Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mamamakka; :thumup: .....toppie zeg! Erg goed om te horen, ben super blij voor je, want het is niet leuk als je daar uberhaupt al aan moet denken alleen al.

@Vash, ik vind het ook nog wel moeilijk, maar Sven huilt of krijst eigenlijk alleen maar als hij honger heeft in het openbaar.....maar dan weet ook iedereen dat hij er is...... :oops: .....gisteren gevoed in een drinkgelegenheid. Iemand achter me, een man :evil: , vond het maar vreemd.....ja daaaaaaggggggg! Daar ga ik wel makkelijker mee om. Voelde me in het begin ongemakkelijk voor dat andere zich ongemakkelijk zouden voelen maar dat heb ik niet meer.

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @goofychick: nee, voedden in het openbaar heb ik ook steeds minder moeite mee. Het lukt me tegenwoordig prima zonder armleuning, dus dat is al een hele vooruitgang. Ze was in dit geval gewoon heel moe. Als ik haar in de wagen leg gaat ze wel slapen, maar eerst gaat ze dan keihard brullen, dat kun je andere gasten gewoon niet aandoen. Ik heb laatst zelfs gevoed in de metro, ha ha. Het scheelt enorm met die voedingskleding, dan blijft het nog redelijk discreet.

3. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    @ Muppet: Serenity houd idd van eten. Het is misschien veel maar wel de hoeveelheid die ze moet ivm haar gewicht.
    Je woont dichtbij trouwens. Ik doe vaak boodschappen op de Doorslag. Ook wonen vrienden/familie daar.

@ patrieske: Ik heb het wel aangevraagd. Als je uit een andere uitkering komt heb je er recht op. Ze betalen het alleen achteraf na 4 weken pas uit.

@ MerleQ: Het wordt idd heerlijk weer. Lekker wandelweer. Dat gaat hier ook zeker gebeuren.

@ achterlopen ontwikkeling: Serenity lacht nog niet zoveel als dat alle andere doen. Ik maakt me er ook geen zorgen om. Komt wel goed, ze is nog zo jong. Ze grijpt wel al goed naar haar knuffelbeesten en trekt ze naar zich toe.

4. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    We zijn Serenity aan het wennen om bij de oma's te slapen. Bij mijn moeder komen we net iets meer en slaapt ze dan ook vaker. Niet in het campingbedje want dat wil ze niet, maar op het grote bed. Bij mijn mannetjes moeder heeft ze vandaag een half uurtje geslapen in het campingbedje. Als ik straks weer aan het werk ben moet het natuurlijk wel goed gaan bij de oma's.

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mama maakt ook een sprongetje, weer te weinig melk, terwijl ik nu toch even heb gelegen vanmiddag, nog geen uur maar toch iets.
    En als ik dan de fles geef (60 cc) en die bolle wangen zie ben ik toch weer even bang dat ik hem overvoed.....maar probeer het gauw weer naast me neer te leggen.

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Heb net even 10 pagina's bijgelezen maar ben te lui om te reageren...sorry....

