Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ben ook benieuwd :D:D:D:D

2. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    MerleQ dat hadden wij ook vorig jaar met koop verkoop en bouw rente ed wij hebben het bedrag apart gezet om niet later voor verassingen te komen te staan en als we het terug moeten betalen hadden we het gewoon we hebben nog niks gehoord dus het geld staat op de spaarrekening lekekr makkelijk toch!

Tess is ook dol op de spiegels die aan de babygym hangen ze ligt hellemaal te trapelen maar ik ga haar zo in de wandelwagen leggen gaan we gezellig naar onze vriendin de arts op het cb.

3. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    mamalijntje maak je die dingen met psp?
    Ik heb dat ook een tijdj gedaan met foto''s ed maar nnu hellemaal niet meer he ber gewoon geen tijd meer voor

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja, zo zijn ze echt inderdaad! Even gaan lopen neuzen door de papieren om te kijken wie er te veel hebben betaald...
    Alhoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat ze mij ook wel eens uit het niets geld hebben gegeven terwijl ik niet eens wist dat ik daar recht op had ;)

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zo was ik weer, madam effe omgekleed enzo, want werd wakker..

@derona, en heb je je slaapzakje nog gehaald? en werkt het?

@merleq, ik heb geen zorgtoeslag.... helaas... dus kan er niet over meepraten.... heb maar 1 keer terug moeten betalen ooit en dat kwam door mn ex......

@mamalijntje, leuke foto hoor... en wat lekker gewoon de fles eerder geven... helemaal gelijk, lekker na je eigen ritme aanpassen.... en dan komt dat doorslapen ook wel straks...

@yvette, ja maar namlief krijgt ook nog zo'n bedrag op zn rekening gestort voorschot van de rente aftrek over het jaar heen, wij laten de rente maandelijks terugstorten op de rekening, om op die manier de vaste lasten te drukken.... werkt voor ons iig...

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij ook niet meer ;) Maar je krijgt wel binnenkort kinderopvangtoeslag dus misschien kun je er straks wel over meepraten ;)

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou dat hoop ik dus niet, daarbij kunnen we dat nog aanpassen, en dat zal wel moeten omdat mijn salaris hoger is dan dat ik had berekend.. hier echt een rekenwonder dus.... ga dat gauw doen om dat te voorkomen... hihi :)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar de belastingdienst is een beetje gek hoor. Wij hebben vorig jaar ik geloof wel 5 keer aangegeven dat we geen zorgtoeslag meer horen te ontvangen. Echt tig keer opnieuw de aanvraag gewijzigd en dergelijke. En nog steeds snapt de belastingdienst niet dat het salaris van mijn man omhoog is gegaan want we krijgen ieder jaar zijn salaris van 5 jaar terug op de papieren. En dan kunnen we het weeeeeer aanpassen.
    Dus tsja, ook voor afgelopen jaar heb ik geld moeten terugbetalen. Maar ik had het al op de spaarrekening gezet omdat ik wist dat dat zou moeten ;)

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: ow wat lekker zeg, dat je lekker uitgebreid kon douchen. Super dat Valentijn het speelkleed helemaal geweldig vind.
    Ik hou het zeker in de gaten met Joshua. Hij ligt nu gewoon alweer te slapen, heb hem even in de wipper in de box gelegd.
    Bedankt voor je uitleg over ORS.

@ Mikmak: bedankt meid. Ik hou het in de gaten en word het niet beter, geef ik hem wel paracetamol en ik ga straks toch naar het winkelcentrum, dus zal de ORS ook even halen.

@ Merleq: alles wat met de bevalling zelf te maken heeft, krijg je geen rekening van. (als het goed is, of het moet dit jaar veranderd zijn, dat weet ik niet, want werk er niet meer)

@ Derona: ik hou hem ook zeker wel in de gaten... vind het zo zielig. Ben af en toe bang dat hij weer moet overgeven, omdat ik bang ben dat hij erin stikt ofzo... :oops:

@ belastingdienst: ze zijn gewoon soms echt dom daar...

10. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

hey meiden!

