Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @derona, jeetje meis, 10 cm in 2 maanden is best veel... ik bedoel, linette is 5cm in 10 weken gegroeit en dat is gemiddeld volgens de groeicurve.. en haar gewicht was vrijdag 4400 gram, en ook dat was gemiddeld in de groeicurve....dus dan krijg je idd een lange vent hihi..

maar goed de groei is niet altijd gelijk, mischien dat ie de komende periode minder groeit ofzo of dat linette ineens 10 cm in 2 maanden gaat doen, weet jij veel... ze zijn gezond, ze groeien, eten en poepen haha

@journey.. ze nemen juist wel mensen aan met kiddies, eigen huis oid... dit omdat ze dan een bepaalde zekerheid hebben dat je niet zo snel weggaat.... je moet je kind toch te eten geven... en dat het van 1 salaris best heftig is om met 1 gezin van rond te komen.. niet zo bang voor zijn... als ik strax weer ga werken is het eerste dat ik ga aankaarten, het feit dat ik ergens anders wil werken... nu woon ik in maastricht en werk in roermond.. ik vind dit nu veels te ver uit elkaar (50km) dus ga dat ook gewoon zeggen.. pech is alleen dat het niet zo snel gaat op het moment... haha..

nou linette is de laatste 2 dagen zooo hangerig, en jengelig, huilt om niets... pff heb haar maar 180cc gegeven ipv 150cc en die slurpte ze leeg.. waarschijnlijk groeipijntjes ofzo..... hoop ik.. had zelfs de temperatuur gemeten maar geen koorts... dus dat klopt allemaal..

nou ja ga deel 2 van gtst kijken.. later

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @mikmak Mamamakka haar zoon groeit zo goed hihih,

bij Sylvano kom ik er morgen achter hihi

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ben ook benieuwd... want tja volgens het CB wordt mn dochter ook een lange dame als ze zo doorblijft groeien...
    (1 cm per week)
    en wij vallen niet op smurfjes.... ;)

al ben ik er zelf wel een met mn 1.68m.... papa is 1.93....

dus Sylvano maar flnk wat schoppen onder zn kont(je) geven... :)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ ramona: is dat je dochter die zichzelf al zover omhoog kan houden als ze op haar buik ligt? Jeetje, dat doet Tobe dus echt nog steeds niet... Heel soms lukt het hem een beetje, maar dat is niet zo vaak, duurt altijd maar een paar seconden en is nog lang niet zo hoog! Ik vraag me af of ie het ooit gaat leren :rolleyes:

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    nou ik ben 1.45 en mijn man is 1.50

dus.......tja...........

Nee grapje,ik ben 1.70 en roel pffff 185 ofzo.dus wij krijgen ook wel lange kindjes hahahaha

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hahahahahahaha, ik geloofde het gewoon! Ik dacht al: :confused:

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    :) ja sorry hihih,dan heb je gelijk een ander beeld bij iemand he hahaha

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess is ook vrij lang terwijl ik dus echt zonder gekheid maar 1.59 ben en mijn vriend 1.75

mijn meisje roept honger denk ik

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai patricia

Bedankt voor je berichtje nog meid de link van josuha stond er niet bij ,ik moet hem nog zoeken meid maar ik zal je dan een bedankje bij hem neerzetten en ook op je hyves.

Nou ik heb wel 2 keer gevraagd moet ik mij zorgen maken,maar ze zegt nee,ik zeg is er dan iets normaal zeggen jullie dat toch ook,maar ze bleef erg raar doen,ik zit er wel mee,ik ben best bang mijn moeder gaat dit morgen ook melden bij de ha want ze was erg boos toen ze dit hoorde.

