Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ja hier ook al is Nona tussendoor wel 3x per dag ofzo een uurtje echt klaar wakker en dan ligt ze de hele tijd rond te kijken en te tutteren en dan praat ik wel tegen haar af en toe kijkt ze dan echt in mn ogen wel lief! Maar Nona is al een maand he niet vergeten Tess is véél jonger eh zij slaapt nog veel meer. Al zal Nona altijd wel wat achter staan dan haar leeftijdsgenoten omdat ze 6wk te vroeg was he!

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Ik krijg steeds geen melding dat er hier iets gepost is erg vervelend hoor :cry:

Hai tacha........wauw goed zeg dat ze het zo super doet :)
    Jaimy is nog steeds heel erg verkouden,we waren bij de ha geweest na zijn flesje moet ik in zijn flesje wat lauw water doen en dat geven aan hem voor het slijm en een neusspray van otrivin voor hem voor babies en verder als ik zie dat hij het benauwder krijgt moet ik weer langs komen.
    Ik las dat Nona toch spruw had meis,gaat het wat beter nu met de zalf?
    Wat goed zeg dat ze zo super anakomt,ik ben zo benieuwd naar jaimy die hebben ze nu vanaf zondag niet meer gewogen omdat alles dicht is :cry:

Hai Journey..........Heerlijk he die gebroken nachten,ik herken het helemaal,ik ga daalijk over een half uurtje ook weer lekker liggen :) ,lekker dat ze geslaagd is he meid,dat is toch weer een opluchting vind ik zelf dan.
    Jaimy eet en slaapt ook alleen no maar meid,heel soms in de avonden is hij even wakker :)

3. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess heeft s'' ochtends haar wakkere uurtje maar als ik hardan bij mij in bed neem op mijn buik leg is ze alweer een stuk tervredener en kan mama ook nog evne rusten.
    Heb vanmiddag idd ook lekker een uurtje kunnen slapen maar ben toch nog niet echt moe, maar heb dan toch nog 2 dagen kraamzorg dus dat is wel lekker.
    Hoei s het met de verkoudheid van Jaimy?

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Journey.......

Ik heb vanmiddag wel plat gelegen,maar doordat gezeik heb ik een vreselijke hoofdpijn gekregen en flink pijn in mijn buik van het vallen,ik voel me een beetje down nu :cry: ,maar goed het zal ook nog wel bij de hormonen horen denk ik.

Lekker dat ze dan verder bij je slaapt meid,maar dan slaap je zelf ook?

dat is zeker lekker,hoelang heb je nu kraamzorg en hoeveel uur?

Nou hij klinkt helemaal hees als hij huilt echt heel zielig :cry: ,we gaan morgen toch nog even voor het weekend nog even terug naar de ha ik wil zo niet het weekend in :cry:

5. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee meiden!

Ik had dit nog niet gezien, ik lees het net via een berichtje van Patrieske! Dit is wel bij te houden geloof ik ;)

Ik kan echt het andere forum gewoon niet meer bijhouden!

Ik wil even wat kwijt: Valentijn is zijn navelstrengetje kwijt! Nu net verloren :D

Hoe snel ging dat bij jullie beebjes?

Liefs

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Yvette

Dat dacht ik al dat je dat nog niet wist dat we hier al schreven :) ,ik wist het toen ook niet tacha zei het toen tegen mij :)

Maar welkom meid,en nogmaals gefelciiteerd met je manneke :)

Jaimy was hem pas heel laat kwijt op dag 12 die had ook een hele dikke vette :( ,nu moet ik het wat schoonhouden met sterilon omdat er nog wat pus uitkomt,is dat bij Valentijn ook zo?

7. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Nou, volgens mij is hij bij Valentijn mooi schoon, we hebben er nu een gaasje op gelegd en vragen het morgen aan de kraamzorg...
    Valentijn had ook wel een dikke navelstreng, maar wel een korte trouwens! En ze hadden hem kort afgeknipt... dat scheelt misschien ook wel, dan hoeft er niet zoveel op te drogen.

Ik ga nu weer even rusten, over 1,5 uur krijgt mijn mannetje op zijn laatst weer de borst en dan gaan we de nacht in, eens kijken tot hoe laat hij wil slapen vannacht ;)

Welterusten!

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    patrieske, ik heb 53 uur kraamzorg omdat ik borstvoeding geef krijg ik extra.

Tess heeft haar navelstrengetje nog ben benieuwd wanneer zij hem kwijt raakt.

Ene Yvette ik kan het ook niet echt meer bijhouden ben echt ruk bezig met mijn kleine meid.

9. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik denk dat er hier pas écht wordt geschreven als iedereen is bevallen ;) Nu lees ik zowel hier als daar bij maar ook ik heb niet veel tijd om op iedereen te reageren :D

Nona heeft weer een leuke nacht achter de rug (not) ze is ZO aanhankelijk ze wil écht niet alleen slapen. Nu heb ik al een speciaal matrasje naast mij gelegd in bed (vriend slaapt beneden) zodat ze daar kan slapen maar nee hoor dat is niet genoeg voor haar. Ik geef haar de borst en dan valt ze in slaap, in leg haar neer en na enkele minuten begint ze te krijsen :rolleyes: Dan neem ik haar op en is het direct stil.
    En zo slapen we dus al de hele tijd samen. Ofwel zij op mn borst ofwel in mn armen..
    Ik hoop dat het wel binnekort betert want zo kan het natuurlijk geen jaar doorgaan :D

@Navelstomp: Bij nona viel die ook pas laat af na 7 dagen ofzo. Maar ik ontsmet het niet meer hoor nu, ziet het heel mooi uit.

@yvette: hoe heeft ie geslapen? Mooie nieuwe banner trouwens :D

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Tacha: heb je haar al geprobeerd in te bakeren? Dat wil nog wel eens helpen bij kindjes die moeilijk alleen slapen! En anders moet je eens heel veel regelmaat proberen, tot het vervelende aan toe. Ook dat wil wel eens helpen. Ben benieuwd wanneer het beter gaat!

11. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @MerleQ: Ja dat heb ik al geprobeerd maar dat háát ze! ze wil ook nooit met haar armpjes onder haar deken liggen bv, ze houdt er niet van "afgesloten" te liggen denk ik?
    Het rare is dat ze overdag wél perfect slaapt in haar box ! Enkel snachts is ze heel onrustig. Dat begint vanaf ongeveer 23uur en pas rond 8uur is ze terug "normaal" en kan ze lekker slapen :rolleyes:

Ik heb hier wel eens gelezen dat babytjes soms clusteren, dat zijn uren waarin ze extra veel aandacht willen van mama en extra veel willen drinken en lichamelijk contact willen. Misschien zijn dat haar cluster-momenten? Want snachts wil ze ook véél vaker drinken dan overdag..

Ik ga vannacht proberen haar nog eens in haar bedje te leggen.. Ze moet het toch ooit leren he?

Maar langs de andere kant is het voor mij ook makkelijker met die nachtvoedingen dan ik ze gewoon lekker bij mij heb.. Pff moeilijk hoor!

12. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess komt s'nachts ook vaker en slaapt het liefst op mijn borst na stug volhouden en elke keer weer in haar bedje leggen gaat het nu beter, ze slaapt nu zonder cape ben benieuwd hoe dat gaat lukken.

Ik kan het ook allemaal niet goed meer bijhouden zo'n kleintje neemt een hoop tijd in beslag :D

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha...............Ik herken het helemaal hoor meid,ik laat Jaimy wel huilen tot 10 min naast mij de ene keer valt hij vermoeiend in slaap en de andere keer niet,maar ik weet met Noël dat ik dat echt moet doorzetten,maar het begint hier rond 22.00 en gaat door tot 5.00 of 6.00 en dan eet hij ook meer,overdags eet hij bijna niets dan zit ik echt te kloten met die fles,en in de nachten drinkt ie ze supersnel leeg.........Ik ga wel als hij zo blijft doen een inbakerzal bestellen,het inbakeren vond noël ook verschrikkelijk maar die zak vond hij heerlijk,de armen zitten dan alleen dicht en de benen kunnen ze lekker bewegen,je moet het verglijken als een trappelzak zonder armsgaten,misschien is het wat voor Nona?
    Ik heb ook stukken minder tijd,noël wil ook veel aandacht dus ik kan het ook niet echt allemaal meer bijhouden,ik doe mijn best in ieder geval,meer kan ik niet doen.
    Ja Jaimy heeft er soms nog bloed aan dus ik doe nog wel 1 keer per dag sterilon erop.

Hai Journey..........Dat is inderdaad lekker veel ik zou 45 uur krijgen min de dagen van het zkh en toen werd die 5 uur nog gekort na 2 uur :cry: per dag.
    Ik ben ook benieuwd het is nog kort geleden.

Hai Yvette...........Dat zie je wel hoor meid,bij Kaimy zat er wat pus aan en steeds wat bloed op zijn rompertje :cry:
    Dat has jaimy dus ook.
    Nou ik weet niet of het kort was van jaimy ik denk 1.5 cm ofzo misschien 2 cm.
    Hoe is de nacht gegaan?

14. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi Patrieske, nou ik heb januari dus ook niet meer gehaald. Ik ben op oudjaarsdag bevallen van een zoon met 39 weekjes.
    Mijn gevoel was dus goed dat ons beebje eerder zou komen. Die benen tegen elkaar houden heeft niet geholpen haha. Maar het is het allemaal waard om hem nual in mijn armen te houden.
    Liever 31 december dan 1 januari vonden wij ;)

Liefs, Gaby

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Gaby...........Mied van harte gefelciteerd meid,wat leuk op 31 dec hahahah,dat is voor jullie ieder jaar een speciaal oud en nieuw :)

Vertel hoe is je bevalling gegaan meid en hoe doet de kleine het ?

Hai allemaal dit was van vrijdag.......
    vanochtend al vroeg bij de dokter geweest,jaimy nog een keertje na laten kijken,zijn keeltje is wat geirriteerd en zijn oortjes ook,en ook flink verkouden,maar moet het maar gewoon met wat huis en keukenmiddeltjes bestrijden zei de ha,zolang hij geen koorts heeft is er niets aan de hand,zijn longentjes waren netjes schoon,dus weer opgelucht,krijgt hij wel koorts dan moet ik meteen aan de bel trekken bij de ha post.
    Ikzelf had echt erg pijn aan mijn littteken en ik heb de ha even laten kijken,het is toch ontstoken door de hechtingen,de hectingen die aan de buitenkant zaten hebben ze weg kunnen halen en die aan de binnenkant zitten die moeten oplossen daar kunnen ze niets aan doen,en dat kan wel 4 weken duren,dus voor de ontsteking moet ik 2 keer per dag de douchekop er op zetten en steriele gaasjes er tussen doen,en 2 keer per dag koorts meten,hetzelfde verhaal als ik koorts krijg moet ik meteen de gyn bellen want dan is de ontsteking in mijn bloedbaan gekomen en moet ik medicijnen dus dat moet ik goed in de gaten houden en de pijn die er nu bij hoort die an 4 weken aanhouden,aan die hechtingen kunnen ze totaal niets doen.

Vandaag is het zaterdag hahaha echt waar joh.............Jaimy had gisteren echt zo'n erge krampen zo erg voor die kleine we hebben hem van 10.00 tot 1.00 ieder uur diep druppeltjes gegeven en nu moeten we ze 3 keer per dag blijven geven zo zielig hij schreeuwde het uit,om 1.00 is hij oververnoeid na zijn felsje in slaap gevallen en wij ook,en hij heeft wel doorgslapen tot 5.30 echt super ;)

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden, nog ffies en dan ben ik ook hier te vinden!
    Gaan we lekker met zijn allen op de zelfde tour verder :D
    Misschien wat minder pagina's omdat er dan iemand extra is die aandacht nodig heeft maar toch...... :)

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pregnantlady, wat een schatje! Gefeliciteerd! Groot gelijk, liever 31 dec dan 1 jan. Dat zeiden hubbie en ik ook al tegenelkaar.
    31 dec hebben mensen nog wel tijd om overdag langs te komen, 1 jan. is iedereen druk met bezoek.
    Ik ga voor de 5e! :D
    Geniet ze!

18. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    ister echt een rotdag gehad veel te veel visite en de kraamtranen bleven maar vloeien de kraamverzorgster was voor het laatst en vandaag is vriendlief ook werken dus..........eigenlijk voor het eert samen met de kleine meid.
    Ze heeft het vanacht best goed gedaan ik moet haar wakker maken voor de voeding en net om 7 uur kwam ze zelf.
    Dadelijk alleen het badje doen dat vind ik wel spannend maar ja zal heus wel lukken.

Hadden jullie ook zo''n last van emo buien?

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bevallen januari 2009 mama's!

1 december ´08 Tacha1987 - Nona - 2330gr, 45cm - 34,3 weken

19 december `08 Patrieske - Jaimy - 4130gr, 52cm - 38.2weken

27 december `08 Journey - Tess - 3365gr, ?cm - ? weken

28 december ´08 Yvette - Valentijn - 3840gr, 52cm - ? weken

30 december ´08 Iuno - Matti - 3190gr, 51cm - 39,2 weken

31december ´08 Pregnantlady - Maxim - ?gr, ?cm - 39 weken

3 januari ´09 Birthe - Julian Petrus Johannes - 3780gram, ?cm - ?weken

3januari ´09 MerleQ - Tobe Merijn - 4010gr, ?cm - ?weken

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ff de lijst vernieuwd, mmmh de meisje staan achter hoor! :D

@PregnantLady: gefeli met jullie zoontje! :D

@Journey: Ach meid ik was super emo! Heb zooooveel gehuild dat kan je niet geloven :( Maar hoort er allemaal bij hoor, lekker uithuilen!

@Patrieske: Jee meid ontstoken litteken, niet fijn! Hou het maar goed in de gaten en verzorg jezelf goed. Dikke knuffel ook aan Jaimytje !

Deel Deze Pagina