Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    speciaal voor ramona :p

dit is mijn MAN / PARTNER / PAPA VAN RAYN

:) :) :) :) :)

~~~~~~~~~~~

@ mamalijntje
    ik klaag ook totaal niet hoor heerijk dat rayn door slaapt want na anderhale week mogen we het wel zo noemen toch . Veel mensen zeggen nu tegen me dat dat komt omdat rayn zon flinkerd is en was bij de geboorte dat ie daarom zo snel door slaapt ? maar jaimy is toch ook flink als ik me niet vergis ?

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    whahahaha wet niet wat ik allemaal aan het doen ben maar het slaat in ieder geval nergens op hahaha

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Vash: hahahaha drie gedaan en 5 paaseitjes gegeten, hahahaha!
    En hier mis ik het zwanger zijn ook heel erg hoor, vooral omdat dat magische nooit meer terug zal komen van een eerste kindje krijgen. Maar goed, het zakt wel iets af merk ik. En zul je zien dat als het helemaal afgezakt is ik weer zwanger ben hahaha!

@Merleq, slik dus vandaag wennen, hoe is het gegaan meid? Mag je er wel bij blijven? Brrr, ik ben blij dat onze kleine pas met 7 maanden er naar toe gaat.

@Derona, ben benieuwwd of je je niks hebt laten aanpraten hihihi....nou ja de bonnen voor CP is altijd lekker.

@Mamalijntje, zwijmel, wat een poepie!

@Ilovea, lekker dat het beter gaat nu.

Hihihi, hier ligt iemand in zijn reiswieg maar hij is vreselijk aan het vechten nog tegen zijn slaap, is wel stil maar ligt aldoor te kronkelen en gek te doen met zijn handen bij zijn gezicht.
    Hij heeft het knuffel/sabbel kleedje van woezel en pip ontdekt, en pakt het zelfs over naar de anderen hand (?) Zal wel toeval zijn, geloof er niks van dat hij dit al bewust doet.
    Ik moet wel zeggen dat ik hem nu veel makkelijker weg leg nu hij zelf ook wat beter in zijn vel zit. Boven pikt hij nog niet maar zo in de wandelwagen kennelijk wel. En ach ik hoor erg veel om me heen dat veel mensen dit in het begin doen.

Straks na de volgende voeding weer kolven denk ik. Hij pakt nu volgens mij standaard maar een borst. Lijkt wel alsof hij het nu zelf gaat reguleren. Heb inmiddels twee voedingen nu ingevroren.

5. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ha ha, is lees hier vanalles over dat rekken, maar dat werkt bij mij absoluut niet. Als onze dame huilt, dan stopt ze niet meer en dan wil ze eten. Als ik haar bij ons in bed legt blijft ze doorhuilen tot die tepel in haar mond zit.

Ze slaapt dus best wel lang. Maar ik kan ook niet voorspellen wat ze gaat doen. Ik had namelijk verwacht dat als ik haar om half tien 's avonds voedt, dat ze dan om 12 uur half een nog wel wat zou willen. Maar ze heeft heel even kort twee huiltjes gedaan en daarna sliep ze gewoon weer door.

Gisteravond heeft ze om half tien een voeding gehad, en sliep ze door tot half vijf 's nachts. Daarna komt ze gewoon om de drie uur. Soms zelfs iets eerder, dan probeer ik het wel te rekken tot drie uur.

Ik zou wel willen weten hoe ik haar voedingen tot vier uur zou kunnen rekken. Dat scheelt echt heel veel voor mij, maar er lijkt niet echt schot in de zaak te zitten. Hoe doen de andere meiden met bv dat? Of gewoon alles keurig op verzoek?

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    haha lig hier even in een deuk.
    Ja Jamie is kwa gewicht ook een flinkerd geworden en heeft volgens mij kwa lengte een inhaal race gehad.

We hebben al geprobeerd om meer te geven om 00:00 zodat hij langer verzadigd blijft. Hongerige voeding en ook lekker lang in bad maar helaas hij komt echt stipt 4 uur later.

Maar als we hem om 00:00 niet wakker maken dan slaapt hij rustig tot 2 uur maar ja dan bereiken we nog niets dus gaan we even overleggen met het CB hoe we het beste kunnen handelen.

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @mamamakka,hahaha goed dat je het er ff bij hebt gezet dat het je vriend,vader van je zoon etc is hahaha,

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vash ik zat eerst netjes op de 3 uur maar nu niet meer, de ene keer is het om de 2 uur en de andere keer weer anders. Hoewel dat de afgelopen week was en ik nu merk dat hij genoeg heeft aan een borst. Dus wellicht had het daar mee te maken. Wel lekker want nou kan ik de andere afkolven.
    Ik voed gewoon op verzoek dus want het werkt anders niet bij ons manneke. En de meeste mensen die ik ken die BV geven voeden op verzoek.
