Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @sunnyday welkom hier, drukke boel hoor hier!

@Tacha, ik snoep niet, ja soms een chippie in het weekend maar door de week is de stroopwafel bij de koffie echt het enige, wil van mijn kilo's af maar omdat ik regelmatig eet heb ik er ook haast geen behoefte aan.

Sven ligt weer in zijn ledikantje, was ff moeilijk vanavond maar toch weer gelukt, zonet hoorde ik hem even, dan is hij blijkbaar wakker geworden of eng gedroomd of zoiets, ff speen er weer in, mijn ademhaling laten voelen door wang tegen wang en hij sliep direct weer.
    Verder met veel weemoed vandaag in de prenatal gelopen, had er wel ff moeilijk mee, die stelletjes die voor het eerst voor hun kindje iets gaan kopen, dames die met hun hand op hun buik lopen (vond ik altijd wel wat overdreven, als je nou op de bank zit oke, maar.....hihihi....of komt het omdat ik het niet meer kan voelen nu?)
    En Sven zijn eerste broekje is einde oefening, mt 56, kwam vandaag uit de was maar die heb ik weer in de kast gelegd, kan ik er af en toe nog ff naar kijken.
    (na de bevalling had hij een groot broekje aan dussss)
    Vrijdag richting het zuiden des lands, zaterdag 12 uur zonder mijn mannetje....slik......

Ik ga mijn bedje opzoeken, de kleine zal zo nog wel komen. Morgen weer zonder manlief, toch wel heerlijk hoor drie dagen achterelkaar bijelkaar met zo'n kleine (toch als het puntje bij het paaltje komt ben ik toch de hoofdverzorger geloof ik)

Oh nog wat, had een vraag op het borstvoedingshoekje op hyves gezet over afvallen en BV, en meldde ik dat ik met zes maanden wilde stoppen, kreeg ik toch de wind van voren van iemand die 2 jaar borstvoeding geeft.....tssss.....echt raar vind ik dat. Ben ik blij met jullie lieverds!!!
    Moet ze hier komen valt ze helemaal flauw met al die fles voedingen hahahaha.

2. winter15

winter15 Niet meer actief

@goofychick: welterusten! ohw wat erg he? die heeeeele fanatieke opmerkingen over BV (en tegen FV) dat zal altijd wel zo blijven denk ik.., kom op..6 maanden BV is toch helemaal super!!

3. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Merel.........Ik merk dat hier ook met jaimy,vooral overdags zijn het hazeslaapjes,over de nachten kan en mag ik niks zeggen die doet hij tot nu toe nog steeds heel netjes :)
    Goed zeg dat hij zijn hoofdje goed omhoog houd.

Hai mamalijntje..Nou ben benieuwd met de pap.laat je wat weten?

Hai sanne.........Beterschap met je meisje,ik hoop dat ze snel opknapt.
    Hier heeft Noël weer koorts.ik ga nu morgen de ha bellen,want hij heeft al 6 weken op en af koorts ik wil dat ze nu maar eens even verder kijken,die kleine man is mij een beetje te veel ziekerig.

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Goofychick........Wij doen dan aan de andere kant weer handoeken eronder zodat hij weer hoger ligt......

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Sunnyday......welkom bij de jan club meid en gefelicteerd met je kleintje.........veel pelzier hier :)

Hai tacha........Nee ik heb niet gesnoept,ik ben aan het lijnen,een beetje dan ;)

Hai sanne.........Wij geven er nog steeds 6 de ka zei dat ik dit moest blijven doen totdat hij 6 maanden is,ik heb dat met Noël nooit gedaan hoor,maar hij zei dat het wel moest dus doe ik het maar,het CB zei trouwens dat ik naar 4 mocht,maar jaimy vraagt er nog na,dit zijn onze tijden en hij hefet 200 cc/

7.30
    11.30
    15.30
    19.30
    23.30

Hia Yvette.....gefeliciteerd met zijn 1 ste verjaardag hahahaha.

