Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @yvette, ja ben blij dat die dag voorbij is hahahahaha... moet je er niet 2 achter elkaar van hebben..

Oh ja krijg je een presentje als je een kinder rekening opent... ben benieuwd, ze gaat voor mij ook een rekening openen....krijg ik dan ook wat hahahahaha :) ...

maar goed, lekker handig zeg zo'n snoozer functie op de wekker.. daarom zet ik altijd mijn telefoon, das tenminste een gezellig melodietje en daar slaapt linette als ze bij ons soms ligt gewoon doorheen haha..

@derona, nou...... dat was ik eigenlijk wel van plan...... niet gek om wat extra zakgeld in mijn matras te gaan bewaren... ;)

@merle, tja weet je.. zo gaat het weken, maanden goed met slapen en zo is het effe mis... wat dat betreft zal dat voorlopig ook nog wel zo blijven, en ik zou me er niet te druk om maken.. zelfde als het spugen.. behoefte van meer, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook kunnen verwerken..

heeft linette ook soms hoor.. zo slaapt ze weken door, en zo is ze om 4 of 5 uur waklker.. ben alleen niet te moeilijk neem dr in bed en ze slaapt gewoon verder... acceptatie dat het gewoon kan wisselen... en het spugen bij haar, ach sinds kort krijgt ze 180cc (plus 6 scheppen) ze drinkt het op en spuugt ook weer wat uit... moet t lichaam effe weer aan wennen ondanks dat de behoefte er wel is... maar goed dat ben ik.

nou vanmorgen even getemperatuurd bij dr, en had ze 37.7 en 10 minuten later 37.3... hoe snel kan een temperatuurtje zakken

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mikmak wil je dan ook wat geld voor mij mee nemen :D:p

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ja das goed... kan wel wat missen als ik de inhoud van de kluis meeneem.... lol :)

4. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Yvette dat is lekker, Tess had het vorige week ook toen mijn vriend dagdienst had om 5 uur wakker van de wekker.

Mikmak wij hebben ook een rek bij de rabo kreeg een tas met ee nsoort van boek erin

meeting, maar hoe weet je dan dat het kindvriendelijk is? Ik denk dat je iets moet hebben waar juist de ruimte is onze kinderen spelen toch nog niet in de zandbak toch?

Zo mijn meisje heeft weer klokje rond geslapen, zou dat haar ritme worden? In ieder geval een blije mama hier gisteravond om kwart voor 8 de laatste fles en vanochtend hoorde ik om 8 uur gebrabbel nog niet eens huilen ben dus naar beneden gegaan en een fles klaar gemaakt en nu weer terug in bed is het weer stil in huis

Nou vandaag echt mijn laatste dag morgen om 6 uur gaat er hier ook een wekker, kan we ljanken.....

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

zo, heb net de nieuwe kinderstoel even helemaal schoongemaakt... jeeeeeeeej wat kwam daar een smeer vanaf zeg...
    Ik zei al tegen Andres: "Je zou haast gaan denken dat die mensen die stoel nooit hebben schoongemaakt..."
    Heb de hele plastic zitting (voorkant en achterkant, die kon je eraf halen) schoongemaakt en alle smeer is er vanaf! Ook de rest van de stoel, de zitting zelf en de poten enzo helemaal schoongemaakt. Op de grond kwam zelfs gewoon smeer van het schoonmaken...
    Nu nog even laten drogen en dan nog even de zitting met textiellijm maken.

Ook op de logeerkamer al hier en daar wat eruit gehaald. Nu moet eigenlijk alleen de zolder door Andres nog even beetje opgeruimd worden, zodat de boel naar boven kan en we het logeerbed weer neer kunnen zetten... Hebben alleen nog geen matras, omdat mijn zusje die weer moest hebben. Zij had haar bed alvast weggegooid, omdat ze zaterdag een ander bed zou gaan ophalen, maar die bleek niet in haar slaapkamer te passen, dus hebben ze hem niet meegenomen, waardoor ze dus zonder bed zat... Niet echt slim natuurlijk...

Over ongeveer een uurtje gaan we naar de gynaecoloog toe voor al mijn vragen en daarna ook nog even naar de Rabobank om een rekening te openen voor Joshua. Ik wilde dit samen met Andres doen, dus daar hebben we nu mooi de tijd voor, hij is toch vrij....

