Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Trouwens, sinds we Tobe minder voeden, heeft ie niet meer gepoept. Dus nu al zo'n 3 dagen? Is dat normaal? Hij lijkt er geen last van te hebben...

2. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Libra welkom hier en je hebt het niet kado gehad zo te lezen geniet nu lekker van de kleine ze worden al zo snel groot.........

Merleq super dat het zo lekker gaat met Tobe hoor kan je ook eindelijk gaan genieten van de kleine man en zelf misschien wat meer rust nemen.
    Fijn dat ie het vanacht zo goed gedaan heet, hij houdt bijna dezelfde tijden als Tess aan, Tess heeft ook weleens een paar dagen niet gepeopt maar ze heeft ook weleens 3 vuile luiers in een half uur.

Ilovea ik zou gewoon blijven bellen je hoeft echt niet altijd koorts te hebben met een ontsteking
    Fijn dat je toch een AB kuurtje heb gekregen ik hoop dat het gauw verbeterd

mikmak wat leuk, feetje heeft idd erg leuke dingen, Tess heeft er een pyama en een rompertje van wat ook leuk is is Name It en Lief! idd erg gevaarlijk zo'n winkeltje in de buurt.....

Vanacht weer maar 1 keer gekomen toen had ik vanochtend vroeg een flesje gemaakt omdat ik nog even verder wou had ze weer te veel gedronken afijn wij zaten er hellemaal onder, schone pyama aan en toch nog maar even naar bed, toen om 9 uur hoorde ik haar en heb ik haar maar gewassen en aangekleed en weer eten gegeven, daarna natuurlijk weer wat jammeren maar nu is ze al weer even lekker stil heb ik ook even tijd voor mezelf.....

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @merle. ja gisteravond effe ja... hoort erbij... vanmorgen is ze met papa en mama onder de douche geweest.. vond ze wel leuk, en omwille van het meisjes effect is ze aangekleed in een zuursok roze pakje dat ik gisteren heb gekocht... te leuk gewoon... moet zeggen vandaag is ze echt wel in dr hum weer.... het lijkt toch echt alsof ze al wat meer ziet en echt lacht... zal voor een deel ook wel.. maar we genieten met volle teugen van deze dame.... zal dr zo in de kinderwagen leggen dan ga ik me verder aankleden voor het bezoek komt

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik ga proberen het aan deze kant van de lijn ook bij te houden.. Weet niet of het me lukt, maar zal m'n best doen! Ik ga alleen vanaf hier verder, dus ga niets terug lezen.. Dat is me net wat te veel..

Met m'n kleine meisje gaat alles prima! Ze drinkt goed, en ik heb haar vannacht door laten slapen.. Ze kwam pas na 5 uur.. Ik blij :) Mocht nog niet van de verloskundige maar schijnbaar werkt een fles met een kleiner gaatje in de speen toch goed.. Nu ligt ze te brullen in de box.. Ik laat haar maar even gaan, ze wil alleen maar bij mij op de borst.. En papa is weg (heeft een melding en moet dus naar iemand met pech) en dan is ze ook wat huilerig.. 2 handen op 1 buik die 2..

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hallo meiden

rayn en ik hebben net afscheid genomen van de kraamhulp (papa sliep nachtdienst gehad) kraamhulp was kort maar krachtig had natuurlijk 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en dat gaat er van af he .
    vannach onze 2e goede nacht gehad :) om 10 uur een flesje toen om half 4 en vanmorgen om half 7 pas weer ! heerlijk zeg zo is het goed vol te houden kom je zelf ook nog een beetje aan je slaap toe ! oh ja en rayn was 300 gram afgevallen maar gister 40 gr erbij en vandaag 70 gram erbij :confused: ben ik erg blij mee gaan nu weer lekker richting geboorte gewicht :D

6. Female

Female Niet meer actief

@ merle
    Over poepen bij BV zeggen ze;
    "Het kan 9 keer per dag, maar ook 9 dagen niet"
    Geen probleem dus ;)

7. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi Mama's,

Zo te lezen toch best een paar goede nachten bij jullie, heerlijk, hier trouwens ook, we mogen echt niet klagen! :)

@IloveA: hoop dat de AB snel aanslaat, dat is toch niet normaal als het zo'n pijn doet!

