Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat is dat? Nog nooit van gehoord!

Edit: heb het al gevonden. Het bestaat alleen niet meer en is vervangen door de algemene heffingskorting. Maar die krijg je als jij minder dan een bepaald bedrag verdient (ongeveer 6000 euro) en je partner meer dan een bepaald bedrag. Dus dat zou niet verklaren waarom derona terug zou moeten betalen.
    Dat hoop ik althans. Ik ben echt bang dat ik iets over het hoofd zie waardoor ik het geld ook terug moet gaan betalen. Ik ontvang namelijk zo'n 80 euro per maand.

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Even een heleboel reacties, ben nu op pagina 383 aan het lezen maar heb niet echt veel zin meer in reacties geven, blijf dus ff lezen en verder kijk ik wel even of ik nog reageer... deze zijn nog van gister dus loop misschien een beetje achter de feiten aan maar ach...

@ongesteld zijn: Ja het is gewoon raak hier alleen het lijkt nog niet in de verste verte op hoe het was voor mijn zwangerschap... Alleen bruinverlies maar dan wel zó dat ik maandverband nodig heb de hele dag...Verder wat naar gevoel in mn onderbuik en verder moe en dan óók nog pukkels....BAHBAHBAH!

@ramona: ja echt stoned ja, gewoon erg zielig, ze heeft gister ook de hele avond geslapen, 6 uur tussen de voeding gelaten en als ik haar niet wakker had gemaakt dan ws nog langer... Vnadaag heeft ze een nieuwe actie, ze laat t.n.t. 4 uur tussen de voedingen, is dan even schattig en lief en slaapt dan weer..... ze slaapt bijna de hele dag dus al en mijn borsten staan nu ongeveer een beetje op knappen omdat ze niet gewend zijn om om de 4 uur paraat te staan....

@kraamverband: geen last van gehad, in het begin zelfs met 2 of 3 tegelijk in gelopen, totaal geen wijdbeens gevoel ofzo maar juist heel fijn, gaf een soort druk van onderen wat juist wel prettig was met de hechtingen.... achterlijk misschien maar dat gevoel had ik ervan.

@fruithapje: ben ik nog totaal niet mee bezig, heb er ook nog totaal geen zin aan, het gaat al zo snel, laat haar nog maar lekker eventjes baby blijven hoor....denk rond de 4 maanden wel weer of het nodig is of niet, misschien wel misschien niet. Tussendoor ga ik die rapley-methode maar eens onderzoeken, lijkt me ook wel wat.

@journey: ging erg goed vandaag (zie mijn reactie naar ramona, dan hoef ik het geen 2 keer te tikken)
    Wat een mooie meid zeg! die Tess van jullie!

@ilovea: volgens mij is dat écht nog niet erg hoor dat Joshua nog veel slaapt en weinig speelt, jou mannetje wil graag nog baby zijn en dat mag, sommige kindjes zijn nou eenmaal sneller dan andere kindjes. Elise wilde geen baby zijn, wilde meer als dat ze kon en was dus erg snel, Mila is echt nog rustig en wil het liefst óf liggen rondkijken óf slapen... Dus het is erg verschillend, Mila deed trouwens ook vandaag voor het eerst rammen tegen de poppetjes aan de wipstoel, maar of ze het bewust deed of dat haar handjes zo druk waren en de beestjes te dicht in de buurt, dat weet ik dan weer niet....
    Meid wat een ellende zeg! En wat vreselijk dat mensen zó hard kunnen zijn, alsof we beesten zijn...(en dan sommige beesten worden nog beter behandeld dan jullie op deze manier.....) Fijn dat je dan zulke vrienden hebt! Sterkte ermee, want hoe lief het ook is, je wilt het liefst voorkomen dat je hen daarom moet vragen... (tenminste dat zou ik wel hebben )
    Hoe is het nu met Joshua? Las dat hij ziekig was? Zielig zijn ze dan he? Arm ventje, geef maar een dikke knuf!

