Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Journey heb jij je kindje nu al in zo'n grote autostoel?!?! Of begrijp ik het verkeerd....

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ journey: in de advertentie staat dat de autostoel vanaf 9 maanden is...

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overigens zou ik Sven nog niet eens in een grote stoel willen hebben, dan is het kleine er helemaal af! ;)

4. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    mee eens goofy al gaan we wel kijken ervoor want die dingen zijn duur :oops: en welke moet je nou nemen he....

Weten jullie of zo'n standaard er standaard bijzit? of moet je die appart aanschaffen?

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Maar het mag ook absoluut niet, is gevaarlijk! Het gaat erom dat je kindje tegen de rijrichting in moet rijden. Als je een ongeluk krijgt in zo'n grote autostoel komt er een gigantische klap op het nekje, dat kan zo'n kleintje nog niet hebben...

6. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: gelukkig maar dat je die test neit hoeft te doen. is inderdaad heel erg lief.

@ Mamamakka: hahahahaha, ja een hele gemene mama hoor.. :)

@ Journey: ow dat zijn wel handige stoelen. Heb ze ook gezien op de 9-maandenbeurs...

@ hoofdophouden: Joshua doet dat ook al aardig goed hoor. Nog niet zo lang, maar hij kan het wel heel erg goed.

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    snap wat je bedoelt maar volgens mij zijn die kindjes een aantal weekjes ouder rayn is net pas 7 weken geworden he , ik weet ook helemaal niet of ie zwaar is ( hij ziet er wel als hollands welvaart uit :p ) gister op het cb tijdens het wegen was de reactie : zo zo das een goeie gezonde :oops: hahaha

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @MerleQ: wat een toestand he, op zo'n kdv. Ik zie het hier ook met angst en beven tegemoet :(
    Maar over die voeding...las ik nou dat jullie Tobe melk geven met water dat net van de kook af is? Is dat niet veel te heet dan?

@Yvette: wat bijzonder dat jij bij de geboorte van je zus was! Kan je je dat nog goed herinneren? Lijkt me indrukwekkend om mee te maken als je zelf nog klein bent.

@Mamalijntje: wat een goed nieuws van de kinderarts! Wat ben je dan trots he :)

@Mamamakka: lekker, zo'n schoonmoeder ;)

@Meeting: ik vind het eigenlijk ook leuker zonder de mannen erbij :oops:

@Elam: jemig, 1,5 uur slapen overdag...dat is echt te weinig hoor. Wat zal je kapot zijn meid. Ik zat vandaag toevallig op www.inbakeren.nl te lezen, daar staan hele handige tips op over rust en regelmaat etc. Misschien heb je er wat aan?

@Wakker maken laatste fles: ik doe het wel altijd. Althans..ik maak hem niet echt wakker. Ik laat hem in zijn bakerdoek, en ik neem hem dan bij mij in bed met zoveel mogelijk lichten uit, of ik ga op zijn eigen kamertje in het donker met hem zitten. Dan drinkt hij slapend zijn fles leeg. Het duurt wel nog langer dan normaal, maar goed... Hij tukt wel zo weer door daarna. Ik laat die vijfde fles voorlopig nog niet vervallen... ik las laatst dat dat pas met ca. 5 maanden mag.

@Bijvoeding: het CB heeft mij ook geadviseerd om pas met 6 maanden te gaan bijvoeden. Maar dat is omdat Jay kans heeft om allergieën te ontwikkelen (zit bij ons aan beide kanten in de familie). Ik ga me daar ook netjes aan houden, want ik wil dat echt voorkomen...
    Bovendien wil ik mijn baby 'baby' houden, zo lang als het kan. Niks overhaasten....hij zal nog lang genoeg groot zijn ;)
    Bij bv wordt trouwens geadviseerd om met bijvoeding te wachten tot 6 maanden, omdat je anders het hypo-allergene effect van de borstvoeding teniet doet...

9. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zo, ik zal ff een fotootje spammen:

Vanochtend dus bij de diëtiste geweest. Hoef gelukkig niet zo’n eliminatie/provocatie test te gaan doen. Gewoon lekker doorgaan met de borstvoeding en pas vanaf 6 maanden met bijvoeding gaan proberen. Dan 3 dagen het ene groentehapje, reageert hij er niet op, dan een nieuw groentehapje. En zo alles uitproberen en dan pas het fruit…. Wordt een lange rit, maar alleen zo kunnen we testen waar hij wel en niet tegen kan.

