Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Journey: het liefste zou ik er 3 á 4 per dag willen hebben en dan gewoon 5 dagen in de week. Zo behoud ik mijn loon, wat ik normaal ook altijd heb verdiend. En ik vind het heerlijk om een band op te bouwen met die kinderen.

2. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Dat zou idd wel fijn zijn dat je gewoon blijft verdienen wat je altijd heb verdiend alleen best zwaar in je eentje 5 dagen lang.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Over het algemeen wordt er nu ook maar zo'n 4 euro aan een gastouder betaald. Dus als gastouders aan het werk willen blijven, zullen ze aan de extra eisen moeten voldoen. En dat vind ik een goede ontwikkeling. 4 euro per kind per uur is helemaal niet zo weinig. Met een minicreche van 6 kinderen, is dat nog steeds max 24 euro per uur (en als je er 4 hebt ook nog steeds 16 euro per uur, wat nog steeds veel geld is voor dit werk). 6 kinderen per uur zou ik zelf trouwens niet zien zitten ;) En die gastouderbureaus moeten eens wat minder geld eisen voor het flut werk wat ze verrichten!

4. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Daar heb je idd wel gelijk in er is geen baas die je 24 euro per uur betaald als je bv in het kinderdagverblijf werkt en dus ook hetzelfde werk verricht

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Journey: Nou ik vind het wel meevallen hoor die 5 dagen. Ik kan gewoon voor mijn eigen zoontje blijven zorgen en daar doe ik het allemaal voor he?
    Het geld dat ik normaal verdien, verdien ik ook als ik 3 kinderen per dag heb, 4 dagen in de week. Dus als ik 5 dagen zou gaan werken zou ik nog meer verdienen.

@ Merleq: ik ga nu bij het ene gastouderbureau minimaal 4,75 euro per kind per uur verdienen. En bij de andere 4,25 euro. Maargoed dat maakt niets uit. Ik moet zelf wel de belasting inhouden en de arbeidsafhankelijke bijdrage, maar dat zet ik elke maand op een speciale rekening.
    Bij het ene gastouderbureau kan ik trouwens de gastouderacademie gaan doen en een cursus Kinder- EHBO en dat is iets wat ik sowieso wil doen, omdat me dat alleen maar professioneler maakt.

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Nu ik er dus over nadenk is het dus wel raar voor een kinderdagverblijf moet je een 3 jrige MBO opleiding doen en in principe kan iedereen zomaar gastouder worden terwijl het eigenlijk op hetzelfde neerkomt toch?

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    In principe komt het daar wel op neer ja. Ik wil best die MBO opleiding doen hoor, maar dan wil ik wel precies weten welke opleiding dat is (die van 500 euro), zodat ik me nog professioneler kan maken. Ik kan die opleidingskosten toch terugvragen aan de belasting.

Maar aan de andere kant... je word gekeurd door een gastouderbureau dmv strenge eisen en vragen die ze je stellen. Ze had bij mij echt een hele vragenlijst en ik ben dus helemaal goedgekeurd.

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Zitten hier even te kijken voor eventueel een bakfiets maar ai wat zijn die krengen duur zeg dus toch maar een bolderwagen denk ik

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zusje doet dus een MBO4 opleiding (SPW) en 1 van de richtingen daar IS kinderopvang. Ik vind het inderdaad ook behoorlijk vreemd dat zij daarvoor 4 jaar naar school moet, veel stages en dergelijke moet lopen en uiteindelijk mogelijk minder verdient dan een gastouder waar vrijwel geen eisen aan worden gesteld. Terwijl op een gastouder helemaal geen controle wordt uitgeoefend TIJDENS haar werkzaamheden. Ik vond die hele gastouderopvang regeling nogal vreemd en ben dus juist blij met deze maatregelen.

@ mamalijntje: klopt, die dingen zijn inderdaad heel duur. Ik ben wel blij met de onze :) Ik vind ze veel fijner dan die bolderkarren, omdat deze bolderkarren achter je zitten ipv voor.

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden ik hou het echt niet meer bij hier zo........ga ff met een schone lei beginnen......

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat het met Sven weer beter, hij heeft nu twee nachten resp. bijna zes uur en 5 1/2 uur doorgeslapen. Helaas heeft hij alleen vanaf 1700 uur nu een verkeerd ritme, slaapt al de hele tijd en is alleen wakker geworden van de voeding, wellicht moe van alle indrukken die hij heeft opgedaan omdat hij in de wandelwagen zit nu :)

Pfff je merkt nu wel dat je een kleintje hebt, vooral als manlief het bere druk heeft met zijn werk en nu al twee avonden achterelkaar laat thuis is. We hadden nu niks meer in huis, dus met een slapende Sven de trap afgelopen, hij in de auto, wagen mee en op naar de supermarkt. Nou is dat overdag niet zo erg omdat je dat plant maar dit was ff niet leuk, ook omdat ik nog moest eten, heb maar een patatje genomen :(

12. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Sunnyday: Meid, fijn dat het nu wat beter gaat met je kleine meid… was echt zielig!

MikMak: SORRYYYYYYYYYYYYY! Ik heb je wel teruggesmst, maar dus weer veel te laat gezien :( I’m realy realy sorry…. :oops:

Nettie: Wat leuk zeg :)

Mikki: Hee daar ben je weer :D
    Gelukkig dat eht wendagje vandaag beter ging zeg.

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Goofychick: ja lastig is dat dan he? Ik hoop dat je mannetje snel weer eerder thuis is 's avonds.
    Dikke knuffel meid.

14. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Patricia: Ja, dat is wel mooi, dat paars doortrekken in de woonkamer, zo creëer je eenheid en rust in je huis.
    Ik hoop dat je inderdaad oppasmoeder mag worden van dat kindje, dat zou wel heel bijzonder zijn.

Journey: Wat een superschattige bikini voor Tess zeg!

Tacha: Lekker hoor, dat Nona vandaag zo goed geslapen heeft.

MerleQ: Ik had niet meegekregen dat Tobe een ontstoken oogje had, wat zielig zeg… Hoe is het nu trouwens met zijn eczeem en met de krampen?
    En eh… zoeken jullie nu alweer een nieuw huis?

Patrieske: Nou ja zeg, wat is dat nou weer voor een reactie van Mart? Dom hoor :( Ik ben wel benieuwd wat het dan wél is…
    Ja, dit weekend komt Sven bij ons, 1 dagje.

Goofy….: Morgen toch nog frietjes dan? :)

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    ff spammen.....

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    By the way hele leuke foto;s in bad gemaakt, maar zijn niet allemaal scherp, eigenwijs ook ik had een statief moeten gebruiken. Grrr......waren zoooo leuk!

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ goofychick: he zie ik goed dat jullie de oudere versie van de bugaboo hebben? Ik ben jaloers want ik vind die eigenlijk veel mooier. De bekleding is veel sjieker. Lieve foto's van Sven :D
    Mijn man gaat in juli 4 dagen naar een congres in Engeland en daar zie ik ook best wel tegenop... Iedere keer als de hond naar buiten moet Tobe meenemen... Maar dat zie ik 's avonds als ie in zijn diepe slaap zit ook niet gebeuren dus dan zal ik snel zonder Tobe naar buiten moeten :( Echt ontzettend eng vind ik dat!

@ Yvette: Hahaha nee we willen nog niet verhuizen. Maar we dromen wel al van een ruim huis in een rustiger dorp/buitenwijk van de stad. Alleen wil ik dan eerst afstuderen en het liefst willen we eerst weten waar mijn man hoogleraar zou kunnen worden. Anders moeten we straks weeeeer verhuizen en dat zien we niet zo zitten. Dus dat duurt nog wel zeker 5 jaar denk ik. Ons hopelijk tweede kleintje wordt waarschijnlijk nog hier geboren :)
    Ja dat oogje heeft ie al vanaf de geboorte. Maar toen was het nog normaal omdat veel baby's het hebben. Maar het had al lang over moeten zijn dus toen ben ik naar de huisarts geweest. Die heeft toen spul voorgeschreven maar dat heeft niet geholpen en nu hebben we dus wat anders...
    Ik wil trouwens wel eens een foto zien van een zittende Valentijn :D Daar wacht ik al een tijdje op eigenlijk ;)

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: ja, dat vond ik ook om het dan door te trekken erg mooi. Maar twijfel dan nog of ik dat aan dezelfde kant ga doen als de trap zit. Denk dat ik het dan aan de kant van de tv doe.
    Ja ik zal het snel horen. Het zal dan als het doorgaat pas in augustus ingaan, omdat zij eerst nog 3 maanden ouderschapsverlof opgenomen heeft.

@ Goofychick: mooie foto's meid!!!! :D:D

Hier staat help mijn man is klusser op. Ben benieuwd hoe deze man gaat reageren, aangezien die hoofdklusser er op een gegeven moment mee wil stoppen en die stopt niet zomaar...

19. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ooohhh goofychick
    groot gelijk dat jij die lekker kerel in het buggy gedeelte zet hoor , da gaat hartstikke goed zo te zien ! heb het met rayn ook al een paar keer gedaan alleen toen kon ie zo hoofd nog neit zo goed houden als nu dus morgen ook maar weer eens proberen :D

20. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    @ journey: wat een onwijs leuke bikini zeg!!

@iloveandres: spannend hoor een gastouder worden, wel leuk dat je thuis kan blijven bij je zoontje!!

@goofychick: ja dat bijhouden heb ik ook een probleem mee, vooral als je gewerkt hebt of weg bent geweest hahahaha
    enne je mag altijd spammen hoor!! wat een leuke foto's sven heeft echt een boeven hoofd :)

@yvette:Hoe was het bij de kapper, heb je een hele andere coupe genomen hahaha
    ja het is fijn dat vandaag alles weer stuk beter was. Wat een bak kwam pas net erachter dat manlief vanochtend ar nr 2 heeft gekocht. hier heeft ze dus een aantal voedingen al van gehad en ik kan nu niet meer halen, zou dat erg zijn?:(

@MerleQ: ja vervelend is dat he? om met kind en hond naar buiten te moeten. met mooi weer gaat het nog wel maar 'savonds laat en als het regent vind ik verschrikkelijk. Ik wil Iris ook nooit alleen laten, maar als mijn man zo laat nog niet thuis is dan laat ik haar in het bedje slapen en neem de babyfoon mee en dan laat ik de hond even snel uit (wel zielig voor het hondje, maar er zal maar net wat gebeuren.....doodeng!

Over tweede kindje gesproken....wie heeft er kriebels om kort achter elkaar kindjes te hebben? aan de ene kant heb ik dat wel en aan de andere kant wil ik eerst volop van Iris genieten en leren, het is soms moeilijk genoeg hahahaha

Ben ik nu weer een beetje bij????

O ga straks the mentalist kijken op sbs6, moet altijd wel lachen om dat mannetje.....

Deel Deze Pagina