@yvette: volgens mij had ik jou nog niet gefeliciteerd met je zus (toch? was toch je zusje die jarig was?) dus bij deze!
    En idd wat een verjaardagskado... maar goed ik had het gevoel al eerder dus dit zou dan al de tweede keer zijn na de bevalling dat ik ongesteld ben... heb ik altijd al gehad zo vaak.... cyclus van 24/25 dagen....erg lastig!

@derona: meid jij ook al van die problemen....grr je zou ze toch die lui... waarom komen dat soort dingen toch altijd op verkeerde momenten...alhoewel, alle momenten zijn verkeerd als het gaat om zulke gevallen natuurlijk.... Succes ermee!

@gooychick: idd wat tacha ook zegt: vaker aanleggen en dan komt de produktie wel weer op gang. Misschien best mogelijk dat het kan komen door het kolven...Zet 'm op meid, zou toch heerlijk zijn als je het nog ff vol kan houden...
    Mes dat cb...je zou toch toch ook soms..... grrr. Je niet al teveel van aantrekken hoor! Doen wat jou het beste lijkt...Jij bent zijn mamma en jij weet beter wat hij nodig heeft dan wie dan ook. Goed dat je het je ene oor in en andere uit laat gaan...

@tacha: mis het dus echt niet hoor dat zwanger zijn e.d. Ben blij met mn meisjes en geniet er nu meer van dan tijdens mn zwangerschap. Al heb ik wel mn best gedaan om ervan te genieten omdat het best kan zijn dat het de laaste keer zou zijn...heel misschien komt er nog een derde maar dan zit er als het aan mij ligt weer ongeveer zoveel tijd tussen als er nu tussen mn meiden zit (3 jaar dus ong.)
    En hier is Mila juist het meeste blij met haar grote zus, dat is degene waar ze het meeste op reageert....en daar ben ik nou helemaal niet jaloers op, daar geniet ik echt enorm van...het is zó überschattig om die 2 meiden samen bezig te zien...dat koppie van Mila als ze merkt dat Elise aandacht voor haar heeft..... echt zó heerlijk...

@andersom verschonen: hoe bedoelen jullie dit? Je legt je kindje toch op de rug als je het verschoont of zeg ik nu iets heel geks.

@mamalijntje: Meid wat doe je dat leuk met die foto's hoe krijg je dat voor elkaar...ben zelf ook af en toe met fotobewerking bezig, t lijkt mij ook wel leuk dit soort dingen te maken...

@merle: meid dan kun je me de hand schudden...balen he? heb dat dus totaal niet gemist tijdens de laatste maanden... ongesteld zijn...

@mamajennifer: gefeliciteerd alsnog met je meisje en welkom hier!

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo ik ben weer aardig bij.....

Huh merleq nooit van belastingvrije voet gehoord?

Zo morgen weer weekend, zit weer lekker vol, mijn moeder is er tot en met morgenmiddag, zaterdag komen smiddags vrienden van ons die blijven slapen en zondag MOETEN we naar de verjaardag van een neefje van ons, die 7 wordt. Alleen hebben zij een mega grote vriendenkring waar heel veel mensen dus ook van komen, dus erg druk, en we worden nauwelijks opgemerkt dat we er zijn, en het cadeautje komt op de grote hoop....wil eigenlijk veel vroeger gaan zodat we ook weer snel weg kunnen.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lieve schat, dat is zonder de kinderopvangtoeslag. ;) Je krijgt nog een heel groot bedrag terug hoor! Kijk maar op www.toeslagen.nl

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Goofychick: het gaat nu goed met Joshua. Alle voeding is erin gebleven en zijn ontlasting word zelfs alweer wat dikker. Ik weet niet wat het was, maar ben blij dat het de goede kant opgaat.
    Ik gebruik neusspray en maak zijn neusje regelmatig leeg met dat speciale dingetje.

