Hoi dames, Ik meld me ook aan bij jullie. Ik ben mama van een prachtige dochter sinds 15 januari en vindt het leuk om te lezen hoe en wat andere kindjes van dezelfde leeftijd doen
@luiertas: Hier een van oilily (de echte, niet vd kruidvat) en daar raakt vrij veel in, maar niet alles!! @buggy: Hier de buzz en die kan wel plat geloof ik, we gaan het morgen eens testen! @Merle: Balen van Tobe's verstoord slaapritme meid, maar ja, ik moet veel zeggen, nona slaapt hier totaal niet goed super van zn hoofdje! En idd ik zou het checken bij het cb ivm die voeding hoor, want dit is natuurlijk niet de bedoeling die krampjes Super filmpjes trouwens! @Normale kleren: Truien en shirts geen probleem, maar broeken, neeeeee! Echt k*t maar denk er zo weinig mgl over na hahaha. Binnekort bv gedaan en dan lekker lijnen @Bedje opmaken: hier in de slaapzak en ik maak haar dekentje/laken op helemaal aan het uiteinde. Dus ze ligt met haar voetjes tegen de onderkant zeg maar. Hoe groter ze wordt hoe hoger de lakentjes zullen komen @Sunnyday: Welkom hier!
hier Nona net haar papje gegeven (150cc met 2 schepjes rijstebloem) en nu gaan we lekker naar bed. Ik heb weer veel te veel paaseitjes op Jullie veel gesnoept?? Slaapwel ladies!
@Sunnyday: welkom hier! Hier is het nu al een uur stil dus mijn meisje is toch in slaap gevallen gelukkig! Hoe doen jullie dat met de tijden?? Ik kom altijd zo uit dat ik rond half 12 het laatste flesje nog moet geven...nu ik dit typ...weet ik eigenlijk het antwoord al...haha! Het eerste flesje geef ik nl. pas tussen 8 en half 9..dan pas wordt ze wakker..maar ja..zullen vanaf woensdag iig de dagen dat ik werk toch eerder het 1e flesje moeten geven dan komen we natuurlijk wel uit op het laatste flesje rond half 11.. Zijn er meiden die al 4 flesjes geven? Doe ik trouwens nog niet hoor (omdat ze nog maar 4 kilo is..) ! maar ben even nieuwsgierig of dat uit eigen beweging is geweest of overlegd met CB..
@Tacha: nee, haha..niet zo veel gesnoept...na mijn zwangerschap was mijn zin naar chocolade en zoetigheid weer over..net als voor de zwangerschap, raar he? Ik ben dol op hartige dingen, chips, kaasjes, enz. enz..dat is helaas niet veranderd..
@ sanne: hier nog op 5. Ik ga pas naar 4 als Tobe de laatste niet meer leegdrinkt of op het moment hij bijvoeding gaat krijgen. @ sunnyday: welkom
soo, drukke dagen achter de rug...ben erg moe.. Arda slaapt eindelijk..Samen onder de douche gweest (jaah, ik durf het eindelijk!) en daarna heeft papa hem heel lang gemasseerd..Hij viel meteen in slaap.. @luiertas Heb geen luiertas gehaald..Gebruik een van mijn grote tassen ( een leren tas met veel vakken aan de binnenkant)..Ik vond de luiertas van de Stokke erg klein en prijzig.. @flessen Niet dat Arda vaak de fles krijgt, maar als hij eens een flesje krijgt drinkt hij uit Tommee Tippee..Ik had daarvoor een avent flesje geprobeerd, maar dat pakte hij maar niet..vandaar mijn keuze voor Tommee tippee..En natuurlijk omdat de speen van deze echt op een moederborst lijkt @sunnyday Welkom meid! Wil nog verder reageren, maar ben erg moe..denk dat ik mijn bedje ga induiken.. ik lees morgen verder.. Fijne avond allemaal!
