Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is een verticale groep met 3 baby's en ik denk zo'n 6 oudere kinderen? Ik heb ze niet geteld ;)
    Er zijn 2 vaste leidsters en 1 vliegende keep. Die vliegende keep zit vooral bij deze groep omdat ze op de andere groepen minder baby's hebben.

Ik had ook liever een leuker verhaal verteld ;) Mijn man gaat morgen met Tobe naar het KDV, ik heb er geen zin in... Morgen moeten we er een half uur bij blijven nml maar ik ga liever direct weg.

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Mamamakka: nee nog geen idee, want ik moet me ook nog "even" over mijn angst heen zetten...
    Vind het doodeng...

@ Mikmak: dan zou ik idd nog even wachten tot je het perfecte plaatje gevonden hebt.

@ verticaal/horizontaal: jullie hebben het over verticale en horizontale groepen... Wat houd dit precies in?

Hier inmiddel gegeten en gezogen. Ik ga nu de tas klaarmaken voor bij mijn ouders en dan ff "snel" naar de winkel. Over een uur moet ik bij de huisarts zijn. Ben echt zo benieuwd of hij die doktersverklaring wil schrijven... Anders moet ik nog langer wachten...
    Na de huisarts ga ik nog ff naar mijn neefje toe. Hij is helemaal trots op de echo van zijn kleintje en die wil hij graag laten zien, dus ik heb gezegd dat ik dan wel ffies langs zou komen.

Tot vanavond als ik weer thuis ben van mijn ouders. Niet TE veel kletsen dus he? :)

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier ben ik weer.. Pfff, heb nog een lange lijst met reacties te gaan.. Hopen dat het me nu wel gaat lukken.. Met tussen door een flesje enzo..

Mamalijntje: Wat heb je een mooie banner onder in zeg :)

Doorslapen: Ik geloof dat ik het dus echt tref.. Gister heeft ze om kwart over 9 laatste fles gehad en heeft geslapen tot half 8.. En anders is het van half 10/10 uur tot half 8.. Ik mag echt in m'n handjes knijpen merk ik wel..

Patrieske: Gefeliciteerd met je meisje! *brand een kaarsje voor haar*
    Ik kan me goed voorstellen dat je er door heen zit, en ook niet echt leuk van UWV als je hebt aangegeven op die dagen niet te willen.. Maar hun maakt dat allemaal niets uit he..
    Met m'n nicht was het wel gezellig, wel vreemd want we hebben elkaar al jaren niet meer gezien, of in iedergeval niet zo! Maar het was gezellig en heb leuke shirts voor liefje gekocht, een jurkje voor de kleine en voor mezelf het boek Oei, ik groei!
    Ze is nog wel veel hangerig hoor, maar ik probeer zoveel mogelijk haar in de box ofzo te laten.. Af en toe wat aandacht en dan ga ik weer even wat anders doen.. Heb gewoon geen tijd meer voor andere dingen.. hihi..
    Ik lees dat het tussen jou en je partner dus ook niet echt lekker loopt.. Je gaat echt een moeilijke tijd door.. Dikke knuffel van mij en Sidney!

Jessica: Ach ja, ik pak gewoon wat voor handen licht.. Als het op is, dan koop ik gewoon die nieuwe van Zwitsal, voor de gevoelige huid, ze heeft dezelfde huid als ik, schraal dus ;)

Yvette: Oh gelukkig ben ik dan niet de enige! Dat boek is wel intressant he? Ik heb hem donderdag gekocht.. Moet nog lezen in welk sprongetje ze zit, maar goed kom er niet echt aan toe met dat gejengel ;)

Slapen: Hier wordt vanaf half 12 tot 10 uur 's avonds ongeveer bij elkaar een uurtje geslapen.. Ik moet haar dus echt bezig houden.. Madam vecht enorm tegen haar slaap, en dat is soms wel eens balen!

Sanne: Pff, kan me goed inleven in jou.. Ik ga ook veel naar m'n moeder of met schoonmoeder op sjouw.. Het is zwaar hoor, dikke knuff!

4. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Het zwarte schaap: hmmm laat maar zitten, ik snap wel wat je met kid bedoelt, maar niet hoe je daar nu precies ineens bij kwam (ik weet niet meer waarop je reageerde)
    en ik wacht inderdaad nog ff een paarjaar, ik moet gewoon vooral niet vergeten hoeveel pijn en ellende ik naast dat enorme genieten had!
    vervelend he, dat opvliegerige van die hormonen, dat heb ik af en toe ook nog hoor!
    En die schoonmoeder van jou (aka schoonloeder): prima toch dat ze niet komt? Laat der maar zielig doen ;)

patricia: ja, wij zitten en beetje in hetzelfde schuitje, maar onze tijd komt nog wel!
    haha, nee zonder fles kom je met die voeding nog niet ver, hormonen? ;)
    ze tellen vanaf de uitgerekende datum hoor! Geen zorgen dus 
    Ik hoop dat je snel de afspraak bevestiging thuis krijgt meid! En fijn dat je zo goedkoop een nieuw pak hebt kunnen kopen :D
    Oh wat fijn dat je niet naar de ka hoeft! Is het al geregeld met de apotheek en de ha?

Goofychick: Ja echt wel, let maar op, dat doet hij wel bewust hoor! Je hebt gewoon net zo’n slim kereltje als ie van ons :)

liz: geen ervaring mee!

mamamakka: wat een mooie foto, zo lief!

Journey: Super, dankjewel! Dan wordt het die waarschijnlijk ;) Grappig he? Vandaag is Valentijn 2 maanden 2 weken en 2 dagen ;)

Tacha: Geweldig, dankjewel! Dan wordt het misschien toch die wel ;) ze hebben veel kleuren dus ik denk dat ik dan voor rood of groen of zo ga, kan een volgend kindje (als het een meisje is) er ook gewoon in :D

Muppet: Oh lieverd toch, heel erg veel sterkte meid!
    Ik heb het speelkleed besteld bij online-babyshop, daar was hij het goedkoopst!

Vash: Ik mis het zwanger zijn ook heel erg, maar mag voorlopig nog niet aan een tweede beginnen, helaas!
    haha, ja dat kolven, hier moest ik er om half 5 weer uit, maar zoals je zegt, het is goed voor de voorraad ;) Lekker mijn opgenomen series kijken, ach ja… je moet toch wat? En ik heb ook nog nooit zoveel tv gekeken als sinds de geboorte van Valentijn ;) haha!

MerleQ: Sterkte vandaag! Hoe is het gegaan op het KDV?
    Heb je het nog niet geprobeerd om Tobe op zijn zij te leggen? Bij Valentijn is de afplatting volledig verdwenen!
    Oh bah hee, nee, dat stelt je dan zeker niet gerust zeg… knuffff

MikMak: Hoe was de intake? Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet zeg… moet er zelf dan ook nog even niet aan denken!

Derona: Ben benieuwd naar het ontwerp zeg :)
    En, heb je je ook daadwerkelijk niets aan laten praten?
    Hehe, dus toch ;) Het valt nog mee, toch?! Ik heb toen alleen dat boek gekocht, over gezond groot worden of zoiets?
    Oh, mooi ontwerp zeg!

Mamalijntje; Wat een lekker kereltje! Zo leuk zeg in die tuinbroek!

Joyce: Ja erg he, dat gehang en dat gejengel dan… Hier is het gelukkig bijna over!

5. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @iloveandres: een verticale groep houdt in dat er kinderen van verschillende leeftijden in zitten. Dus niet een losse babygroep en een losse peutergroep, maar een groep met zowel baby's als peuters.

6. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Damn, wat een reacties! Ongelooflijk, waar halen jullie de tijd vandaan?

IIG, het gaat goed hier! Net de fysio gehad en Valentijn heeft weer een perfect symetrisch hoofdje! Niets geen afplatting meer! Ze stond er versteld van hoe goed hij nu alles deed, dat had ze nog niet eerder meegemaakt, dat het zó snel ging. (heb haar maar niet verteld van de magnetiseur ;) )
    Ik ben in ieder geval gewoon erg blij. Het kereltje doet het trouwens weer geweldig… zijn sprongetje is volgens mij een SPRONG, want hij
    - heeft zijn voetjes ontdekt
    - duimt nu op zijn ‘eigen commando’ (dat deed hij eerst niet) Halleluja, weg speen! (bijna dan;) )
    - maakt een nieuw geluid erbij, hij heeft nu al zoveel klanken en dingetjes (ah, oh, boe, urruh, raaa, eerrr, rrrrrrrrrrrr en een piep geluidje)
    - Hij aait over zijn hoofd (vindt ie heel erg lekker ;) )
    - Hij pakt gericht dingen vast (dus echt dingen die hij ziet, handje er naartoe en vastpakken!)
    - Hij zit een aantal seconden zelfstandig! Denk een halve minuut of zo, langer heb ik het nog niet uitgeprobeerd, dat durfde ik niet, maar het mag dus wel!

