Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    pfffffff ben weer eens een avondje alleen vriendlief is klaverjassen vind het echt af en toe niet leuk meer hoor

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja je hoort er zoveel verschillende verhalen over.... sommigen hebben spijt dat ze het niet eerder hebben gedaan... en sommige inderdaad net als je moeder spijt...

Heb er een tijdje geleden een topic over gestart in de lounge... maar veel durfde het zo niet te vertellen en hebben me toen gepbt....

Raar eigenlijk dat er nog zo'n taboe op rust....(mijn mening)...

maar inderdaad dit zijn dus alle dingen waarom ik twijfel.... en aan de ander kant denk... ben dalijk 30 .. twee kindjes.. (of 3 :)) heb een vriend die mij neemt zoals ik ben... (echt een schat wat dat betreft)... dus misschien kan ik het geld dan beter aan mn gezinnetje uitgeven... en een wonder-bra kopen.. :)

3. ramona0309

Merleq
    fijne dag morgen...!

4. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    @MerleQ
    Ik zit in het onderwijs..

De bedrijfsarts moet eigenlijk neutraal blijven, maar ze zitten daar eenmaal voor mijn werkgever en zetten een enorme druk op je..
    Mijn werkgever is over het algemeen wel een redelijke persoon, maar op dit moment met 5 dames die met zwangerschapsverlof zijn wil ze me natuurlijk weer heel snel aan het werk zetten..
    Ik voelde me al niet lekker in de ochtend, dus kon me ook niet meer inhouden na haar hele preek..heb dus flink gehuild..

Zij vindt dat ik maar een oppas moet regelen voor Arda die hem gaat verzorgen en dat ik dan kan slapen en tot rust kan komen..
    Dat mijn zoontje op dit moment afhankelijk van mij is (bv) interesseert haar niet..zelfs het overstappen naar kv kaartte ze aan..
    Van haar mag dus iemand anders mijn kind verzorgen/ voeden, zodat ik kan herstellen en z.s.m aan het werk kan..

Het was een slecht gesprek, maar heb het nu effe aan de kant gezet..Al dat negatieve heb ik op dit moment niet nodig..

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ ramona: ik zou ook wel graag grotere borsten willen... Op dit moment kan ik er nog wel mee leven, maar als ze gaan hangen zou ik me er denk ik echt niet meer happy bij voelen. Maar de negatieve ervaring van mijn moeder houdt me dan toch een beetje tegen en inderdaad, het kost aardig wat geld. En inderdaad die operatie waardoor je toch tijdelijk een stuk minder kan... Mijn moeder heeft echt een paar dagen op bed gelegen. Lastig hoor!
    Ik vind het ook raar dat er een taboe is wat dit onderwerp betreft.

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Jemig dat is toch niet normaal dat je dan maar moet stoppen met bv

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    journey

ik ga ff kijken of ik het zelf kan versturen naar je anders word het waarschijnlijk morgen avond want dan moet ik het aan roy vragen ( heb alleen wel een druk weekend :D)

je hoort nog van me !

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ elam: goh ik zou juist het onderwijs als 1 van de vrouwvriendelijke werkomgevingen zien. Is je werkgever redelijk genoeg om het eens met hem/haar over te hebben dat het gesprek zo vervelend was? Misschien dat die je wat meer kan steunen hierin? Of zit dat er ook niet in?
    Wel belachelijk hoor.. Zo krijg je iemand toch niet sneller aan het werk? Of misschien wel, maar dan blijf je strubbelen en raak je straks misschien alsnog in de ziektewet... Ze kunnen beter met je meedenken lijkt mij en samen met jou kijken wat de beste oplossing is.

9. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Wat ze als laatste zei was: als je zou moeten werken, moest je ook een oppas regelen en gaan kolven e.d., dus nu moet het ook wel te regelen zijn..Dus als kolven niet gaat, dan maar de fles..Te gek voor woorden he..
    Dat de arts invloed mag hebben op de keuze van een moeder..

Ik ga maandag ook ff met mijn werkgever bellen en aangeven dat ik niet zit te wachten op zulke oplossingen..Dat ik op deze manier ook geen vooruitgang kan boeken, spreekt voor zich denk ik..

10. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    is goed hoor heeft geen haast

11. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Echt te belachelijk voor woorden net of ze je zo sneller aan het werk krijgen....

12. ramona0309

Elam

Heel veel sterkte...
    Ik weet er alles van hoe stom mensen kunnen praten.. en zeker op het werk...

Natuurlijk leeft iedereen met je mee... maarja... dat doen ze alleen als je KUNT werken......

Dat is dus een van de redenen geweest dat ik mijn baan opgezegd heb....

Denk aan jezelf en aan je kind en gezin....
    De rest is niet belangrijk...!

knuffel,
    Ramona

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ik wil even wat kwijt :) Mijn man vertelde net dat toen ik de bakfiets aan het schoonmaken was, hij bij Tobe stond die in de box lag. Mijn man had een bijtring gepakt en hield die voor Tobe en Tobe lag er naar te kijken. Op een gegeven moment richtte hij zijn hand naar het ding en pakte het in 1 soepele beweging vast. Terwijl ie dat deed lag ie met grote ogen daarnaar te kijken en vervolgens begon hij ontroostbaar te huilen. Mijn man had echt het idee dat ie gewoon schrok van zichzelf en wat ie deed. Hoe schattig :)
    Hij pakt al wel een tijdje dingen vast maar dan ging het altijd nog ongecontroleerd zeg maar. Dus dan greep ie meerdere malen totdat ie eigenlijk per ongeluk beet had en dan liet ie gewoon niet meer los. Maar nu keek ie, richtte hij en greep hij in 1 keer goed beet. En vooral dat ie van zichzelf schrok. Ahw :)

14. ramona0309

Lief he...? Dan zal hij het nu wel helemaal doorhebben.. en blijft hij oefenen...