    (wel af en toe lastig, want soms weet je echt niet waar je aan toe bent, gelukkig heb ik geen problemen om in het openbaar te voeden waardoor ik niet vast zit aan thuis)

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gisteren zo snooze doekje gekregen met allemaal labels eraan.....leuk hoor!
    Zo nog een paar en dan is de kraamvisite geloof ik wel over.

Wil binnenkort de schutting hier weer in de olie zetten maar dat kan alleen maar als manlief iets gaat doen in het weekend waar hij schone handen van houdt als er wat is met die kleine.....pfff en aangezien hij zichzelf nog niet heel lang in slaap houdt wordt dat denk ik per schut olieen, dus dan ben ik volgend jaar wel klaar.
    Leuk weetje: toen ik het vorig jaar in de olie zette, zat ik voor mijn bruiloft en voelde ik tijdens het olieen dat er iets aan de hand was in mijn lichaam......hihihihi.......

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    jaaa denk zet het er maar ff voor de duidelijkheid bij , je weet maar nooit ! :D

t was wel goed voor me vaders ego hahaha

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    heb je er inmiddels niet genoeg van ?
    wij hadden er vorige week nog 1 , baalde er ercht van gelukkig was ze snel weg :oops:

sorry maar ik vind en vond er echt niets aan die kraamvisite's :oops:

12. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

vash...
    hier precies hetzelfde verhaal..... ook mevrouw hier heeft gisteren haar late voeding overgeslagen....
    rot, want dan geef ik haar dr medicijnen....... en kwam ze om 03.45n uur..... en andere nachten en overdag soms om 2,-3 uur.... soms wil ze tussendoor ook een slokje... en idd niet te rekken hoor.. vind het ook echt zielig als ik "flesje"moet maken.... ze brult dan alles bij elkaar....

Nee... geduld heeft ze niet.... (maar ach.. ikke ook niet... :))

13. 09liz

09liz Lid

10 mrt 2009
    37
    0
    0
    Emmen
    Merle, succes vandaag!

Over dat rekken is het hier hetzelfde... Als Liz wakker is en ik geef haar de speen blijf je er zelf eigenlijk op wachten....De speen er steeds weer in doen enzo. Als je een druppeltje Cinababy op de speen doet, houdt ze de speen wel veel langer vast, maar dan nog blijf ik zelf wakker tot ze komt voor de fles.

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HIer is het trouwens rustig geweest met de kraamvisite....
    Denk dat sommige geirriteerd waren dat ze niet "de primeur" hadden... door dat weekje rust...
    (ALS WE NIET GELIJK KUNNEN KOMEN KOMEN WE NIET.......)

Vind het trouwens prima.....
    Van MIJN familie is trouwens wel iedereen geweest... en die moeten dan nog 117 KM (eigenljik t dubbelen) ervoor rijden...!

NOuja... mn vriend heeft gelijk zn familie leren kennen.....
    Schoonmoeders is hier trouwens pas 2x geweest sinds de geboorte....
    Ze belt ook niet..... en tja.. IK vind het sowieso niet aan MIJ om te bellen....
    (ze zal wel zielig lopen doen tegen anderen..... hmmm misschien dat er daarom weinig familie is geweest..... )

ach ja...

ga ff poetsen.... en een berg speelgoed opruimen...

groetjes,
    Ramona... ook wel bekend als "het zwarte schaap" :)

15. 09liz

09liz Lid

10 mrt 2009
    37
    0
    0
    Emmen
    Britt, ben je al wakker?

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @iloveA, ik slaap na haar eerste flesje ook niet meer hoor, maar das meer omdat madam hier dan klaarwakker is en wil spelen met dr winny de poeuh ding boven dr hoofdje.... en ach eerlijk gezegd vind ik het ook wel gezellie, mama een bakkie koffie en zij haar speleding....

heb iig de zolder en trappen al gedaan, bed verschoont enzo.... sta op het punt om effe het oud papier weg te gaan gooien... en madammeke slaapt al weer lekker in de kinderwagen...

@derona, die van felicitas was vorige week bij ons en ik heb alleen de jonge gezinnenpas aangevraagd voor 10 euro per 15 maanden en ze had de allernieuwste pakjes van ducky beau meegenomen en nog een merk, maar heb alleen het duckybeau gehouden... die boeken en speelgoed dingen voor die kleintjes heb ik afgeketst, want er komt hier nog steeds zoveel spul binnen en 17 mei wordt ze gedoopt en dan komt er weer een hoop spul dus ik laat het maar effe voor wat het is....

@merle, suc6 vandaag

@kraamvisite, krijg morgen nog kraam bezoek en donderdag.... blijft dus maar doorlopen.....