Nu ligt hij in zijn wippertje lekker te vertellen en af en toe zogenaamd te huilen, want steeds als ik dan op sta, dan lacht hij breeduit, de boef!

De fysio komt maandag wel nog, want ze wil het wel in de gaten houden…

Oh ja, ZITTEN: Zo gauw ze zelfstandig kunnen zitten, mag dat gewoon, hoe jong ze ook zijn. Als ze iets naar links of rechts hellen, moet je ze wel meteen weer oppakken, want dat is niet goed.

STAAN: Hier gaat Valentijn constant staan als je hem voor je op schoot hebt, dit is dus NIET GOED! Ze slaan dan het rollen en het kruipen over, wat heel erg belangrijk is voor de motorische ontwikkeling… Dit moeten wij dus in ieder geval proberen zoveel mogelijk tegen te houden (zal hij leuk vinden….)

7. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Valentijn is 2 maanden, 2 weken en 2 dagen...

:)

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Goofychick: Ja hoor, dat zou goed balen zijn als je dat in een keer terug moet betalen.. Zou echt niet funny zijn.. Ik zou flippen!

Iloveandres: Dat is een schok, daar heb ik 2 pakken voeding voor.. Nou ja en dan de broodpitmeel er nog bij.. Maar goed, ik hoop dat je het vergoed kan krijgen.. Je geeft nu dus ook geen borstvoeding meer?

Britt: Daar was ik dus ook al achter gekomen.. Bij de kruidvat had ik de gele verpakking en bij super de boer de groene.. Scheelt gewoon 12 luiers geloof ik.. Maar goed, ik koop ze met een bon.. Dus maakt opzich niet zoveel uit..

Berg: Hier ook aanwezig.. Wat ik ook probeer, niet weg te krijgen.. Gelukkig zie je het niet heel erg en af en toe een schilfertje kan ik wel weg halen :)

Yvette: Pfff, dat is schrikken, niets in de luier.. Hoe is het nu met Valentijn?

Pampers: Ik zit er een beetje mee.. Gebruik maat 2.. En de ene keer denk ik dat ze wel een maatje groter mag en de andere keer denk ik weer van niet.. Pfff, heb nog een half pak en denk dat ik maar weer een pak aanschaf, maat 3 heb ik ook al geprobeerd maar die is nog wel groot.. Iemand een idee? Is groen dan groter dan geel?

Libra: Hallo! Hoe is het met jou? Dus de keuken is zo goed als af? Balen dat je mannetje zonder werk zit zeg, maar wel lekker dat je het nu samen kunt doen of niet?
    Dat is leuk he? Dat 'ie je herkent.. echt genieten die momentjes!

Liz: Fijn dat de krampjes voorbij zijn..

Foto's: Wat een leuke en schattige foto's zie ik toch steeds voorbij komen.. Moet ook maar eens wat gaan spammen..

Patrieske: Wat mooi, die gedichtjes.. KNUFF!

9. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hey iedereen! Wat een stralende dag vandaag! we zijn net een ommetje gaan stappen, zalig! Zonnetje op haar snoetje en ze viel uiteraard in slaap. Vannacht weer niet zo'n goede nacht gehad! Verder eigelijk niets speciaals te zeggen.

@Muppet: Jeetje meid dat is idd heftig. Heel veel sterkte en probeer er nog zo vaak mogelijk bij te zijn, zal hem ook deugd doen. Dikke knuffel!

@MerleQ: Oeh spannend zo'n wen-dag! Hou je sterk he! Oh het is al over lees ik! Nou het is niet zo meegevallen? Maar idd veel aandacht kunnen ze niet geven aan elk kindje he. Maar het komt wel goed hoor..

