pfff, heimwee naar de bevalling heb ik niet! Wat een drama! Maar heimwee naar de zwangerschap, ja dat zeker. Lekker rustig aan doen, heel veel aandacht van iedereen, en altijd dat gezellige bewegen in je buik. Hmmm...
@mirena: ik denk idd dat het nu na een kind gebaard te hebben minder pijn doet. Je baarmoedermond is toch uitgerekt/groter geworden dus dat ding zal er wel makkelijker in gaan. Dat zei de huisarts de vorige keer ook voordat hij hem inbracht, dat het makkelijker was als je al eens bevallen was. Ik twijfel nog steeds, ik wil niet dat mijn bv terug loopt. @zuinig aan doen: hier hetzelfde. Ik ga ongeveer de helft minder werken, dus zodra mijn verlof afgelopen is krijgen we ook minder geld binnen. @MerleQ: hoe lang duurt het nog voordat je afstudeert? En die hypotheekrenteaftrek zou ik me nog niet druk over maken. Als ze er wel iets aan gaan doen verzinnen ze wel een overgangsregeling voor de mensen die er nu gebruik van maken, ze kunnen dat niet zomaar in een klap veranderen.
Hey meiden, zo ben weer thuis. @ Journey: ja ben echt superblij met deze vrienden hoor. @ Ramona: dat hadden we al geprobeerd, maar we mochten het bij hen niet in gedeeltes betalen. Hebben toen al meerdere malen aangegeven dat we het niet in een keer konden betalen. @ Tacha: ik kon niets meer zeggen... ik stond echt met mijn mond vol tanden. Mijn man heeft al gezegd dat ik de volgende keer ze maar door moet sturen naar hem. Ben benieuwd naar je foto's meid. @ Rekening kraamzorg: die moet ik ook nog opsturen naar de verzekering. Morgen ook maar eens doen... @ Mamalijntje: ja mag me echt in de handen knijpen hoor met zulke vrienden. @ Merleq: ja, het zit ook de hele middag/avond al in mijn hoofd.... Gelukkig heb ik me een beetje af kunnen reageren met sporten... Het eigen risico is 155 euro hoor, maar niet voor de dingen die met de bevalling te maken hebben... de bevalling is een uitzondering daarop... Dat klopt meid, dat je een incassobureau op je dak krijgt als je na een aantal herrinneringen nog niet betaald hebt. Bij ons is het zo dat we niet betaald hebben omdat we het bedrag niet in 1x konden betalen en we dat ook regelmatig aangegeven hebben en regelmatig om een regeling gevraagd hebben... @ Libra: inderdaad, maar het komt goed... Ben benieuwd naar je lachfoto Als jij op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen bent, krijg jij geen rekening. @ Elam: goed dat je dat nu zo doet meid. Hij zal toch alleen moeten slapen... @ Yvette: nou zou het af en toe ook wel leuk vinden als hij wat langer wakker is hoor. Ik denk dat hij over de hele dag vandaag misschien 3 uurtjes wakker is geweest....maar wel hardstikke moe... Bedankt voor je knuffel meid. Is ook gewoon een k*tsituatie...maar komt goed. Hoe vond Valentijn het speelkleed? @ Derona: bedankt meid. Ow meid, jullie zitten dus ook al in zo'n k*tsituatie. Jij ook dikke knuffel meid. @ Mikmak: hahahah , bedankt voor je glaasje roosvice. @ belastingdienst: wij weten nog niet precies of we wat terugkrijgen, of dat we wat moeten betalen... We hebben nog niet alles volledig ingevuld, maar ben bang dat we weer terug moeten betalen, al zou ik niet weten hoe dit nou steeds kan... Hier vanavond lekker gesport. Ik had flinke hoofdpijn, maar na het sporten was de hoofdpijn een stuk minder. Was het dan toch de stress door dat gedoe van vanmiddag? Daarna Joshua opgehaald bij mijn ouders en ben ik daarna met m'n vriendin naar haar huis gegaan en daar nog wat gedronken. Haar vriend heeft het bedrag overgemaakt, dus als het goed is, kan ik het vrijdag overmaken naar het incassobureau. We mogen zelf weten wat we per maand terugbetalen. Andres dacht aan 25 euro per maand, maar dan ben je best lang bezig. Dus ik doe 50 euro per maand en dan zijn we in 9 maanden weer klaar. Ik ga zo Joshua de jas uitdoen en daarna lekker naar boven. Voeding maken, schone luier, pyama aan en dan voeden en daarna lekker naar bed.
