Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Wil er hier eentje niet gaan slapen :evil: Of teveel prikkels van het weekend of weer een sprong maar jee hij is nu echt al uren en uren wakker en niet in slaap te krijgen... Vanmorgen drie keer in bed gestopt en tig keer die speen erin en vanmiddag niet anders...

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Wat erg zeg van die schoonmoeders! Mijn schoonmoeder woont helemaal in amsterdam, ze komt elke 3 weken een weekend hier logeren en past dan lekker op, kan ik lekker shoppen of zo...
    Net naar het cb geweest. Lars was in een week 190 gram gegroeid. Weegt nu 6800 gram. Dus hij doet het goed op een half litertje per dag! Nu weer volledig over op de omneo, kijken hoe dat gaat. Hij ligt nu weer in bed, lekker te kletsen, kijken of hij zo in slaap gaat vallen :(

Wat ik zo raar vind. Als Lars honger heeft en ik hem op de arm heb, draait hij zijn hoofdje en zit precies met zijn mondje op mijn tepel. Zooo raar, zo'n instinct, terwijl hij nooit borstvoeding heeft gehad en precies weet waar de tepel zit!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kissie: oh gelukkig, Lars groeit inderdaad goed op die halve liter! Netjes hoor! 190 gram aankomen per week is hier inderdaad ook zo'n beetje het gemiddelde.

Nou Tobe opgehaald en het is gelukkig heel goed gegaan! :D Hij heeft zijn fles aardig leeggedronken, hij had niet gehuild op een beetje jammeren in de box na toen ie er al een tijdje in lag, en hij heeft 2 dutjes gedaan. Toen ik daar kwam was ie net wakker.
    Nu heb ik hem nog even in zijn bedje gestopt, over 3 kwartier krijgt ie weer een fles. Hij jammerde wel een klein beetje, maar nadat ik hem had getroost is ie nu volgens mij toch in slaap gesukkeld. Ben benieuwd hoe lang ie blijft liggen.

Maar goed, dit stelt me wel weer meer gerust :)

En de hond ligt ook zowaar eindelijk op zijn kussen. Hij slaapt alleen nog niet, maar dat kan zo te zien niet lang meer duren.

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Tacha: ow meid, wat een *......* schoonmoeder heb jij zeg....
    Gewoon niets van aantrekken meid. Het is jou kind, niet dat van je schoonmoeder...

@ Mamamakka: en jij ook al... pfffff. Dikke knuffel meid.
    En ik geef je groot gelijk! LIEFDE IS NIET TE KOOP!

@ Merleq: ow meid, wat zielig. ik hoop dat je hond zich snel weer wat meer opz ijn gemakt voelt meid, dit is ook niet leuk voor hem. Knuffel hem maar lekker veel, dan krijgt hij vast weer wat meer vertrouwen.

@ Mamalijntje: het zou maar zo kunnen dat het beiden kan zijn. Vervelend als je niet weet wat er aan de hand is. Dat heb ik met Joshua ook wel eens, dan huilt hij ineens heel hard en dan weet ik gewoon niet wat er is, want dan is het ook nog eens een huiltje die ik nog niet ken...:(

@ kissie: dat doet joshua ook, terwijl hij met het BV geven de tepel niet goed kon pakken, maargoed hij heeft natuurlijk wel begeleiding gehad naar de tepel en weet dan natuurlijk wel waar ze zitten...
    Er zit ook een geur aan je tepels, waardoor je baby precies weet waar ze zitten...

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Sanne heb jij de site van kleertjes.com ook ontdekt? Erg leuk, en goede spullen.

@Libra de volgende sprong heeft zich waarschijnlijk aangekondigd bij je, Sven had hier rond deze tijd ook last van.

@Yvette, dus Valentijn krijgt toch geen bruine ogen als ik die borstfoto zo zie. Die zijn een stuk lichter geworden sinds de 9 mnd beurs zeg.

@Merleq, zwijmel! Wat een mooi ventje is het toch.

@Joyce, ik sluit me bij Yvette aan, Veel praten. Communicatie open houden en niets als vanzelfsprekend beschouwen. Ik vertel manlief regelmatig hoe trots ik ook op hem ben als vaders zijnde, en hoe ik van zijn blik smelt als hij naar de kleine kijkt.
    Vaak hebben mannen even wat extra bevestiging nodig dat jij het niet alleen kan. Het duurt gewoon wat langer voordat ze het realiseren.

@Tacha, heeerlijk meid

@Merleq.....ohhhh nu zit ik ook met tranen in mijn ogen......ik moet er in juni ook aan geloven.....zie Sven al helemaal kijken als ik wegloop....als ik dit zo schrijf weet ik niet eens of ik het wel kan. Krijg een knoop van in mijn buik.
    Maar iedereen zit met hetzelfde hou ik mezelf dan voor. Een ding is zeker, de eerste keer webrengen werk ik niet en manlief neemt maar een dag vrij. Ik ga dit niet alleen ondergaan.

