elam lekker ding hoor ! zo heb weer ff bij kunnen lezen , rayn ligt nu lekker rustig op bed . OP de prikjes na was alles goed met hem , nou ja we hebben gehoord dat ie reflux heeft ( heb gevraagd wat het kan zijn dat ie zo veel maagzuur heeft )en kon dus johannes.......dinges geven om de voeding dikker te maken maar was al begonnen met rijstebloem en dat doet het ook goed dusss.... en we moeten zijn afplatting in de gaten houden want hij heeft GEEN voorkeurshouding maar wel aan de ene kant meer platting dan de andere kant zodra het erger word moeten we bellen en dan gaat de fisio naar hem kijken wat we kunnen doen , maar gelukkig is het nog niet zo ver want daar zit ik echt niet op te wachten eingelijk ben alleen vergeten te vragen wat / of het iets betekend dat rayn vaakt echt kauwd , hij maakt net zulke bewegingen als hoe wij kauwen , weet iemand wat dat is ? zou ie zin in een stuk vlees hebben ? ~~~~~~~~~~ @ tacha als je nona dan lekker in bad doet en dan pas der laatste fles geeft werkt dat niet voor het door slapen ? deed rayn erg goed toen der tijd ! @ goofychick volgens mij ? rayn weegt nu 6800 gram en is 62 cm met nog geen 3 maanden ! ik had gegokt op 7 kg dus zat er net naast . @derona was het nou sylvano zijn sprongetje ? @patrieske gefeliciteerd met je nieuwe baan ! leuk voor je meid ! @Nettie hoe is het bij jullie gegaan met de prikjes ? ps kende mezelf helemaal niet terug maar werd gewoon emo toen ik hoorde dat me overbuuf was bevallen , hoe kan dt nou ? heb zo'n k*t bevalling en zw gehad en was er zo klaar mee hoe kan je dan nu emo daar van worden ? mmmm maf hoor hihihihi ga nu ff tv kijken heb hoofdpijn van deze rare dag gekregen .
MerleQ: Haha ja te laat :d! Maar mn mama, zus & papa hebben allemaal samsung en zijn daar super tevreden over dus komt wel goed. Oow wat lief Tobe heeft al een vriendinnetje! Pff hier is het zonnetje weg, onweer!!
mamamakka: Nee helpt ook niet want dat doen we dus altijd na het badje haar laatste flesje Ach ja oooooit zal ze wel slapen zeker! Als ze 10 is ofzo Fijn dat Rayn het zo goed deed meid, en mooi gewichtje ook. Wel balen dat ie reflux heeft! Maar als de rijstebloem helpt dan is het fijn Haha ik word nog steeds emo als ik iemand zie bevallen op tv ofzo, dus heel begrijpelijk!
@jongens jongens (in dit geval meiden) wat een drama vanavond. Hele dag is ze heel vrolijk amper gehuild, nou vanavond was het krijsen. ze heeft van 5 tot 6 een uurtje geslapen en haar er toen uitgehaald. Beneden begon ze een beetje te jengelen dot opgegeven moment huilen. Ik dacht ze heeft vast honger, dus ik ga alvast een klein flesje voor dr maken, maar daar verslikte ze zich in nou en toen begon dus het krijsen en dat is tot net doorgegaan. niets heeft geholpen, zo zielig ik kon haar gewoon niet troosten. Ze is nu 5 min. geleden uitgeput in slaap gevallen, maar ja ze moet zo nog wel eten want laatste voeding was rond 16.00 uur. Even mijn frustraties kwijt hoor!!! mijn oor piept helemaal van het gekrijs
@ sunnyday: wat vervelend Gister had Tobe dit ook nadat ie thuis was van het KDV en toen ik hem op zijn zij in zijn bedje legde was ie binnen 1 seconden vertrokken Geen idee waarom. Misschien het proberen waard? Binnen een minuut was ie terug gerold naar zijn rug maar hij sliep gewoon verder @ patrieske: oh dat werk heb ik ook een half jaar gedaan! Die oude mensjes voerden mij de hele tijd koekjes omdat ik te dun was volgens ze Hihi. En ze vonden het vooral fijn om aanspraak te hebben merkte ik. Er zaten wel 2 dames met beginnende alzheimer bij, heel sneu @ Mamamakka: die kauwbewegingen maakt Tobe ook, maar ik denk zelf niet dat ze dan automatisch ook direct bijvoeding nodig hebben. Het is meer een voorloper op de bijvoeding, dus een ontwikkeling die het bijvoeden mogelijk maakt zeg maar.