@ Yvette: ow dat is balen zeg... En bedankt papa...
    Ja is lekker hoor. Nu net dus ook nog wat dingen gedaan. Flesjes zijn ook alweer gesteriliseerd. Zo het gasfornuis nog even doen en dan vanmiddag ff boven. Dan leg ik Joshua toch op bed neer en dan hebben wij onze handen vrij.
    En je kunt er idd een heeeeeeeeleboel wasjes mee doen. :) Ik denk dat je er zo wel een jaar wasjes me kan doen. ;) Is misschien iets te overdreven, maar je snapt wel wat ik bedoel. :)

@ Mikmak: gelukkig maar meid.
    Dat is raar... 37,7 en 10 minuten later ineens 37,3...

@ Mamalijntje: dat is een lekkere nacht zeg! Ik heb zelf ook een lekkere nacht gehad. Andres heeft de laatste fles gegeven, zodat ik eerder kon slapen. Heerlijk.
    En dat is inderdaad een heel goed idee... Zijn er kindvriendelijke restaurants in Utrecht dan?

@ Merleq: ik hoop dat Tobe zich in de loop van de dag weer wat beter gaat voelen en niet de voedingen steeds teruggeeft.

@ Derona: ja daar ben ik inderdaad mee bezig. Ik wil graag werken, maar ook graag zelf voor Joshua zorgen. Dit is dan de perfecte manier :D.
    Ik heb me bij verschillende gastouderbureau's ingeschreven. 4Kids krijg ik 7 april thuis. Maar heb nog meer dingen lopen hoor. Dus dat komt vast helemaal goed. Het zou helemaal leuk zijn als ik via 1 van die bureau's ook de gastouderacademie kan doen, want dan ga ik me daarna inschrijven bij de kamer van koophandel, zodat ik meer overhou aan loon.

@ Journey: jeetje meid, dat is nog eens een lekkere nacht zeg! *jaloers* :)

Hier heeft Joshua nu de dingen aan de zijkant van de box ontdekt en zo af en toe slaat hij er ook echt tegenaan. Ik heb me echt druk zitten maken om niets... Nu ligt hij uitgeput van de inspanning te slapen in de box.
    Zometeen dus naar de gyn en zal in het ziekenhuis zijn puf moeten geven, anders is het veel te vroeg of veel te laat, dus zit niets anders op...

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Fijn dat je wat kan missen :D:D:D

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen..........nou ja zeg maar gerust morgen......en laat dat goede maar weg.....ik ben gesloopt.....toen ik om 04:00 uur mijn bed uit moest had ik overal pijn en liep als een oma over de gang.
    Die kleine vreet echt alle energie van mij weg, daar kunnen geen floradix en goed eten tegen op!
    Hij MOET in bad, moest eigenlijk gisteren al, maar ik zie het echt ff niet zitten om dat nu alleen te doen, dus ik ga hem wel ff vlug wassen en dan doen we het vanavond wel, mits manlief niet te laat thuis is.

@meeting, dat is waar dat je een grote tafel krijgt waarschijnlijk, maar de hele tijd staan zie ik niet zitten hoor. En als het op een zondag wordt is het daar altijd megadruk. Maar goed eerst kijken hoeveel er mee gaan.

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    zo poeh poeh ff 10 pag. bij gelezen :)

grrrrrrrrrrr :evil: :evil: :evil: :evil: heb een koortslip :evil: :evil: :evil: :evil: kom er nu achter hoe moeilijk het is om je kind niet te kussen ! maar tis zooo gevaarlijk voor die kleintjes ! iemand nog tips hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kom ?

oppassen is heel goed gegaan , was namelijk net niet nodig hihihi had me zusje gevraagd omdat ik twijfelde of ik optijd thuis zou zijn van me afspraak . gelukkig was ik op tijd :D

@ meeting
    ik vind dat vuursche bos ook wel een goed idee , ziet er leuk uit hoor !
    en voor de meide die graag willen maar geen vervoer hebben , kunnen we toch kijken of ze met iemand mee kunnen rijden ? wel zo leuk lijkt me !

@ tijdsverschil
    rayn heeft er de 1e dag erg last van gehad maar nu gaat het super hij komt nu gewoon een uurtje later half 8 ipv half 7 dus jullue horen mama niet klagen !

zooo ga nu lekker aan de schoonmaak heerlijk dagje voor !

9. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Nou ik ga Tess uit bed vissen en dan naar de makro luiers halen die zijn winstpakker

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Goofychick: dikke knuffel meid. Dat kun je wel gebruiken lees ik.

@ Mamamakka: ow meid toch, dat is balen. Ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten doen, zonder Joshua kusjes te geven... Ik doe niet anders...

@ meeting: ik denk dat we idd even moeten wachten tot we precies weten hoeveel mensen er mee gaan, dan kan er daar eventueel gereserveerd worden.

11. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Hier weer een vermoeiende nacht achter de rug..
    Hoop dat die regeldagen snel voorbij gaan, dit is niet meer vol te houden..
    om de uur aan de borst.. :(
    Ik ben zo moe, hoop dat hij zo een uurtje gaat slapen dan slaap ik gelijk mee..

In het weekend weer een heleboel kleertjes voor Arda gehaald..
    Eigenlijk heel fout, maar kan het niet laten liggen..Heel veel voor de zomer ook, dat had ik niet moeten doen..weet zijn maat voor straks toch niet..hij groeit zo hard..
    heb wel een hele leuke pet gehaald voor hem, kan niet wachten daarmee..Van spijkerstof bij de H&M..
    Wacht nu even de korting van Mexx af, die heeft weer leuke dingen binnen.. ;)

@Yvette
    Arda had idd berg, maar dat was volledig verdwenen.. Had de pads ook gebruikt..
    Nu heeft hij van die kleine gele vlekjes, geen schilfertjes meer in ieder geval..

@Inbakeren
    3 of 6 maanden?
    Had ook 3 maanden begrepen, maar omdat het bij hem nog niet gaat baker ik hem nog wel in.. :(
    Hij draait al wel van zijn buikje terug op zijn rug..Maar van rug naar buik komt toch pas met zo'n 4/5 maandjes?
    Zoiezo laat ik hem (als ik er niet bij ben) niet op zijn buik slapen, zeker niet als hij ingebakerd is..hoop dat het geen kwaad kan dat ik nog even doorga met het inbakeren..

@Journey
    Zou je niet van de week naar de V&D gaan voor de foto's (of was het iemand anders?) Hoe is het gegaan?
    Vallen de prijzen mee?

**Vrijdag naar de bedrijfsarts..Zie er zo tegenop.. :(

En in het weekend waarschijnlijk hard werken in de tuin...

Ik zie nu dat Arda in slaap gevallen is in zijn wipstoel..Ik ga maar ook even op de bank liggen..al zijn het 20 minuten..Alles is mooi mee genomen na zo'n vermoeiende nacht..

12. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
  13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Elam vermoeiend is dat he,pfff ga maar ff lekker op de bank liggen doe je goed,

knuffel

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Elam
    bankje in de babykamer....
    haha heb ik meer pech hoor... EN geen bankje en ik moet nog
    traplopen ook.. (wij slapen op zolder..)
    ze heeft vannacht in haar eigen bedje geslapen...

JOurney..
    Ja woon in HOogvliet..
    dat zou super zijn...!
    Ben ik alleen afhankelijk welke dag... maar daar is makkelijker
    een mouw aan te passen...anders oppas regelen voor mn zoontje
    maar uhhh gaat dat passen 2 maxi-cosi's?

Goofychick
    Ben ik met je eens... dan worden we van die stelletjes..
    kan me trouwens NIET voorstellen dat "de mannen"het leuk vinden
    om bij die ouwe hormoonbommen te zitten :)

Merleq
    dikke knuffel...
    over die sprongen.. heb het idee dat mn dochter het nu sinds
    2 dagen ook heeft.. nu is zij nog geen 12 weken.. (11), maar zou
    die tijd "overtijd" zijn dan wel meetellen..?!

Iloveandres
    13 juni... had niet gelezen dat er echt een datum vasstaat..
    Ja de "gewone voetbal" is dan afgelopen... maarja dan krijg
    je weer toernooien... bekers.. etc.. :(
    Moet ik dus ff navragen hier.. en wat mn mannetje er van vindt
    ik weet nu iig dat ik vervoer heb.. :)
    Succes bij de gyn

Muppet
    hier ook hoor...! heb het hier al eens geschreven..
    heb alle verschijnselen... tot zelfs bloedend tandvlees toe..
    (heb ik anders nooit..)
    en uhhh lekker intiem.. ik was zelfs met vrijen weer nauwer..
    en dat had ik ook alleen als ik net zwanger was...
    maarja... heb zelfs van het weekend maar weer getest...
    maar het komt toch echt van het ONTzwangeren

Patrieske
    Bedankt.. maarja niet de richting voor je..!
    Al wil ik best een keer een pilje pakken in "t pumpke" of
    een ander kroegje in den bosch.. op de mert.. :)

Yvette
    heel herkenbaar... hier word ook HEEL het huis wakker van de
    wekker van papa BEHALVE papa..
    Volgens mij zet hij de wekker dat die mij wekt.. zodat ik hem
    kan porren...

