Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Nettie: GEFLICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nettie van harte gefeliciteerd!

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    ooo dat is misschien ook nog een idee want wij hebben dus als we Jamie niet wakker maken om 00:00 dan wordt hij pas tegen 2 a 3 uur wakker maar maken we hem wel wakker dan wordt hij rond 3 a 4 uur alweer wakker voor de volgende fles.

4. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zo, mijn zusje is vandaag ook jarig, gaan we straks even naar toe, want vanavond heeft ze CD opname, dus ze kan het vanavond niet vieren.

Super nacht gehad hier! Geslapen van 23 tot nu, hij is nog niet wakker!

En eindelijk weer klaargekomen :oops: dat was mega lang geleden, want door dat verrotte bekken, hield ik het nooit zolang vol tot ik ook kon komen…. :oops:

Ik zal er vandaag iig niet zoveel zijn, misschien vanavond en anders morgen weer een dag :)

Nettie: Ik denk dat ze overal iets verschillends verkopen en dat het alleen in grote lijnen hetzelfde is.
    Veel plezier vandaag meid en ik hoop dat je een leuke dag hebt!

MerleQ: Ik zou hem gewoon wakker maken hoor…. anders heb je zelf weer een gebroken nacht en weet je, soms drinken ze ook slapend de fles ;)

Patricia: Inderdaad voorbij gevlogen dat jaar!

5. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Nettie:
    Gefeliciteerd met je verjaardag meid!!
    Dan maar gezellig met ons vieren vandaag, toch?

MerleQ:
    Das inderdaad lastig.... En snap je gevoel erg goed!
    .... Fien sliep gisteren (eindelijk!) ook pas tegen 20.30.... diepe slaap ook (wit koppie en de handjes lekker naast haar hoofd). Vond het gewoon zielig om haar wakker te maken, maar toch maar gedaan....
    Ze had de laatste fles om half 6 namelijk al gehad!

Van Britt weet ik nog dat zij, toen ze nog geen 3 maanden was, sliep van 21.00 tot 9.00! Echt waar! Helaas sliep ze vanaf 5 maanden weer erg slecht (moest er wel 5 x voor haar uit 's nachts, totdat ze ongeveer 7 maanden was, maar goed....). Kindjes kunnen nu dus wel echt heeeeel lang slapen!
    Maar een laatste fles om half 6 / 6 uur is denk ik toch echt te vroeg.
    Misschien kun je (kunnen wij) het rekken tot 20.00 / 21.00 ofzo.... en dan maar eens kijken wat er gebeurt. Wel voor zorgen dat ze dan hun voeding van de dag wel binnen hebben natuurlijk, dus bijvoorbeeld 5 x 180 cc geven.

Yvette1983:
    Oh, wat leuk dat je mannetje dat toen schreef. Ja, het lijkt echt alweer zolang geleden.... En nu ben je echt een gezinnetje! Lekker toch?

Vash:
    Moet je dat allemaal doen ivm de voorkeurshouding?
    Ik zou zeggen.... die paar seconden verschonen en laten boeren maakt toch niet heel veel uit? Als ze maar slaapt op de goede kant, zeg maar....

IloveA en Nettie:
    Jullie mannetjes er ook al zo vroeg uit?
    Hier gaat de wekker ook om 5.15 (met als gevolg dat mijn beide meisjes er helaas wakker van worden, dus een fles krijgen.... en met vandaag als gevolg dat ik vanaf half 7 al in de kamer zit.... Door Britt wel te verstaan, want Fien slaapt nog lekker).
    Wat doen jullie mannetjes voor werk dan, dat ze er zo vroeg uit moeten? Die van mij werkt in Amersfoort, op een praktijkschool, als sportdocent. Hij hoeft weliswaar niet zo vroeg te beginnen, maar doordat er altijd een file is, kiest hij ervoor om de file voor te zijn (en dus op school voorwerk kan doen ipv in de file staan).

Hier een redelijke nacht gehad.
    Ik sliep om 23.00, heb Fien om 2.00 en om 4.15 even moeten redden van een ontzettende hoestbui en om 5.15 ging de wekker. Zowel Britt als Fien kwamen pas om 5.45 voor de fles. Daarna Fien weer gaan slapen, maar Britt helaas niet meer (doet ze anders altijd wel).

Heb gisteren trouwens de HA maar weer eens gebeld ivm het hoesten / slijm van Fien. Er is echt niets wat ze kunnen doen (dat had ik vorige week ook al gehoord, maar wilde het blijkbaar nog eens horen, aangezien Fien er nu al zolang mee zit). Zolang Fien geen koorts heeft en nog drinkt, is er niets aan de hand!
    Neusspray kan de slijm verdunnen, een slok water na de fles ook. Daarnaast VSM druppels gekocht voor het hoesten....
    Wanneer gaat dit eens over?

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @meiden: Thanx! Tja extra gezellig word het vandaag niet hoor, ben alleen met de meiden, maar daar maak ik dan ook wel iets gezelligs van hoor. Zaterdag word er echt gefeest, dus heb ik dat nog fijn tegoed.

