Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik heb ook een kleine bak en een groot jochie hier :D dus ik denk ook max een maandje nog !

ik vraag me ook altijd af of alle moeders zich aan de tijd voor de mxi cosi houden ? zie zoveel vrouwen rustig winkelen met hun baby in de maxi cosi , houden jullie je aan de max tijd van 2 uur ?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja wij gebruiken de maxicosi niet voor op de wandelwagen. En we hebben ook nog nooit langer dan 2 uur in de auto gezeten.

Ik heb nog een vraagje: wanneer bepaal je of je de laatste les laat vervallen? Als hij steenvast nog slaapt tijdens die fles? Tobe slaapt soms namelijk heel diep om 11 uur en dan moeten we hem echt uit een diepe slaap halen. Alleen is dat dus niet altijd het geval en ik ben bang dat als we hem die fles niet geven, hij bijv. om 2 uur 's nachts alsnog komt. Ik heb dus geen idee hoe en wanneer dit zal gebeuren?

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik zou het gewoon een x proberen ! rayn heeft op die manier al eens 10 uur aan 1 stuk geslapen :confused:

4. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @voorkeurspositie: balen zeg! Dat dat nog zo lang duurt. Ik vind het echt een gedoe en merk nog niet echt verschil.

@maxi cosi: ik gebruik dat ding ook niet op de wagen. Maar ze zit er wel eens een tijdje in. Als ik naar mijn schoonouders in brabant ben gereden en ze slaapt lekker, dan laat ik haar nog wel rustig zitten. Maar dat duurt nooit lang met een enthousiaste oma.

@buggy: ik heb ook gehoord dat je die niet te vroeg moet gebruiken, maar als hij bijna helemaal plat kan, dan lijkt het me niet zo heel veel kwaad kunnen, maar dan zou ik wel net als het maxi cosy verhaal, niet te lang achterelkaar doen.

5. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    MerleQ dat heb ik dus ook met die laatste fles ik ga het denk ik donderdag eens vragen op het cb

Wij houden ons wel degelijk aan de 2 uur meestal als we gaan winkelen neem ik gewoon de bak mee maar aangezien mijn bugaboo antraciet off white is en ik met de honden naar het water was zou ie gespikkeld terug komen dus dan maar lekker in de autostoel die overigens ook van bugaboo is.
    MerleQ welke kleur heb jij?

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Even iets anders vanmiddag zat ik te eten en Tess zat mij gewoon na te doen met haar mondje zou ze nu al extra eten wille ndan?
    Ze is er denk ik echt nog wel een manndje te jong voor maar het was echt een raar gezicht.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Journey: wij hebben ook dat grijze maar dan met de zandkleur. Ik wilde ook offwite maar mijn man was bang dat die zo snel vies zou zien :(

Wanneer mag je kleintjes een fruithapje gaan geven? Lijkt me een hele belevenis ;) Ik heb Tobe nog niet zien happen, maar ik geloof wel dat je daaraan kan merken of ze er aan toe zijn of niet. Al lijkt me 2,5 maand ook nog wat vroeg...

Goh Tobe doet al 30 min. over de fles. Misschien dat we eens moeten overstappen naar fase 3 spenen want hij drinkt zijn flessen slecht leeg de laatste tijd terwijl ie wel nog steeds te vroeg honger heeft.

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

ben weer thuis. Eten staat in de oven, dus kan even heerlijk reageren. HIHIHI.

@ Liz: zat jij nou ook bij Stadshagen? Daar zijn ze idd heel erg lief. Al moet ik wel zeggen dat ze elkaar soms wel tegenspreken daar hoor...

@ Tacha: ik doe de kleding en andere spulletjes (ook van onszelf) 20 minuten in de droger en dan hang ik het op. Dan heb ik toch de zachtheid en krimpt het niet zoveel.
    Nona is goed bezig zeg, nu al op 6 voedingen.

@ Kissie: ow een week maar aan de Pepti? Mijn gevoel zegt dat Joshua wel KMA heeft, omdat de rode wangen direct na de voeding er niet meer zijn, de uitslag langzaam wegtrekt en hij ook minder huilt nu hij aan de Pepti is. Ik ben benieuwd meid, hoe het nu zal gaan.
    Joshua krijgt ook om de 5 uur voeding. Hij zit echter wel op 5 flessen. Joshua word meestal een half uur voor de voeding wakker. Voor de rest is hij eigenlijk bijna alleen 's morgens wakker tot de voeding van half 12. Daarna valt hij als een blok in slaap en word hij rond 16.00 uur wakker. Dan om half 5 de voeding en dan valt hij weer als een blok in slaap. Dan heeft hij vaak tussen 18.00 uur en 20.00 uur een huiluurtje en valt daarna weer in slaap. Om 20.30 uur moet ik hem wakker maken voor een voeding waar hij minder krijgt en om 23.45 uur krijgt hij de laatste fles, waarbij ik hem ook altijd moet wakker maken...