@iloveA, das wel vreemd dat je zou moeten terugbetalen aan de Belasting.... wij laten hem tegenwoordig invullen door een adviseur... het kost wel 120 euro voor allebei, maar dan weet ik zeker dat het klopt... en normaal gezien voor werkende en ervanuit gaande dat je geen milionair bent of giga veel veel spaargeld, aandelen enz enz ofzo hebt, zou het vreemd zijn als je moet terugbetalen... normaal zou je kiet spelen of terug moeten krijgen...daarbij is je ziektenkostenverzekering, en ziektekosten rekeningen die zelf betaald zijn gewoon aftrekbaar.... dus zou het zeker heel goed nakijken @goofy, door vermoeidheid loopt de bv zeker terug, had ik toen ook... en hoe meer je bijvoeding gaat geven hoe sneller de bv terugloopt, dus lekker veel aanleggen.. en als het dramatisch is, dan zijn er pilletjes om de bv weer fatsoenlijk op gang te krijgen... nou hier weer een ok nacht, ze sliep om half 9.. om half 12 weer een fles gegeven en door tot 6 uur.... prima ritme voor nu...
Goedemorgen meiden, @ Mikmak: dat is allemaal goed ingevuld. Dat komt zeker wel goed. Hij moet nog verder ingevuld worden en waarschijnlijk spelen we wel kiet... Hier een goede nacht gehad. Joshua heeft zich gemeld om 6.40 uur... Al wel iets eerder om 5.00 uur, maar toen weer speen gegeven. Volgens mij is Joshua ziek (geen koorts), want hij is aan de diaree en was aan het overgeven toen ik hem uit bed haalde. Heb hem de fles gegeven en hij heeft vervolgens alles er weer uitgegooid. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen... Hij heeft de hele fles eruit gegooid. Vanmiddag maar weer een fles aanbieden en kijken wat hij daarmee doet... Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
@IloveA, maak je borst maar nat meid.... hier begon dat toen linette ziek was ook zo.... spugen en diarree maar geen koorts.... heeft toen een week geduurd... begin maar met 50cc ORS te geven, houdt het vocht vast en geef m maar een zetpil 60mg paracetamol.... en zorg er maar goed voor dat iekleine beetjes blijft drinken, flesjes van 60cc STERKTE, want als hij de buikgriep heeft zoals linette toen had ben je helaas nog niet klaar! want het is een hardnekkig virusje dat heerst
Ach arme joshua sterkte met hem! Fijn dat het geregeld is met je vrienden. Die hypotheek rente aftrek is idd lekekr niet dat wij hem nu perse nodig hebben maar het is gewoon lekker al weet ik nog steeds niet wat ik echt ga verdienen krijg volgende week mijn laatste full time salaris. Zo we gaan ons zo aankleden en klaarmaken voor het cb vanmiddag ga ik even naar mijn werk er is daar een borrel weer even sfeer proeven....
btw ik heb Tess om 7 uur moeten wakker maken omdat ik het anders allemaal niet ga redden super he....
Goedemorgen iedereen, Hier was Feya moeilijk in slaap te krijgen gisteravond. Rond 12 uur toch gelukt en ze kwam om 6 uur vanochtend weer. Daarna heb ik haar weer in bed gelegd en ze slaapt nog steeds, dus ik ben wel tevreden. Het kolven ging vanochtend dramatisch, dus dat is wel jammer voor mijn voorraad. Nu lekker een theetje aan het drinken, ik hoop dat ze het tot 9 uur volhoudt, dan kan ik nog even snel de badkamer poetsen.
Goeie morgen allemaal, Wij hebben gisteren maar eens weer lopen brainstormen over de flestijden. We gaven steeds om 00:00 de fles en dan weer wanneer hij kwam. Omdat hij nog niet wil doorslapen betekend dat voor mij twee keer in de nacht eruit en dat breekt me behoorlijk op nu vooral als Manlief aan het werk is en ik alleen ben. Dus geven we nu de fles van 00:00 om 22:30 en dat beviel me toch fijn. Ben daarna heerlijk in bed gekropen en Jamie kwam rond 03:00 weer en heeft heerlijk verder daarna geslapen tot 07:30. Kon gewoon voor het eerst in de ochtend douche. Normaal wachte ik altijd tot manlief thuis was maar heb er hekel aan om in de avond onder de douche te stappen. De 123 speen en dop werken wel alleen heb ik ruzie met dat ding en weet niet zeker of we de dop goed hebben zitten. Straks weer even naar de supermarkt en daarna relaxen. Vanavond gaat manlief oppassen want ik moet de belasting aangifte gaan regelen.. pfff dit jaar een hele opgave.
