Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @Yvette: Och meid, ik herken het wel hoor. Ik ben nog maar 1x weggeweest zonder Nona. EVen naar de bioscoop, we waren welgeteld 3 uurtjes weg. Soms denk ik echt "en nu wil ik weg, zonder de baby!" Maar ik doe het dan toch niet. Als de bv afgelopen is ga ik het lekker wel doen. Dan mag oma voor de eerste keer oppassen een hele dag en nacht, en gaan wij lekker uiteten, en dan mss gaan dansen of naar de sauna! Ik kijk er stiekem al naar uit. En naar de schoonheidsbehandeling ben ik ook nog nooit geweest, heb hier nog steeds een bon liggen voor een gezichtsbehandeling :rolleyes:

@Iloveandres: OH MY GOD wat een poepie! Nona heeft nog steeds niet door hoe ze moet duimen, wel op haar andere vingers zuigt ze :rolleyes:

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier net naar de bib geweest (ik ben echt boekverslaafd) en dan ff gaan wandelen met de honden, ze slaapt nog steeds in haar kinderwagen dus ik laat ze lekker liggen haha .

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Trouwens nona is gisteren 4 maanden geworden! Bijna een half jaar! Gaat zooo snel he..

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @oei ik groei: hier nog zo eentje die heel veel herkent in het boek, en dat de tijdschema's niet kloppen dat neem ik zelf ook waar bij Sven, maar het is wel heeeeel herkenbaar (hoe verklaar je anders dat je rondom sprong 12 weken staat dat ze hun benen optillen bij het luierverwisselen en dat Sven dat iid ook doet, maar iets eerder.
    Ook de bevindingen van hoe mama zich voelt put ik troost uit, ik voel me dan niet de enige. Voel dat ik een stuk rustiger ben als ik weet dat hij in een sprongetje zit.
    Ieder zijn ding toch, merleq?

Leuk om te zien dat hij zijn hoofdje kan optillen trouwens.

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Journey: ik heb geen idee waar dat speeltje van is. Joshua heeft hem gekregen tijdens de kraambezoeken.

@ Yvette: veel plezier met uiteten meid.

@ mamalijntje: dat is ook nog eens een goed idee zeg. 1x in de week papadag... lijkt mij ook wel wat...

@ Tacha: dankjewel meid. Ja Joshua had het duimen aardig snel door hoor. Ik moet iedere keer opstaan om de speen er weer in te doen. :)
    Ja de tijd gaat echt snel. Joshua is zondag alweer 3 maanden.

@ Goofychick: ik ben het helemaal met je eens meid. Zo voel ik het ook. Ik kijk ook even als hij niet helemaal in zijn hum zit, of hij in een sprongetje kan zitten.

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tacha idd de tijd vliegt tess is alweer 3 maanden en een week morgen voor we het wete nzijn onze kindjes alweer een jaar.....

oei ik groei, veel dingen herken ik maar echt niet alles ik denk ook echt dat het per kind verschilt omdat elk kind een eigen individu is ik heb het boek ook en vind het erg leuk om na te slaan.

Zo net om 3 uur Tess even wakker gemaakt want er kwam me een lucht van haar kamertje en ja hoor een hele vieze poepbroek toen effe in de maxi cosi gezet en zijn we samen de hond gaan uitlaten nu is ze weer in slaap gevallen dus zit nog steeds in de maxi cosi.

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik werd net gebeld door het kdv dat Feya nogal huilerig was en dat ze dachtten dat ze honger had. Ze had haar vorige voeding er bijna helemaal uitgespuugd. Dat had ze vanochtend ook al gedaan, vlak voordat ik haar wegbracht. Dus ik had haar daar nog een keer gevoed. Ik baal er wel een beetje van. Ik dacht dat het weer bijna voorbij was, maar dus toch nog steeds last van dat virusje.

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @yvette, das goed hoor je bent hier altijd welkom... en als je lekker effe de stad in wil dan roep je maar..... hier vandaag met een vriendin de stad in geweest haar kleintje is 2 weken jonger dan linette maar wel 2 kg zwaarder hahaha... lekker met 2 kinderwagens de bus in, rondbanjeren en lekker op het terras gezeten... beide meisjes kregen op het terras de fles dus dat is weer spectakel voor de de mensen *lol*

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt... maar het kost idd gewoon veel tijd en energie, en het is niet dat je dat er niet voor over hebt, maar gewon effe een uurtje voor jezelf wordt dan best lastig...

@iloveA, ja ben blij dat het goed gaat bij het KDV... 1 van de meiden zat met linette op de arme en dat was gewoon een warm gevoel.. ze zit daar echt goed.. en ben super trots.... en op mezelf ook een beetje dat ik er toch minder moeite mee heb dan ik dacht.. maar tis wel wennen... morgen blijft ze lekker bij mama en volgende week gaat ze weer 2 ochtenden en de week erna 3 hele dagen.... aan de ene kant zie ik er tegen op aan de andere kant weet ik ook dat ze warm wordt ontvangen...