hmmm dus jij denk nog geen stuk vlees ? jammer had het biefstuk al klaar liggen #-o hahaha nee geintje ik heb geen idee wat het is zou goed kunnen wat je zegt
Ik dacht het wel want dat is eigenlijk gefilterd water door de natuur met weinig mineralen er in, maar vraag voor de zekerheid het cb want ik kan je daar geen uitsluitsel over geven. @MerleQ: ik heb echt geen idee wat het was ze bleef ook continue slikken (dat was heel erg hoorbaar) Ik vond het gewoon eng worden dat ze zo bleef krijsen alsof ze ontzettend veel pijn had....Ik had echt zo iets nog even en ik neem haar mee naar de ehbo, en toen viel ze in slaap van uitputting ze ligt nu in de box. ik laat haar daar nooit slapen, maar goed dit is een uitzondering. @elam: wat een mooie foto's zeg!! ja de fotografen maken de foto's zo goed dat je ze echt allemaal wilt hebben (verkoop truc hahahaha) @patrieske: dankjewel!! heb je de samsung lcd led tv? die vind ik onwijs mooi met ook een onwijs mooi (lees duur) prijsje ja las ook nog ergens dat iemand bloemkoolsoep ging maken : nog nooit van gehoord
@ sunnyday: misschien ook verborgen reflux? Veel kindjes hebben het, dus zou goed kunnen. Ik denk dat Tobe ook reflux heeft, maar hij krijgt al verdikte voeding en daarmee is het al veel minder dus ben er nooit meer naar de KA geweest. Je kunt er dan ook niet zoveel mee. Overigens hadden wij net weer hetzelfde en nu viel ie in 1 keer in slaap toen we de speen voor 6 maanden gaven (KDV heeft per ongeluk spenen lopen verwisselen, vandaar). Ook weer zo apart... @ mamamakka: hahaha ik zou die biefstuk maar weer invriezen
@ Patrieske: ik ben wel weer gebeld door "onbekend" .... Maar ik was te laat. Ze hangen altijd zo snel op... Ik had amper de tijd om van de keuken naar mijn telefoon te lopen... Jammer dat Noël naar een andere school moet, maar als die leerwijze niet goed is voor Noël, moet je het ook zeker niet doen. Groot gelijk. Graag gedaan hoor. Het duimen heeft in iedergeval geholpen. Ja is lekker hoor bloemkoolsoep. Ik heb het zelf bedacht. Gewoon verse bloemkool, even koken in bouillon, aardappelpuree maken, dit bij elkaar doen en vervolgens opkikker kip er doorheen (de bloemkool heb je namelijk al afgegoten) en dan met de staafmixer aan de gang. Echt heerlijk. We hebben er varkensrollade bij gegeten. Heerlijk. @ Tacha: die stuwing ga je tegen door constant te blijven koelen. Dit heeft bij mij heel goed geholpen. Ik had maandverbandjes nat gemaakt in diepvrieszakjes gedaan en zo rouleerde ik de hele dag door. Maandverbandjes in een washandje (ik gebruikte de washandjes van hydrofiel) en tussen je BH doen. Ja Joshua gaat idd vroeg slapen. Maargoed dat doet hij zelf, zal het wel nodig hebben denk ik. Joshua maak ik rond 22.15 uur wakker voor de laatste fles. Ik denk dat Nona echt wel eerder doorslaapt hoor. hahahahahaha. @ Mamamakka: meid wat balen dat hij een afplatting heeft en niet eens een voorkeurshouding. Hebben ze nog gezegd of je er nu zelf nog iets aan kon doen? Ik zou niet weten wat dat zou kunnen betekenen meid. Kun je niet mailen naar het CB? Of ffies bellen? @ Sunnyday: Ow meid, wat zielig voor je kleine meid. Ik hoop dat ze niets onder de leden heeft. Dikke knuffel meid.
oeh oeh oeh tacha !!!!!!!!!!!! ik lees nu dat je zo erg stuwing heb ( al vaker gelezen maar nooit tot me door gedrongen ) Er is eens tegen mij gezegd dat je dan groene kool bladeren in je BH moet leggen dat dat erg helpt . Toen ik 3 dagen na de bevalling stuwing kreeg ( wat nooooooit zo erg kan zijn als wat jij nu hebt natuurlijk ) heb ik gelijk groene kool gekocht en met een dag was het weg bij me ! toeval of niet tis het proberen waard toch ????? sorry dat ik het nu pas zeg maar tis me echt ontschoten sorry !