Hebben gister een gezellige dag gehad bij mn oma's verjaardag, Mila heeft het meeste gemist want die lag te slapen in de kinderwagen in een kamertje apart... (t feest was in een kerkgebouw en we hadden een aantal zaaltjes tot onze beschikking 1 daarvan dus voor de baby's)
    Mila heeft de hele nacht in haar eigen kamertje geslapen, moest wel af en toe heen lopen om een speen erin te drukken en 1 keer een voeding te geven maar verder ging het erg goed.
    Vandaag heerlijk dagje gehad, verjaardag van onze oppas die 18 geworden is (past al sinds Elise een jaar is bij ons op, erg leuk!) en vanmiddag nog even een wandeling gemaakt was echt heerlijk even eruit met zn vieren, Mila sliep lekker en Elise dreutelde heerlijk om ons heen, echt een fijn gevoel geeft me dat altijd!
    Om 7 uur Mila in haar bedje gelegd en die slaapt nog steeds, half uurtje later is elise ook naar boven gegaan en na een beetje geklets is die ook lekker gaan slapen....gaat goed hierzo, zit echt vooruitgang in, zo heerlijk! Ben benieuwd hoe het vanacht zal gaan..
    Hubbie morgen lekker vrij, hij had afspraak bij de tandarts en aangezien hij daar om half 12 heen moet is het niet haalbaar om dan aan het werk te gaan (is een uur rijden en voor die tijd gaan werken of na die tijd heeft eigenlijk geen zin dan...) Fijn!
    Verder lekker weekje tegemoet woensdagochtend komt vriendinnetje met haar dochter 9die een maand ouder is) gezellig op de koffie en vrijdag iemand van de kerk met een meisje die van Elise's leeftijd is, erg gezellig allemaal en breekt mijn week weer ff, aangezien hubbie zo veel weg is en ik geen auto heb.

Even over het achterlopen of juist snel zijn van kindjes: Elise was een vlug kindje, die wilde al meer dan ze kon op deze leeftijd, dat frustreerde enorm en daardoor was het een vrij lastig babytje.... toen ze eenmaal kon pakken, kruipen was dat helemaal over en sindsdien heb ik eigenlijk geen kind aan haar, ze verveelt zich maar zelden en is een heerlijk kind met veel fantasie. Doordat ze zoveel wilde was ze ook zo enorm vroeg met vanalles (alleen het groeien deed ze niet zo heel hard...)
    Mila is een enorm relaxed kindje, helemaal vergeleken bij haar grote zus. Het hoeft van haar allemaal nog niet zo. Ze trekt wel enorm hoog haar koppie op als ze op haar buik in de box ligt en zit dan enorm geïntreseerd te kijken naar de beren, erg mooi om te zien (vooral omdat ze nog zo'n wiebelhoofdje heeft.... mn zsje zei dat haar hoofdje wel iets wegheeft van zo'n wiebelhondje voor achterin de auto, weten jullie wat ze bedoelt? ik wel en vind de vergelijking wel goed eigenlijk...haha)
    Maar verder vind ze het erg fijn om te kijken naar wat Elise doet, of naar wat wij doen. Ik heb nú al het idee dat zij een denkertje is en Elise een doenertje... Elise doet iets en denkt dan, Mila (zo lijkt het nu) denkt goed na en bekijkt iets grondig voor ze iets doet....
    Ik ben eigenlijk totaal niet onzeker of ze wel goed doet, of goed groeit. Aangezien Elise ook niet hard groeit ben ik er bij Mila ook niet onzeker over, wij hebben nou eenmaal twee kleine meisjes, die gewoon rustig aan groeien. Over de ontwikkeling maak ik me ook geen zorgen, dat komt echt wel goed, het ene kindje is nou eenmaal sneller als het andere, en als ik kijk naar hoe ze het allemaal doet zíé ik vooruitgang en dan maak ik me geen zorgen. Zolang ze maar niet tijden in eenzelfde fase blijven komt het vast goed en ontwikkelen ze zich zoals ze het zelf willen.

Ik ben ook heel erg van het kijken naar wat ze zelf wil, ik ben bijv. ook totaal niet bezig met speeltjes aanbieden e.d. Wel in de wipstoel de beertjes ervoor hangen maar ze kijkt er niet naar en dan hoeft het ook niet, in de box kijkt ze naar haar beren dat vind ze leuk dus doet ze dat.... bied aar soms een rammelend speeltje aan maar ze vind het gewoon nog niets, nou ja dan niet, is ze er ook nog niet aan toe, ik vind het prima...heb al een meisje die alles snel wou en nu heb ik er eentje die graag wat langer baby blijft....ik vind het heerlijk!

Zo te lang verhaal alweer, kap er gauw mee...nog ff wat drinken en dan lekker naar bed, weltrusten!

