Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    ze is al zo'n hongerlap maar als ik minder dan 3,5 tot 4 uur op de flessen laat gaat ze overgeven.

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @spruw: volgens mij kunnen babies met flesvoeding ook gewoon spruw krijgen, alleen minder snel. Het is dezelfde schimmel als candida, als je bv geeft, geef je dat door via je lichaam, tepel, maar soms kunnen ze het ook al oplopen bij de bevalling via de vagina. Misschien is haar weerstand nu minder geworden dat ze een uitbraak heeft, of heeft ze het op een andere manier opgelopen, maar ik denk dat het wel kan. Drinkt ze nog wel goed? Of moet ze huilen tijdens de voeding?

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zover ik weet en tegen mij is gezegd is dat de spruw ook bij flesvoeding voor kan komen, is de gist van de melk geloof ik. Dus ja dan kunnen ze het ook krijgen. Enige voordeel is dat je elkaar niet zo gauw besmet zeg maar. Dus als zij het alleen heeft zal ze jou niet meer besmetten.
    Ik weet ook niet wat ik zou doen als ik jou was. Heb veel pijn er aan gehad en als ik dan nog een maand moest.....pfff....moeilijk hoor, ga je gevoel achterna.

4. winter15

winter15 Niet meer actief

@Muppet en Journey: moeten jullie morgen gelijk beginnen met werken? kijken jullie er naar uit of ?
    Ik had vorige week ook al moeten beginnen, maar ik ga 15 april beginnnen, ben er eindelijk uit..dan is de kleine meid ook 3 maanden. Wel jammer voor jullie idd dat net het mooie weer komt aankomende week..:(

@Yvette: ja, ik las later dat je naar Amersfoort moest, jammer anders hadden we even iets kunnen afspreken!

@IloveA: ahw..die foto met die inhaler, ach gossie toch! Elle-Nova krijgt nu 5 flesjes van 120cc, krijgt ze gemakkelijk op hoor, maar ik wacht nog even met nog meer geven..

Nou, ik ga alvast even Elle haar kleertjes klaarleggen, ze slaapt nog, vind ik zo jammer, maar ze moet toch onderhand wel haar flesje, want we moeten op tijd weg...nou, ik geef haar nog een kwartier :)

Fijne zondag!

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ Yvette: jeeeeeeeeeeetje jij zat dan al vroeg te kolven als je nog van de oude tijd uitgaat! Pfffffff.

@ Mamalijntje: jeetje meid, dat is wel balen zeg...

@ Tacha: hier ook de uurwisseling wel overleefd hoor. Joshua kwam nu om half 8 ipv half 7, maargoed, dat is voor hem hetzelfde natuurlijk. :)
    Geen idee of spruw weggaat als je de fles gaat geven...
    Veel plezier vandaag meid.
    Lekker toch, 5 voedingen? Joshua zit op 4 voedingen...

Journey: ow meid, dat is lekker lang zeg! Heeeeeeerlijk... Joshua slaapt echt nog niet zo lang hoor!:)

@ Sanne: ja zielig he? Vind het zelf ook vreselijk om te zien met dat grote ding, maar hij heeft het gewoon nodig, dus dan maar doorbijten he?
    Ok, vandaar. Gewoon je gevoel volgen met de voedingen hoor meid. Dat is nog altijd het beste.
    Jij ook fijne zondag meid.

Hier een goede nacht gehad. Joshua werd om half 8 wakker, dus voor hem de normale tijd van half 7.
    Daarna allebei weer ons bed in en nog even lekker geslapen. Om half 11 was ik wakker, Andres ook trouwens en toen heeft Andres om 11 uur Joshua uit bed gehaald.
    Deze ligt nu heerlijk in de box te kijken. HIHIHIHI.

Vanmiddag lekker naar mijn ouders toe op visite. Denk dat ik de puf wel mee moet nemen, maar dat moet ik straks maar even bekijken...
    Ik zal zometeen ff een foto spammen van de kleertjes die Joshua nu aan heeft. Vind hem zo stoer! :D

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @patrieske, meissie wat erg van je kleine man. Weten ze dat het eczeem is of is het iets anders? Oh kan er niet tegen als die kleintjes pijn hebben.
    En je bent geen burgertrutje meid, groot gelijk!