Bedankt allemaal! Over lijnen gesproken zou vandaag starten met het ziekenhuis dieet, maar ja was weer zwak en heb toch een pizza gegeten vanavond Was ruim 24 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. 10 kilo dag na bevalling eraf en toen 6 kilo in de 3 weken erna door bv, daar moest ik jammer genoeg mee stoppen en moet er nu nog 8 kwijt......zucht Het bedje opmaken doe ik hetzelfde als Tacha1987 is wel makkelijk zo
@Merleq: ja, precies na 4 maanden dus iig! als ik sommige richtlijnen lees dan zie ik ook vaak dat je baby iig 6 kg moet zijn...maar ben even nieuwsgierig hoe dat in de praktijk werkt, zal nl. wel gemakkelijker zijn..nu moet ik OF opblijven OF wekker zetten...maar ik houd het de eerste tijd gewoon op 5 flesjes.. @Tacha: welterusten!
@Elam: jij ook Welterusten meid! @Sunnyday: ja, moeilijk is dat he? vooral de laatste kilo's...daar zullen we toch echt zelf iets voor moeten doen..of nog een paar maanden wachten..maar ja..de zomer komt er weer aan..
Oh ja en dan nog wat leuks: Valentijn is vandaag precies 1 jaar (Ik voelde zijn ontstaan op 13 april 2008) Ik lees binnenkort weer mee, misschien morgen zelfs al! Liefs
rayn krijgt sinds een week nog maar 4 flessen , die laatste fles rond 23 uur was verschrikkelijk om te geven we moesten hem wakker maken met een nat koud washandje en dat voor 60 cc ! dus toen geprobeerd om hem weg te laten en dat ging super ! vandaar dus
Sanne wij geven de eerste fles om 07:30 dan 11:00 dan 15:00 dan 19:00 en dan de laatste tussen 22:30 en 23:00. Hebben Jamie in het begin flink moeten laten wennen maar hij sliep direct door en vind het zelf ook heerlijk.
Ik ga er ook vandoor. Lekker slapen. Manlief geeft de laaste fles zodat ik bij kan komen want ik ben elke dag gebroken. Morgen winkelen met mijn Oma. Die wil Jamie in de watten legen!!
@Yvette: hihi...van harte met het 1-jarig bestaan van Valentijn @Mamalijntje: ja, precies..de oplossing is natuurlijk om het eerste flesje te vervroegen..maar mama was altijd een uitslaapster..dus dan krijg je dit.. welterusten! @Mamamakka: hoeveel geef je Rayn dan in die 4 flesjes? Zij mag nl. MAX 150cc per flesje, wij geven 5x 140cc
Mijn dochter wilde met geen mogelijkheid de laatste fles drinken, was echt een drama Wij zitten dus nu al op 4x210 cc. De laatste fles krijgt ze om ongeveer 20.30 uur en slaapt dan tot 06.30 uur door. Je moet gewoon naar je eigen kindje kijken, je gevoel volgen maar je kan het niet afdwingen. CB geeft trouwens richtlijnen aan dus dat kan meer maar ook minder zijn. Wij hebben dit gedaan zonder vooraf met het CB te overleggen, omdat onze dochter het zelf zo aangaf zonder de laatste fles te kunnen. Het CB weet er wel van, elke keer als we daar naar toe gaan vertellen we wel wat we doen en waarom en geen 'commentaar' erop gehad!
@sunnyday: dat is wel ideaal het laatste flesje om half 9! Ik vind het ook altijd zo zielig om haar wakker te maken na half 12...ze heeft eerst best lang de tijd nodig om wakker te worden, moet ik trouwens wel altijd om lachen..dat gegaap en gerek van zo'n ienieminie.. maar goed..wat je zegt..je moet naar je eigen kindje kijken, maar denk dat het voor haar op deze manier zoals we het nu doen wel het beste is op dit moment..maar lijkt me wel ideaal 4 flesjes straks.. @Merleq: heb toch nog even teruggelezen en zag jouw verhaal over de woningen..heb je in Amersfoort gekeken? en in welke wijk zouden jullie dan willen wonen?