@Derona: Oh echt? Ben zo benieuwd naar je ontwerp! Heb je al tattoo's? Ik ben er zoooo gek op! Ga van de zomer ook nog eens onder de naald en in april naar een tattoo conventie hier in antwerpen, kijk er zo naar uit! En mn vriend deze zomer ook voor de eerste keer een tattoo van Nona's naam op zn voorarm!
    update: Mooi ontwerpje hoor! Door wie ga je het laten zetten? En kleur of b&w?

@mamamakka: Leuke foto van je hubbie! En rayn ligt er zo relaxed hahah.

@mamalijntje: Ooh wat een mooi tuinbroekje heeft ie! Super cute.

@Goofychick: Ja hier ook meestal maar 1 boob. Super dat het kolven goed gaat meid!

@Iloveandres: Wow jij gaat een drukke poetsdag tegemoet lees ik haha./ Doe rustig aan he. Vraagje: ben je ook een thuisblijfmama? En hoe bevalt dat?

@Ramona: Ben je zeker op de buik.. ? ivm ev. volgende zwangerschap kan het uitrekken he. Ik heb er een op mn zij/ribben. Heel mooie plek maar o zo PIJNLIJK! Niet normaal! Wil graag op de andere kant ook een maar ben te bang voor de pijn lol.

@yvette: wauw super dat zn hoofdje terug goed is he! En wat kan ie al veel :eek: ! Ja ik ben heel tevreden over die stoel, ik heb hem in het blauw/groen! Ik snap ook niet hoe iedereen dat doet hoor zoveel reageren haha

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ja hoor, ik moet nog 10 pagina's maar het lijkt dat ze het niet meer naar haar zin heeft.. Pff, even bij haar kijken.. Ze sliep net een hazenslaapje maar die was ook snel weer voorbij..

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Yvette...
    wist ik niet van dat zitten..
    dacht dat het gewoon niet mocht....

Mevrouw staat trouwens al sinds 1 dag na de bevalling... zoonlief ging gelijk al staan na de bevalling... (ipv loopreflex...)..
    Verloskundige had dit dus nog nooit meegemaakt.. :confused:
    hij heeft trouwens niets overgeslagen daardoor hoor... maar liet hem natuurlijk ook niet staan...!

hier wordt er ook op los geduimd sinds zaterdag... alleen soms wordt ze nijdig omdat ze hem dan opeens weer niet kan vinden....
    Speen wilde ze niet... en.. ze duimt met links.. (deed ik vroeger ook...!)

Ben trouwens benieuwd wanneer mevrouw gaat omrollen.. rug naar buik... want gisteren scheelde het al niet veel...

Grappig dat kindjes van die verschillende volgordes aanhouden...en toch in grote lijnen hetzelfde doen..

:)

12. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

:) idd niet over nagedacht..... zal t tegen vriendlief zeggen :)

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Iloveandres: Ik vind hem voro 20 euro (waar ik hem toen voor tegen kwam) 2e hands erg duur.. Dan geef ik liever 10 euro extra uit voor een neiuwe.. Je moet ook verzend kosten betalen, en hij past niet door brievenbus denk ik.. Nogal een dik boek..

Muppet: Wat een naar nieuws.. Sterkte!

Derona: Ziet er leuk uit, lijkt me pijnlijk!

Yvette: Was het hier maar over, ik kom nergens aan toe!

Hier is de rust voorbij.. Maar ik heb mezelf weer mooi bijgelzen.. En haar gewoon laten krijsen,.. En af en toe even gekeken.. Zal haar nu even knuffelen.. Ze is echt zielig nu hoor :oops:

14. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Zitten Tess kan al heel goed echt rechtop zitten op de bank en blijft dan ook goed zitten, we doen het niet te vaak maar ze vind hett heerlijk zo rond kijken.

Yvette de stoel is echt super tess vind het heerlijk om erin te schommelen en het muziekje vind ze ook leuk.
    De sprong waar Tess in zit heeft geloof ik 3 dagen geduurd nu ligt ze nog lekker in de wagen te slapen maar idd ze gebruikt haar handjes nu echt heel gericht draait ook echt gericht aan de babygym bij mijn moeder heel erg leuk.

