Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

@patricia: ik hoop dat joshua snel ophoud met hoesten meid! Doet pijn aan je moederhart he om hem zo te zien! :cry: Knuf! Mmmmm lekker gourmetten...

@Goofy: Heerlijk he die geluksmomenten! Ik kan me nu al niet meer voorstellen hoe het zonder kind was en jij? Sem doet dat staan eigenlijk al heel lang. Hij kan ook zich van zit optrekken naar staan, moeten we wel een beetje meehelpen hoor! Maar waarom zou het niet goed zijn dan? Het cb zei dat we dat moesten stimuleren! :rolleyes: Dat rollen doet hij ook al een tijdje. Als hij het op zn buik zat is gaat ie piepen en hop dan ligt hij zo op zn rug! Dat speelkleed wat jij hebt wil ik ook zo graag!

@ramona: Beterschap meid, dat kun je net gebruiken met 2 kids. (het komt nooit goed uit natuurlijk) Je had trouwens gelijk over de tandjes want sem krijgt ze ook al! Hij kwijlt alles onder en aan de bovenkant kun je ze al voelen en zien! :confused: Maar het zal nog wel ff duren denk ik?

@sanne: Leuk een zonnebril, je kan hem deze week al op want het word prachtig weer! Ik moet natuurlijk deze week weer beginnen. :rolleyes: Het gewicht van elle-nova trekt toch vanzelf wel bij, waar maken ze zich druk over! Ze doet het voor de rest toch goed of niet? Veel plezier morgen!

@jessica: ik bedoelde met poeder, dan krijgt ze ook al veel! Is serenity zo hongerig? Ik kom uit de doorslag trouwens. En ik heb ook op de markt gewoont.

2. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    meiden een hoop reacties, dus maar weer in verschillende posts:

3. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MerleQ: Beterschap voor Tobe!
    Weet je wat het is, wat jij aan Goofy schrijft, onze mannen kunnen wel vrij nemen, maar wij moeten toch voeden door de borstvoeding. Je komt gewoon niet aan je rust toe zeg maar… Mijn man zei vorige week wel dat hij enorm trots op me is dat ik dit al 3 maanden zo vol hou… Dus ja, als je kindje aan de fles is, is het goed op te lossen, maar voor meiden zoals Goofy en ik dus niet…
    Haha, hier dus hetzelfde gegaan als bij jullie! Wij waren ook zo beduusd toen ik al zwanger bleek te zijn! Ik dacht dat er wel een maand of 6 overheen zou gaan!

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik heb het boek ook en als ik ga kijken bij 12 weken (wat Joshua overmorgen is), dan is hij daar nog lang niet... Ga straks even kijken bij 8 tot 11 weken is het geloof ik en als ik daar dan dingen tegenkom die hij nu wel al een beetje doet, dan weet ik genoeg, toch?

Maar ik ga het ook nog even navragen allemaal, want ik word hier erg onzeker van, dat de ene dit zegt en de andere dat zegt.... Pffffff

Had vorige week trouwens een hele lieve mail van mijn schoonmoeder gekregen:

hoi ja als mama komt er heel wat op je af. ja zo zijn er meer moeders die niet begrepen worden of denken dat het de gewoonste dingen van de wereld zijn.ik heb mijn 2 kids ook alleen moeten opvoeden geert was ook altijd weg niet werrk of zo maar zijn leuke bezigheid en werd er ook niet naar gekeken hoe ik het deed. maar ik mag van mezelf zeggen dat ik het wel goed gedaan hewb. en jij kan het ook . jij ben een goede leuke moeder die goed met joshua omgaat twijfel daat niet aan.en andres praat met hem en vertel dat je ook behoefte hebt om even eruit te gaanm hij zal het wel begrijpen anders moet hij maar begrijpen.jij houd van je kind en hij ook. ik hoop dat ik je een hart om de riem heb kunnen doen.als je ergens mee zit ik ben er ook voor jou. jij bent me schoondochter en ook een beetje van mij dus.je kunt me altijd om raad vragen. alleen kan ik je niet meer finacieel bij staan we hebben ook maar minimale. maar daar gaat het niet om .jij bent een fijne meid.en zorg goed voor je zelf.heel veel liefs je schoonmoeder.

Ik had echt een brok in m'n keel, toen ik dit las. Vond het zo lief!

5. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Derona: Je man lijkt wel schizofreen dan, als hij echt 2 persoonlijkheden heeft… daar ben je lekker klaar mee. Sterkte nogmaals1

Jessica: Haha, Serenity heeft gewoon een eigen willetje ;) Hier nog zo één hoor, ergens heel leuk om te zien, maar het maakt het ook wel heel lastig!