@ Nettie: ja het gaat nu goed hoor. Heb hem al heel veel geknuffeld vandaag. :D
    Ja mijn moeder zij ook al, dat Joshua lekker zijn eigen tempo aanhoud en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hij is ook 3 weken te vroeg geboren (dismatuur) en een jongen, dus de kans dat hij wat achter zal lopen in het begin is al heel groot.
    Ik vond het ook vreselijk om te moeten vragen, heb echt zitten janken hoor. Mijn vriendin jankte gezellig met me mee. :) Ik kan het geld in iedergeval morgen als het goed is overmaken en dan ben ik ook van dat gezeik af.

Joshua ligt hier nu heerlijk te slapen in bed. Schrik iedere keer wel even als hij zo ligt te hoesten hoor...

6. Tese

Tese Niet meer actief

Gisteren om 17 uur is mijn vader overleden.

Dinsdag is hij thuis gekomen uit het ziekenhuis en ik ben 's nachts bij hem gebleven en heb op de bank geslapen. Nou ja, slapen.... dat is niet gelukt. Gelukkig heeft hij niet veel geleden en ik denk dat hij ook niet door gehad heeft dat hij dood zou gaan gisteren. Ik ben ook helemaal kapot en op nu. Het is niet eerlijk om allebei je ouders met wie je zo hecht was, te verliezen binnen 3 jaar.

Ik zal zo een beetje terug lezen en proberen t e reageren.

7. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    muppet... : jee meis... wat erg. Heel veel sterkte...

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @journey: gaf jij nou nog bv? Dan is het vrij normaal dat kindjes wat aan de bovenlijn zitten hoor.... het kan ook zo zijn dat ze ineens gaan kelderen en aan de onderlijn gaan zitten... Als je het echte gemiddelde wilt weten zou je de bv-curve eens bij borstvoeding.com opzoeken en daar de curve opleggen van Tess....kan maar zo zijn dat ze dan wel gemiddeld zit.
    Maar hey toch wel super! Zo goed gegroeit! Ach arm wijfie...die rotprikken ook... Hoe is het nu met haar?

@luier-uitslag: Ik gebruik hier voor beide meiden van vsm of vogel (weet het zo gauw niet) de bioforce-creme.... Werkt heel erg goed. Als het open is kun je het ook behandelen met maizena.... Klinkt echt heel erg raar maar dat zorgt ervoor dat het uitdroogt en daardoor is de uitslag sneller weer weg...Helpt echt, heb het geprobeerd bij Elise toen ze nog kleiner was...
    En in de zorg gebruikten ze het vroeger ook voor mensen die last hadden van doorligplekken e.d. Bijkomend voordeel van maizena is dat het goedkoper is dan de meeste zalfjes e.d. In het kader van de bezuiniging

kissie: kan best dat ze druk worden van spruw...als het pijn doet kunnen ze weinig anders als veel huilen of onrustig doen.

@tacha: Kan het niet zijn dat ze iets wil gaan doen? Dat ze gewoon minder slaap nodig heeft? Dat ze speeltjes wil gaan pakken e.d. en gewoon wil gaan spelen? Dat had mijn oudste namelijk ook heel erg... en dan zit je er mooi mee...voordat ze zulke stabiele handjes hebben dat ze echt dingen vastpakken.....succes iig!

@journey: wauw mooie foto (die van de 9-maandenbeurs!)