Mamalijntje
    heb nog zo ding van mn zoontje... toevallig een zwarte..
    en heb nu een zwarte kinderwagen...
    Dat is inderdaad een idee...
    Kennen we met zn allen de borst geven.. :) en ach..
    ik ben er wel makkelijk in hoor..

@mezelf
    Mevrouw heeft de eerste nacht in haar eigen bed super geslapen..
    gisteren had ze al zo'n super nacht.. en vannacht weer...
    heeft weer vanaf 21.45 tot ongeverer 06.15 geslapen..
    en ik werd dus weer wakker vannacht van de stuwing..maarja durfde
    niet alles te kolven.. want was bang dat ze wakker zou worden..
    heb ik 1 borst 150 cc gekolft... :)
    had nog wel meer uit kunnen halen.. maar mn opvangbeker was vol :)
    misschien is het "toeval"maar had gisteren haar met een slaapzak aan
    in de kinderwagen gelegd... en nu met slaapzak in bed..
    LIjkt wel of ze dan beter slaapt..
    haar grote broer sliep en slaapt ook niet graag onder dekens..
    hij wil ook niets "op zich hebben"....
    Wat doe ik eigenlijk moeilijk.. broer en zus lijken niet allleen
    veel op elkaar... maar hebben ook dezelfde "gebruiksaanwijzing.."

Jammer genoeg weet ik niet alles meer van het "oudere model".
    en dat is pas 2 jaar geleden........

15. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    He lieverds!

Fijn nieuws: Nona's spruw is bijna helemaal weg! Enkel vanachter op de tong nog een beetje!

Wat een prachtige dag weer he! Wij gaan vrijdag voor de eerste x als gezinnetje naar de zoo! Nona begrijpt er mss nog niets van maar lijkt me wel gezellig!

Ik ga nu ff bijlezen.

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    *klaagmodus aan*........ik baal van mijn lichaam, ik zit al weken op 73 kilo en krijg er niks vanaf......dacht dat als je BV gaf heel gauw zou afvallen......en het ergste is nog dat ik niet eens snoep......brood, brood en warm eten.......WAAROM VAL IK DAN NIET AF!........voel me zo niet aantrekkelijk.........en dan moet ik over een maand ook nog in bikini.....not funny..... :evil: *klaagmodus uit*

Zo en nou ga ik nog een bakkie doen.

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @MerleQ: Is Tobe al wat beter nu meid?

@Parasol: Ja hoor, wij hebben er een van quinny die bij de buggy hoort.

@derona: een regeldagje dus gisteren! gaat het nu beter?

@goofychick: idd aan toegeven hoor, hij is wss gewoon aan het regelen, je moet ff meer melk produceren ;)

@IlovA: Is het al wat beter met Joshua? Oeh spannend hoor dat je gastouder wil worden! Ben benieuwd wat de gyn zegt..

@hier: Hebben jullie kids ook al het krijsen ontdekt? Dus echt gillen alsof ze aangevallen worden, maar dan om te lachen :rolleyes: Heel fijn hoor dat gegil schiet zo door je hoofd hahhahahah En nona trekt zich continu recht ze wil zo graag zitten! Maar daar wordt ze wel gefrustreerd én doodmoe van

18. ramona0309

hihi.. denk idd niet dat ze er veel van begrijpt...
    maarja... is toch sowieso hardstikke leuk... en JIJ kan lekker pronken met nona.
    fijn dat haar spruw (bijna) weg is..

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @mamamakka: Ik gebrijk dan die patches voor op je lip te kleven.

@goofychick: meid, ik weeg nog meer dan jou bij mij moet er nog 12kg af! Maar ben nu op mn eten aan het letten en beetje bij beetje lukt het. Bij sommige vrouwen heeft bf het averechts effect, ze houden vet bij! Dat is dus mee de reden dat ik ermee stop over een maand. Ben dit vadsig lijf zo beu! *knuffel*

20. ramona0309

Herkenbaar...
    nouja.. alleen ik het het geluk dat ik nog steeds wat afval... al gaat het langzaam..
    Vanochtend mn broeken nog eens gepast.... gaan iig alweer een stuk verder... ze gaan al over mn kont.. (nouja.. NET)... dus nog lang niet dicht.....

pffff.... maarja.. vorige keer was ik die 25 kilo na 3 maanden kwijt.. dus tja.. 31 kilo zal wel langer duren.....

begin hier ook echt te balen dat ik nog niet in normale broeken loop... maarja zolang ik nog afval.. ga ik ook niet shoppen...

ik zie er niet uit.... :cry:
    (weeg nu 69.... ipv 58 ... en ben 1.68m lang of ja kort.. :) )

Deel Deze Pagina