@Journey hier ook iemand die snachts wel aardig slaapt hoewel hij nog wel om de 3 uur komt maar verder slaapt hij wel goed, alleen overdag zo weinig.

@Vash poeh wil nog niet in je schoenen staan om weer te gaan werken, weer een nieuw ritme.....ben net een beetje in dit ritme aan het komen. Dus ben ook heel blij dat ik pas in juni hoef te beginnen en als het mee zit pas in september ;)
    Geniet nog maar lekker van dit dagje.

@Yvette, veel plezier vandaag en doe de meiden vanavond de groeten. Je hebt het er maar druk mee, eigenlijk doe jij gewoon aan de mini meetings :)

Over meeting gesproken? Gaan we er nog gestalte aangeven in juni met zijn allen?

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo ik leer mijn kind steeds beter kennen.....

Sven was ff wakker tussen kwart voor 8 tot dat ik ging douchen, in zijn wieg gelegd boven....even moeite met inslapen, toen gedouched, daarna naar beneden gegaan, kwam hij nog ffies.....ik naar boven want ik hoorde aan zijn huil dat zijn speen was uitgevallen. Niks gezegd, speen erin, hand op zijn hoofd en daarna weer naar beneden.
    Hij heeft er drie kwartier ingelegen!
    Beneden gespeeld op het kleed, even bij papa gezeten, gegeten en daarna in de box liggen, toen hoorde en zag ik dat hij weer slaap had. Leg hem in de kinderwagen en hij was al vertrokken voordat hij lag.
    Weet niet hoelang maar dit is al heeeeeeeeeeeel wat!

(lijkt wel alsof het na de therapeut beter gaat dat hij wat rustiger is)

Hier verder vanmiddag nog een kraamvisite, weer een ZWANGERE op bezoek.........grrrrrr.........nee hoor ben heel blij voor haar!

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Reacties vanaf p. 458:

@goofychick: Ja dat staan doet Nona ook heel graag. Als ze op mn schoot zit 'trekt' ze altijd recht en beginbt te huilen tot ze ff mag staan. Nooit lang hoor, paar seconden.. Is idd niet goed!

@Vash: Sterkte voor je meisje hoor die verkoudheid.

@Iloveandres: Mmh gourmetten! Was het lekker? Ja dus! Oh fijn dat ie zn hoofdje omhoog doet he! Hij wordt groot! Wat een lief berichtje van je schoonmoeder meid! Ooh wat een zielige foto met die inhaler!

@omrollen: hier ook van buik naar rug. Omgekeerd nog niet!

@Sanne: Jeetje wat is ze toch klein he. Is er een reden voor dat ze zo klein blijft? Ik denk dat ze de kleinste is van allemaal hier! Hopelijk gaat ze binnekort goed groeien meid!

@MerleQ: Schattig he dat ze zo aan hun handjes knabbelen£.Hier ook eentje hoor, en dan maar kwijlen haha. Dr zegt dat bij babies hun mondje de gevoeligste plek is, niet de handjes, daarom steken ze alles in hun mondje om het te 'voelen'!

@achterlopen ontwikkeling: Nona kan ook nog niet alles wat ze zou moeten kunnen, maar wel veel. Ik maak me er niet druk over, ieder kindje is anders! Pas als de dokter zich zorgen maakt dan word ik ook bang ;)

@yvette; ooh dat wist ik niet dat het geen kwaad kon voor het ruggetje! Raar van die droom haha wie weet?! En fijn dat Valentijn het zo goed deed met het zwemmen!

@hoofdje ophouden; Dat kan ze dus echt super goed, al een hele tijd. Maar nu begint ze dus steeds haar "af te duwen" zodat ze op haar rug draait.

@verdere ontwikkeling: Hier begint ze door te krijgen dat ze zelf haar speentje terug in haar mondje kan doen! Alleen lukt het meestal niet, hij valt er dan uit, met een beetje geluk kan ze hem grijpen, maar meestal aan de verkeerde kant :rolleyes: En dan probeert ze hem erin te steken maar daar moet ze nog op oefenen!

@spruw: Het rare is dat zij nog super drinkt en ik ook niets abnormaal voel. Het enige dat ze heeft is dus die witte vlekken! Ben ze daktarin aan het geven, ik ga kijken hoe ze erop reageert na een paar dagen.