Hier pakt mevrouw sinds een paar dagen ook echt gericht naar dingen..en vanochtend tijdens het verschonen pakte ze opeens mn hand vast...(had het helemaal niet in de gaten0 en keek me echt heel lief aan...

Ze had pakte gisteren trouwens haar speelgoed over van haar rechtse naar linkse hand... erg knap vond ik..!

Toch mooi dat zo'n mensje in je buik groeit uit een paar cellen... eruit komt en zich ontwikkeld tot een eigen persoontje.....
    zucht het IS en BLIJFT een wonder...!

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Mamalijntje..Hoe reageert je manneke nu op de omneo?

Hai tacha.........Zover ik weet moet je meestal rond deze tijd beginnen met afbouwen met bakeren voor het draaien geloof ik,vraag het anders even na bij het CB.
    En een trappelzakje heeft ze dat ook al aan?
    Ow dat wist ik niet van de poep ik zal dat eens gaan doen,want jaimy zit hier geregeld onder hoor.
    is je slot gemaakt ;)?

16. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

ben ik weer.

@ Journey: dankjewel. Ik ga zo vertellen wat ik gedaan heb.

@ Merleq: ik heb de dierenarts gebeld, maar die kon niets doen, moet contact opnemen met een gedragstherapeut. Heb daar naartoe gebeld, maar ze wilde geen tips geven, alleen maar dat wij langs zouden komen of dat zij bij ons kwam, maar dat kost ons wel 105 euro en dat hebben we niet, dus dat gaat niet door.
    Tot nu toe heeft ze nog niet weer gebeten, maar blijf het in de gaten houden.
    Super dat je een bakfiets gekocht hebt zeg.
    Wat leuk dat je kleine vent dat kon. En dat hij van zichzelf schrok...

@ Elam: ow meid, wat erg dat het zo'n slecht gesprek was zeg...

@ Ramona: het is en blijft zeker weten een wonder!

Nou hier dus bij de huisartsenpost geweest. Daar heeft de arts naar zijn longetjes geluisterd en zijn zuurstofhalte gemeten. Zijn zuurstofgehalte zat bij de huisarts op 87%. Dat was dus aardig aan de lage kant. Hij vond dat we weer naar de kinderarts moesten een heeft toen gelijk het ziekenhuis gebeld dat we eraan kwamen.

In het ziekenhuis is hij gewogen (maar ga niet uit van dat gewicht, omdat hij dan 300 gram gegroeid zou zijn sinds woensdag... beetje veel lijkt mij. :) ) en moest ik zijn temperatuur opmeten. Dit was 36,5 op deze thermometer.
    Daarna werd er een zuurstofmeter om zijn voetje heen gedaan en plakkertjes op zijn borst om zijn hartslag te meten. Zijn hartslag was goed, dus die stickers waren er gelukkig snel weer af. De zuurstof was in het ziekenhuis steeds tussen de 95 tot 100%, dus dat was hardstikke goed.

De kinderarts kwam en toen heeft zij ook nog weer naar zijn longetjes geluisterd. Zij hoorde alleen dat de longetjes (de blaasjes enzo) wat vernauwd waren. Dit gebeurd heel vaak bij baby's die een veel laag geboortegewicht hadden. Hier moeten ze overheen groeien. Dus nogmaals werd er gezegd dat ze het nu sowieso nog geen astma mogen noemen.

Er werd aangeboden om de verantwoordelijkheid te delen over Joshua, dat Joshua een nachtje (of zolang als wij wilden) zou blijven.
    Omdat dit niet echt nodig was, wilde Andres Joshua gewoon weer mee naar huis nemen, maar ik twijfelde. Uiteindelijk toch besloten om Joshua weer mee naar huis te nemen. We moeten de puf nu 2x achter elkaar doen en dan om de 2 uur.
    Maandag moet ik even bellen naar de kinderafdeling om een afspraak te maken met de kinderarts die we vanavond ook gesproken hebben voor aanstaande vrijdag.

Ze zei wel, zolang Joshua goed blijft drinken is er weinig om ons zorgen om te maken, maar als Joshua zo benauwd word dat hij niet meer kan drinken, dan moeten we weer naar het ziekenhuis komen en dan MOET hij wel opgenomen worden, omdat hij dan sondevoeding zal gaan krijgen.

Zo een heel verhaal. Sorry...

In volgende berichtje zal ik neerzetten wat ik vandaag gedaan heb...

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Liz.........

Hoe gaat het met je kleine meid,sneu als ze zo verkouden zijn he.

Wat betreft het eten,tegen mij zei de ha dat ik echt rond de 1000 cc moest uitkomen,maar ik heb hier al verschillende verhalen gelezen dat mama's rond de 850 zitten en dat dat gewoon goed is als ze ervan aan komen.

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Journey........

Ik las dat je iets vroeg over smeren,waarvoor moet je smeren dan,voor droge huid of iets anders?

19. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai patricia.........wat leuk die foto ,ik heb van Mart bijna geen baby foto;s en zijn moeder weet geeneens waar de albums liggen volgens mij ;-(

Hai Goofychick.......

Hoe gaat het met je manneke meid,is hij wat rustiger ?

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia tacha.......

Het gaat inderdaad heel erg hard met die kleintjes dat vind ik ook,van jaimy is het bay er bijna helemaal af ;-( ze worden zo snel groot.

Hai vash.........

beterschap met je manneke meid,hou hem wel goed in de gaten met uitdrogen hoor,dat gaat echt heel snel.

Deel Deze Pagina