@Mikmak: heel veel suc6 vandaag met de visite, drukke dag dus voor jullie! en dat verhaal over dat even ergens iets drinken van je vriend/man klinkt ook wel herkenbaar..ze zijn al niet zo heel vaak thuis en dan ook nog..nou ja, is meer omdat er iemand thuis moet blijven en dat zijn meestal toch de mama's, maar wij halen de schade later wel in
    :) !

@Mammamakka: raar he? dat je het dan alleen moet doen zonder kraamhulp, fijn dat het zo goed gaat!

Iedereen een hele fijne zaterdag toegewenst :)

Ik ga me ook klaar maken, om 2 uur staat hier ook weer kraamvisite op de stoep.
    Ps. heb gisteren alweer wat nieuwe kleren gekocht, mijn zwangerschapskleding kon ik niet meer zien..!
    nu heb ik me in mijn nieuwe spijkerrokje gewurmd, ach..over een paar weken past het vast wat beter, haha!

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mikmak........ja ik herken het dat was hier gisteren ook,en dan die krampjes er nog boven op :( ,hij ging pas om 2.00 slapen en was om 5.00 alweer wakker ;-(

Hai patricia........goed dat je ab kuur hebt gekregen meid,en doe het rustig aan he,veel beterschap

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    HAI MIRELLA........GEFELICITEERD MEID MET JULLIE MEISJE EN GENIET ERVAN :)

hai Naomi........wat fijn meid dat de kleine al zo goed doorslaapt.

Hai MIkmak.....waarschijnlijk heeft ze een regeldag zoals ik het hier en daar lees,hopelijk slaapt ze vannacht weer lekker door meid.
    Ja ik snap dat wel dat je dat zo voelt met je man,dat heb ik ook,maar goed als ik daalijk weer op de been ben dan mag hij ook oppassen en dan ga ik lekker op stap :)

Hai Wieteke........Veel plezier in de stad met zijn allen meid.

Hai Merel......Ja die heb je ook,je hebt ze apart tegen krampen en tegen spugen ik heb die voor de krampjes gekocht omdat hij daar nu het meeste last van heeft.owwwww jaimy is al uit zijn kleinste fles hahahah,erg hoor.
    Nou wat doet hij het super zeg meid :)
    Wel rot van de babyfoon was je niet geschrokken?
    Ik heb dat dus nagevraagd bij het CB en ze moeten echt 1 maal in de 3 dagen poepen,anders moest ik helpen,maar goed ik geef fv dat kan met bv anders zijn.

Hai Joyce............wauw wat goed zeg meid dat ze zo heeft doorgeslapen lekker hoor :)

Hai maika..........lekker dat je manneke weer aankomt dat geeft weer zekerheid he dat hij en jij het goed doen :)

Hai female.........Kijk dat bedoel ik nu bij ons word het hele anders gezegd,wel over de fv dan ik weet niet of het anders is als bv

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Sanne,het gaat vanzelf weer allemaal weer passen,ik zit wel al 4 weken nu in mijn eigen kleding ,ik was kennelijk in de zw echt veel aangekomen alleen voor de kleine en het vocht.

