Jaaa ik ben ook zoooo trots op mn meisje! Echt wie had dat gedacht 3 maanden geleden toen was ze nog zoo klein! maar ben echt super blij dat ze het zo goed doet.. Hihi een blote buik ik zie hem al liggen 8) Nona draagt meestal nu wel maat 62 hoor maar dat is omdat ik de 56-kleertjes meer dan beu ben! Alleen de broekjes moet ze echt nog 56 aan want die 62 zijn veel te groot. Doet altijd wel een beetje 'pijn' kleertjes weg te leggen als ze niet meer passen haha. Doen jullie de kleertjes altijd in de droger? Ik wel, zijn ze toch iets zachter enige nadeel is dat ze dan wat krimpen! Als het echt weer warm is hang ik ze wel weer buiten denk ik. Zo, ik heb net gepoest! Ben trouwens vandaag al haar slaapjes aan het opschrijven want ze slaapt zo weinig vind ik. Zal morgen wel ff melden.. Nona zit trouwens al 2 dagen op 6 voedingen/dag. En dan 1 a 2 nachtvoedingen! Vind ik best wel flink aangezien ze vroeger op 9 voedingen overdag zat!
Hihihihi tja je moet wat doen als je aan het kolven bent. Wil eigenijk overdag zo min mogelijk kolven na gisteren, ben er wel van geschrokken, en zit dan vervolgens met een kind wat te weinig krijgt. Ben overigens kapot, echt heeel moe.....dus ga ff proberen ook te slapen hoewel de kleine alweer zit te bewegen in zijn wieg.
Tacha1987 nee ik doe bijna nooit wat in de droger. Gebruik heel klein beetje wasverzachter en hang de kleertjes aan de lijn binnen en is echt zo droog. Muppet1604 dat is lastig zeg.. Wij hadden eerst die smalle van Difrax maar na 30 minuten nog geen lege fles dus twee breede gehaald met de S speen en gaat prima. Alleen raken ze wel eens verstopt en moet ik aan de speen trekken anders lukt het niet. Ze hebben nu wel een speciale dop die bij de 123 spenen horen en die gaan wij uitproberen voor de nacht.
Muppet ik ben heerlijk uitgerust ja.. weet nog niet of ik het vannacht weer ga proberen, of dat ik Lars gewoon wakker ga maken om 23 uur Trouwens Lars dronk ook de avent fles veel te snel, in een min of 6. We hebben nu de difrax fles die smalle kromme. Volgens mij heb ik haar een speen van etos merk opzitten, de kleinste dan. Die gaat perfect. Maar als je de bodem van die fles losdraait dan gaat ie volgens mij sneller. En als je een nr 2 speen neemt met een schep nutriton?
Iloveandres, ik zit nu een week op de pepti. Maar mijn gevoel zegt dat het geen koemelkallergie is. Zijn uitslag is trouwens wel helemaal verdwenen, maar ik weet niet of het van de vaseline lanette komt. Zijn krampen zijn verdwenen, maar dat kan ook van de infacol komen. En hij poept trouwens nog steeds eens in de 4 of 5 dagen We zullen wel zien wat er gebeurt... Merleq, ik denk dat jij vaseline lanette bedoelt of niet? Helpt hier super! Maar nog een vraagje aan iedereen? Als jullie kindjes 5 uur tussen de voedingen laten... Zijn ze dan een uur wakker, of anderhalf uur en slapen ze dan tot de volgende voeding? Want Lars sliep altijd van voeding tot voeding. Maar de laatste tijd is hij ongeveer anderhalf uur wakker tijdens de voeding, valt dan zonder huilen in slaap in zijn bedje. Maar slaapt dan heel onrustig, wordt tussendoor steeds even wakker, huilt even en slaapt verder. Maar meestal is hij wel een uur voor de voeding wakker (en dan voed ik om de 3 uur!)
@ kissie: 5 uur tussen de voedingen is wel lang hoor... Hier laat ik er 4 uur tussen en hij krijgt er 5 op een dag. Hij slaapt dan tot vlak voor zijn voeding en hij is dan zo'n 2 uur wakker (behalve na de fles van 11 uur 's avonds, dan gaat ie weer direct naar bed). Soms een half uurtje langer. Dan leg ik hem weer wakker in zijn bed en slaapt ie overdags ook vrij onrustig. Ik hoor hem vaak even kreunen en soms jammert ie wat tussendoor. Maar op zich is dat oke. Ik ga niet over naar de 5 uur tussen de voeding. Ik ga pas over op 4 flessen als hij de laatste voeding gaat overslaan. Het heet trouwens geen vaselina lanette. Maar zou me niets verbazen als het wel gewoon hetzelfde is, alleen dan anders genoemd (het is van hun zelf).
