Hier ook een verkoudheid te pakken. Ik heb al heel wat snot uit die neus gehaald vandaag. Ze klinkt als een varkentje. Maar goed, vanacht ook alweer om drie uur wakker, daar was ik niet blij mee. Ik heb het inmiddels helemaal gehad met dat kolven. Om de een of andere reden heb krijg ik geen toeschietreflex. Ik denk dat ik maandag maar naar de huisarts ga voor zo´n neusspray. Vandaag een beetje een off-day.
@ Goofychick: ow wat lief van je man zeg! Hihihi leuk is dat he? Joshua wil dat ook heel vaak, maar ik laat het niet toe, omdat het nog niet goed is... @ Merleq: ik heb geen idee meid. In het boek staat er niets over... @ Derona: veel plezier meis. @ Mamalijntje: nou lekker dan, daar zit je dan maar mooi mee... @ Mikmak: dat is inderdaad heel stil. Gaan jullie vanavond wat leuks doen dan, dat ze uit logeren is? Hier gaan we straks lekker gourmetten. Waren schotels in de aanbieding bij de lidl, dus gaan we lekker gourmetten. Heb er wel zin in hoor, lekker gezellig met z'n 2-tjes. Joshua ligt toch op bed... Ga zo ook de spulletjes klaarmaken en Andres even het gourmetstel laten pakken. Kunnen we zo gaan beginnen. Heb best honger namelijk.
@ Vash: ow zielig is dat he? Weet er alles van helaas... Waarom ben je het kolven zat? Hoezo neusspray? Waar is dat voor dan? Ik hoop dat je het toeschietreflex snel zult krijgen.
Nee hij had alleen gistermiddag 38 graden. Vandaag zit het een beetje tussen de 37 en 37,5 dus dat is prima. Maar omdat ie het gister had, denk ik dus dat ie ziekjes is. Maar tegelijkertijd is ie ook 12 weken en past zijn gedrag ook een beetje bij een sprongetje.
Weet niet wat hij heeft maar ik zat een beetje te oefenen met rollen, lag hij op zijn buik, koppie omhoog, en opeeens wiebel wiebel, hop en draaien naar zijn rug....... en op het speelkleed (de kenners weten wat ik bedoel) heeft hij zijn dolfijn met bal ontdekt, het is erg leuk om daar tegenaan te slaan, hahahaha
Kolven is een ramp ja, zeker als je het vaak moet doen. Zonder toeschietreflex moet het vast heel langzaam gaan of niet? Beterschap voor je meisje! Hopelijk is de verkoudheid snel over.
@goofy, ja maar dat doet linette ook wel eens op dr beentjes staan... met ondersteuning... maar die 2 tellen dat ze er op staan is niet zo'n punt hoor.. zou het wel bizar vinden als ze ineens ging staan en door de kamer ging wandelen... hahahaha ie je dat al voor je... 2.5 maand @goofy/iloveA, ja we hebben vanavond een etentje van scouting... grillen en bowlen geloof ik, dus dan maar uit logeren he... en ik heb geeneens gehuild toen ik wegging....hihi.... maar ik weet waar ze zit dus dat maakt mijn leven een stuk makkelijker hoor... @vash, heel sip dat ze zo verkouden is... en het kolven.. tja bij mij lukte het kolven totaal niet 20cc en 20 minuten hahahaha.. maar goed ik geef gewoon flesvoeding na 3 weken ellende over bv en kolven..
@iloveandres: er is een oxytocine neusspray die voor een toeschietreflex kan zorgen. @mikmak: met de borstvoeding heb ik helemaal geen ellende, dat gaat echt prima. Het kolven vind ik echt vervelend. Ik krijg er zelfs rsi achtige klachten van. Ik denk dat omdat het me zo tegenstaat dat die toeschietreflex ineens niet meer komt. Het is trouwens belachelijk druk hier, al drie dagen alleen maar schotten in kilts door de binnenstad. Ik fietste gister naar de dam maar kon er amper komen omdat de damstraat geblokkeerd was door mannen in rokken, en ik kan uit eerste hand vertellen dat ze er idd niets onder dragen!