Hai Tache en Yvette.....Hoe gaat het met jullie en de kleintjes

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Sorry meiden ff geen tijd om op iedereen te reageren sorry

Sylvano heeft meestal na 16,00 uur zijn middag huiltje en wilt dan ff lekker bij mama liggen,of in de buurt zijn,

vandaag de kraamverzorgster voor het laatst pff wat zijn die dagen snel voorbij gegaan zeg,
    maar onze Sylvano is maar liefs 4 ons aangekomen deze week,hij zit nu ook boven zijn geboorte gewicht,3605 was zijn geboorte gewicht en nu zit hij op 3700,dus als morgen het zonnetje lekker schijnt gaan we even lekker een kleine wandeling maken,

Owh had gisteren iets doms.een vriendin sprak me aan via msn en wou een afpraak maken om te kijken naar de kleine man,zij zei al de dagen die ze kon,dus ik noem een dag en zeg graag wel dan na 15,00 uur,krijg ik als reactie terug

oke pff...uhm...hoelang duurt het nog dat je niet meer slaapt dan? tussen de middag,

naaa had echt zoiets van hoe kun je dat vragen maja,:p kom snel weer op iedereen reageren hoor

12. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    mikmak; Oh jasses. Je moest dus nog weeen weg zuchten terwijl je al eerder mocht persen? Dat is ook wel heftig...

IloveA: Hoe is het nu?

Bedankt voor de felicitaties meiden. :) Ik ben echt ontzettend in de wolken en helemaal verliefd op ons kleine mannetje. Wat een heerlijk wezentje is het toch. :D

Ik ben nog wel erg slecht ter been. Heb een boel hechtingen en twee flinke bloeduitstortingen en daarnaast nog steeds behoorlijk last van BI. Kan nauwelijks zitten en lopen maar we hebben een fantastische kraamhulp en Jelmer is echt geweldig. Borstvoeding geven is ontzettend wennen, maar de kleine doet het super. Drinkt regelmatig en pakt ook goed de borst.

We hebben hem vandaag voor het eerst in het badje gedaan en dat vond ie maar niks. Hij zette direct een keel op, en de kat begon zowaar mee te miauwen.

Ik zou hier zo een heel berichtje kunnen voltypen over hoe mooi Ingmar is, maar ik zal het jullie besparen ;)

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Derona.......Hwt gaat hard he meid,dat vind ik ook hoor,als ik naar jaimy zijn banner kijk denk ik al jeetje hij is al 6 weken ;-(,waar blijft de tijd.
    Goed zeg dat hij alweer op zijn geboortegewicht zit :)
    Ja overal heb je mensen voor,soms komen ze met de domste dingen,maar goed zij vraagt het tenminste,bij ons staan ze gewoon aan de deur zonder te bellen toen dan ;-(
    Wandel ze lekker meid geniet ervan :)

hai Libra.....Niks te danken,wat een liefde kan je voelen he voor zo'n kleintje :)
    Meid doe het rustig aan het klinkt of je best veel pijn hebt ;-(
    In ieder geval superd at je manneke het zo goed doet :)
    Hahhaah echt waar ,wat lachen van die kat die zo mee beont te maauwen hahahah.
    Waarom ons besparen,lekker vertellen wat je wilt vertellen meid ;)

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihihihihi.....heerlijk om het te lezen van een trotse mama, mooi is het he? Ik wilde ook alleen maar naar hem kijken als hij in het wiegje lag en ik moest rusten, kon dan echt niet slapen. Het is zo'n wonder!

Oh by the way, die kleine van ons vond de tummy tub heerlijk, maar het badje niet, begon hij ook een keel op te zetten :confused: Maar wellicht is het gewoon ff wennen.
    Hubbie gaat nu vaak met hem in het grote bad, vindt hij geweldig lekker op papa's borst liggen, en nu vind hij het ook lekker als hij tot zijn schouders wordt ondergedompeld.

15. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Meiden, wat lief van jullie reacties, dat doet me echt goed!

@ MikMak: Ik loop ook nog steeds in positiekleding hoor ;) Moet nog steeds 9 kg of zo kwijt… :(
    Oh, die kleren van Feetje zijn geweldig!
    Pfff, wat een nacht weer he meid… ik hoop dat ze vannacht beter slaapt!

@ Sanne: Heerlijk, voor het eerst naar buiten!

@ Derona: Wat super dat je kleine mannetje het zo goed doet! En vandaag alweer een weekje :D Vreselijk die krampjes… ik hoop dat ze snel minder worden!