MerleQ wat sneu dat het zo gegaan is ik hoop morgen beter als je man mee gaat.

Tatoo ik vind deze wel mooi maar het is echt niks voor mij.

15. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Wat een nontaarde moeder ben jij, hihihi grapje hoor ik doe het ook weleens als ik sta te koken zet dan lekker de afzuigkap iets harder :(

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @Yvette, nou zat er nu al bijna te janken, maar het KDV kende ik gelukkig al van mn neefje en nichtje.. zij hebben daar ook gezeten, en het is daar super goed verzorgd en de mensen zijn lief.... maar toch moet je dan strax de zorg overdragen aan een ander......
    ze heeft me als eerste het nummer gegeven om te bellen.. met de mededeling, al bel je 4 keer per uur hahahaha....

1 april gaat ze een uurtje proefdraaien... ben benieuwd hihi

@joyce, moeilijk he laten huilen, ik zet de babyfoon dan op stil zodat ik alleen de streepjes hoef te zien..... en de klok zet ik er op gelijk dat ze niet langer dan 10 tot 15 minuten huilt.. maar naarmate je het vaker doet wordt het makkelijker.. en je moet maar denken, uiteindelijk heeft zij er baat bij... en wij als ouder ook hahaha

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette: jemig wat kan Valentijn al veel! Soms denk ik dat hij gewoon stiekem een maand ouder is ;) Hij gaat echt zo snel!
    Dat zogenaamd huilen en dan opeens breeduit lachen doet Tobe trouwens ook. Vanochtend had ie geen zin om te slapen en deed ie dat dus ook, ging mijn man naar zijn kamer om zijn speen in te doen maar die speen wilde ie niet pakken. Dus hij die speen er weer uit ziet mijn man waarom het niet lukte: hij grijnste breeduit hahahaha. Boefje.

Wat goed om te weten dat zitten dus gewoon mag zodra het lukt. Hier gaat dat denk ik nog niet, dan bolt ie echt met zijn rug voorover. Nog niet geprobeerd overigens. Dat staan niet goed is had ik inderdaad al ergens gelezen.

Ik heb inderdaad die rolletjes nog niet besteld. Ik wil even de volgende afspraak met het CB afwachten. Als zijn afplatting dan nog steeds aanwezig is, dan ga ik even aan ze vragen of ze het een goed idee vinden.

18. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ zitten: bedoelen jullie echt al volledig zonder steun zitten? Da's idd dan wel heel snel; Nona wil ook steeds zitten maar ze kan het nog niet. Maar als ze in het borstvoedingskussen zit ofzo trekt ze zich steeds helemaal recht. Maar zonder steun kan ze dat niet hoor, en ze mag ook niet van mij haha.
    Zelfde ook met staan, dat wil ze ook altijd op schoot, maar mag ze ook niet van mij maar hubbie doet het soms wel stiekem :rolleyes:

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Tacha ik heb een tribal op mijn enkel staat ook in mijn fotoalbum,twede pagina,
    en doe gewoon zwart

20. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Zo even weer een momentje voor mijzelf.
    Zijn onverwacht even lekker naar de stad geweest. Jamie was aan het huilen in de bus :oops: doet hij nooit.

Beetje te weinig geslapen volgens mij! Maar was erg fijn, Mooi wat leuke spullen voor een prikkie bij de wibra gehaald en had een tegoed bon van noppies dus een mooie spijkerbroek voor het voorjaar gekocht.

**

Merle vervelend hoor maar idd denk dat je er beter niet bij kan wezen. Lijkt me ook niet heel erg leuk. Ik had er al moeite mee dat de kraamverzorgster met jamie in de rondte liep.

**

Huilen ik laat Jamie niet huilen. Kan er zelf niet tegen. Mijn hersenen slaan dan op niveau 0 hihi heel erg hoor

**

Yvette1983 jee wat kan valentijn al veel zeg! moet zeggen dat Jamie ook behoorlijk goed bezig is. Vooral zijn hoofd stabiel houden en grijpen gaat nu al erg goed. Maar je mag er trots op wezen hoor.

Ik knijp hem hier. Moeten morgen voor controle naar de kinderarts.. Hoop dat alles in orde is.

**

Zo nu Jamie even lekker baderen

Deel Deze Pagina