Ik ben op 8 januari bevallen van een geweldig lief meisje.. Genaamd : Zoë Jaylin

Ze woog bij de bevalling 3860gram en was toen ongeveer 52cm..

Nu is ze al ruim 6 kilo en 57cm... Gaat snel de tijd..

Liefs

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Yvette: Nou lijkt me geen goed idee om al weer een keertje te geven.. Ik wacht weer eventjes en dan krijgt ze weer een keertje een beetje.. Ze is ook nog maar 2 maandjes.. Dus wel jong, maar ze wordt er niet minder van :)
    Welke alergieen heeft Valentijn dan? Ik denk dat ik dat gemist heb omdat ik hier zo weinig aanwezig was..
    Weetje die wijk verpleegster vind ons slechte ouders (niet met die woorden gezegt maar kwam er wel op neer), omdat als ze huilt wij haar oppakken.. Maar daar is naar mijn idee niets mis mee.. En hallo, ik zei tegen haar.. Wat denk je, ik ben ook voor het eerst moeder! Zeker zelf geen kinderen ofzo!

Iloveandres: Hebben ze bij cp ook hoor.. Maar voor de faceliteiten (hoe je dat mag schrijven) is een 4 persoons huisje makkelijk! Is een ledikant, box en kinderstoel aanwezig.. Je moet alleen wel zelf lakentjes en een boxkleed menemen.. Maar ik heb er zin in.. Nog zo'n 7 weken ofzo :)
    Aaaah meid, dat is echt niet leuk! En dat ze dan ook nog zo dom reageren he.. Oh dan hebben ze aan mij echt een verkeerde een, want dan ben ik zelfs zo erg dat ik langs kom.. Dan zullen ze zien dat er niet valt te ouwe h**ren met mij.. Vind het echt niet redelijk dat ze zo tegen je hebben gedaan..

Kraamverband: Heerlijk! Klinkt misschien stom, maar tegen maandverband kan ik dus totaal niet..

Nota: Ik weet niet hoe het nu gaat, maar ik weet als je poli bevalt dat je dan de nota thuis krijgt.. Maar mediche weet ik niet! Ach, ik zie het wel.. Heb van niets nog een rekening ontvangen..

Libra: Welke kraamzorg had jij dan? Ik had samenzorg en heb nog geen nota ontvangen!
    Ik wilde zelf in het ziekenhuis bevallen maar toen ik er eenmaal was bleek het wel nodig te zijn, ze had ik het water gepoept! Ga je ook nog naar fysio? Ik zal haar even bellen, ik wil ook graag weer, want heb er toch nog wel erg last van.. Maar durfde eerst niet omdat ik zo veel pijn ook had aan m'n buik, maar dat gaat nu wat beter dus ga het maar gewoon proberen.. hihi :) Wie weet zien we elkaar dan nog eens..

12. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

pfff... dat mens van felicitas komt zo... en heb ik dus helemaal geen zin in......

kom strakjes wel terug om te melden wat ze me aangesmeerd heeft......

Goofychick..
    Heb je 's-ochtends geen melk over...?
    en inderdaad... elke 2 uur aanleggen... of kolven...
    Je kunt ook na elke voeding nakolven....
    kan zijn dat je een dippie hebt vanwege je cyclus.... (eisprong of ongesteldheid die eraan komt of gewoon door je hormoontjes)
    dan is het zo weer over... :)
    Van VSM hebje ook borstvoedingssiroop.... echt smerig.. maar nam ik vorige keer altijd tijdens de dipjes... en een bruin biertje... wil ook helpen...

geen commentaar dat er alcohol inzit.. :) want dat zit in die borstvoedingssiroop ook... en vroeger kregen vrouwen in het ziekenhuis altijd een bruin biertje om de bv op gang te brengen....

@heimwee
    kwam gisteren via dit forum achter dat een vriendin positief getest heeft...
    ze had zelf verteld dat ze hier zat bij vruchtbaarheidsbehandelingen..
    dacht gisteren zal ff kijken... (net of ik het aanvoelde)
    zij zit dus nu bij de nov. mama... en inderdaad dan krijg je toch wel een beetje heimwee...