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Rolletjes voor zijligging: ik heb ze nu ook, van red castle, werkt echt super, leg Sven lekker op zijn zij en na elke voeding snachts wissel ik om. Hij ligt nou eenmaal lekkerder op zijn zij, lijkt op papa!

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Nettie, hier ook nog zo een hoor, ik push ook niet, maar leg het wel bij hem in zijn buurt of in zijn gezichtsveld zodat hij er wel interesse in kan tonen als hij er klaar voor is. Zo heb ik de Elmo knuffel boven op de rand van de box tussen de muur en box gezet, hij kijkt Sven aan dan. Nou hele verhalen al tegen hem. Verder heb ik het speelkleed maar meer doe ik ook niet. Hij komt namelijk vanzelf al.

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    over Cindy: ik heb haar ff een pb gestuurd, wat fijn zeg voor hen....wel spannend lijkt me, hopen dat alles goed gaat!

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    oh btw: nu is mn banner alweer zo leuk....alleen dan voor elise... 3-3-3, over een paar daagjes zelfs nog een 3 erbij...
    Slaat nergens op maar is gewoon leuk!

11. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    He iedereen! net terug van personeelsetentje..
    40 mensen, véél lawaai, maar nona heeft het super gedaan. Niet gehuild, alleen af en toe wat jengelig. Wel lastig hoor, voeden op de wc :rolleyes: En ik ben bekaf, je kan je toch niet helemaal laten gaan met je kind erbij he. Maar het was fijn, terug de collega's weerzien, veel gelachen ook. Maar volgend jaar gaan we zonder nonatje denk ik hahaha is toch fijner.
    We zijn ook als eerste vertrokken en dat vind ik ook altijd lastig.. Maar ja met een baby die serieus overprikkeld is kan je niet tot 00u blijven he!
    We duiken nu ons bedje in, hopelijk gaat ze slapen ;)

Slaapwel!

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ Merleq: dankjewel meid. Kan het niet zo zijn dat hij regeldagen heeft? Dan willen baby's altijd wat meer eten, toch? Ben idd ook erg benieuwd hoe ze het bij het KDV gaan vinden...Ik zat echt te denken aan de stad Utrecht. Daar heb je genoeg parkeergelegenheid bij bijvoorbeeld Hoog Caterijne.
    Ow meid, heb je niet toevallig de griep onder de leden?

@ Mamalijntje: dankjewel. Joshua doet alleen nog maar zuigen aan mijn vinger...

@ Goofychick: ik heb helaas geen tip voor je meid. Ik heb een vierkante box...
    Dankjewel meid.
    Komt allemaal wel goed met die kleine vent van je. :)
    Wat leuk dat Sven het voorlezen zo super vond!
    Hahaha, dankjewel meid. Dat vasthouden is idd hardstikke goed. Ik doelde ook eigenlijk meer op het hoofdje omhoog houden....

@ Journey: dankjewel meid. Ik denk dat de meeting in Utrecht plaats gaat vinden?

@ Yvette: dat van Cindy wist ik al. Ik geloof zelfs dat ze dat hier nog gemeld had? Ik ben ook superblij voor haar. Ze verdient het. :D
    Dankjewel meid. Ja, Joshua is een heleboel aan het inhalen hoor. Vind het ook super dat hij een lekkere bolle toet begint te krijgen en eindelijk ook van die lekker babybeentjes (als je begrijpt wat ik bedoel).
    13 juni lijkt mij ook het beste. Lijkt me idd dat iedereen dan wel kan.
    Jammer dat het een bliksembezoek was van je ouders. Was er nog veel aan de hand?

@ mamamakka: ga je gelijk erbij zetten. Zo gedaan. Utrecht leek mij ook al het beste.
    Komt vast goed morgen met het oppassen.

@ Vash: ja geweldig he? Ik zag dat shirt en dacht gelijk die MOET ik hebben :) .
    Super dat het zo gezellig was meid.