Zo volgens mij ben ik weer een beetje bij...sommige dingen ben ik even aan voorbij gegaan, het is echt teveel. Mijn laatste vericht was gister aan het begin van de middag en er zijn daana zo ongeveer 15 pagina's bij geschreven... Dan is het wel heftig om bij te werken.
    Vandaag lekker rustig dagje gehad, elise naar psz, mila sliep veel en liet 4 uur tussen de voeding, vanavond 3,5 en ze licht nu al een tijdje te slapen in de wieg boven. Ik wacht even tot hubbie thuis komt van een vergadering. Gezellig is het trouwens niet hier, want hubbie gaat om half 6 de deur uit 's ochtends en rond 5 uur weer thuis....helemaal afgepeigerd, bijna niet bereikbaar voor een gesprek echt super vervelend. Wou hij vanavond de boel gaan opruimen....heb ik maar even een stokje voor gestoken en gezegt dat ik liever had dat ie even aandacht aan Elise gaf want die mist pappa ook behoorlijk.... eerst 3 weken thuis en dan ineens zulke lange dagen van huis.... das niet gezellig natuurlijk. Dus die hebben heerlijk even boven verstoppertje gedaan (nieuwe hobby van elise) en heb ik de boel maar even opgeruimd, hoop dat ik vanavond nog even een normaal gesprek kan voeren met hubbie...... zie hem bijna niet... hij ligt om half 10 in bed 9als het niet al eerde is) en dus van half 6 tot 5 uur werken dus ik zie hem alleen tussen 5 uur en half 10..... en nu had ie dus een vergadering....echt vreselijk saai...

Maar goed het weekend komt eraan en dat is wel heerlijk! Heb er erg veel zin in.
    Ga ik nu nog lekker even zappen en wachten tot hubbie thuiskomt en dan hopen op een goede nacht (ben bang dat dat niet helemaal gaat lukken doordat Mila de hele dag eigenlijk al slaapt.....bijna de hele dag ook buiten in de kinderwagen...heerlijk met dit weer!)

Slaap lekker allemaal!

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @muppet: meis.....word er stil van....gecondoleerd met dit verlies! Vreselijk! Ik wens je heel veel kracht in deze moeilijke periode! (natuurlijk ook voor iedereen die om hem heen stond!)

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ muppet: wat vreselijk... :( Gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn...

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ow meid wat erg. Hele dikke knuffel voor jou meid.

Ik wil je voor de lange komende tijd heel erg veel sterkte wensen, dat zul je echt nodig hebben.
    Doe maar rustigaan hoor. Wij lopen niet weg...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

12. Tese

Tese Niet meer actief

Dat zou best kunnen. Ik heb ook weken ongesteldheidspijnen gehad en nu ben ik eindelijk ongesteld. Maar het is zo erg dat het wel lijkt alsof ik aan het vloeien ben. Toen ik vannacht naar de wc ging deed ik mijn onderbroek omlaag en ik kon meteen dweilen want het stroomde eruit! :confused:

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Muppet lieverd,wat erg,gecondoleerd meis,veel sterkte de komende tijd,en veel kracht toegewenst

een super dikke knuffel

14. Tese

Tese Niet meer actief

Dank jullie wel lieverds!

15. Tese

Tese Niet meer actief

Dikke knuf meid! Wat een klotelui zeg! :x Kunnen ze niet een klein beetje meedenken?

16. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Even spammen hoor...

17. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Deze foto's zijn van vanmorgen. Hij ligt heerlijk bij mij, omdat hij niet lekker was.

18. Tese

Tese Niet meer actief

Wat een lekker ding zeg!

19. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    cute :D

20. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    gatverdamme... ik ben er ziek van :(

Was ik uit een soort van zwangerschapsheimwee wat op youtube aan het rondneuzen... kom ik een filmpje tegen van "dagboek van een ongeboren kindje" en ik denk, dat lijkt me leuk om te lezen... begint helemaal leuk met dat de foetus zegt dat ze een meisje wordt en dat ze bloemen mooi vindt en dat ze die graag later in het echt wil zien, dat ze kirsten een mooie naam vindt en dat ze blond wordt met blauwe ogen en dat ze graag wil zien hoe haar moeder er uit ziet...

eindigt dat filmpje verd***** in een abortus. Echt super zielig... ik ben d'r gewoon kapot van. :(

Op een of andere manier kon ik niet anders dan naar Ingmar toe lopen en hem knuffelen... zijn dit nou nog steeds hormonen? :(

Deel Deze Pagina