@goofychick: Super dat Sven zo goed slaapt he! Hahah die zwangeren tja je moet er maar blij voor zijn he maar snap je wel hahah! Mijn vriendin is ook zwanger! Nog maar 3 maandjes, zo spannend allemaal he.

9. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ hier: ze ligt te slapen tussen/op ons voedingskussen, ik ga nu mn haar ff doen voor vanavond. Pff heb geen zin tussen al die mensen te zitten met een baby maar goed we hebben niemand gevonden om te babysitten dus nemen we ze maar mee. Hopelijk gedraagt ze zich wat tijdens het eten ;)

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Tacha, toen wij spruw hadden dronk Sven ook nog goed hoor, daar had hij geen last van, terwijl hij het echt had. Overigens ben ik aan het begin van de tweede kuur met hem gestopt, dokter zei dat het ook vanzelf overging en het rare, toen we ermee stopten en stopten om de flessen iedere keer uit te koken ging het stukken beter (bedankt Yvette ;) )

Hier ligt hij nog steeds, even gehuild of gezeurd, kwam bij hem, heb hem een kus gegeven en gezegd dat ik hem zo zou pakken als mama klaar was met de strijk.....ik kwam terug en hij sliep weer. Hahahahaha!
    Nou zo bezoek toedels en tot straks

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Goofychick: ik zal zo de lijst weer even naar voren halen van de meeting. Er zijn er nog best veel volgens mij die zich nog niet opgegeven hebben...
    Ow wat goed zeg dat je kleine man zo goed slaapt nu. Heerlijk is dat he?

@ Tacha: ja het gourmetten was idd heerlijk. Er is zelfs nog wat over. Zit nu te twijfelen of ik het vanavond op ga bakken, of dat ik vanavond Roti ga maken. Is nog best veel wat er over is namelijk...
    Ja ben echt trots hoor op mijn kleine vent. Ja doet me ook pijn om te hem zo te zien met dat grote ding voor hem.
    Ik heb ook echt een hele lieve schoonmoeder hoor. Ik knijp me echt in de handen voor zo'n lieve schoonmoeder...
    Veel plezier vanavond meid. Het komt vast allemaal goed. :D

Hier Joshua net de medicijnen en voeding gegeven... Daarna de kont verschoont... Nou hij heeft best nog wat voeding teruggegeven tijdens een hele hevige hoestbui. Ik word hier echt bang van hoor. Het is soms echt net alsof hij stikt... Het piepen is ook nog steeds niet weg...

Nu heeft Andres net Babytv aangezet en hij vind dat toch leuk! :) Hij zit er echt met z'n volle verstand naar te kijken en papa gaat heen en weer wiebelen met hem en hij is me dan toch aan het lachen. :)

Ik ben de foto's nu nog even aan het verkleinen, ze komen er zo aan, het zijn er nogal wat, maar zal de leuksten weer even uitzoeken om te spammen hier. :)

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Deze is vers van de pers. Deze is vanmorgen gemaakt. Stoer issie he?

14. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Nog 1...
    (als je op deze foto goed kijkt, kun je de uitslag op zijn gezicht zien...)

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Gezellig slapen met de sleutelring. :)

16. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ons slapende beertje... ;)

17. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Joshua heeft de sleutelring echt vast...

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Lekker blijven vasthouden die sleutelring :)

Zo nu ben ik klaar met spammen hoor. :)

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ iloveandres: sweet!

Argh ik heb hier opeens een buitengewoon hongerig kind. Hij wil steeds een uur te vroeg alweer eten. Pfff... Hoop maar dat dit tijdelijk is anders hebben we een probleem aangezien hij al het maximale krijgt...

20. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Prachtige fotos hoor!

Enne Merle geloof dat Jamie en Tobe een beetje dezelfde buien heeft. Jamie heeft gewoon vandaag al 3x 200 cc helemaal opgedronken en binnengehouden en hij krijgt ook nog eens hongerige voeding. Jamie komt de laatste twee dagen steeds een uur te vroeg en moeten hem gewoon rekken wat niet plezierig is :cry: huilen en nog eens huilen en vlak voor de fles helemaal stil.

Jamie is ook op zijn handen aan het kauwen. Pakt mijn vinger vast en hup die kaakjes op elkaar :( gekkie

Deel Deze Pagina