@ Tacha: wat goed dat Nona het zo goed heeft gedaan vanavond. Hoop dat ze een beetje wil slapen vanacht.

Hier vanmiddag bijn mijn ouders op visite geweest en vanavond kwamen mijn beste vriendin en haar vriend bij ons eten. Hij heeft onze belasting nog weer even nagekeken, maar het komt erop neer dat we terug moeten betalen. Het schijnt dat er bij Andres te weinig belasting word ingehouden, dus ik wil morgen even naar de belastingdienst met m'n laptop en papieren en wil dan ook vragen of ze dan wel genoeg belasting afdragen bij zijn werk, want ik zit er niet op te wachten dat we elk jaar terug moeten gaan betalen.
    Ook wil ik nog even vragen hoe dat precies zit als je gastouder word en hoe ik dat dan uit moet rekenen wat ik aan belasting af moet dragen als ik gastouder ga worden.

Ook hebben we geboekt bij Centerparcs. 1e Deel is zelfs al betaald door onze beste vrienden. Omdat wij echt moeten wachten op het vakantiegeld, hebben zij het 1e bedrag alvast overgemaakt, zodat de boeking in iedergeval vast staat.
    We hebben een VIP-cottage bij het water en gaan naar Huttenheugte toe van 11 tot 18 september. Heb er nu al helemaal zin in. We wilden een VIP-cottage, omdat je daar gewoon echt de ruimte hebt en Joshua dus ook een eigen kamertje kan hebben. Anders slaap ik de hele vakantie bijna niet en dat vind ik ook niet wat...
    Heb er nu al helemaal zin in... Nog 166 dagen (geeft DP aan :) )

Zometeen Joshua zijn laatste medicijnen van vandaag geven en dan weer naar boven en de fles geven en een schone luier geven en dan kan ik ook weer lekker slapen.

Morgen ga ik flink aan de poets. Is vorige week niet veel van terecht komen. Ook ga ik morgenavond (ik hoop met Andres) alle papieren opruimen in de mappen en alles weer bij elkaar zoeken. Dan is dat ook weer netjes.
    Waarschijnlijk morgen ook de ramen even lappen. Ow nee, want Andres heeft de spinnewebben niet weggehaald... En ik zit niet te wachten op een spin die ineens naar beneden komt dwarrelen. Misschien dat ik morgen zelf de spinnen nog wel even met de bezem weghaal...

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zo zijn we weer.... het etentje en bowlen was super gezellig, en het uit logeren van linette ging ook super goed... mijn 2 nichtjes en neefje waren niet meer weg te slaan bij dr. mijn neefje wilde geeneens naar bed toe toen linette in slaap was gevallen in de kinderwagen hahaha heeft toen op de bank naast haar geslapen.... en toen mijn broer en schoonzus naar bed gingen kwamen de 2 meiden wel effe vertellen dat ze bij hun in bed wilde want het bedje stond bij hun op de kamer hahahahaha verder had ze gewoon van 12 tot half 7 (wintertijd) geslapen...

wij hadden vannacht de ellende.... na dr laatste flesje begon ze te huilen dus bij ons in bed gelegd, en om half 3 werd ik wakker en heb har terug gelegd.. om half 5 begon ze weer met huilen vanwege de luier, en dus weer bij ons gelegd en heeft ze tot 6 uur geslapen.... nu ligt ze weer te pitten.. tja soms zit het mee soms zit het tegen hahaha

@vash, hoop voor je dat het kolven weer wat beter gaat..