Misschien de condooms maar lekprikken?.. :)

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Mamajennifer: gefeliciteerd met je kleine meid. En welkom hier. :D Ik hoop dat je het kunt bijhouden ;)

@ Joyce: ow lekker hoor, over 7 weken al...
    Ik ga binnenkort met een van mijn beste vriendinnen en haar vriend om de tafel zitten en dan gaan we kijken wanneer wij gaan en naar welke CP we gaan. Denk dat het Port Sélande word. :)
    Dit zijn trouwens dezelfde vrienden die ons uit de brand geholpen hebben ivm het incassobureau.
    Ze waren inderdaad heel erg onredelijk, maargoed het is nu opgelost en ga me ook niet meer drukmaken om zulke mensen... Die hebben duidelijk nog nooit in zo'n situatie gezeten als wij nu in zitten.
    Ik heb gisteren genoeg gehuild en ga er nu ook niet meer om huilen.

@ Ramona: ben benieuwd wat je je aan laat smeren :)
    Gefeliciteerd met je vriendin meid.

Ik heb het CB even gemaild om te vragen hoe of wat met Joshua. Een vriendin van me zei namelijk dat het eventueel ook nog de overstap van voeding kan zijn, dat zijn darmpjes daar nu pas op reageren...

14. winter15

winter15 Niet meer actief

@belastingdienst: ik moet ook nog de aangifte doen, denk niet dat wij iets terug gaan krijgen..

@Yvette: ik zal binnenkort eens voor je kijken op onze interne vacaturebank, wellicht iets leuks voor je in de buurt..

@IloveA: ahw beterschap voor Joshua en wat fijn dat het geregeld is met jullie vrienden!

@Goofychick: toch veel plezier met je moeder!

@Mikmak: ja, zwak he van die sigaretten...nou ja..hoop dat ik er snel weer vanaf ben, haha..is toch ook zielig om mijzelf als moeder stiekum in de tuin te zien staan roken..

Ohwww...Elle-Nova alarm..tot straks!

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Derona: Dikke knuff voor jou meid! Wat naar, ik hoop dat het allemaal een beetje lukt, zo zuinig.. Maar achter de wolken schijnt de zon.. Knuff!

Ramona: Dat ben ik helemaal met je eens! ze zijn allemaal zo vals..

Rekening: Wij hoefden de garage niet te betalen, in november en een paar dagen van december.. DUs wij kregen rekning.. Ik niet betaald, hoefde niet.. Toen kreeg ik herinnering dus die heb ik wel betaald.. Dacht komt wel weer goed, toen kregen we een brief de mensen die via automatische inkasso betaalde kregen november en de dagen december terug gestord.. En andere betaalde ook.. Dus ik wachten, wachten en wachten.. Niets! Vorige week gebeld, geld stond er.. Maar alleen de dagen van December.. Ik vannochtend bellen, november is niet betaald.. Ik zei wel, maar later pas na de herinnering.. Oh ja, enne februari is niet betaald.. Maar maart wel.. Wat te F*CK die is ook betaald.. Dus nu moet ik met bewijzen komen, want ze hebben de rekening verekend met de openstaande maand.. Nou ze kunnen van mij wat krijgen daar.. Dus donderdag er heen, pff het is wat om je geld terug te krijgen.. Volgende keer bel ik wel dat we niet betalen, want ik heb die brief! Dit is al de 2e keer..

Tacha: Ook dikke knuffel voor jou.. Het is niet prettig om zuinig te moeten leven.. (ik kan ook zo'n tijd, maar gelukkig woonde ik bij mijn ouders en heb het niet bewust mee gekregen).. Maar idd, na regen komt zonneschijn!
    Ik geloof dat m'n lief en meisje elkaar alleen maar leuk vinden.. Pff, ze lach vanmorgen te lachen en te doen.. Ik kom op haar kamer IPV lief, en ging ze huilen.. Hij kwam er aan, en meteen lachen..

Voorkeurshouding: Nog niet opgevallen.. Ze ging zij op zij slapen.. En nu ligt ze op haar rug en doet zelf haar hoofdje af en toe draaien op een andere kant.. En dat is op de buik het zelfde..