Ik was bij de CB en ze zegt dat het nog wel van de KMA kan zijn,dat het echt tijd nodig heeft tot 6 weken maar ze zei ook stap je terug op de oude voeding en dat doe ik niet,ik wil niet dat jaimy weer pijn krijgt en ze zei ook dus dat het eigenlijk bijna niet geeburt dat ze het dan niet meer hebben,en dat hij de pepti blijft houden kan geen kwaad,ik vraag het wel allemaal 1 april want de ha zegt dit en het Cb zegt dat ik word er gek van,dat heb ik ook gezegd,ik wil gewoon dat mijn manneke gewoon een lekker baby kan zijn en niet allemaal dat gedoe,ik denk wel dat je snapt wat ik bedoel.
    Zei raadde dus mij ook de hormoon zalf af,en de ha zegt juist dat ik 2 keer per dag moet smeren weet jij het nog?

Ik heb trouwens de site als je die wilt hebben waar je dus online de pepti kan bestellen je moet wel even bij je zorgverzekeraar vragen of ze daar aangesloten zitten,je bestel het op maandag en krijgt dan meteen 3 pakken op dinsdag thuis,en je kan het dan bijbestellen via het net en de kosten gaan meteen naar de cz of waar jij dan verzekert bent,ik heb ook het papiertje dat de ha moet invullen dat kan ik ook naar je mailen als je wilt?

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Elam...Ik had het gemist meid,maar gelukkig ben je niet zw voor nu dan he ;)

Hai Merel Q.........Lief dat je het hebt gelezen meid,ja we hebben echt veel steun gehad van de mensen om ons heen,me nichtje van mijn overleden tante is ook gekomen,ze kwam in mijn tante haar plaats jeetje ik moest zo brullen vond het zo lief van haar.
    Ik was best bang dat er na 5 jaar toch weer mensen afhaken,dat is ook wel gebeurt maar niet echt mensen waar ik verdriet om zou hebben,dus dat vind ik wel fijn.
    En met haar engeltjesdag kreeg ik veel smsjes ook echt fijn om ze te krijgen.
    Fijn om te lezen meid dat het een stuk beterder gaat op het KDV,want ik las toen al dat het niet zo goed ging die eerste keer,gelukkig dat ik het nu heel anders lees meid.

Hai derona........Lief dat je het gaat lezen meid.
    Jaimy heeft 56 gewoon over geslagen hij gaat nu naar 62 waar sommige pakjes te klein van zijn ;-( ,hij is echt een flinke beer ik heb nieuwe foto's van nu zal ze op mijn hyves plaatsen en proberen het hier ook voor elkaar te krijgen.
    Ja ik was erg bang dat het van de hond was maar dat dacht ze niet,maar ze sluit niets uit,ik heb nu dan andere voeding die peti zoals je weet,ik mag hem niet meer in de zwitsal wassen en heb nu balneum het kan zijn dat ik het daalijk speciaal voor zijn badje van de ka krijg,en ik moet nu wassen in de neutraal,en extra spoelen als de was klaar is en dan kijken wat dat vast doet nu aankomende week dan kan ik zeggen tegen de ka dat we dat allemaal hebben geprobeerd.
    En hij heeft hormoon zalf en een andere zalf voor op zijn hoofdje en handjes want daar mag de hormoon zalf niet op.
    Ja zijn schedeltje,zijn omvang groeit netjes die is 43 zit netjes op de lijn maar er zit een rare bult op zijn voorhoofd dat kan dus ook van de voorkeurshouding zijn,dus morgen moet hij zijn bandje weer meten en dan kijken ze het verschil en die papieren moeten ook mee naar de ka,en ook mee naar Rotterdam.
    Ja weet je meid het zit me niet mee,ik vind het erg voor die kleine dat hij zoveel dingen heeft,ik voel me echt soms falen ;-(
    Ik maak me ook druk,ik ben iemand die altijd van het slechtste uitgaat en dat is verkeerd dat weet ik maar goed nu ben ik dus best over de zeik,mijn moeder is ook erg boos en gaat morgen naar de ha om 9.00 en dan moet zij mij bellen of tegen mijn moeder zeggen zei ze.
    Bedankt voor je knuf meid.