@ Journey: Ja, bij Valentijn ook al hoor,al moet ik zeggen dat dat hulpeloze nooit echt geweest is, omdat hij meteen zo sterk was, meteen zijn koppie optillen enzo ;) En zijn hoofdje ondersteunen? Alleen voor de vorm ;) Tess was toch ook al zo snel met alles?
    Heerlij, de Langedoque! Daar gaan wij ook altijd heen :D Wij gaan in augustus, maar ik weet even niet precies welke plaats. Ga je kamperen? *Oh, ik lees het al* Wij hebben ook een sta caravan!

@ Patrieske: Dankjewel meid ;)
    Wat vervelend dat het zo slecht gaat met je oom, dat gaat wel in één keer heel hard he?
    Oh meid, wat erg dat Jaimy nu toch al een afgeplat hoofdje heeft en die bult…Ik hoop dat het dat niet is!
    Wow, wat is hij veel aangekomen zeg! Ongelooflijk :D Maar wel goed hoor, in het begin kwam hij toch juist niet zoveel aan?
    Alwéér een blaasontsteking? Meid het houdt niet op he?! Beterschap!

@ MerleQ: Wat fijn dat het zo goed gaat met Tobe! Jij hebt dus wel een goed CB! Super om te lezen meid :D

@ Lob: Lekker ddat je met Gijs naar buiten bent geweest, beviel het goed? (Met die achtermeld, ik heb geen idee… je borst moet geloof ik weer goed zacht aanvoelen na het drinken…)

@ Patricia: Jee, wat doet Joshua het goed zeg! Super gewoon, je zult wel blij zijn dat je nu gewoon naar het cb mag :)
    Heb je al gebeld voor de therapie?

@ Vera: Ja, ik zie er wel tegen op ja… maar ach, het is niet anders ;)

@ Ramona: Valentijn had ook 36 cm hoofdomtrek bij de geboorte (alweer iets hetzelfde, haha ;) ) Jeetje, nu alweer seks gehad? Of wat bedoel je met je onderkant werkt weer gewoon? Hier nog niet, durf het niet, weet niet of het al goed dicht zit…

@ Female: Aha, daarom dus geen pijnbestrijding… Nu je het zo vertelt, bedenk ik me dat je dat ook al gezegd had toen je hier was. Hoe is het nu met je?

@ Goofychick: Ik krijg kippevel van het stukje waarin je zet dat je zo trots bent! Super is dat en natuurlijk mag je trots zijn op je prachtige mannetje :D Werkt de cinababy al een beetje?
    Ach meid, jullie Sven ook al zo aan het krijsen? :( Hoe is het vandaag gegaan?

@ MamaMakka: Hee meid! Leuk dat je er ook weer bent :D

@ Libra: Heftige bevallling meid! Die persweeën wegzuchten, niet te doen he meid? Echt, mijn lukte het bijna niet! GEFELICITEERD met je mannetje! :D

@ Mirella: GEFELICITEERD met jullie dochter!

16. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Oh nee he, wat erg, wat erg! Die hypo allergene voeding: Daar zit KEIVEEL LACTOSE in! Verdomme! En dat krijg je dan als je zegt dat je kind lactose intolerant is.... :evil: Ik zat er zwaar doorheen gisteren en toen Marco thuis kwam, kon ik mijn tranen niet meer bedwingen. Mijn moeder belde later hoe het ging en ik kon alleen nog maar janken... toen heeft mijn vader de apotheek gebeld en gevraagd of ze ook voeding hadden waar in géén lactose zat.Nou, die hebben ze gelukkig, op sojabasis! Nu gaat het wat beter met mijn kleine mannetje, maar wat is het vreselijk om je kindje zo te zien zeg! Pffff.... Als het morgen nou net zo goed gaat als vandaag, dan is mijn punt bewezen. (De huisarst zei ook al dat hij lactose intolerantie heeft).
    De nacht was nu wel goed trouwens, we hebben hem tussen ons ingelegd op het verschoningskussen. Eigen dekentje en het ging prima. De kleine kanjer heeft tot zeven uur geslapen!