@Mikmak, wij hebben van samsung TC.....nog wat, een super beeldscherm voor 200 euro, echt geweldig ding.

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Muppet, ik brand nu een kaarsje voor je. Je hoeft nog niet eens te denken hoe je het normale leven weer gaat oppakken, neem de tijd om dit grote verlies te verwerken. Alles heeft een plekkie nodig en als jij daar even tijd voor nodig hebt so be it.
    Bij het overlijden van mijn vader vonden mijn collega's dat ik na een week maar weer de draad moest oppikken en niet zo sjago moest zijn, wat nou! Dus laat je leiden door je eigen gevoel meid!
    Ik hoop dat het een mooie dienst was, dat geeft je vaak wat troost.

@Vash, borstvoedingsfoto's......NOU ze zijn ook enorm!....althans die van mij wel.Zeker als je bedenkt waar ik vandaan kom :)

@Ramona, ja hoor, wij willen ook ongeveer weer beginnen als Sven tegen zijn eerst jaar aanloopt.

@Tacha, jeeee nou ik ben blij dat ik niet zo'n schoonmoeder heb, ondanks de blikken die ik krijg van haar als ze Sven niet mag vasthouden. Maar het gebeurt allemaal uit liefde bij haar, dat weet ik.

@Merleq, ohh heerlijk meid dat het zo goed is gegaan. Herkende hij je meteen toen je hem ging ophalen?

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat het met Sven goed, hoewel hij nog wat last heeft van overprikkeld zijn. Gisteren met hem in bad geweest om te kijken of hij zo een beetje rustig werd. Pfff.....dit en nooit meer zo'n weekend.

Verder heb ik nu twee dagen last van mijn ene borst, gisteravond en vandaag is er een plek wat rood is en vlekkerig, gisteravond voelde ik me vreselijk moe, had het koud (heb met kleren in bed geslapen) en over mijn hele lijf spierpijn. Verder heb ik nu voor de tweede dag hoofdpijn.
    Kijk het vandaag nog aan en dan ga ik morgen de dokter bellen.
    Baal er wel van want de borstvoeding ging juist zo lekker!

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Pas maar op goofy dat je geen borstontsteking heb. Geen koorts?

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Goofychick: als ik dit zo lees, lijkt het me verstandig als je even je temperatuur op meet. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je borstontsteking hebt meid.
    hele dikke knuffel, want borstontsteking is geen pretje en ik kan het weten...

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

klinkt als een beginnende borstonsteking..
    Wat bij mij hielp was... NA het voeden ijscompressen.. VOOR het voeden een warme doek..
    Goed mn borst masseren.. (hoeveel pijn dit ook deed..) onder warme douche richting tepel
    Vaker aanleggen.... en zorgen dat het kinnetje naar de harde plek wijst..

Ik moest mn dochter dus recht voor me op dr zij op t voedingskussen leggen.. en het deed flink zeer.... maar het hielp achteraf wel goed...!

Zelf had ik 39 graden koorts en idd bellaberd..
    als de borstonsteking na 24 uur niet minder word idd naar de HA gaan voor een kuurtje....

De spierpijn had ik trouwens ook... de pijn van mn borst zat ook helemaal in mn arm.. ik kon me arm bijna niet bewegen :(

11. ramona0309

OMGEKEERDE WERELD....... :)

Mn vriend vroeg net..... Gaan we vanavond oefenen... :)

Nu zakt mn broek af......
    nog steeds positiebroek trouwens... :)

12. ramona0309

oja....daar kom ik weer met een vraag.....

Zijn er al kindjes met bruine oogjes bij.... of die al bruin kleuren...?

ik heb donkere (bijna zwarte) ogen en mn vriend blauw/groen... dus ben erg nieuwsgierig wat voor oogjes er uitkomen....

ons zoonje heeft een echte mix van kleuren... blauw/grijs/groen en bruin.. ligt er net aan hoe het licht erin valt.....

Zag net trouwens toen mn dochter zich kwaad maakte omdat ze op haar buik lag... dat ze niet 1 maar twee (!) ooievaarsbeten heeft....
    eentje midden op haar achterhoofd... en de andere overgang hoofd nek...
    ARM KIND.... Rotvogel heeft dr twee keer gebeten.... tis ook zo'n lekker hapje...
    gelukkig als dr haren groeien.. zie je het niet meer....!

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @goofy, ja maar we hebben een laptop... dus een samsung heeft geen zin met een acer laptop :)

balen zeg borstontsteking, hoop dat het snel wegtrekt..

Oha ja ben zaterdag ongi geworden... dus ook ik kan de club van tampons en maandverband binnen laten... haha

nu net madam in bedje gelegd, en ze sliep meteen.. ze was ook echt wel moe... ze rust toch beter boven in bed dan in de kinderwagenbak verder niet zoveel nieuws, het is koud windererig en nat buiten... geen dag om er lekker op uit te gaan... nou ja dan maar vast het vlees marineren enzo... en eens kijken wat voor groenten we erbij doen..