@mamamaka, wat fijn dat je een afspraak hebt gemaakt maar wat balen dat het zo lang moet duren.. kennelijk zijn er meer mensen met problemen helaas.... kan ook bijna niet anders in de huidige maatschappij.. suc6 iig

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Mikmak, heerlijk dat je er een goed gevoel bij hebt bij het kinderdag verblijf. En natuurlijk blijft het nog ff wennen, daarom ben je ook moeder. Kom weinig moeders tegen die er de eerste keer niet tegenop zien hoor.....pfff ik ben blij dat ik hem pas 1 sept hoef te brengen.

@Yvette, straks lekker genieten in CP, lijkt me zo heerlijk om ff tegen manlief te zeggen, hier alstjeblieft, we zijn er ff vandoor!
    Vanaf de tweede week na de bevalling heb ik dat niet kunnen doen, ook in het weekend probeert hij wel zoveel mogelijk met hem bezig te zijn maar door de BV lukt dat toch niet helemaal.
    (over twee weken zal ik het wel ff moeilijk krijgen, maar misschien is het ook wel even lekker om eruit te zijn)
    Tja ik woon te ver weg om te zeggen, kom Valentijn maar brengen :D

ff verder kijken naar de reacties......

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

zo het eten zit in de oven... Zometeen moet Joshua ook eten... maar hij slaapt....

@ Vash: wel balen dat ze nog steeds last van dat virusje heeft meid. Ik hoop dat ze zich snel beter gaat voelen.

@ Mikmak: kan me goed voorstellen dat je dan een warm gevoel krijgt en dat je haar met een goed gevoel achterlaat.

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Tacha, ja gaat iid snel. Hier ook dat gevoel hoor, en dat Sven rap is met dingen versterkt dat gevoel alleen maar, zelfs schoonmoeder zei dat vandaag, ohhhh hij staat, jee wat is hij overal snel mee....niet te snel zijn hoor ......

@Mamamakka, denk dat het een goede zet is om ff wat hulp te zoeken. Ik kan uit ervaring spreken (zat met wat dingen uit het verleden) dat dat je goed gaat doen, Mikmak heeft gelijk, in de huidige maatschappij is het wel lekker wat hulp te hebben.

@Merleq, heb nog je berichtje even gelezen maar je bent er toch zelf bij als iemand jou wijs maakt dat Tobe iets doet wat niet goed is, ik heb dat zelfs al bij het CB.
    (niet teveel naar anderen kijken, dat helpt enorm, ieder kind is weer anders)

@ilovea geweldige foto! Sven vindt over het algemeen zijn hele hand nog lekker! En mama's hand ;)

@happy horse, ik heb hem ook dat knisper ding, en laatst een groot lichtblauw konijn gekregen met lange slungel armen en benen, echt lachen, zie je het al voor je dat hij daar straks mee aan komt lopen in zijn pyjama, in zijn hand een arm van het konijn slepend achter hem aan....hahahaha!

@meeting, ik dacht dat we daar uit waren toch?

@Ramona, hoe meet hij je vet percentage dan? Is dit wel betrouwbaar of gaat hij uit van een landelijk gemiddelde?

Ga straks weer verder.

12. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    dank je wel :D

denk toch dat ik morgen voor de zekerheid maatschappelijk werk eens bel misschien dat ik daar eerder terecht kan .

@ meeting
    ik dacht ook dat we er over uit waren !

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Iloveandres
    Fijn dat je een goed nacht hebt gehad..
    hier is het inderdaad ook wel eens zo dat mevrouw
    droomt ofzo.. huilt en daarna gelijk weer slaapt..
    Wat een lieve foto!
    hier ook een duimert... al lukt het haar niet altijd om hem te
    vinden.. en kwaad dat ze dan wordt! :)

Journey
    Die Tess van jou heeft nogal haast om groot te worden.. :)
    al kan het natuurlijk zijn dat ze binnenkort een tijdje
    "stilstaat"...
    Zoontje ging in het begin heel hard.. en later stond hij echt
    een tijdje stil.. nu is hij weer wat aan de kleine kant voor
    zn leeftijd.. maar ach.. papa is 1,93 m.. dus zal wel goedkomen

babyzwemmen lijkt me van de ene kant wel leuk..
    maar ben zelf niet zo'n waterrat... brrr...

Tacha
    haha inderdaad duhh... vervelend he? dat genezen tijd kost..
    Zal het eens proberen vanaf de voorkant..
    kreeg van manlief de dringende instructie dat het alleen vanaf
    de achterkant kon..! Heb het nu ook gezegd.. dat er iemand is
    op het forum.. bla bla bla :)
    nouja als was het van de ene kant wel makkelijk dat ik het niet
    kon ;)
    Merk: Soehne type: vogla
    zo eentje dus... (niet hier besteld hoor)
    http://www.ciao-shopping.nl/Soehnle_636 ... view_27072

Yvette
    De gevoelens die je beschrijft horen erbij hoor...
    of iig.. dat is een beetje een nadeel als je gewend bent
    te werken.. en nu "thuis zit"...
    ik kreeg dat gevoel dus pas later....
    probeer toch tijd voor jezelf vrij te maken.. dat is ook beter
    voor Valentijn...
    onthoud 1 ding.. : om van iemand anders te houden, moet je op de
    eerste plaats van jezelf houden...
    dus je moet ook lekker in je vel zitten... en als je daarvoor
    een daggie bij een kapper nodig hebt.. DOEN!

