan.... ik moest in het verleden ook altijd doorgaan zonder iets te verwerken enzo... en alles heeft inmiddels een plekje, maar emoties na 52 uur bevallen lopen hoog op als je me bent, en nog een week vvor de geboorte bezig bent met het huis.... maar de lijn is stijgende (denk ik) en begin iig mezelf een beetje terug te vinden en blijer te worden.. :D

@gogglez, welkom hier en gefeliciteerd met jullie zoon tim

@Sanne, balen he die nachten.... je zou willen dat ze vanaf dag 1 doorslapen

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Net belde het CB om te vragen hoe het nu ging en ik heb verteld dat hij vannacht alleen maar heeft lopen kreunen en sowieso heel onrustig en weinig slaapt. Nu heeft ze de afspraak van volgende week vervroegd naar vanmiddag zodat de arts even naar hem kan kijken. Ze had het erover dat ie misschien te hard groeide en aan dieetvoeding zou moeten? Wel "grappig" dat ze dat zegt aangezien ik haar niet heb verteld dat hij volgens mij bijna een kilo is aangekomen sinds 2 weken terug. Nou ja, ik ben benieuwd...

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Lob.........Natuurlijk mag je hier mee kletsen ;)
    welkom hier bij de jan mama's en gefeliciteerd met julliezoon gijs.
    Wat een heftige en spannende bevalling zeg,gelukkig is alles goed gegaan.

Hai re........welkom meid..........Hoe gaat het met jullie?

Hai goglezzz..........Jij ook bedankt meid ;)
    Jezus wat heftig zeg,wat was de oorzaak dat je zoveel bloed verloor?
    En wat moet je man ook geschrokken zijn,hoe gaat het met hem?
    Wandel ze meid,dat gaan wij straks ook doen,met de oudste naar de koe en jaimy heerlijk mee in de wagen

Hai Mikmak......latsig is dat he meid als je niet weet wat er is en ze no onrustig zijn.
    Waarom suf meid dat is juist heel lief dat je zo tegen haar doet,en goed dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de WVK.

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai merel

Ik ben heel benieuwd wat ze zeggen meid,maar gelukkig datz e even naar hem kijken.
    laat je ons wat weten?

7. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hoi hoi! Mag ik me ook aansluiten bij de januari-mama's? Ik was uitgerekend op tweede kerstdag, maar onze dochter is uiteindelijk 2 januari geboren dmv een ingeleide bevalling ivm weinig vruchtwater. Ik vind mezelf dus meer een januari mama dan een december mama... Heb hier al heel wat herkenbare verhalen gelezen dus lees en klets zo nu en dan graag mee...

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    even een egoberichtje.. heb even geen puf om bij te lezen...
    Ik weet het nu al niet meer..... Mijn eerste single-parent day en ik zie het nu al niet meer helemaal zitten....
    Mila slaapt niet, spuugt veel heeft last van krampen....kortom wil dus eigenlijk alleen maar bij mij zitten, Elise wil ook graag alle aandacht, speelt af en toe erg lief maar laat dan weer iets op de grond kletteren waardoor Mila schrikt (terwijl die net haar ogen eindelijk dicht heeft) mehn.... Hoe doen mensen dit... Heb gewoon echt geen moment tijd voor mijn huishouden.... Alleen al omdat die kleine steeds maar bi mij wil'liggen, liefst met mijn pink nog in haar mondje.... Dus heb geen handen over.... Moet er niet aan denken dat andere dochter zich nog een buil valt ofzo.... zie ik wel gebeuren...

Heb zelf enorme koppijn en dat terwijl ik toch echt goed heb geslapen tusse de voedingen door.
    Mila weer tussen ons ingehad vannacht, ze had gisteravond een hele voeding eruit gespuugd, leek zelfs wle projectielbraken... en bij elke voeding geeft ze wle wat erug... ben nu maar begonnen met een voedingsdagboek, schrijf overdreven veel op over hoe ik voed, hoe lang ik voed, hoe zij is, of ik tsr heb, enzenz. Zo hoop ik een ritme te ontdekken in haar spuuggedrag en mocht het gebeuren dat ik toch naar de ha ga met haar (als dit te lang duurt bijv.) dan heb ik een heel schema om te laten zien... Reflux zit in de familie dus houd het allemaal maar goed in de gaten.

Gelukkig ligt ze nu eindelijk te slapen in de wipstoel... kan ik een broodje klaarmaken voor mij en Elise... eindelijk even alle tijd voor haar.... en nu maar hopen dat Mila eventjes door blijft slapen...

Zo dat moest ik ff kwijt... sorry voor mn ego bericht..kom later terug om bij te lezen!

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Pinjo......

Meid welkom hier en veel kletsplezier meid,hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen wij hier,ik ben zelf in dec bevallen maar ik blijf hier gewoon kletsen omdat ik bij jan hoor vind ik ;)

Ook een spannende bevalling lees ik wel.