@he zwart schaap... lekker laten gaan... familie draait wel bij en die weten denk toch wel beter dat je schoonmoeder zo'n geweldig mens is... daarbij als dat de reden is is dat ook niet leuk voor je mannetje dat daarom het bezoek wegblijft... en anders BOEIEN ;)

17. Tese

Tese Niet meer actief

@derona: thanks meid! En goed hoor, zoveel gekolfd! De aanhouder wint! Mijn man en ik willen ook allebei een tattoo met Sem, ik wil dan ook nog een soort tribel(?) eronder maar weet nog niet precies hoe of wat. Wel dat ie op mijn enkel komt. Ik ben benieuwd naar je ontwerp! Succes straks met felicitas, zal wel moeilijk worden om bepaalde dingen te weerstaan!

@merleq: Naar het kinderdagverblijf gaan is niet alleen voor het kind wennen maar eigenlijk meer voor de ouders he? Ik hoop voor je dat je snel gerustgesteld bent meid! Kun je tobes laatste fles niet iets later doen zodat hij misschien wat langer doorslaapt? Ik weet dat het geen honger is maar misschien helpt het. En dan kune je per dag weer een kwartiertje eerder geven als dat lukt. Kan je man wel door zijn geluiden heen slapen? Mijn man kan dat namelijk wel en ik dus ook niet. Dus we hebben afgesproken dat ik met oordoppen slaap. Mijn man wordt alleen wakker als hij begint te huilen voor een fles dus nu slaap ik ook eindelijk weer goed. Anders werd ik van elk zuchtje of piepje wakker.

@iloveandres: Dat is nog eens een goede koop! Dat klinkt beterr dan 31 euro. Ik hoop dat je snel bij de kinderarts terecht kunt. O ik lees net dat het niet meer nodig is.

Zo wij gaan hier naar een tijdelijke auto kijken. Mijn man heeft besloten dat de buitendienst niets meer voor hem is sinds sem geboren is. hij is dan vaak tot 9 uur bezig met werken. Dus is hij terug gegaan naar de binnendienst. Moeten we wel een auto hebben. Dus eerst een paar maanden een goedkope omdat ik al jaren niet gereden heb, dus kan ik mooi oefenen. En daarna komt er of een seat altea of een peugot 407. Ik wil die nu al hebben!
    En straks ook meteen naar een schommelstoel kijken bij de prenatal.

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    :oops: ok ik heb mij toch niet aan mijn woord gehouden hahaha

IK heb de pas van jonge gezinnen genomen,en het blad voor speciaal voor oma's hihihihi,maar meer ook niet hoor hahahaha,

:oops: :oops: :oops: :oops:

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Mamamakka: hahaha, ja Joshua is ook altijd stipt om half 7. :)
    Volgens mij is dat onzin hoor. Joshua slaapt ook al een tijdje door.... en hij is echt nog niet zo heel erg flink hoor. Nog steeds maatje 50 aan dus...

@ Mamalijntje: ja ik ben er ook erg blij mee hoor. Nu die machtiging nog en dan ben ik helemaal blij. Word anders wel erg duur 31 euro per keer...
    Meid heb je al geprobeerd om de laatste voeding meer voeding te geven? Zo hebben wij het ook gedaan en Joshua slaapt nu door... Ik geef dan de een na laatste fles minder. Joshua krijgt nu dit op een dag: 3x 165 cc, 1x 100 cc en 1x 200 cc.

@ Goofychick: ja ik ben ook heel erg blij dat het beter gaat. Hij is weer het tevreden mannetje wat ik gewend was van hem...
    Ik ken het meid. Josua is ook enorm aan het vechten tegen de slaap...

@ kraamvisites: ik vond het iedere keer weer gezellig om mensen over de vloer te hebben. Wat ik soms wel vervelend vond, was dat ik dan even naar boven moest om te kolven, vond ik dan weer niet leuk voor de visite.

@ Ramona: nou wat belachelijk zeg, dat sommigen dan zo zullen denken... als we niet gelijk mogen komen, komen we helemaal niet...
    Ik had ook wel steeds een teleurgestelde tante, steeds als zij wilde komen, hadden we het al hardstikke druk en moest er weer een andere datum geprikt worden, zodra zij weer een rooster van haar werk had. Uiteindelijk wel goedgekomen, maar ze vond het niet leuk... (niet mijn probleem)

@ Mikmak: ik deed dat dus eerst wel. Joshua weer terug in bed en mama weer verder slapen. Heerlijk, maar de laatste tijd werd ik steeds met hoofdpijn wakker, dus dat doen we maar niet meer. :)

@ Muppet: dat is idd een zeer goeie koop. Veel plezier met auto's kijken meid.

Hier inmiddels het gasstel, het aanrecht en de flesjes van Joshua weer schoon. Nu nog even stoffen, zuigen en dweilen en als ik nog tijd over heb, de wc beneden ook nog even. Moet ook nog naar de winkel....
    Ik ga gauw weer verder... Over 45 minuten moet Joshua ook weer eten, dus alles wat ik dan al gedaan heb, is dan lekker klaar.
    Ik denk niet dat ik alles ga redden, aangezien ik ook naar de winkel moet nog, maargoed...
    Morgen weer een dag...

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

:) :) :) :) :) :) :) :) (slappe lach)

Deel Deze Pagina