@ Mikmak: misschien hele domme vraag, maar wat is ORS? Joshua heeft ook zijn hele neus dicht zitten, zometeen voor de zoveelste keer maar weer leeghalen... Zetpil is toch alleen als hij koorts heeft? Mijn man belde net ook al bezorgd op, dat ik anders de huisarts maar moet bellen, maar denk dat hij ook weinig kan doen.
Heerlijk! Ons kereltje heeft me lekker nog even uitgebreid laten douchen vanmorgen, hij ligt nu nog in bed, maar ik hoor hem af en toe, dus ga hem zo maar eruit halen. Gisteravond lag ik om 22u al in bed, was zo vreselijk moe dat ik steeds in slaap viel. Heb de laatste voeding dus niet meer gegeven, met als gevolg dat hij om 1u toch wakker werd Ach, even gevoed en terug zijn bedje in en nu slaapt ie dus nog Oh het speelkleed is een doorslaand succes trouwens! Hij vindt het echt super, maar was heel moe, dus heeft er al met al maar een kwartier op gelegen. Maar die spiegel, daar is hij helemaal door gefascineerd!
Sanne: Hee meid, fijn dat je weer terug bent! Wat fijn dat Elle Nova zo goed gegroeid is zeg Super! Jammer van die sigaretten Derona: He, wat een ellende zeg hoe lang moeten jullie het nu zo zuinig aan gaan doen dan? Vash: Niets voor mij dan, dat spiraaltje Moet niet denken aan die pijn! En bovendien, over een jaar of 2 gaan wij voor de volgende, dus dan moet ie er ook weer uit . MikMak: Ja, dat geld hebben we in december al teruggekregen En ook al volledig opgemaakt Hoezo, heb jij er ook geld op staan dan? Dat doet me denken, ik moet nog steeds het welkomstpakket ophalen bij de rabobank! We hebben de rekening wel al, maar die is telefonisch afgesloten Tacha: Haha, ik ga daar extra niet lezen, in dat bevallingstopic, heb er vreselijk heimwee naar en als ik dit zo lees van jou, krijg ik zon raar gevoel in mijn buik dat ik er bijna van moet huilen En waarom? Ik heb nu toch een prachtig lief kereltje?! Ik snap mezelf soms echt niet . Want aan een tweede kindje moet ik nu nog even niet denken! (En die komt er dan toch echt wel van, haha!) Kissie: Dus ook een positief verhaal over de Mirena . Journey: Oh dat is helemaal lekker dan als je een jaarlijkse teruggaaf ontvangt! En wat super dat het zo goed gaat nu met je vriend, dan is het een dure les geweest, maar denk maar zo, geluk is niet te koop! Wauw, jou meiske slaapt ook al zo goed door! Patricia: Speelkleed was dus een succes Goede vrienden zijn echt goud waard he super dat ze het jullie lenen zeg! Met Joshua moet je gewoon afwachten of hij wel genoeg binnenkrijgt over de gehele dag gezien, zon 500 ml minimaal. En of hij niet uitdroogt, dat zie je aan zijn plasluiers, als hij die niet meer heeft, meteen naar de ha met hem! ORS is een oplossing die je kunt halen bij de apotheek of het kruidvat heeft die geloof ik ook. Daar zitten mineralen in, dat houdt het vocht vast en je kleintje krijgt zo ook de benodigde mineralen binnen, die ze anders met uitdroging te veel verliezen. Heel onschuldig, maar wel effectief! MamaLijntje: Wat heerlijk dat je zon relatief goede nacht achter de rug hebt, super hoor Leuke foto! Belastingaangifte: Die laat ik door mijn vader doen, we krijgen altijd geld terug. Ben benieuwd dit jaar, omdat we vorig jaar ook dit huis hebben gekocht. We hebben de VT niet aangepast, terwijl dit huis een stuk duurder is Ik denk dat wij ook zon 1500euro terugkrijgen (Ik hoop dat mezelf nu niet blij maak met een dode mus, dadelijk krijgen we niet zoveel . ) Zuinig aan doen: Hier wordt het echt ZUINIG aan doen, met hoofdletters dus Ons spaargeld is er nu doorheen en nu ik geen baan meer heb, is het toch wel erg krap Ben benieuwd hoe snel ik een leuke nieuwe baan gevonden heb.