Patrieske: Wat moet hij niet meer doen? Als ik het zo lees heeft hij je met een ander belazerd? Dat is wel echt erg dan :( En vertrouwen duurt jaren om het op te bouwen, maar je kunt het met één domme actie volledig afbreken, dat weet ik wel…
    Met Valentijn ietsje minder vandaag… maar komt goed1

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat je niet uit moet gaan van de uitgerekende datum: dat kunnen die kleintjes namelijk onwijs snel inlopen. Kijk maar naar Nona. Natuurlijk loopt een baby dat te vroeg is geboren in het begin wat achter, maar het blijft niet constant die paar weken verschillen.

In ieder geval, Iloveandres, kan Tobe ook nog niet zoveel als een aantal andere kinderen hier hoor! Soms maak ik me daar ook wel eens zorgen over, maar als ik er echt objectief naar kijk, doet ie het gewoon prima. Ik zie een stijgende lijn en hij heeft juist weer andere dingen waar ie ontwikkeld in is. En echt waar, de snelheid waarmee baby's zich ontwikkelingen zegt helemaal niets over hun capaciteiten en vaardigheden op latere leeftijd! Dat staat daar echt volledig los van (tenzij een achterstand in de ontwikkeling te maken heeft met een ziekte).

7. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Patricia: Lekker ge-gourmet?
    Wat goed van Joshua! En meid, meet je kleine man niet met andere kinderen, hij heeft een tik gehad hoor en dat moet hij nu gewoon even verwerken en hij komt straks met een enorme inhaalslag! (En eh, je moet WEL uitgaan van de uitgerekend datum, wat ze je ook zeggen! Zo lachen kindjes die later geboren zijn ook ‘eerder’ dan kindjes die te vroeg geboren zijn, maar als je uitgaat van de uitgerekende datum, lachen ze allemaal rond hetzelfde aantal weken (met een kleine marge natuurlijk) )
    Wat lief van je schoonmoeder!

En nogmaals, laat je niet gek maken!

8. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Journey: He gatver, je moet weer beginnen…. sterkte lieverd!

Nettie: En, is het goed blijven gaan in haar eigen ledikantje?
    Ik lees het al!
    Wat heerlijk dat jullie alles hebben kunnen uitpraten zeg.

Muppet: Haha, ik ben niet zo bang aangelegd, wij hebben altijd op onze buik geslapen. Valentijn tilde metéén na de geboorte zijn hoofdje al op, dus dat doet hij ook wel als hij slaapt… En leg je hoofd eens op zo’n matrasje, je ademt er zo doorheen! Als je er bang voor bent, gewoon niet doen, maar ik ben er dus niet bang voor…

9. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MerleQ: En zo is het maar net! Gewoon je gevoel volgen en je niet gek laten maken door een kind die dingen eerder kan. Sommige zijn gewoon enorm snel en dat is trouwens niet makkelijk voor de mama! :) En anderen zijn ‘normaal’ in hun ontwikkeling en wat ze motorisch kunnen, wil ook nog eens niets zeggen over hun mentale ontwikkeling…
    En Tobe en Joshua doen het gewoon goed! :)

10. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Joyce: Juist ja! Gewoon je eigen gevoel volgen! Valentijn is een dunnetje, die duikt steeds verder naar beneden van de middenlijn af gezien, terwijl hij flink daarboven begon en ik maak me daar ook niet druk over. Zolang ze goed slapen/drinken/poepen en vrolijk zijn, is er niets aan de hand denk ik dan…

Tacha: Precies, zo gauw ze het hoofdje goed omhoog kunnen houden, kun je ze volgens mij gewoon op de buik leggen hoor :)

Ramona: Beterschap!

Mamalijntje: Wat een ondoordachte actie van je nichtje zeg…

11. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Lieverd, volgens mijn fysio kan dit dus GEEN KWAAD voor zijn spieren en botten… Dat is wat ik je vertelde, wat Valentijn dus constant doet. Het is alleen NIET GOED in zijn motorische ontwikkeling, omdat je kans hebt dat hij daardoor het omrollen en het kruipen achterwege laat… dus no worry’s!

Yep, die dolfijn kennen we ;) Wat leuk zeg, dat sprongetje weer :) (Maar minder leuk voor mama! )

12. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MikMak: Jeetje wat wennen zo zonder Linette! Sterkte… is je man trouwens al bijgedraaid (ik bedoel, blijft ie lekker bij jou?)
    Veel plezier en smakelijk voor je etentje!

Vash: Beterschap met je kleine uk!