Belasting: aanvraag 2008 is de deur uit voor mij en 2007 ook.. Voor lief alleen 2007.. We wachten nog op 2008.. Dus het is even afwachten wanneer we dat krijgen..

Mamalijntje: Wauw! Hoe lief :) Ik smelt gewoon bij de foto's van jullie kleintjes.. Doe je dat trouwens zelf?

Zuinig: Wij leven dus totaal niet zuinig.. En ik vind eigenlijk dat dat wel moet! Zometeen heb ik geen werk, dus dan kunnen we het al niet meer betalen, en dan is zuinig al niet meer te reden.. En spaargeld, tja, terug betalen zorgstoeslag.. Verder gaat het hier ook hard met het geld.. Moeten echt even onze draai vinden..

Hier ook! En heb wel wat last van m'n buik, dus ik denk dat bij mij het feest aanwezig is..

Zorgtoeslag: Wij krijgen nu vanaf vorige maand gezamenlijk.. En dan zijn we ook nog eens 35 euro achteruit gegaan ofzo :( En kregen gewoon beide nog uitbetaald op eigenrekning en een keer op gezamenlijk.. Baalde dus echt..

MerleQ: hier dus het zelfde probleem.. Er wordt hier door m'n mannetje ook meer verdiedn dan er opstaat.. Echt niet leuk.. En doorgeevn helpt ook nog eens niets.. Maar goed, we moeten dus over vorig jaar ook gaan terug betalen..

Mamajennifer: Welkom!
    Wat gaat het hard he..

Iloveandres: Precies! Wij vrouwen zijn sterk, en kunnen zulke dingen hebben, na een keer gehuild te hebben zijn we weer sterk genoeg ;)
    Maar goed dat er zulke mensen zijn, die je dan ook echt je vrienden kan noemen!

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Echt waar.. Ik vind het echt zo.. Nou ja, er zijn ergere dingen maar toch..

Disndag heb ik een truitje gekocht bij de V&D heel mooi fel roze, gister had ik m aan, zegt mn zusje ineens, huh zit een gat in :( :( GEWELDIG! Maar niet heus.. Kan ik dus weer terug.. En er was geen zelfde maat meer in het roze.. En ik wil ROZE! Maar baal gewoon ontzettend!

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mikmak ja ik heb een slaapzak gehaald,en het gaat super zo ik doe ook de onderkant onder het matrasje en dat werkt perfect :D

@Heimwee hoe dom het ook klinkt,een vriendin van mij is zo met de pril gestopt zonder dat haar man het wist en nu is ze dus zwanger,en nog meiden die ik ken die nu zwanger zijn,heb ik ook alweer het gevoel ik wil ook,maar dat is toch te gek voor woorden ben net 7 weken geleden bevallen,bijna 8 hihihihi,
    maja ik vond het ook heerlijk om zwanger te zijn :D

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    hier vandaag van Délano zijn school een brief gehad van de ggd dat hij logopedie nodig heeft wat wij alwel verwachten,tot onze verbazing kent hij nog gen kleuren,ja misschien maar 2 we dachten eerst aan kleurenblindheid,omdat zijn vader dat ook heeft en zijn ooms en zijn opa,maar dat is gelukkig dus niet zo,dus morgen hebben wij een eerste afspraak ben benieuwd,:D

19. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hoi meiden

oh wat een heerlijk weertje he , kan er zo van genieten eindelijk die was weer na buiten toe heeerlijk zo lekker fris hihiih

gister lekker de hele dag met me mama en rayn op pad geweest was echt kei gezellig ! en rayn blijft zaterdag bij hun slapen , nu vertelde ze gister dat ze het zielig vind dat ie dan in de kinderwagenbak slaapt dus hebben we gister bij ikea nog even een bedje en matrasje gekocht ( voor 1 nacht hahaha) vond ik zooo lief ! Maar tis nog goedkoper dan via marktplaats het goedkoopste bedje was 35 euro ! nou daar koop je geen mooi 2ehands bedje voor toch ? dus allemaal weer blij :D

ga nu weer snel verder met me huishouden en wasjes draaien .

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    wauw meid mooi gedaan, zelf gedaan? Ik kan dat echt niet haha

Deel Deze Pagina