Lieve meiden, Even een kleine up-date van mijn eerste werkdag.. Vanochtend even stressen, eerst even mijzelf verzorgd, kon zelfs wel gewoon weer in mijn nette pak..durfde daarvoor echt niet te passen, haha! daarna flesje gegeven, moest mijn meisje wakker maken om 07.15..ze had geloof ik wel door dat het anders was dan anders..daarna haar in de mc gezet en hup met de auto naar het KDV...ik ben niet zo lang gebleven, want had de tranen al in mijn ogen staan.. Daarna dus door naar het werk....waar het superdruk is..onwijs met die kredietcrisis, opeens bij ons ook vacature-stop ingesteld dus helemaal gekkenhuis nu..(werk op een bank, op hypotheek en vermogen) heb gelijk gezegd dat ik nog geen klanten wilde spreken dus ben vandaag rustig begonnen...tussen de middag even gebeld met het KDV, ging harstikke goed met Elle-Nova. Mijn vriend was eerder thuis dan ik dus hij heeft haar opgehaald, ze zat weer te lachen in haar wipstoeltje, daarna was ze toch wel onrustig thuis, maar heeft ook te maken met haar verkoudheid...vrijdag maar even wat halen voor haar! Nu slaapt ze eindelijk, heb haar een tijdje op mijn arm gehad toen is ze ingeslapen gelukkig! Nou, morgen weer een werkdag en dan gelukkig weer weekend en dan maandag gaat het echt beginnen dan werk ik de volle 3 dagen.. Ik ben nu echt bekaf...ik zal nog even wat pagina's proberen bij te lezen, maar dan ga ik daarna gelijk door naar bed! Alvast welterusten!
@Sanne Wennen is het weer he na zo'n lange tijd er tussenuit te zijn.. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vond om je meid achter te laten.. Sterkte! @Tacha Toen ik vreselijke stuwing had, kreeg ik van de VK die toen op kraamvisite kwam het advies om kwark tussen een zakdoek te smeren en dan op je borsten te zetten.. Heb het toen niet uitgeprobeerd, maar ze vertelde dat het bij andere dames erg goed had geholpen..misschien toch ff proberen?? @foto's bedankt dames voor de leuke reacties op de foto's van Arda!! ----- Arda slaapt al vanaf 5 uur..had hem in bad gedaan, kort daarna viel hij in slaap..nog steeds niet wakker.. Hoop dat het half 10 wordt, dan leg ik hem aan voor zijn laatste voeding.. Vandaag een heleboel zomerkleertjes gehaald voor Arda bij de H&M..morgen maar eens goed insmeren en de zomerkleertjes aandoen.. Wie gebruikt trouwens al een zitje van de kinderwagen? Ik heb hem nog steeds in zijn reiswieg, maar wil hem eigenlijk in zijn zitje doen nu..dan kan hij ook nog een beetje om zich heen kijken..Mijn zitje (van de Stokke) is vanaf 6 maanden..Maar ik zie echt veel mensen met kleine baby's in een zitje van de Stokke.. Toch nog even wachten?? slecht voor de rug toch?
@ Sanne: ow meid, wat fijn dat je even rustig mocht beginnen zeg. Kan me voorstellen dat je nu gesloopt bent. En het is natuurlijk helemaal heerlijk als je je kleine meid weer ziet als je thuiskomt, toch? Dikke knuffel meid. @ Elam: als Arda nog in de bak past, zou ik hem daar zeker in laten liggen. Joshua ligt ook nog steeds in de bak hoor. En hij vind het heerlijk. Hij past er nog hardstikke goed in, dus hij blijft ook voorlopig nog in de bak liggen. Pas als hij zelfstandig kan zitten en aanstalten maakt om te willen zitten in de bak, doe ik hem in het zitje van de wagen... Hier net ongesteld geworden en had nog maar 1 maandverbandje... ja ben iets te laat met de prikpil... Nu heb ik het in de agenda staan, wanneer ik de prikpil weer moet halen, dus nu kan ik het niet meer vergeten. HIHIHIHIHI. Ik heb nog wel wat inlegkruisjes, dus morgenochtend maar even snel maandverbandjes halen.