@muppet: ik heb een avent flesje en een etos eigen merk flesje. De speen nr.1 van etos eigen merk heeft een iets groter gaatje, dus dat gaat iets sneller. Die past trouwens ook op de avent fles. Ik weet alleen niet of ze die kleinste speen ook los verkopen, of dat je die alleen bij het flesje krijgt.
zo ik ben er weer even , wilde even melden dat me schoonmoeder echt aan het omkopen is hoor we gingen vanochtend die buggy kopen al met al is er nog veel meer bij gekomen tot een totaal bedrag van 250 euro ! en ze wilde alles betalen nou ja ik heb 2x gevraagd weet je het zeker ? en dat wist ze nou dan blijf ik ook niet door drammen enige nadeel is nu wel dat de adapters niet goed passen op de nieuwe maxi cosi (terwel dat wel moest passen volgens hun ) dus nu lijmen we de adapters maar anders moeten we weer helemaal terug naar veenendaal ohja we hebben trouwens de xadventure vibe buggy gekregen vind hem kei mooi !
zijn we weer even, net nog effe kraamvisite gehad, wel leuk echt een leuk boek gekregen... eens een keertje wat anders... super leuk is dat... nou ben weinig aan poetsen toe gekomen, want was effe langs mn ouders gelopen om wat foto's af te geven, en effe bij mn broer (zijn bedrijf zit onder op het terrein bij mn ouders) foto's gebracht, daarna effe wat in de tuin gerommelt en toen kwam het bezoek al... nu hoorde ik net dat wij zelf vanavond op bezoek moeten dus ga zometeen maar het eten voorbereiden want moeten er om 7uur al zijn... puf zucht steun... dus denk niet dat ik er vandaag of vanavond nog veel ben... laters meiden oh ja @meeting, prima hoor alleen de meiden.. maar waar willen we deze houden? of heb ik daar overheen gelezen?
Weet iemand wanneer gemiddeld het schedeltje dicht gaat groeien? Dus tot wanneer moet ik blijven klungelen met voorkeurshoudingen etc totdat het veilig is om dat los te laten? Naja Tobe heeft volgens mij helemaal geen voorkeurshouding meer, ik blijf alleen een beetje panisch. Zo stom is dat.
Zo net heerlijk 2 uur gewandeld en nu genieten van een bakkie thee, Tess ligt weer lekker in de box met de baby gym te spelen ze vind hem geweldig echt leuk om te zien dat ze nu echt gaat spelen. Van mij mag het altijd dit weer zijn vind het zooo lekker. Oja morgen weer lekekr naar de kapper wordt echt wel tijd ga lekker iets nieuws doen lekekr fris weer.
uhm nou heb het gister gevraagd op het cb en heb denk ik dan slecht nieuws voor je want het blijft open tot zeker 1 jaar en het liefst heeft de kinderarts dat het tot 2 jaar open blijft want dat zou beter zijn voor de hoofdgroei. solly meeting , ik vind het een goed idee om met meiden alleen te doen buitendat wil ik mijn man er ook niet bij hebben @ buggy me nieuwe buggy kan bijna helemaal plat liggen ( rugleuning ) zouden jullie dat al durven te gebruiken ? wel bijv in de lodger bunker bijv dat ie het niet koud heeft hoor ! of zou de vering slecht voor hem zijn ?
@ mamamakka: oh nou dat is dan lekker haha. Je kunt trouwens beter even wachten hoor totdat je die buggy gebruikt. Ik heb wel eens een onderzoek gelezen waarin naar voren kwam dat ouders tegenwoordig veel te snel hun kinderen uit de kinderwagenbak halen en dat dat niet goed is voor hun ruggetje. Het beste is dus om de kinderwagenbak echt zo lang mogelijk te gebruiken.
Niks kunnen volgen hier de laatste week.. Een enorm drukke en vermoeiende week achter de rug..Na de vaccinatie is alles misgelopen lijkt het wel.. Weet niet of Arda zijn oude ritme nog terug zal pakken.. Overdag slaapt hij vrij weinig.. Hooguit alles bij elkaar 1,5 uurtje..is dit normaal? Zodra ik hem in zijn bed of wieg heb is het krijsen..op schoot is ie weer stil.. 's nachts komt hij om de 4 uurtjes.. Zelfs een badje zorgt er niet voor dat hij een paar uurtjes gaat slapen.. Nu aan het overwegen om toch maar een schommelstoel te halen voor hem..heb ik ook even mijn handen vrij.. Van de week leuke cadeautjes gehad..Waaronder een geboortekleed met de foto van Arda erop en zijn geboortegegevens..Erg leuk! Met manlief besloten om in de meivakantie lekker een paar daagjes weg te gaan..En in de zomervakantie 2 weekjes naar Spanje! Dat geeft me weer een heerlijk gevoel!
Ik had Esmee met 6,5 maand in de buggy, toen gingen we op vakantie, dus scheelde een hoop gesleep. Nu heb ik ook een duowagens , die achterste zitting kan plat en daar heb ik een reiswiegje (babynestje) in. Ik zou het eerste half jaar nog wel een goede wagen gebruiken hoor!
mamamakka ik heb idd ook eens ergens gelezen dat je ze zo lang mogelijk in de bak moet laten liggen alleen denk ik dat ie hier over een maandje echt te klein wordt, vanmiddag ben ik gaan wandelen met de autostoel op de onderstel dat vind Tess namelijk leuker zodat ze wat kan zien. Wij hebben net gegeten en mevrouwtje is nu weer aan het spelen over een half uurtje ga ik haar lekker naar bed brengen dan is het wel baby bedtijd.
Ja ik ben blij dat wij de bugaboo hebben (grote bak), want een kleinere was Tobe ook zo uitgegroeid... Ik vind de bugaboo zelfs al een beetje krap ogen.