Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MikMak: Brandnetelthee, mag dat trouwens ook tijdens de borstvoeding?
    Hee, hier ook die rupsenspaarpot en de knuffel rups :)
    Haha, nou ja, ik mis die buik wel en gek genoeg vond ik mezelf veeeeeeeeeel sexy-er met die buik dan met dit losse blubber buik effect….

Ramona: Ik ben vastberaden niet meer zoveel aan te komen: Meteen op zoutloos en suikerloos! Ik heb echt enorm veel vocht vastgehouden en mijn moeder moest daarvoor op streng zoutloos… die was aan het eind van haar zwangerschap welgeteld 2,5 kg aangekomen ;) (Was ook wel broodmager daardoor, maar liever dat, dan zo’n vatsig lichaam!)

Goofy: Mooi hoor! Ik wilde je mmsen maar hij doet t niet :( Hij heeft zo’n leuk t-shirt aan vandaag!

2. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    (oh, hij is verzonden!)

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: moet je idd maar eens doen dan. Heerlijk is dat dan hoor.
    Ik ben idd al eens heel veel afgevallen. Ik wil nu sowieso weer naar de 83,5 (wat ik woog toen ik zwanger werd) en het liefst nog naar de 69,8 (dan ben ik in totaal 50 kilo kwijt (vanaf het begin)

@ Ramona: het ligt eraan hoeveel je werkt als gastouder. Als ik gewoon fulltime werk als gastouder, dan verdien ik net zoveel als dat ik gewoon bij een "baas" werk.
    Je word gezien als een soort van ondernemer. Je moet 33,6% aan inkomensbelasting betalen (net als iedereen) en zeg maar 6% aan inkomensafhankelijke bijdrage. Dit heeft ook iedereen.
    Het enige verschil is, dat je dit nu zelf moet doen en de werkgever dit dus niet meer voor je doet, omdat je word gezien als een soort van ondernemer. Sterker nog, je hoeft zelfs minder inkomensafhankelijke bijdrage te betalen, omdat je gezien word als ondernemer...
    (ik ben gisteren bij de belastingdienst geweest :) )

@ Mikmak: jeetje 1,5 uur gezeten bij de Rabobank? Dat is lang zeg. Ik denk dat wij er ongeveer 20 minuten hebben gezeten om de rekening te openen voor Joshua. Wij zijn gegaan voor het serviesje. Vond ik erg leuk. Knuffels heeft hij al zoveel, badjasje heeft hij er ook al 2 van, die meetknuffel, past niet bij het interieur van de babykamer, dus het is het servies geworden. Wij hebben er ook een mooie spaarpot bijgekregen en uiteraard het boek van ikke. Heb erin gekeken en ik vond hem erg leuk. :)

@ Goofychick: ow meid, wat een superleuke foto zeg! Stoer hoor zo met die zonnebril.

Hier is de bovenverdieping ook weer helemaal schoon. Heb de vloer gedweild met biotex. Nala heeft weer een aantal keren geplast op de vloer en hoop zo dat de geur van haar urine een beetje weggaat, zodat ze daar niet meer gaat plassen.

De logeerkamer ziet er nu een stuk netter uit, maar het kan nog netter hoor. We hebben nu alleen nog even geen plek op zolder. Zaterdag gaat Andres met zijn vader even naar de ROVA, zodat hij een hele zooi daar weg kan gooien. Is echt veel hoor.
    Dan kan de rest ook naar zolder.

Zometeen vast beginntn met het eten, althans een gedeelte ervan...
    We eten spaghetti. Had Andres zin in. En omdat ik de rode saus een beetje zat ben, heb ik carbonarasaus gehaald. Dus ben benieuwd. :D
    Vanavond gaat Andres even naar de training toe. Hij gaat óf alleen kijken óf alleen lopen en verder niet zwaar trainen. Hij is nog beetje geblesseerd.
    Dan kan ik vanavond in iedergeval ongestoord ZUMBA doen. ;)

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @iloveA, maar ging niet alleen voor Linette, heb ook een betaalrekening voor mezelf geopend, en ga dus weg bij de ABN, en ook nog een flexibel krediet.. welke ik 1 keer per 10 jaar gebruik.. maar gewoon voor het geval dat wil hebben omdat ik niet rood wil kunnen staan (das een lang verhaal waarom niet, maar zal maar zeggen lang leven de ex-schoonloeder en en ex) en de spaarrekening ook om laten zetten, al met al kostte dat een hoop tijd...