@voorlezen nog niet mee begonnen... komt wel.. haha

@tacha, 5 flessen he, lekker toch.. hier krijgt ze al een week of 3 tot 4 5 flessen.... werkt perfect

@rolletjes zijligging.. heb dat allemaal niet hoor... en vind het ook niet nodig... in het begin sliep ze veel op dr zij, ongeacht welke zij... nu meestal op dr rug... ach... aakt me alemaal niet zoveel uit, als ze maar lekker ligt, en voorkeurshouding heeft ze ook niet echt ene keer hoofdje naar links en de andere ker naar rechts.. madam weet wel wat ze wilt... lol

nou ja ga ook nog effe liggen want deze nacht was erg onrustig, en madam slaapt dus mama ook effe

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Pfff nou ik kom denk ik niet echt reageren vandaag. Mijn man en ik zijn allebei ziek dus :( We denken dat het van de pizza komt (die nog wel houdbaar was)... want direct daarna moesten we allebei overgeven. Mijn man heeft zelfs koorts geloof ik. Dus hij gaat straks even naar ze bellen, misschien dat wel meer mensen ziek zijn geworden.

Tobe is net vertrokken naar het KDV met mijn man. Maar ik denk dat wij allebei straks weer ons bed in duiken. Slecht geslapen en nog steeds ontzettend misselijk. Net tijdens het verschonen moest ik weer naar de wc toe rennen. Pffff! En het lieve was dat Tobe juist vrolijk was en de hele tijd lag te lachen en te brabbelen. Poepje :)

15. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    MerleQ beterschap.....

Meeting, maar is er wel een gelegenheid in een stad waar je met zoveel kinderwagens binnen kan?

Tess heeft weer het klokej rond geslapen moest haar net om half 9 gewoon uit bed hale nomdat ik anders het te lang vind duren, s'nachts slaapt ze super nu overdag nog eens een tukkie.
    Tess krijgt nu ook al 2 dagen 4 flessen zo zie je van 6 naar 5 en dan van 5 naar 4 alles regelt zich vanzelf (nu gaat ze misschien iets minder hard groeien)

16. Tese

Tese Niet meer actief

@patricia: lekker he dat ze nu van die spekbeentjes krijgen! :) Ik kan er niet vanaf blijven als hij net in bad is geweest!

@merleq: oef! Ik hoop dat jullie weer snel beter zijn meis. Allebei strontziek met een kind is niet fijn! Gelukkig hebben jullie even tijd voor jezelf omdat tobe op het kdv zit.

Lang leven de cradle swing! Wat een heerlijk ding is dat zeg! Sem slaapt er heerlijk in als hij een klein tukje moet doen.

Mijn man heeft eindelijk gezgd dat hij ook een tweede wil! Ik zei het meteen na de bevalling al maar hij hield het af. Later zei hij steeds dat we het in de toekomst wel zouden zien en dat hij daar nu niet over kon beslissen. Maar gisteren zei hij dat er wel een tweede zou komen. Ben helemaal blij! :D

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Was ik ook weer,alleen sorry heb geen puf om alles terug te lezen,

knuffie voor iedereen

18. Tese

Tese Niet meer actief

Hier komt om half 11 de fysio weer voor sem. Zijn afplatting is nog niet minder. Ben benieuwd wat hij zegt. Ik wil echt niet dat hij een helmpje krijgt!
    Door het overlijden van mn vader is hij heel veel bij mn schoonouders geweest. nou dat merk je hoor! We hebben gezegd dat ze de rechterkant moesten stimuleren en hoe. Maar dat hebben ze niet gedaan. Dat merk je goed. Hij keek alleen maar naar links. terwijl wij een dagje ons best doen en dan kijkt hij weer wat meer naar rechts.
    Ik kan daar zo boos om worden he! Zeg dan ook niet dat je zo je best heb gedaan om zijn rechter kant te stimuleren. Want je merkt aan alles dat ze er geen flikker aan gedaan hebben.

Zo, klaagmodus gaat weer uit.

19. Tese

Tese Niet meer actief

Hey derona!

Hoest nou met jou? Gaat het al wat beter thuis?

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Muppet meis dat is niet leuk dat ze niet wat meer aandacht er aan hebben besteed,

Ja hier gaat het wel weer redelijk,nog niet echt du van het,maja heeft weer ff zijn tijd nodig,

hoe gaat het nu met jou meis?

Deel Deze Pagina