Elam ze zijn gaaf zijn die van de bonnen? Tess zit sinds vanddag in het zitje, ik heb een bugaboo Iloveandres mooi hoor hij zie er ruimer uit dan de mijne Sanne erg he weer beginnen... Ik heb Tess een kuurtje nisykind gegeven van vsm heeft bij haar heel goed geholpen bij de verkoudheid Zo sporten was heerlijk vriendlief had Tess al op bede gelegd dus ik hoef nu lekker niks meer te doen dan een bakkie thee drinken. Tess heeft de laatste avonden tijdens de avondfles wel iets raars ineens onder het drinken barst ze in snikken uit geen idee wat er dan is we troosten haar dan en ze slaapt weer verder. Het onweert hier ik hoop maar dat ze er doorheen slaapt.
@iloveandres Arda past er nog wel in hoor, dat is het niet.. Het is meer dat ik hem in zijn zitje wil Maar denk dat ik het toch niet doe, er staat toch echt pas met 6 maanden..Hou het nu nog maar bij zijn bak dan.. @Journey Het is niet van de V&D bonnen..dit is van "kids profi portrait"..Ze waren een paar weken terug in de supermarkt bij ons om de hoek.. Heb ze ook spontaan die dag laten maken.. V&D bonnen heb ik nog liggen..Misschien dat ik die gebruik als Arda wat ouder is..
@ Journey: ja lekker ruim he? Daarom wil ik hem ook en krijg ik hem ook voor mamadag. Eind van de maand mag ik hem ophalen. Ow heerlijk en lief van je vriend zeg dat hij Tess al op bed had gelegd. Lekker niets doen. Lekker hoor. Hmmm wat vreemd dat ze dat heeft. Misschien even navragen bij het CB? Ben benieuwd naar die foto's hoor meid. HIHIHIHI. @ Elam: wel goed dat je hem toch nog even in de bak laat liggen meid. Is volgens mij ook niet voor niets dat dat erbij staat, vanaf 6 maanden.
MamaMakka: Haha, ja, dat sprongetje ken ik nog wel,, wat een boefjes zijn het ook he? Ach, als dit sprongetje dadelijk voorbij is, weet je niet wat je meemaakt, zo leuk! Balen van je knie, ik hoop dat je snel weer op de been bent en weer lekker kunt gaan hardlopen! Tacha: jij hebt dus ook al zon eigenwijs poppetje die nu alweer niet meer in de reiswieg wil Ik vond het helemaal niet leuk, maar als ik hem nu zie zitten, dan denk ik alleen maar: Wat een lekker jong ben je toch ook Heerlijk he, dat ze dat ook al zelf kan! Ik voorspel je, dan duurt het niet lang meer, dan heeft ze hem niet meer nodig! Wat jammer dat je voeding zo snel is teruggelopen zeg Hoe is het nu? MikMak: Balen dat je weer opgesloten zit zeg Sterkte vandaag! (hmmmm dat was gisteren ) En ja, ik hou me aanbevolen hoor! Ik hoop voor je dat je snel wat vindt en dan gewoon lekker in Maastricht kunt werken!
Patrieske: Dat jou fysio weer wat anders zegt als de mijne, daar word je toch ook gek van he Maar goed dat je hem nu toch gewoon mag gebruiken En ook super dat het dus al beter gaat met zijn hoofdje, want dat lees ik toch uit je verhaal! Jeeej! We hadden de trap voor een deel kaal en toen bleek dat de leuning van beuken was of zo, maar in ieder geval geen hardhout, dus het was niet mooi. Nu is hij gegrond, 2 keer gelakt en op de treden komt donderdag vloerbedekking ook mooi hoor, hebben we in de overloop ook namelijk, dus dat loopt dan mooi door. Hihi, Jaimy is echt een lekker groot mannetje he,hij doet ook super goed zeg! Zeker als hij al bijna omrolt! Valentijn rolt nog steeds alleen maar van zijn buik naar zijn rug, maar dat doet hij al sinds hij een of zes of acht is, maar van zijn rug naar zijn buik komt hij steeds maar tot op zijn zij sufferd Hoe gaat het nu met allebei je mannetjes? In ieder geval heel erg veel beterschap meid!