@yvette, ja dat is zo, tis ook flubberen met de kraan open hahahaha, maar dat komt goed schatje... vond mezelf aantrekkelijker nu dan in de laatste weken van de zw... mensen herkende mij geeneens meer zo verschrikkelijk bol, gezwollen enz enz dat ik was..

ha meis, brandnetel thee mag je ook gewoon tijdens de bv drinken, maar net zoals ik gewoon niet overdrijven ermee... ik drink 1 kop per dag en heeeeel af en toe 2... en dat is meer dan genoeg... dus go ahead..

@goofy hahahahaha, super leuk die foto.. lol

hier trouwens het hele huis schoon, gisteren beneden en vanmoren het meeste boven en net nog effe de badkamer en de zoldertrap gedweild.. yeah..

5. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Patricia: Dat is inderdaad een hoop zeg, fjew, wat goed van je!
    En wat heb je alweer veel gedaan in huis! Ik kom nergens aan toe ;)
    Oh carbonarasaus is heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! Ik mag vanaf morgen weer gaan provoceren met dat soort dingen, dus denk dat ik morgen eens een lekker bakje yoghurt pak en als dat goed gaat, binnenkort ook eens lekker carbonara saus mjammie! Eet smakelijk alvast!

MikMak: Jeej, dan ga ik zo meteen een ‘heerlijk’ kopje brandnetelthee zetten… ;)
    Zit nu nog op +5 om op het gewicht te komen van vóór de zwangerschap… en op + 9 als ik terug wil op de 58, maar dat zal wel nooit meer lukken….

Zo en nu ga ik ECHT ECHT ECHT wandelen!

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Iloveandres
    Dacht al... hoe kom je aan die wijsheid... :)
    nouja denk waarschuw alleen maar... omdat mijn schoonmoeder dus elk jaar dik moest bijbetalen... en dit werd dus veroorzaakt door de uren gastouderwerk...

Yvette
    komt ook gewoon door die klote BI....
    Ik ben vastbesloten dit volgende zwangerschap niet te krijgen... :)
    (was t maar zo makkelijk he...?!)
    Nee maar eerlijk... wat bewogen we nu nog op het einde van de zwangerschap....
    Ik kon helemaal niets meer... :(

kan de laatste nachten trouwens opeens weer niet draaien in bed.... en word wakker van pijn in mn onderrug... ?!
    Stomme BI..... :(
    Het leek ff wat beter te gaan.. sinds ik "rechtgezet" was... maar nu....
    (en toch nog een derde willen he...:) sommige zijn wel erg hardleers... :))

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    meiden ,
    geven jullie mij eens een schop onder me kont dat ik me nu toch echt eens moet gaan inschrijven bij de sportschool zodat ik kan gaan sporten !