Hia mamalijntje..veel plezier morgen en heerlijk die oma's :)

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Goofychick..........Ik weet het meid sommige mensen kunnen heel heftig reageren als je zegt dat je geen bv geeft of wilt gaan stoppen,ik had dat met Noël ook,ik ben toen ook boos terug geworden ze wist geen eens de reden,kom eens op zeg,niet oordelen over een ander zeg ik altijd,meis jij hebt het dan 6 maanden gedaan petje af hoor meid,je hebt je kindje gegeven vooral de eerste maanden zijn belanrgijk en verder laat ze lekker kleppen ;-(

7. winter15

winter15 Niet meer actief

@Patrieske: ahw..beterschap met Noël! lastig is dat met koorts, wij hadden zaterdagavond nog gebeld met de huisartsenpost omdat ze iig 2 dagen over de 38,3 graden had..stond in het cb boekje dat je dan het best kon bellen met de ha met babies onder de 3 mnd..had niet het idee dat er echt iets ernstigs was, ze is alleen snipverkouden..maar goed..er kwam dus ook niets uit dat gesprek..iig dat we het juiste hadden gedaan, die avond er voor een zetpilletje gegeven.. nu gaat het qua temp. weer goed!
    Geef je nu 5 of 6 flesjes? je typt 6, maar ik zie 5 tijden zullen er wel 5 zijn toch?

Slaap lekker allemaal!!!

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess krijgt 4 flesjes dat is vanzelf zo gekomen sinds ze het klokje rond is gaan slapen, maar ja ze is al 7,5 kg bij het cb zeiden ze als ze het niet meer nodisg heeft mag je ermee stoppen, u krijgt ze de laatste rond 8 uur half 9 en slaapt dan tot 7 a 8 uur de andere ochtend.

9. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    hihihi Tess is het weekend 1 jaar rond de verjaardag van mijn vriend :)

10. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeie morgen,

Hier weer dezelfde nacht gehad als elke nacht dus rondjes speen gelopen haha. Ik ga zo winkelen. Echt zin in en een nieuwe parasol op de kop tikken want Jamie houdt niet van de zon.

Hier een mooie foto die we gisteren maakte

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mamalijntje: lekker ding zeg :D

@ sanne: we hebben inderdaad ook in Amersfoort gekeken. Maar ik weet nooit zo goed waar ;) Er staan zo ontzettend veel huizen te koop daar! Ik heb heeeeeeeele mooie woningen in vathorst gezien, alleen die lagen vrij dicht bij de snelweg :( Van die herenhuizen, maar dan nieuwbouw. Ik hou van herenhuizen :) Heb je nog een tip voor in Amersfoort qua buurt? Waar woon je zelf ook alweer?

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hahahahaha Tobe is het hele huis bij elkaar aan het bleren (brabbelen). Ik hoorde hem zelfs in de badkamer. En een lol dat ie heeft hahaha.
    @ ramona: jij had het toch laatst over dat je meisje had geleerd te gillen ;) Nou dat doet ie hier dus nu ook hahaha.

13. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Goeiemorgen! Al was de nacht natuurlijk een beetje te kort (zoals altijd he ;)). Wat een verschil met flesvoeding en borstvoeding! Ik zit met Okke nu op 8 of 9 voedingen per dag en jullie geven 4 flesjes :confused: .

Ik heb over het ontstaan van Okke nog wel een leuk verhaal... Wij hadden een ongelukje met het condoom en toen heb ik de volgende ochtend de morning-after pil genomen. Binnen 6 uur en geheel volgens de regels. Maar dat ding werkt dus voor geen meter, hihi :) . Nou ja toen bleek dat ik zwanger was, waren we echt even de weg kwijt. En nu wonen we samen en hebben we Okke! Als je me een jaar geleden had verteld dat ik nu een zoontje zou hebben, zou ik het niet geloven.

14. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Tacha: Wauw, wat een leuk filmpje, ik heb hem helemaal af gekeken!
    Valentijn zit vanaf donderdag in de buggy, want hij wilt perse niet meer in de reiswieg, hij krijst alles bij elkaar en als je hem eruit haalt is het goed. Nu zit hij in de buggy en hij vindt weer alles prima… Gek jong ;)

Patrieske: Lief van je, je mailtje, maar geen zorgen :)
    Hoe is het met Jaimy nu? Ik heb denk nog wel ergens iets gemist tussen het bezoek aan de ka en nu?