@ Mamamakka: jeetje dat is lief van je schoonmoeder zeg!

@ Meeting: ik denk dat als merendeels de mannen er niet bij wil hebben we het maar gewoon zonder de mannen moeten doen.
    Ik zat te denken aan Utrecht, omdat dat het meest centraal ligt voor iedereen.

@ kinderwagenbak: Joshua kan voorlopig nog heel lang in de kinderwagenbak. Deze bak is erg groot van de Kees, dus dat komt goed uit. Verder is Joshua nu nog lang niet groot genoeg om in het zitgedeelte te kunnen...

@ maxicosi: Joshua zit alleen maar in de maxicosi in de auto, dus hij zit lang geen 2 uur in de maxicosi.

@ fruithapjes: volgens mij mag dat pas vanaf 4 maanden. Staat ook op die potjes...

Hier net het eten op. Ik ga Joshua zo in bad doen en daarna lekker door naar bed doen.

9. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Een hele hoop reacties, maar wel weer op iedereen gereageerd, dus hier komen ze!

Kissie: Ja, met 7-9 weken en rond de 12 weken weer, maar dat is ook afhankelijk van de ontwikkeling, als je kindje sneller gaat, kunnen de sprongetjes eerder komen en vice versa..
    Over je vraag met dat slapen: Valentijn slaapt hier eigenlijk niet, of hij moet ‘per ongeluk’ in slaap vallen… Hij slaapt wel de nachten door van 23 tot minimaal 7, maar meestal tot 8 uur.

Liz: Hoe is het met je kleine meid?

Vash: Ja, ik weet dat het niet goedkoop is, maar ik heb nu 1 voedingsshirt en dat vind ik geweldig! Dus ik ga toch maar eens kijken.. Dankjewel voor de linkjes!

Nettie: En meid, had deze vrouw ook alles al voor haar eigen kind? ;)

Joyce: En groot gelijk heb je, lekker shoppen! :)
    Ja, ik zou haar gewicht zeker goed in de gaten houden als ik jou was!
    Wat een prachtig meiske!

10. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Patricia: Nee, die provocatie test leek mij dus ook niets, maar dat hoef ik dus gelukkig niet te doen, fjew!
    En die stoel is voor ons ook onbetaalbaar hoor, maar nu hebben we hem dus inderdaad gekregen, vind het heel lief van haar!

Mamalijntje: Dikzak? Dat valt toch wel mee :) Valentijn 60 cm en 5500 gram, dus dat is vergelijkbaar en die zit hier onder de middenlijn met zijn gewicht…

Tacha: Jazeker, Valentijn lekker meegenomen! De stoel bevalt prima moet ik zeggen, al valt hij niet in slaap!
    Heerlijk dat Nona zo lief is geweest!
    Geen idee wat het gemiddelde gewicht is eigenlijk… ik weet wel dat Valentijn een beetje onder het gemiddelde gewicht zit, maar met de lengte zit hij mooi op de middenlijn!
    Je mag zeker trots zijn op je kleine meid, want ze heeft het dubbel en dwars ingehaald zeg! Echt goed hoor :) En ehm… moet je niet gewoon kijken naar haar leeftijd vanaf de uitgerekende datum wat betreft haar lengte en gewicht? ze is natuurlijk een stuk kleiner geboren…

11. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MerleQ: Wat goed dat Tobe het zo goed gedaan heeft vandaag! Hopen dat dit zo blijft zeg :D
    Ik was ook bijna 6! 5,5 jaar was ik toen… Als ik terug denk, wel erg jong, maar vond het geweldig dat ik erbij kon zijn :)
    Bij 2 jaar is de fontanel volledig dichtgegroeid, maar met 1 jaar is hij al zo goed als dicht (vertelden ze bij mij op het cb)

Muppet: Spotgoedkoop? Ik heb ze nergens goedkoper gezien dan 200 euro :( Mooi stom dan van ons ;) Maar goed, doesn’t matter, we hebben hem van MP gehaald.
    Leuk is ie he :) Valentijn vindt het geweldig in elk geval!
    Grrrrrrrrr, ik zie het nu, die website die je aan IloveA doorgaf…. waarom heb ik die niet gevonden? :(
    Ook al een ford focus! Hier ook een sinds 2 maanden, geweldige auto, lekker ruim, hebben jullie ook een station?
    Heel erg veel sterkte met je vader meid, dikke knuf!
    Geen tips wat betreft de spenen, als Valentijn hier ooit een fles krijgt, hebben we hetzelfde probleem, 50 min. met speen 1 en 5 minuten met speen 2 :rolleyes:

12. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MikMak: Veel plezier op visite!