@britt: Manlief werkt als loodgieter. Maar hij is laatst eruitgegooid omdat het bedrijf opdoekte.... Nu werkt hij via een uitzendbureau in Joure en wij wonen dus in het topje van Groningen.... Hij moet een uur rijden naar Drachten en van daaruit gaan ze dan verder... En hij moest zich dus om half 7 melden.... Hopen dat dit niet te lang gaat duren deze klus... Mehn wat een lange dagen zijn dat! Moet je er nog even bijrekenen dat ik dan geen auto heb en we in een dorp wonen waar geen winkels zijn o.id.
    Ben dus totaal geïsoleerd en word er op den duur echt gillend gek van!

Maar nu ga is me als de bliksem aankleden en dochterlief ook, dan gaan we eens een paar injecties halen... :cry:

7. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Nettie VAN HARTE GEFELICITEERD!
    En ook heel veel sterkte met Mila en d'r prikjes vandaag (wij mogen morgen voor de 2de keer)

Yvette dat boek over die ziektes hebben wij ook ik had nog niet zoiets dus dit leek me wel handig.

De tuitbekers heb ik wel gekocht al met al koste het 29 euro geloof ik maar als ik het in de winkel moet kopen zal het denk ik hoop ik daar ook op komen.

Zat mer net te bedenken dat ik een jaar geleden met de pil ben gestopt bizar he dat er nu zo'n schattig meisje in het bedje boven ligt!

Ze heeft trouwens tot kwart voor 7 geslapen toen gegeten een luier vol gepoept, doet ze altijd tijdens de ochtendfles en nu ligt ze weer lekker in bed echt relax.

Ik ga mezelf zo lekker verwennen lekekr naar de kapper lekekr knippen kleurtje erin heerlijk...........

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    he meis, de bebjes mogen pas vanaf 4 maanden ongeveer beginnen met fruithapjes , en dan te beginnen met een lepeltje zodat ze aan vast voedsel en een lepel kunnen wennen... nu is het meer dat ze geen controle over hun spiertjes hebben, vandaar die tong naar buiten enzo.. zou er nog effe mee wachten

wat betreft de wandelwagen, zou wachten tot ze zelfstandig kunnen zitten..

9. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Joh ik ga ook nog hellemaal niks geven voorlopig moet ze het echt nog maar even doen met haar melk, maar het was echt zo'n schattig gezicht.

Ik denk wel dat Tess over een maandje echt uit de bak is gegroeit maar als ik haar op de bank zet blijft ze echt al goed rechtop zitten.

10. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    volgens mij is Jamie nu de enige die nog niet doorslaapt heb ik het idee...

a.s. vrijdag maar ook eens overleggen met het consultatie bureau wat we nu moeten doen.. Zit ook steeds met de drinktijden en ook het wakkermaken van 00 :00 vind ik zo erg want hij wil zo graag slapen dan..

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nettie, gefeliciteerd! Maak er maar een gezellige dag van met je mooie meiden :)

Ik ben direct na mijn verjaardag met de pil gestopt :) Oh nee, ik was al een tijd gestopt, maar toen zijn we gestopt het condoom te gebruiken ;)
    Ik ben al over 2,5 week jarig en ik heb nog geen flauw idee wat ik ermee ga doen :confused:

Ik heb Tobe toch maar wel wakker gemaakt trouwens. Ik denk dat we er nog maar even mee wachten...

En die voorkeurshouding, wat ik vooral zo irritant vind, is dat ik constant aan 1 kant speeltjes probeer aan te bieden zodat ie de andere kant vaker gebruikt. Dus ik ben Tobe eigenlijk de hele tijd aan het draaien en doen.
    Hij heeft trouwens niet dat hij de andere kant echt vervelend vindt. Sowieso gebruikt ie beide kant gewoon vaak dus als er al een voorkeurshouding is, dan is ie heeeeeel klein. De arts voelde wel aan 1 kant een kleine afplatting, maar ik zie het niet eens :(

Oh en de vaseline helpt volgens mij! Het is al wat minder dus ik ben benieuwd hoe het er over 2 dagen uitziet :)

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    lloveandres: Dat scheelt altijd in de kosten.. En je moet toch een 4 persoonshuisje of meer boeken.. Daarom gaan mijn schoonouders ook mee, die gaan bij zwager in het huisje en betalen de helft mee.. M'n moeder en zusje gaan met ons mee, maar wij betalen het huisje.. Ik denk zelf zo wij zouden anders ook gaan, dus kunnen ze nu ook wel gewoon mee.. En hebben daar zelf geen geld voor, en 't is ook wel lekker voor m'n moeder om er even uit te zijn..
    Dankje wel :) Was wel een oude foto.. Zal wel eens wat nieuwe plaatsen..

MerleQ: Dankje wel :D
    Fijn dat het dit keer beter ging op de KDV, ik heb wel gehoord dat het per leidster kan verschillen wat er gebeurt.. Ik weet niet of je gister een andere had dan die keer daarvoor..