Ik weet dat vetpercentages en BMI niet hetzelfde is..
    het hoeft niet eens wat met elkaar te maken te hebben...
    Schemaatje wat ik gebruik
    is wat meer gespecificeerd.. vandaar dat ik het over andere getallen heb...
    Niet alleen man/vrouw verschilt met vocht/vetpercentages..
    maar ook leeftijd... (!)
    Als je ouder loopt gemiddeld je vetpercentage op.. en je vochtpercentage
    af..
    Zit nu nog (tot september) in de categorie.. 18-30 jaar.. :)
    Jouw getallen zijn over de alle leeftijdsgroepen genomen.

Tja eigenlijk zie het het ook dat vochtpercentage afneemt als je
    ouder wordt... sommige zien er erg "droog" uit :)

Vash
    Raar he dat warmte gevoel..?
    nouja.. "een beetje vreemd, maar wel lekker"... :)
    Super goed dat het kolven nu goed gaat... en je zult zien dat je
    over een tijdje die spray niet meer nodig hebt..!
    Heeft trouwens ook een apart luchtje he.. beetje mentholachtig..
    herinner ik me...

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

en ff verder met 1 hand...

ging super bij de psz...
    zag er zelf erg tegenop vooral tegen t afscheid nemen... en wat denk je...
    we kregen een kus en mijnheer had t zo druk hij zwaaide al niet meer,,,
    sta jezelf dan met tranen in je ogen.
    lijkt hij thuis zo groot in vergelijking met zn zusje.. daar is hij echt een smurfje.. de jongste van t stel... en wat scheelt dat veel 2 of 3 jaar.

ook met het ophalen toen hij ons zag staan, riep hij een keer papa en hielp mooi de leidsters mee opruimen.... de uitslover (doe ie thuis nooit :))
    de sjanskont gaf ook nog de leidters een kus bij t weggan... tja hij weet wel wie hij moet inpakken :)

hij was echt moe daarna, maar heb hem tot 7 uur opgehouden en hij ligt nu lekker te slapen...
    morgenmiddag weer psz... hoop dat t zo goed blijft gaan want soms krijgen ze later wel eens een terugval...

15. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Hé meid
    Ben ook voor hetzelfde doorverwezen naar een psycholoog..
    Lijkt me ook verstandig dat je je gaat ziekmelden..
    Heel veel sterkte in ieder geval..

16. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ah joh dat meen je niet ?
    ga me maandag zeer zeker ziek melden , heb nu wel in de gaten dat ik zo niet kan gaan werken/solliciteren !
    heb je al een afspraak gemaakt ? ik kan pas 12 mei terecht :(

jij ook heel veel sterkte , als je je verhaal kwijt wil mag je altijd pb'en !

17. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    oei, 12 mei..vervelend dat je zo lang moet wachten..
    Ik kon gelukkig wel meteen terecht bij een psycholoog..Het lucht enorm op om je verhaal kwijt te kunnen bij iemand van buitenaf..

Ik zal je Pb'en meid..

18. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Ramona Tess wil idd heel snel groot worden maar deze mama vind dat niet zo heel eg leuk ik verlang er nog weleens naar toen ze nog zo kleine en hulpeloos was, nu is ze zo wijs en ziet ze er al zo groot uit de meeste mensen geloven niet dat ze "pas" 3 maanden is.
    Ben ook benieuwd als die 2 meiden straks naast elkaar zitten nu is jouw meisje wel 2 weken jonger toch?
    Wat super dat het goed is gegaan op de psz altijd spannend weer een stap naar het groter worden he.

Yvette ik heb dat ook weleens maar aan de andere kant denk ik morgen gaat mijn vriend naar de autorai dus ben weer alleen we gaan dan lekekr naar de winkeldijjk samen wandelen en wat boodschapjes doe ndan voel ik me ook wel weer goed maar misschien komt het idd dat ik weer ben wezen werken is was toch even een dag geen mama meer en aan de ene kant miste ik haar enorm maar het was ook wel heel stiekem even lekker.

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Mamamakka en Yvette: meiden, ik hoop dat jullie je snel beter gaan voelen en dat het niet echt uitmond op postnatale depressie.
    Hele dikke knuffels voor jullie beiden hoor.

20. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    btw ik heb er ook even over gedahct naar de ha te gaan aangezien ik ook niet hellemaal lekker ben in mijn hoofd met al dat gezeur met mijn vriend maar gelukkig ben ik wel rustiger nu ik ben wezen werken dat is een hele opluchting

Deel Deze Pagina