@ramona, linette krijgt knalblauwe ogen.... mijne zijn helder blauw en en die van manlief groen... en die van haar zijn nu al helder blauw.. en keei lange wimpers... haha

inmiddels kan ik broek nr 3 over mn kont trekken en zijn er weer 4 kg van af.... maar het gaat wel super langzaam hoor... mocht ook wel wat in tempo gaan...

14. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ MerleQ: Wat vervelend dat je zo verkouden bent zeg… Hoe i shet gegaan op het KDV?
    Getver, ik moet er bijna van huilen,zoals je beschrijft hoe je hem achter gelaten hebt, wat akelig zeg…
    Ik zie wel wat je bedoelt met die afplatting trouwens, je kunt het met behulp van fysio wel nog helemaal goed krijgen hoor, bij Valentijn is de symmetrie nu 101% dat zit tegen perfectie aan en ze heeft pas ooit 1 kindje eerder gehad die 100% had, dus dit is super goed! (En zo was het niet hoor!)
    Wat fijn dat het zo goed ging op het KDV! Fjew….

@ Tacha: Wat fijn dat Nona zo goed geslapen heeft!
    Nog 5 weken bv? Ga je met 5 maanden stoppen dan? Ja, jammer is dat dan he… ik zal het denk ik ook heel erg gaan missen!
    Tjah, ik stik ineens van de energie! (Had ik ook toen ik net zwanger was…. hmmmm)

@ KIssie: Dankje voor de tip! Het is alleen zo ver weg :(
    Lieverd, misschien heeft Lars gewoon niet zoveel nodig om goed van te groeien, dat kan toch ook nog eens?
    Zie je, dat dacht ik al, lees je berichtje pas later. Hij doet het dus gewoon super goed!

@ Patricia: Ja, gewoon in het vakje van de wasverzachter!

@ MUppet: Lieverd, heel erg veel sterkte, bah wat moet dit moeilijk voor je zijn!

@ JOurney: Ja, zou ik zeker doen, lekker nog eens naar Valkenburg. Wat lekker dat Tess zo goed slaapt!

@ Ramona: Hier nog geen haartuitval en ik hoop ook niet dat dat nog komt! Maar wie weet…. :( En wij gaan ook voor een tweede, maar wel pas als Valentijn 2 jaar is!
    Oh wauw, wat super dat je vriend zo enorm overstag is nu! Hihi… :)

@ Goofychick: Ja, die ogen… soms zijn ze heel donker, dan weer licht, ik snap er niets van!?! Maar ik denk ook niet dat ze bruin worden hoor…

@ MikMak: Ik ben zwaaaaaaaaaaaar jaloers, ik wil ook kilo’s eraf! Hier blijft dat rotding weer steken:(

En nu sneeeeeeeeel naar mijn vriendinnetje! Vertel morgen wel van de fysio!

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hahahahahahaha Tobe maakte net bijna een koprol achterover, zo ver vlogen zijn benen de lucht in hahahaa. Dat heeft vast een kind op het KDV hem voorgedaan ;)

@ goofychick: nee, geen blik van herkenning :p Hij lag bij de leidster op schoot heel driftig op zijn speen te zuigen. Ah ja, ik was al lang blij dat ie niet huilde en dat ik hem weer in mijn armen had :) Mijn man is trouwens vorige week dus ook de tweede keer mee geweest en dat is inderdaad wel aan te raden. Ik vond het ook heel fijn om hem er bij te hebben.

@ ramona: hier ook 2 ooiervaarsbeten op precies dezelfde plekken! En ook dezelfde kale plek haha.

16. ramona0309

hahahaha .. begin toch echt te denken dat die "kwaaltjes" iets met de bv te maken hebben....
    hier ook alle "net" zwanger kwaaltjes....

Juist heel erg moe.. val vaak 's-avond in slaap... , word sóchtends misselijk wakker... hoofdpijn.... veel honger en slap voelen... vaak plassen.. opgezette buik...en had nu ook weer bloedend tandvlees.....
    oja.. en dat haaruitval dan... idd had ik begin van de zwangerschap ook....

Denk dat het komt door het ontzwangeren ofzo....?!

Yvette
    Hoelang wil jij doorgaan met de bv?

tja ik heb al zn beredeneringen onderuit gezaagd.... :D maar lijkt wel of hij eropeens echt zin in heeft..... mannen.... pfff en dan zeggen ze iets van vrouwen dat ze wispelturig zijn.. :D

17. ramona0309

ja maar Tobe is OOk een lekker hapje....!

hahaha begrijp ik gelijk waarom die vogel zo traag was bij mij... als hij van alle "lekkere hapjes" een hapje neemt, is het knap dat hij nog kan vliegen met zo'n dikke buik...
    vandaar dat de landing (bevalling) ook zo rap ging..... PLOF.... :)

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    :confused: :confused: :confused: :confused:

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @yvette whahaha, jaa maar jij hieft nog maar 7 kg.. ikke minimaal et dubbele haha, alleen mn cm's gaan gewoon hard...

Deel Deze Pagina