Muppet: Heel veel sterkte!
    Mooi dat jullie een goede auto hebben gevonden, wij nog steeds niet :( Soms baal ik daar wel eens van..
    Oh dat probleem met de fles hebben we hier ook.. Ik heb een Avent fles met nummer 1 speen.. En ik heb een difrax fles, en daar heb ik de dop met speen van de Avent fles op gedraaid.. Dan moet je wel zo'n brede hebben.. En hier doet ze er ook 25min tot 30min over om de fles leeg te krijgen..

Mamamaka: Hier zal ze vast wel eens wat langer als 2 uur ind e maxicosi zitten, maar als ik winkel dan ga ik tussen door toch wat eten.. Dus dan mag ze er uit :) Ik denk wel dat ik me aan de 2uur houd!

Yvette: Ben je voor uithuwlijken :p
    Nou niet echt veel geshopt hoor, maar was wel even lekker om met het mooie weer buiten te zijn!
    Ik vind het jammer dat ik me dat later pas besefte, maar ga het volgende keer wel even melden want dan heb ik m'n VRIENDIN de wijkverpleegster weer.. Pfff, rot mens..
    Gefeliciteerd met je zusje!

Fruithapje: Ik heb haar al wat gegeven.. Om te proeven, ze vond het heerlijk! Maar op een gegeven moment ging ze zuur kijken dus was de lol er af.. Enne, vroeger kreeg ik het ook met 3 maanden dus hier worden de hapjes gegeven vanaf 3 maanden.. Als ze er aan toe is..

Nettie: Van harte met je verjaardag!

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ga wee een poging doen om foto's gewoon zo te plaatsen..

Beetje klein, maar ik heb het voro elkaar :)

14. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik heb vroeger met 6 weken al een fruithap gehad, dat deden ze toen....
    Merleq, ik zit met hetzelfde probleem als jij met die laatste fles... durf het ook nog niet goed aan. Denk dat als Lars de laatste fles vanavond tegen 20 uur krijgt (kijken hoe ik uitkom) dat ik het dan maar weer ga proberen. Hij heeft vannacht ook van 23 uur tot 8 uur geslapen... Maar Tobe slaapt toch nog niet zo lang door? Lars ook pas sinds twee weken, daarvoor kwam hij rond 5 uur steeds of 6 uur. Ik zal het je wel laten weten als ik het weer geprobeerd heb en of het gelukt is :(

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @journey.. whahaha, ik las de rest van de reacties net pas.... heb niets gezegd.. control alt delete....

@nettie, gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van... met dit stralende lentezonnetje...

vannacht weer een goede nacht, madam sliep om 11 uur na dr laatste flesje, en meldde zich vanmorgen om half 6... hahaha en ik dacht dat het pas half 5 was.... niet dus...

zometeen weer bezoekers... meisje van zw gym komt langs, die had een klacht ingediend bij het ziekenhuis vanwege een verpleegster die ik ook wel achter het behang kon plakken en daar heeft ze maandag een gesprek mee gehad.. ben benieuwd heb haar gezegd ook nog een klap in het gezicht voor mij te geven... de bijnaam van die verpleegster is Fia Feeks... nou zegt al genoeg lijkt me...

gisteren bezoek was wel effe leuk.. maar jeetje wat was het daar koud mn tepels vroren er vanaf... als ik nog bv zou geven had ik nu een probleem :confused: :)

@muppet, nieuwe auto dus he.. altijd leuk....

@fruithapje, ga ik met 4 maanden mee beginnen... des te sneller kan ze gewoon normaal eten en zijn we van die melk af... hahahaha... vind dat toch wel eentonig voedsel lijkt me zo.

@mamalijntje, komt vanzelf dat jamie gaat doorslapen... zullen nog genoeg nachten zijn dat linette zich ook nog komt melden, alhoewel ik deze afklop..... :)

en ik zou gewoon een eigen ritme gaan proberen ipv overleggen met het CB.. gewoon kijken hoe het jou past... en een beetje uitproberen.... heb ik ook gedaan, en gaf het CB gewoon de mededeling en dat was ok... perfect, goed.... eigen gevoel volgen

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kissie: nou Tobe heeft 2 weken doorgeslapen tot 7 uur, maar sinds een week doet ie dat niet meer :( De laatste keren is ie om 6 uur wakker geworden, maar daarvoor ook om 5 uur... Ik rek het wel altijd tot 7 uur.
    Maar goed, ik denk daarom dat ie het niet gaat redden als ik die laatste voeding over ga slaan. Dus ik wacht er nog even mee...

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Mijn meisje

Met een BIG SMILE!

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nou ja, ik krijg ze er neit groter op! Dames ik wens jullie een prettige dag! Ik zal de douche stoel terug brengen en daarna weet ik niet wat ik ga doen..

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedenmorgen meiden,

eerst ff mijn mannetje uit bed halen, dan ga ik reageren.

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwijmel, zwijmel, wist niet dat hij zo romantisch kon zijn....zwijmel....

Deel Deze Pagina