@vash.. oh maar das al meer dan dat het bij mij deed dan.. hahahaha linette kreeg al gauw niet genoeg bv, ondanks de melk die ik lekte.... niet bij te benen was die dame, en als je eenmaal met bijvoeding begint loopt bv al gauw terug, dus dat was einde oefening... maar jeetje rsi achtige klachten.... das gewoon pijnlijk.... sterkte iig... nou ik ga me verder klaarmaken voor vanavond....inpakken en wegwezen op naar het etentje...
Hoi Lieve meiden, Even een teken van leven vanuit Amersfoort. Hoop dat alles ok met jullie is. Donderdag heeft Elle-Nova haar eerste prikjes gehad, gillen joh...gelukkig sliep ze 2 dagen lang met zetpilletje overdag ook erg goed, nog nooit meegemaakt.. Ze woog donderdag 3720..en daar was het CB niet zo te spreken over..maar...normaal komt ze ook maar 100 gram per week aan, wat tot dusver altijd prima was..dus ze miste net 20 gram...waar hebben we het over..ik ga woensdag gewoon even weer naar het inloop weeguurtje en dan moet ze 3820 zijn..ze krijgt sinds gisteren dus ook alle flesjes 120 cc dus denk dat het wel goed komt.. Vandaag even lekker de stad in geweest, Elle lekker in de baby-bjorn bij papa, ze vindt het heerlijk! Heb alvast mijn verjaardagscadeau gehad, een mooie zonnebril, nu maar hopen dat de zon snel gaat schijnen Morgen ga ik richting Zaanstreek, vriendinnen opzoeken, vriend moet werken, heb er zo'n zin in! Fijne avond ! Liefs
@ Mikmak: Serenity wil zo niet liggen. We hebben het wel geleerd van de kraamhulp maar ze wil het niet. Ze gaat alleen nog maar harder krijsen. @ Journey: Ik weet nog niet wanneer ik daarmee ga beginnen. Vanaf wanneer mag dat dan? Toch ook vanaf een maand of 6? Serenity heeft trouwens ook groene poep maar geen krampjes meer. Bedankt voor de link van flexmoeders. Ik ga er even neuzen. @ Nettie: Ik zat eerst tedenken aan een tattoo van Serenity. Alleen is mijn man niet zo stoer voor een tattoo het past niet bij hem. @ Muppet: Wat versta je onder hoeveel cc? Met of zonder de poeder. Zonder poeder krijgt ze 5 flessen van 160cc en met poeder kom je ongeveer op de 190cc uit. Haar gewicht was 10-03 bijna 5.3 kg. @ Naam: Serenity komt van een film die ik voor mijn zwangerschap een keer heb zitten kijken op canal+. Vond de naam gelijk helemaal geweldig en ben gaan zoeken naar de betekenis. Het betekend rust/kalmte. De naam doet ze alleen nog niet eer aan. haar tweede naam Rominya weet ik eigelijk niet zo goed maar hoe ik daaraan kom Ik heb de namen verzonnen. Mijn man wilde echte oerhollandse naam maar toen ik met goede argumenten kwam waarom ik dat niet wilde was hij het er wel mee eens. (roep je kind en er kijken er 20 om) Hij vond deze namen ook gelijk heel erg leuk. @ Joyce: Tjakka haha. Het is jou kind en jij bepaalt wat goed voor haar is. @ buikslapen: Serenity slaapt alleen op de dag op haar buik. @ einde verlof: Hier verloopt 1 april het verlof. Ga daarna wel de WW in, dus op zoek naar werk. Tot die tijd ben ik nog lekker bij mijn meisje. @ ramona: Beterschap meis. @ goofychick: Het kindje van mijn zusje staat al los. Ze houdt het alleen nog niet lang vol. Het is zo moeilijk om ze verbieden te gaan staan.