Sanne: Amersfoort? He, daar ben ik net afgelopen dinsdag geweest :) Auto terugbrengen bij Asca.
    Hihi, van de week gewoon gaan wegen ná haar fles, dan weegt ze meteen wat meer ;)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette: ik snap echt wel hoe het zit hoor, ik heb zelf ook 1,5 maand borstvoeding gegeven. Maar het scheelde bij mij echt wel een hoop als mijn man thuis was en verder alles deed (behalve de voeding). Als ik er echt even doorheen zat, dan deed ie dat en dat hielp bij mij wel.
    Ik kon bijv. echt niet bijslapen als ik alleen met Tobe bezig was. Als mijn man thuis was, lukte dat tenminste tussen de voedingen door wel.

14. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    positief testen ik had 3 dagen voor mijn NOD al een test heel stiekem gedaan en die gaf niks aan toen de dag van mijn NOD ik wel zwanger bleek te zijn was best wel een beetje een schok, want ook hier ik was pas net gestopt met de pil en had het dus hellemaal niet verwacht.

Mikmak ojee wat spannend zo zonder Linette

Iloveandres wat leuk mijn vriend is werken maar ik denk dat wij maandagavond maar eens gaan gourmettne ofzo.

Vash dikke knuffel.....

Sanne super dat ze nu meer drinkt en veel plezier bij je vriendinnen

MerleQ dat doet Tess ook daarom valt konstant de speen uit haar mond als ik wat zit te eten gaat bij haar het vuistje in haar mond en gaat ze daar op kauwen.

Zo vanmiddag bij mijn schoonmoeder geweest wezen winkelen Tess heet een jurkje gehad ik had hem uitgekozen en eindelijk heb ik de legging gevonden voor onder de minispijkerrok
    http://www.sokshop.nl/shop/images/W/A0DB7913_Sp.jpg deze is het alleen dan cremekleurig effen er leuk en sexy onder een mini rok hihihi
    Ze ligt nu net op bed en ik maak haar iet wakker dan hoop ik dat ze tot morgen 7 uur nieuwe tijd wil doorslapen , maar vandaag heeft ze maar 4 flessen op dus dat is een beetje afwachten, ze heeft net wel 210/7 gehad.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Muppet, schijnt niet goed te zijn voor de benen/gewrichten en spieren.
    Meer weet ik er ook niet vanaf. Hoewel Sven heeeeel sterk is in de benen, hij wil aldoor al staan tegen mij aan maar dan haal ik de spanning van zijn benen af. Hij traint wel de kracht door elke keer tegen mijn handen te duwen.
    Ik kon me van moment 1 al niet meer voorstellen zonder kind, zo apart was dat. Dat speelkleed is echt heel cool, ben er erg blij mee.

16. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    MerleQ ik denk dat elk kindje alles op zijn eigen tempo doet zo lacht tobe volgens mij veel meer dan Tess die begint nu pas met het lachen tegen vreemde mensen.

Ik ben haar omenteel wal aan het stimuleren met van alles te pakken, gister het touwtje van de babygym in haar handen gegeven en gistermiddag pakte ze het constant zelf was zo vreselijk schattig.

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh dan heb ik dat iid verkeerd begrepen, nou dan geef ik Sven maar een GO om te gaan lopen......hahahahahahahahaha

18. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MerleQ: Oh op die manier, ja dat klopt…. Dat is dan ook wel weer waar… Ik wilde je niet aanvallen hoor, alleen ben ik zo iemand die slecht mijn kind uit handen kan geven, zelfs aan mijn man… :oops:

Journey: Wat een schattige legging!

Goofy: Zou mijn fysio dan niet capabel zijn? Hmmm…. wie heeft tegen jou gezegd dat het slecht is?

19. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    *slik* Hier vannacht een droom gehad… Dat ik, toen Valentijn ongeveer 9 maanden was, ineens beviel van nog een zoon! QUE? Waar komt dit vandaan? En dat we ineens heel erg veel spullen moesten halen omdat de hele babykamer nog van Valentijn was enzo… Gek zeg…

Valentijn is vandaag trouwens 3 maanden, wat gaat dat snel! Veel sneller dan de zwangerschap zeg… ongelooflijk!

Gisteravond heeft Valentijn van half tien tot half één in zijn eigen ledikant geslapen. Hij had zijn laatste voeding gemist, waardoor ik hem dus om half één moest voeden. Toen maar in zijn wieg gelegd op onze kamer, maar toen werd hij om vier uur weer wakker… bah bah, wat een nacht :(

Vanmorgen gaan zwemmen en hij heeft het de hele les volgehouden! Jeej, wat ben ik trots op mijn mannetje :D

Nu ligt ie lekker te slapen op de bank… (wat zijn wij slechte ouders zeg, maar jah, in zijn bedje slaapt ie niet…)

20. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Haha, oh, ik las jou berichtje te laat... tjah, dat is wat mijn fysio zegt. En weet je, ik heb zoiets van: Hij wordt helemaal hysterisch als hij dingen niet mag, dus laat m maar gaan hoor!

Deel Deze Pagina