Gefeliciteerd met je dochter hoe heet ze en hoe is der gewicht vertel alles we willen alles weten hahaha

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai nettie

Meid misschien is een draagdoek een optie,ik gebruik dit zelf niet maar heb wel hier en daar gelezen dat het voor sommige ene hoop scheelt.

Hou het maar goed in de gaten meid,veel beterschap met der spugen en voor jou een dikke knuffel meid.

Geen sorry meid,dat is nergens voor nodig

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Nettie: jeetje vervelend zeg meid! Een draagdoek heb ik inderdaad ook vaker gehoord dat dat een hoop kan schelen omdat je dan je handen weer vrij hebt. Ik heb daar zelf nog niet echt een handigheid in kunnen vinden, maar misschien dat het jou beter bevalt.
    Jeetje dus Mila spuugt ook veel :( Vervelend is dat he? Tobe spuugt iedere dag zijn kleertjes helemaal onder. Waardoor ie dus steeds naar melk stinkt :( Maar het heeft geen zin om hem steeds om te kleden want zoveel kleren heb ik echt niet :(

Pfff ik lig nu half op bed met Tobe slapend op mijn buik. Zodoende heb ik wel 2 handen vrij om te kunnen typen. En zo is hij even rustig want als ie bij ons in slaap valt, kreunt ie vrijwel niet.

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Thanx meiden,

Draagdoek is idd een optie alleen dan nog heb ik mijn handen niet compleet vrij want ze wil ook mijn pink in haar mondje houden... Of een speentje zoals nu alleen die spuugt ze telkens weer uit.
    Ze ligt nu in de wipper naast mij en heeft zowaar net een kwartiertje liggen maffen.... wauw is al heel wat... Nu slaap tze ook tot er weer een kramp komt en dan word ze giftig...echt boos draait met haar koppie en zwaait met haar handen, dan druk ik de speen erweer in en dan gaat het weer voor eventjes.
    Gelukkig! Hubbie is net weer binnen gekomen...was dus maar een half dagje nodig op zijn werk! Heerlijk! Ga dus nu even met hem kletsen kom later weer!

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Journey: daar snak ik ook naar hoor, dat hij de hele nacht door gaat slapen, maar ben bang dat dat er voorlopig nog niet inzit...

@ Goglez: welkom hier meid en nog gefeliciteerd met je kleine man.

@ Patrieske: ja ik heb besloten vanavond ook maar gewoon even optijd naar bed te gaan, zo rond half 10 ongeveer. Ik heb geen wekker meer aan in de nacht. Hij meld zichzelf wel en dat zal 's avonds ook wel zo zijn. HIHIHIHI.
    Ik vind het helemaal niet raar dat je daarover begonnen bent hoor. Vind het juist terecht.

@ Sanne: ja dat klopt. Want als je de borst geeft weet je niet eens wat ze binnenkrijgen. Ze mogen moedermelk onbeperkt hebben.
    Ow meid wat vervelend zeg... pfffff kan me voorstellen dat je moe bent. En dan zit ik te "zeuren" dat ik zo moe ben door de gebroken nachten...

@ Lob: jij ook welkom hier meid. Jeetje dat klinkt heel heftig inderdaad zeg.

@ Mikmak: ow meid wat fijn dat je stukje bij beetje je zelfvertrouwen weer terugvind zeg. Hele dikke knuffel voor jou meid. JE KUNT HET!

@ Merleq: ben benieuwd wat ze zeggen bij het CB meid. Succes!

@ Pinjo: welkom hier meid. Klets maar gezellig mee hoor. Denk dat het nu beter bij te houden is, als toen we allemaal nog zwanger waren. :)

@ Nettie: ik zie net dat Patrieske me voor is, maar misschien is inderdaad een draagdoek iets voor je. Kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten zo...Beterschap met je meisje en met jou ook ivm je hoofdpijn.
    DIKKE KNUFFEL VOOR JOU.

Hier trouwens ook hoofdpijn, maar dat komt door de vermoeidheid. Ik ga vanmiddag echt even liggen.
    Zo eerst maar even gaan kolven, want ben al te laat ivm dat ik Joshua nog even in bad heb gedaan.
    Daarna nog even eten en wat drinken en dan moet Joshua ook alweer eten hebben en dan kan ik eindelijk gaan slapen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai merel....Gelukkig dat hij nu wel even slaapt dan.

Hai nettie.......Ik had dat bij jaimy ook die spuugde alle speentjes uit nu heb ik die van avent en die houd ie echt heel goed in,ik weet niet welke je hebt,en ook kreeg ik van het cb de tip om een speen van de fles aan hem te geven,maar ik geef fv dus dat is misschien niet goed vor jullie meisje.
    Fij dat je man er is meid :)

15. naomiadaeze

naomiadaeze Actief lid

12 mei 2008
    109
    0
    0
    hey allemaal,

Hier komt er eindelijk een beetje regelmaat in gister kwam ze de hele dag om de 4 uur en s'nachts houdt ze 5 uur aan (afkloppen)nu maar hopen dat ze dit een beetje aanhoudt.