MamaMakka: Meid, omkoperij of niet, geniet er gewoon van! Scheelt jou weer een hoop centen!

Elam: Ach nee he… wat vervelend dat Arda zijn ritme zo kwijt is! Zit hij niet in zijn sprongetjes dagen? Met dat slapen: Valentijn slaapt als ik geluk heb 2 uurtjes op een hele dag! Daar zou ik me niet druk om maken, maar als hij de avonden ook niet goed slaapt, jah… dan is dat wel problematisch en dan vooral voor jou zelf!
    Heerlijk he, als die vakanties voor de boeg staan, lekker iets om naar toe te leven!

13. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik heb alleen een maxicosi en geen bak. Dit omdat ik altijd met de auto onderweg ben. Ik hou me wel zoveel mogelijk aan de max van 2 uur. Het lukt alleen niet altijd.
    Ik vind als een kindje bij de moeder ligt, ligt het ook niet plat, dus waarom met wandelen wel?

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier heeft iemand zijn duim ontdekt :confused: !

Pfff.....mijn ogen rolden mijn oogkassen uit van vermoeiheid, wilde gaan slapen maar Sven dacht daar anders over.....ben maar met hem op bed gaan liggen en hebben samen drie uur! geslapen.
    Heerlijk!
    Dus reageren kon ik niet ;)

15. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Journey: Het kan best hoor, dat ze nu al ander eten wil, Valentijn zit hier ook al te graaien naar mijn frietjes en met grote ogen te kijken, laatst begon hij zelfs te huilen! Maar jah, ons kereltje moet écht wachten tot 6 maanden, want hij heeft met net even iets te veel kans op nog meer voedselallergiën… Normaal mag het al vanaf 3 maanden en dan beginnen met groente, dat is lichter verteerbaar dan fruit.

Maxi Cosi: Ik hou me sinds een week of 6 netjes aan de tijd, behalve als hij eindelijk eens een keer lekker ligt te slapen in de maxi cosi. Maar waar ik ook heen ga, de bak gaat mee en als hij moe is, gaat hij in de bak… Heb geen zin in een kind met een vergroeide rug, waar weer veel fysio aan te pas moet komen… Daar heb ik al genoeg van gezien in mijn omgeving, niet leuk!

Bijvoeding: Mag al vanaf 3 maanden hoor! En dan beginnen met groente, dat is lichter verteerbaar dan fruit.
    (Hier moeten we helaas wachten tot de 6 maanden…)

16. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Die vergroeide rug, dat hoeft niet altijd. Mijn neefje heeft nooit in een bak gelegen en altijd in een maxi cosi. overal naar toe, het werd zelfs als een bed gebruikt. (waar ik het niet mee eens was) Hij heeft zelfs tot 1 jaar erin gezeten omdat zijn ouders te beroerd waren om een autozitje te kopen. Maar hij mankeert niks aan zijn rug.
    Maar ieder zijn ding.

Mijn zusje kreeg de wind van voren van het CB omdat ze haar dochtertje met 4 maanden fruit ging geven. Het mag pas met 6 maanden werd er gezegd. :confused: Ze geeft het nog steeds hoor en haar dochter vind het erg lekker.

17. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    ohw ik heb een potje wortel staan en daar staat op vanaf 4 maanden ik denk dat ik het donderdag toch eens ga vrgen

Die arme valentijn wachten tot 6 maanden

18. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Wij hebben trouwens een renolux autostoel gekocht en als we de nieuwe auto krijgen gaat die erin daar mag ze nu al in omdat ie 36o graden kan draaien en in lig stand kan dan hebben we de "maxi cosi" niet meer nodig

19. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    belachelijk zeg pas met 6 maanden :confused: ! ik vind dat echt 1 van die dingen die je op je gevoel moet doen , bedoel als je ziet dat je kindje van 3 maanden behoefte krijgt aan iets anders dan probeerje het toch ? ik was dat wel van plan . ik had laatst dat fruithapje uit de felicitas doos laten vallen , had een drupje op me vinger zitten en dt aan rayn zijn lip gesmeerd hahaha je had dat snuutje moeten zien hahahah hij vond het zooooo vies hahahaha zielig he ( rot mama ben ik he :) )

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @maxicosi: Hier enkel als ik even ga wandelen of naar de bakker en in de auto natuurlijk. Als we een namiddagje winkelen of iets anders doen gaat ze in de bak.

@bijvoeding: ga hier pas beginnen met 6 maanden. Ik ga ze nog voll bv geven tot 5,5maand en dan paar weekjes fv en dan beginnen met bijvoeden :)

Deel Deze Pagina