Hihi ik heb wat nieuws ontdekt. Tobe doet de laatste tijd steeds zijn vuist in zijn mond. En dan probeert ie hem er echt helemaal in te duwen. Dus ik dacht steeds dat ie dan misschien de speen wel wilde, maar die ging er dan echt niet in. Nu stak ik net een vinger in zijn mond en nu snap ik waarom die speen niet blijft zitten; meneer is gewoon aan het kauwen! Hihi, misschien dat ze dat al lang kunnen hoor, maar ik kom er nu pas achter. En dan denk je 'wat wordt ie groot, straks kan ie gewoon al vast voedsel tot zich nemen!'.
Goedenavond meiden, zo hier heerlijk gegourmet. Heb nog een boel over, dus van de week kunnen we ook nog een keer gourmetten, of ik bak het gewoon op, dat kan ook, dat weet ik nog niet. @ Merleq: dat is zeker netjes. Zou idd kunnen zijn dat hij niet helemaal lekker is. Ja gaat hard he? Echt belachelijk. Als is mijn kleine ventje echt nog een baby hoor... Hij kan lang niet zoveel als jullie kindjes kunnen. Soms maakt me dat best onzeker... @ Goofychick: jeetje wat goed zeg...Ow dat kan Joshua allemaal nog niet hoor... @ Mikmak: ow gezellig hoor. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind, maar dat het makkelijker is, omdat je weet bij wie ze is en dat ze daar goed zit... @ Vash: ooooooow ok. Dat wist ik niet... @ Sanne: ow meid, wel een iniminie meisje he? Heerlijk hoor. HIHIHIHIHI. Joshua woog bij de kinderarts nu toch wel boven de 5000 gram. Hoeveel flesjes van 120 cc krijgt ze nu dan? Kan ze niet meer op, zodat ze eventueel wat meer aan kan komen? Maargoed, als ze niet meer op kan, dan schiet het niet op natuurlijk... Het CB moet ook niet zo zeuren hoor... Vanmiddag Joshua in de box weer op de buik gelegd en nu deed hij zomaar ineens heeeeeeel even zijn hoofdje omhoog. Was helemaal blij, zo blij dat mijn hart echt even een sprongetje maakte.
@ilovea, kan ik me voorstellen dat sommige dingen die hij nog niet kan en andere wel je onzeker maken, maar je knul was ook klein he, die is gewoon nog een inhaalslag aan het maken, daarbij komt dat het ventje nog niet helemaal sterk in zijn vel zit toch? Komt goed hoor. Lekker dat je zo heerlijk hebt gegourmet.
Ja was echt heerlijk hoor dat gourmetten en dat dan ook zo spontaan! Doen we anders nooit. Ik zag het ineens in de aanbieding bij de Lidl en zei tegen Andres: zullen we vanavond gaan gourmetten? Nou daar had hij ook wel zin in... Ja dat is ook wel weer zo. Had aan de kinderarts ook al gevraagd of het wel goed is dat hij zoveel slaapt, maar zij zei dat hij alle energie op dit moment gebruikt om te groeien. Ze zei trouwens wel dat ik uit moet gaan van de geboortedatum met wat hij zou moeten kunnen (volgens de boekjes dan he?), maar dan zou hij echt enorm achterlopen... Ik snap er allemaal niets meer van hoor. Woensdag maar even vragen bij het CB en moet dinsdag ook naar de gyn toe, voor alle vragen die ik nog heb enzo, dus.... ik kom er vast nog wel achter....
Huh in het boek oei ik groei moet je weer uitgaan van de uitgerekende datum wat mij ook logisch lijkt maar tja zij zullen het wel weten. (ik hou me vast aan het boek daar Sven daar heel erg gelijk mee loopt)