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Yvette, werkt goed he tussen je in leggen als het echt niet gaat, en zo'n kussen zorgt er lekker voor dat je niet zo gauw op hem gaat liggen.
    Zonet nog met de buurman erover gehad, ze hebben drie kinderen, en ze stonden bij de eerste kik altijd al bij hun, en ze hebben geen moeite met slapen, zijn niet verwend, kortom.....wat nou door laten huilen!
    Fijn dat de soja wel aanslaat.

@IloveA hoe gaat het nu?

Ehhhh zometeen ff kijken om verder te reageren weet het niet meer ff.

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag de hele dag op stap geweest, kwart over 11 weg en 5 uur terug!
    Wilde leuke letters voor zijn deur maar in Gouda hadden ze het niet bij babypark, toen weer terug richting huis, onderweg nog even elders gekeken naar een grotere maat van een leuk pakje om te slapen gekeken, maar helaas. Daarna het dorp/stad in lekker geurtje gekocht, SPAARREKENING geopend voor de kleine, hihihihi.....en nog wat andere dingetjes maar bovenal lekker showen met onze kleine.
    Al wel een irri momentje gehad, wilde een meisje speciaal langs mij en een pilaar, mevrouw kon niet wachten dus wrong ze zich er langs, stootte ze haar voet tegen de wagen, kreeg toch een blik.....pfff eigen schuld hoor!

Sven heeft het voortreffelijk gedaan vanaf vanochtend 9 uur is het echt een engel!
    In de rabobank moest ik zijn luier verschonen, hubbie die wat zat te regelen wachtte op het alarm, maar dit bleef uit, hij was zooooo lief!
    Ik kwam helemaal verbaasd terug. Daarna rustig gelegen met zijn SPEEN in de kinderwagen, thuis gekomen gevoed en even wakker en nu ligt meneer in zijn reiswieg te slapen......tis niet te geloven.....
    Ik klop het af, maar deze dag pikken ze niet meer van ons af.
    Wel zijn we alle twee gebroken nog.

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Patrieske meen je niet dat ze zomaar langs komen,laat je ze dan ook nog binnen?

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Goofy.......Ja dat is voor iedere kleine anders denk ik,mijn kleintje vind het bad heerlijk maar misschien de tummy tub ook hoor ik heb het niet geprobeerd,omdat ik een badje had gekocht....in het grote bad is hij nog niet geweest dat moet maar eens binnenkort :)
    Kijk meid hoe super hij het nu heet gedaan op zijn dagje uit heerlijk toch :)
    Wat voor letters zoek je,voor zijn naam bedoel je bij prental hebben ze dieren letters daar heb ik ze voor noël en Jaimy en Zoë* ook gehaald

Hai Yvette.........Niets te danken meid ;)
    Ja nu is hij weer van de IC af en ligt hij op de gewone kamer en gaat het weer beter,maar de pastoor is wel geweest,en hij ijlt nu wel heel veel dus ik snap niet dat ze die man van IC hebben gehaald,maar goed het zal zo wel horen.
    Ik hoop ook dat het alles mag zijn maar niet dat,en dan bedoel ik met alles niet zo'n ingrijpende dingen dan,een helmpje is ook niet leuk maar goed dat is dan niet anders,maar ik probeer wel al mijn tips te gebruiken hoor.
    Nee joh in het begin helemaal niet,ik was toen ook zo bezorgd,nou nu echt niet meer het is al net een kleine mischelen pop hahahah.
    Nee word er gek van,maar ik kreeg laatst van iemand te horen dat ik anders moet vragen om een ab kuur via een infuus te krijgen en dan schijnt het harder aan te pakken.
    Vanmiddag ook weer zo'n buikpijn gehad ;-(
    Meid wat erg dat je er zo doorheen zat,ik heb echt met jullie te doen,dikke knuf en gelukkig had de apotheek deze voeding en gaat het een stuk beterder.

Deel Deze Pagina