Journey: Hihi, ja, niets voor mij om zo lang niet hier te zijn, maar ik redde het gewoonweg niet!
    Grappig he, dat we nog precies weten wanneer die ukkies ontstaan zijn ;)

15. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MerleQ: Arm kind zeg… komen die krampen nu van de nieuwe voeding? En is die KM-vrij? Het had naar mijn idee al lang minder moeten worden… in die km vrije voeding zit wel veel lactose, dus misschien is het dat dan toch? Ik zou als ik jou was toch snel nog even met het cb bellen… Sterkte tot die tijd, niets zo vreselijk als je kindje zoveel pijn zien hebben.
    Wat een super leuk filmpje! En ook die van in badje :) En hij houdt zijn hoofd echt super goed omhoog nu! Alles op zijn tijd, super gewoon!

MamaMakka: Hoe is het vandaag met rayn?

16. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Sanne: Beterschap voor je kleine meiske!
    Ik zweette hier ook zo erg, maar nu gelukkig niet meer zo… Ik moet ook nog 4,5 kilo (van de 23,5 :oops: ook door vocht, maar toch…)

Sunnyday: Welkom hier en gefeliciteerd met je dochter!

17. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Goofychick: Ja, dat ben je toch?! En je zoon al helemaal :) En ik maak wel schoon hoor, eerst even een beetje mee lezen en wat reageren, ik merkte dat ik gemist werd ;)
    Wat meent die troela zich wel niet? 6 maanden is heel lang om bv te geven, 2 jaar vind ik persoonlijk een beetje overdreven… zie je dat kind al lang uit over de bank liggen?
    En ja, ik liep ook vaak met mijn hand op mijn buik hoor… vond het heerlijk, zo druk als Valentijntje was en hij schopte dan lekker tegen mijn hand :)

18. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Mamalijntje: Wauw, dat is echt een prachtige foto!

MacG: Wat bijzonder zeg, dat Okke toch door alle preventie maatregelen is geboren, hij wilde gewoon jullie graag als papa en mama hebben! Hoe lang zijn jullie nu samen?

19. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Tijden: Ik voed nog steeds op verzoek, maar hij komt over het algemeen om 8 of 9 uur ’s ochtends (soms zelfs half 10 :) ) dan rond 12 uur, dan rond 15uur, dan rond 18uur en dan krijgt hij nu dus een groentehapje erbij en rond 20uur krijgt hij een fles afgekolfde melk en dan gaat hij zijn bedje in (sinds een week of zo) Dus 5 voedingen nog steeds en nu ook een groentehapje.

Luiertas: Ik heb de luiertas gekocht die hoorde bij de wagen (Mutsy 4 rider) en die is groot genoeg! Ik kan hem ook nog verder open ritsen zodat hij nog groter wordt, maar dat is niet nodig gelukkig)

20. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zo, dat waren me de pagina’s wel weer zeg… En volgende week krijg ik dus weer zo’n dag :) Ik zal er deze week echt niet veel zijn denk ik. Morgen nog verlate kraamvisite en logees van het weekend inderdaad. Donderdag vloerbedekking op de trap, dus ik zal me niet vervelen. Zondag ook nog communie van het petekind van Marco.

Ontwikkelingen van Valentijn:
    Hij eet dus sinds een week nu zijn groente hapje en het gaat perfect! Hij is weer tevredener en pakt de borst ook weer goed op zijn etenstijden. Verder geef ik hem regelmatig een flesje met wat dixap, hij vraagt gewoon steeds om drinken, maar pakt tussen de voedingen door de borst niet. Met de dixap gaat het nu prima.
    Verder wil hij (ook zo sinds vorige week ergens) niet meer in de reiswieg! Knap lastig, vond het altijd wel zo fijn om zo’n ‘bedje’ bij me te hebben, maar hij blijft aan het krijsen aan in dat ding. Steeds als je hem eruit pakte was het goed dus vrijdag waren we het zat en hebben de buggy gepakt, hem daarin in gezet en het is het liefste kind van de wereld! Echt ongelooflijk… We hebben de reiswieg dus meteen maar op zolder gezet. Vond het wel moeilijk hoor, hij wordt zo snel groot en hij wilt zo snel vooruit :(
    Oh ja, hij heeft zich nog iets irritants aangeleerd, sinds 1 of 2 weken: hij GILT! En leuk dat ie het vindt, maar ik vind er niets aan! Stouterd... [-X

Maar goed, hij zal zo wel wakker worden, dus ik ga gauw alvast wat doen, moet ook nog naar de stad straks voor een kruisje aan een kettinkje voor het petekindje… druuuuuuuuuuuuk!

Deel Deze Pagina