Verder heeft Valentijn het geweldig gedaan vandaag, hij was super tevreden, alleen nu net lag hij even te mekkeren, tegen zijn slaap te vechten, maar nu slaapt ie bij papa op de arm ;)

Heb ik trouwens gisteren van de fysio verteld? Ben het helemaal kwijt?

Hihi, hoorde van mijn moeder dat hij qua karakter precies op mij lijkt, hij wil alles zelf doen en wordt ontzettend boos als je hem helpt en ook nog eens super gefrustreerd als het hem zelf niet lukt! (Kind, wat wil je dan? :rolleyes: )

10. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    De autostoel van renolux kan je draaien en kantelen en er zit een stoel verkleiner in als je hem zo gebruikt mag je hem als groep 0 gebruikenmaar idd hij moet wel andesom gebruikt worden.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mikki: haha nee... ik doe de helft gekookt water, poeder en roeren en daarna helft koud water er bij :) Dan is het precies goed!

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hij is prima op gewicht hoor, Sven was ook van dat gewicht, en kreeg hetzelfde te horen op het bureau. Heb een tijd gehad dat ik bang was dat hij te zwaar zou zijn maar heb dat hu niet meer. Is gewoon iid een gezonde hollandse jongen.

13. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MamaMakka; Haha, oke, ik was even vergeten dat er wel 4 weken verschil zit tussen Rayn en Valentijn ;)

Mikki: Jazeker, hartstikke indrukwekkend… ik vond het zo mooi dat daar ineens mijn zusje was! Ik zat gewoon op het bed naast mijn moeder :) En ik weet me nog goed te herinneren dat mijn moeder heel stil was tijdens de bevalling en ik bedacht me later, dat was ik ook… zou ik dan toch íets hetzelfde hebben als mijn moeder?

Hier trouwens ook nog minimaal 5 voedingen hoor! Ik geloof dat ze tegen mij ook zeiden dat je minimaal op die 5 voedingen moet blijven…
    Oh, is dat de reden om 6 maanden te wachten ;) Ik wist het niet, de diëtiste zei vandaag niets over het hypoallergene effect van de bv, maar alleen inderdaad om die allergiën!

Goofy: Zeker, een lekkere gezonde Hollandse jongen, niets mis mee!

14. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    zo, ik ga me met mijn mannetjes bezig houden... fijne avond en tot morgen!

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb maar 10 pagina's teruggelezen hoor...ik ben hier 2 dagen bijna niet geweest, en het is niet te doen om alles terug te lezen en overal op te reageren...

Ik heb net voor het eerst alleen met Jay in de auto gereden, naar de osteopaat. Pfff...spannend! Maar het ging perfect :) Wat heerlijk om een auto te hebben, ik kan nu overal naartoe gaan! Morgen ga ik denk ik even de stad in hier... Dat wordt dan wel een volksverhuizing, want de kinderwagenbak moet dan ook mee. En het onderstel van de wagen past alleen in mijn kofferbak als ik de wielen eraf haal :( Maar gelukkig is het een hele makkelijke wagen en klik je die wielen er zo af...
    Ik zit er ook aan te denken om hem gewoon in de maxi cosi op het onderstel te zetten, dan hoef ik hem niet over te hevelen. Ik ga toch niet langer dan 1 1/2 á 2 uurtjes lopen. Alleen ben ik bang dat het in die maxi cosi te koud is, dat er teveel wind bijkomt ofzo...

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ohw natuurlijk...hahaha...ja stom van me :oops:

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Yvette: wow wat een mooie schommel! :D Vindt Valentijn het leuk in dat ding? Ik wil er ook zo graag één, maar denk ook steeds: stel dat hij het toch niet leuk vindt... dan is het wel een hele uitgave geweest...

18. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    mikki dat heb ik vanmiddag ook gedaan hoor soms doe ik dan een dekentje over haar heen.

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een speciale maxi cosi voetenzak erin zitten...dat zou toch ook wel genoeg moeten zijn denk ik...? Als ik hem ook een jas aandoe en een muts op...? En ook de kap van de mc erop natuurlijk...

20. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Ja dat is zeker warm genoeg denk ik hoor.

Deel Deze Pagina