Hia Kissie..........Ik vraag het bij de ka want ik heb nu al 3 verschillende voedingen gehad en de ha raadde mij dit echt af,het cb juist weer niet dus ik weet het niet maar ik luister naar mij ha tot 1 april en dan weet ik meer.........Fijn dat jou kleine het wel weer goed doet meid.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Dank je, ja dat weet ik nog wel van mn moeder ja. Toen kropte ik het ook op met als gevolg dat ik vreselijke maagklachten kreeg. Heb ik nu weer trouwens, maar ik weet nog niet goed hoe ik hier mee om moet gaan. maar dat komt wel hoor!

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Journey........bedankt meid.
    Ja het is erg rot voor hem vooral dat hij er zoveel jeuk van heeft hij ligt de hele dag overal te schuiven omdat hij jeuk heeft.
    Wat zielig dat ze der hoofd heeft gestoten meid,geef ze maar een dikke knuf van mij.

13. Tese

Tese Niet meer actief

@ramona: mooi gedicht hoor! Ik ga echt mn best doen en kom hier veel uithuilen!

@Elam: pfieuw! gelukkig niet zwanger!

@journey: hoeveel flessen geef je eigenlijk? Ik neem aan 4? Want ze mogen hoe oud of hoe zwaar ze zijn niet meer dan 1000cc op een dag he? Vraag me niet waarom maar het is wel zo.

@mannen: Pfff wat ben ik toch blij met mn man als ik jullie verhalen zo lees zeg! Wij vechten juist bijna (even overdreven he) over wie sem mag verzorgen. Ook als hij thuis komt uit zn werk. Had mn man ook mee laten lezen en die vroeg zich af of hij sommige mannen even onder handen moest nemen. Een cursus vaderrschap zeg maar.

Zo vanavond hebben we een beginnetje gemaakt bij mn vader thuis. Ik ben maar in de kledingkast gedoken. Man man wat had mn vader een kleren zeg! Ik heb alleen al 35 broeken weggedaan. Totaal zijn er 20 vuilniszakken die naar het leger des heils kunnen. Ik zal ze morgen eerst maar eens bellen voordat we langskomen....

14. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Merleq: wat super dat het weer goed gegaan is bij het KDV.
    Wat leuk dat hij meteen naar je lachtte toen jij binnenkwam. Geeft je echt een warm gevoel he?

@ Ramona: ow jeetje, daar kan ik echt boos om worden... dat ze denkt om maar even een kind te "nemen"....

@ Kissie: voorlopig blijf ik op de Pepti. Hij doet het hier hardstikke goed op, huilt minder (al heb ik het idee dat hij hier in een sprongetje zit), uitslag word minder enzovoorts...

@ Derona: succes morgen bij het CB meid. Ik hoop dat Sylvano er niet al te veel last van zal hebben.
    Hahahaha, ik wilde al bijna zeggen... mag jij liegen? :)

Dit waren mijn 1e reacties.. rest in volgend berichtje...

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Graag gedaan hoor meid. Ik had nog niet eerder de tijd gehad, dus dacht, doe ik het nu ffies. :D Dat je niet denkt dat ik het vergeten was...;)

Is wel vreemd dat ze zo raar bleef doen dan. Daar word je inderdaad wel bang van. Hou je me op de hoogte meid?

Ja irritant is dat he, dat de ene dit zegt en de andere dat zegt... Pffff, ik kan er soms ook gek van worden hoor. Ik heb nog vaselinezalf van toen ik in het ziekenhuis lag en een zwaar droge huid had tussen mijn borsten en de zalf van de huisarts totaal niet werkte. Nou na een paar keer smeren was het weg.
    Deze zalf mag ik van het CB ook gebruiken voor Joshua's gezicht. Ik gebruik het zo af en toe als ik zie dat hij zo'n jeuk heeft. Is echt zielig hoor.
    Maar het kan dus toch nog van de KMA komen? De rode wangen heeft hij gelukkig niet meer, maar de bultjes dus nog wel... Ik ga ook niet stoppen met de Pepti hoor.