@IloveA, dat is een zout en mineralen oplossing dat je in kokend water maakt.... houd het vocht vast, verkomt dus uitdroging... een aanrader, heb 2 keer ORS gegeven en weg was de diarree... maar ook omdat joshua spuugt is het wel handig om te geven.... kun je gewoon bij de apotheek halen en kost een paar euro... 4 of 5 euro ofzo En een zetpilletje mag je ook gewoon geven als een baby zich gewoon niet lekker voelt.... buikpijn, misselijk...
@ors: oral rehydration salts, dat geef je bij diarree tegen uitdroging. @yvette: valt wel mee met de pijn hoor, een bevalling is erger. En eruit halen voel je vrijwel niets van. Alleen het inbrengen was pijnlijk, maar als je al een kind gehad hebt is dat echt veel minder (is mij toen verteld door de huisarts).
@ mikmak: het is helemaal niet zo raar dat je terug moet betalen aan de belastingdienst hoor. Wij hebben bijvoorbeeld ook vaak gehad dat gedurende het jaar je salaris opeens omhoog ging, waardoor je een deel van je zorgtoeslag terug moet betalen. En onze belastingaangifte van dit jaar was nogal een puinzooi vanwege de koop en verkoop van ons huis, dus ik weet niet 100 procent zeker of we het goed hebben gedaan. Vooral omdat we niet de volledige overwaarde van ons huis in een aftrekbaar deel hebben gestoken (maar bijv. ook in notariskosten, die je dus niet jaarlijks kunt aftrekken). @ iloveandres: woeps, is het 155 euro haha. Maar ik krijg dus ook geen rekening voor de ziekenhuiskosten? Dat telt niet mee? Ik dacht dat het alleen om de verloskundigezorg ging... @ Yvette: wij krijgen zelfs meer dan 3000 euro terug vanwege de verkoop en koop van onze huizen. Dat komt vooral doordat we heel erg veel bouwrente hebben betaald (3000 euro) en we nog niet alle dubbele hypotheekkosten hadden afgetrokken. Oh ik bedenk me net dat daar ook geld bij zit voor mijn studie (zo'n 300 euro) en kosten voor onze brillen/lenzen (ook zo'n 300). Maar het programma waarmee je de aanvraag indient, vertelde ons dat we zelfs 7000 euro terug zouden krijgen Maar dat klopt dus volgens mij niet, volgens mij hebben ze onze voorlopige teruggave van 2008 daar niet van afgetrokken... Dus ik hoop maar dat ze dat op tijd zien want anders krijgen we over een paar jaar nog een naheffing van ruim 3000 euro
Oh ja! Ik denk dat ik ongesteld ben, soort van...! Ik had vanochtend wat bloed namelijk dus heb er nu een tampon in zitten Ben benieuwd of het echt gaat doorzetten.
@Belasting,wij hadden een boekhouder,die alles voor ons uitrekende,maar blijkbaar teveel had uitgerekend en wij teveel hadden terug gekregen,Roelof is er meteen achteraan gegaan,en het zou een rechtzaak worden vervolgens horen we 4 a bijna 5 jaar niks meer,en zo in het niets,sturen ze een brief naar Roelof zijn baas,mijn moeder zei toevallig na 5 jaar is het niet meer geldig dan hoef je niet meer te betalen,dus denk dat ze dus hebben opgezocht naar mensen die nog wel moesten betalen,en net bijna aan de 5 jaar grens zaten,want het gaat om iets van 2004,naja iedergeval ben benieuwd wat de baas vanavond gaat zeggen,en om wat voor bedrag het nu gaat, @Potjes etc,ik ga hier pas mee beginnen als Sylvano 6 maanden is,is ook beter voor de darmpjes,dan zijn ze voldoende gerijpt om wat anders te kunnen verdragen dan alleen melk @Iloveandres zielig dat Joshua ziek is,hou het maar goed in de gaten