En dat gedoe met die speen worden we ook helemaal moe van als die uit haar mond valt is ze gelijk weer wakker ,dus we geven haar nu geen speen meer .we dragen haar gewoon even rond en leggen haar dan neer en als ze dan gaat huilen is ze binnen 5 min. weg.

Leggen jullie je kleine wakker in het bedje of als ze al in slaap zijn getuttelt?

Liefs vera

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    hai patricia........ja alle uurtejs die we kunnen pikken,pikken we maar he ;)
    Ja dacht echtd at ik raar was ofzo,de moeders keken me ook raar aan hoor,daar heb ik toch schijt aan daar niet van.
    Ja die hoofdpijn had ik van de week ook,veel sterkte ermee meid.

Hai vera.......wat heerlijk dat ze al wat van der ritme vind,ik denk dat jaimy er lang voor nodig heeft hij is vrijdag al 6 weken en ben echt gebroken soms ;-(
    Wij doen het beiden,als hij echt klaarwakker is dan laat ik hem even ind e box maar als ik zie dat hij weg dommpelt dan leg ik hem in bed,maar eenmaal per dag gaat hij wakker naar boven zodat hij ook aan zijn kamertje went,dat hebben we bij Noël nooit gedaan en dan is een echte slechte slaper ;-(

17. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Thanx voor het welkom! Onze Mette woog bij de geboorte 6 pond en vorige week alweer ruim 3600 gram (door moeders melkmachine). Gaat zo snel!

Tsja, de bevalling... Die liep niet helemaal naar wens. Mette was een sterrekijkertje en reageerde slecht op het infuus met wee-opwekkers (waarna de wee-remmers dus tevoorschijn werden gehaald). Dat was idd wel aardig spannend. De hartslag dipte nl. enorm... Na een vliegende start kwam er dus de klad in de ontsluiting, maar ik had wel forse weeen en al vroeg persdrang. Uiteindelijk is ze met veel hulp (draaipoging, geduw op mijn buik, getrek met de vacuum en natuurlijk een knip) geboren. Gelukkig heb ik bij 5 cm ontsluiting wel een ruggeprik gehad, waardoor het niet een heel traumatische ervaring was. En dan te bedenken dat ik thuis had willen bevallen...

Overigens: hier ook een kroelbaby die graag op schoot slaapt. Ik heb idd een draagdoek en het is best handig. Mette vindt het heerlijk om er in te slapen en ik heb dan ff de mogelijkheid om een bammetje te eten bv. Ze is dan ook veel minder zwaar. Maar echt vrij heb je je handen niet: het is niet zo dat ik dan verder kan met de dagelijkse dingen of zo. Ook is het soms moeilijk om haar er goed in te krijgen: ligt ze zo opgevouwen en komt ze er helemaal in de kreukels weer uit :oops: .

18. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    lob en re 81 welkom hier

goglezz wat ene bevalling zeg wow dat zal idd wel evne hetig geweest zijn, wij zijn net terug van een flinke wandeling en een paar boodschapjes

mikmak fijn dat je je beter voel en dat het ook beter gaat, ik vind het ook heel moilijk en hier vloeien de tranen af en toe ook echt nog wel hoor....mar nu Tess wat tevredener is met flesjes tussendoor ben ik zelf gelukkig ook rustiger en ik denk dat ik dat ook op haar overbreng.

merleQ spannend ik ben benieuwd wat ze zeggen, maar wat voor dieet moet ie dan?

pinjo welkom (ik ben eigenlijk een decembermama was 7 jan uitgerekend maar Tess vond het de 27ste tijd om eruit te komen)

Nettie wat vervelend zeg ik hoop dat ze gauw lekker gaat slapen zodat je ook wat tijd voor je huishouden en natuurlijk elise hebt.

Vera soms leg ik Tess wakker in haar bedje en soms slaapt ze al is ze in mijn armen of op mijn buik in slaap gevallen.
    Wat fijn dat Destiny al zo'n ritme heeft hier is dat echt niet.
    -------------------------------------------------------

Zo effe mijn broodjes nar binnen gewerkt Tess eten gegeven en nu even wat aan mijn huishouden doen ieder geval de stofzuiger erdoor heen mikken en vast eten voor vanavond klaar zetten want straks moeten we even nar de makro en we krijgen ook nog kraam bezoek!

19. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Pinjo........wauwww dat gaat inderdaad hard zeg ;)
    Jeetje meid dat is inderdaad een heftige bevalling,gelukkig is alles goed en is ze gelukkig gezond bij jullie.

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    ? huh nee hoor dat vroeg ik niet :D

Deel Deze Pagina