ik vind dat de kilo's niet hard genoeg meer gaan , ben nu 20 kilo afgevallen en roy wil me niet die schop geen want vind het niet zo hard nodig dat ik ga sporten ( kan het me niet voor stellen maar hij vind me echt sexy :S)

~~~~~~~~

patrieske
    ik denk dat ik ook ga poetsen hoor ,tijdelijk .
    in september begint me opleiding dus tot die tijd is dat een mooie oplossing ik wil dan de ochtend uren doen dan is me man altijd thuis in ieder geval !
    succes ermee !

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    elam ik ben vrijdag geweest was erg leuk maar wel duur 170 euro voor 6 foto's

Ramona Hoogvliet is goed te doen mijn vriend werkt daar op de Gardering ofzo?
    2 maxi cosis gaat goed hoor wij hebben een stationwagon en zelfs de kinderwagens kunnen mee ik neem aan dat Tess dan niet meer in de bak ligt.

Sanne veel plezier met je meeting en gezellig dat je ook komt

Yvette zo ben ik het ook gaan proberen ze kwam op de laatste fles om 20 uur en heb haar laten liggen nu sinds een zaterdag gaat het zo super.

Patrieske fijn dat het nu geregeld is ik zou het ook niet aankunnen denk ik

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    nou inderdaad we deden echt niets meer op het eind , ik kon ook gewoon nix meer ! zag vorig week een foto van mezelf net voor ik werd opgenomen mehhhn zag ik er ff slecht uit ! zal eens ff kijken of ik hem er op krijg kunnen jullie lache :oops:

10. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Morgen werken..................kletsen jullie dan niet te hard anders kan ik het niet bijhouden **snik snik**

11. ramona0309

Gadering is hier vlakbij...!
    ik woon in boomgaardshoek... aan de andere kant van de Groene Kruisweg...

okee... ik zal morgen niet veel typen... ga ik lekker in de tuin zitten... :D

12. ramona0309

Yvette
    over sentiment gesproken...
    was net aan t terugzoeken op het mei-NOD forum dat ik berichten dat ik positief getest had.... en weet je wie mij het eerste feliciteerde....?
    De mama van VALENTIJN!

zucht......

13. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    stomste aktie ooit waarschijnlijk om deze foto te plaatsen
    maar zo ontzettend goed zag ik er uit op het laatst , en dan nog weigeren om de baby te halen he !

14. ramona0309

:)

maarja... ik weigerde dus ook het strippen....
    uiteindelijk vond mn dochter 41 weken en 5 dagen lang zat....

volgens mij heb ik de langste zwangerschap gehad van het januariforum... ? toch?
    En zowat de kortste bevalling.... :)

valt met trouwens op dat de mama's die al een kindje hadden... hier helemaal niet meer posten.... :(
    (veel daarvan... bedoel ik dan...)

15. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    mamamakka Je kon niet eens meer goed zitten.. Vind het knap hoor al 20 kilo dat is onwijs veel meis!

Hier een foto van mij

Ik woog eerst 53 kg. Maar ben voor de zwangerschap 6 kilo weer aangekomen omdat ik ziek geweest was daarvoor. En ik woog een week voor de bevalling 83 en denk zelfs wel meer

Mijn voordeel was dat ik alles echt van voren had zitten en van achteren kon je bijna niet zien dat ik zwanger was. Pas als ik me omdraaide dan schrok iedereen

Maar het nadeel was dat ik dus ook echt niets meer kon. Kon niet meer zelf zitten en van de bank afkomen en moest me aan mijn been ophijsen uit bed

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    das nog goed eruitzien meis.... zal eens een foto van mij gaan opzoeken hoe ik erbij zat.... lol

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Pff Nona heeft uren aan een stuk liggen huilen, heb alles geprobeerd, dan was ze 10min stil en dan begon ze weer! Ze slaapt nu eindelijk, tweede dutje vd dag, eerste dutje was 30min. Ik word er soms echt radeloos van , ze slaapt zo weinig en wordt dan echt zo gefrustreerd en kwaad maar slapen? no way.
    Pff op zulke momenten wil ik even géén tweede!

18. ramona0309

pff inderdaad frustrerend...! sterkte...

hier momenteel net het omgekeerde... mevrouw ligt al vanaf uurtje of twee te slapen in de box....
    Ga elke keer kijken of het nog wel ok is....

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ foto's: waaauuuuw wat waren jullie diiiiik :D Echt grappig! Ik was ook dik hoor maar niet zo dik (nona kwam dan ook op 34,3 weken haha) Vind het best nog steeds jammer dat ik die laatste loodjes niet heb kunnen meemaken! Maar ja..

@Journey: Succes morgen meid, hou je sterk!

20. ramona0309

had er laatst met een vriendin over ... die is met 32 weken bevallen en ook met een spoedkeizersnede...
    haar mannetje heeft ook nog eens complicaties opgelopen en bijna 4 maanden in het ziekenhuis gelegen....

zij vertelde ook heel triest dat ze alles zo gemist had..
    idd de laaste loodjes... de bevalling... en ook de eerste (slapeloze) nachten thuis... de krampjes.. etc etc...
    Gezien haar leeftijd wil ze geen kinderen meer.....

Gelukkig wil jij nog wel een tweede.... en kan je dan ook de laatste loodjes meemaken... en alles dr op en dr aan...
    JIj had nog geluk dat Nona zo'n sterke baby is... en dat je gelijk van haar hebt kunnen genieten...
    (hou je daar maar aanvast...!)

xxmona

Deel Deze Pagina