Ow dat mag wel, je mag me die site wel geven, al vind het ook niet erg om naar de apotheek te gaan om het te halen, want daar staat het ook al geregistreerd en kan ik steeds even bellen om te vragen of ze het nog hebben. Geef me die site maar, dan kan ik de verzekering even bellen of ze een contract hebben met hen.
    Mail me dat papier ook maar wat de huisarts in moet vullen. Hij wil dat dan vast nog wel een keer invullen voor mij. Kan ik even kijken of dat hetzelfde is, als wat hij al ingevuld heeft. Want als dat zo is, dan kan ik gewoon bellen of hij er nog 1 wil uitschrijven, zodat ik die aan die leverancier kan geven.

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

17. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedemorgen meiden,

zo, Joshua heeft de fles weer op en ligt weer in bed.
    Ik ga zo ook nog weer even slapen, want deze mama kan zeker nog wel een paar uurtjes gebruiken. Ik ben echt gesloopt.

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou vannacht was wel weer ok... wel is ze de afgelopen dagen wat hangerig, jengelig en veel miepen... de hele tijd maar bij mams willen liggen.... maar goed snachts gaat het ok... ze kwam wel wat vroeg vanmorgen, maar ze heeft nog lekker tot kwart over 6 bij me geslapen hihi

vandaag komt een oude vriendin van mij op bezoek.. al 10 jaar niet meer gezien, dus zometeen maar aankleden, en effe naar de winkel om wat lekkers te halen... we wonen hier tenslotte 100m van belgie af dus effe over de grens naar de bakker toe..... tis wel sjips weer... heb helemaal geen zin om linette mee te nemen, en met de auto gaan voor 2 minuten lopen vind ik ook zo wat.... zucht,....bslissingen.. beslissingen... :)

@patrieske, jeetje wat een gedoe meis met je beebje.. je moet gewoon doen wat goed voor jullie voelt hoor.... maar het is wel dom dat de HA het een adviseert en het CB het andere... ik zou geneigd zijn om naar het CB te luisteren, maar schat luister vooral naar jezelf en en je kind. tenslotte geeft hij wel aan door middel van huilen wel aan waar hi zich confortabel bij voelt! sterkte iig

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

het zou ideaal zijn als ze gewoon van 8 tot 8 zouden doorslapen al... of nog langer... hihi.. hier kan ik ook gewoon een gat in de dag slapen hoor... smorgen s eerst koffie drinken dan gaat het wel weer maar als het half 9 is kun je ook mij opvegen..... als het niet eerder is... hahaha.... nou slaap ze nog effe, hier spring ik onder de douche en begint de dag echt al

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mannen, hmmm....jullie treffen het niet. Zelf zou ik persoonlijk toch mijn blijheid tonen als hij uit zichzelf een luier verschoont ook al zou ik het veel vaker doen. En daarna wel even vragen dat je het erg fijn zou vinden als hij de luieremmer wil gebruiken :)
    Kan me voorstellen dat mannen zoiets hebben, oh als jij zo reageert zal het wel niet gewaardeert worden en laat dan maar. En natuurlijk wil jij ook weleens een complimentje of weten dat je gewaardeert wordt maar dat is een ander verhaal.
    (let wel, ik heb nu een hele lieverd maar in mijn vorige relatie had ik ook zo'n man...en dat hielp)
    Vaak schrikt het mannen af als er zo fel wordt gereageerd. Nou hot tips van mams waren dit .....of beter gezegd de ervaringen van mams.

@Yvette, manlief kon smakelijk lachen om de grap van gisteren en nam me lief in de armen, meestal weet hij dan wel hoe het er voor staat bij mij....hahahahaha.....overigens heb ik leuke kleertjes gekregen van mijn volleybalmeiden, en een leuk boek. Echt heel stoer, foto volgt :)

@Patrieske, he je blijft kwakkelen met die kleine knul van je he?

@Jessica, waar woon je dan als je dichtbij Nieuwegein woont? Dan wonen wij ook niet ver van elkaar vandaan:)

@ilove a, en jij blijft met jezelf kwakkelen zo te lezen, sterkte meid!

@Merleq dat klinkt hoopvol dat KDV.....fijn dat het zo goed is gegaan en dat je steeds meer vertrouwen krijgt, ook fijn om te lezen voor mezelf hahahaha.

Deel Deze Pagina