Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Goofy........Meid wat maakt het uit gewoon doen als jullie het fijn vinden,ik zou dat ook doen,maar jaimy huilt gewoon door waar hij ook ligt :(
    Als je twijfelt gewoon na laten kijken,ik weet het niet ik zal even kijken bij jaimy zijn lippen.
    Veel plezier vandaag met de visite....

Hai merel..........meid wat heerlijk dat hij het zo goed heeft gedaan :)

Hai Chantalk.........alles went hahahaha,nee zonder gein mijn vent en mijn moeder zijn er nog steeds veel egweest,door de vorst kon mart niet werken.

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    kom straks kletsen over mezelf we moeten nu weg ;)

3. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    jaaaaa natuurlijk tess blijft echt nog geen dag zonder haar mama :D neem lekker e wagen mee an kan ze daar in tukken

4. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess heeft het ook het lijken wel een soort blaren van het drinken, morgen ook eens aan het cb vragen volgens mij heeft ze dat al van het begin af aan

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Patrieske, manlief heeft ook nog vakantie, maar heeft steeds wel andere dingen te doen :rolleyes:

Journey, zijn dat geen plekjes van de melk? Mila heeft ook witte plekjes in het mondje, maar dat zijn melkplekjes.

Het slapen tussen de middag wordt me nog steeds niet gegund..of er staat iemand voor de deur, of Luca wordt net weer wakker of Mila wil niet gaan slapen. :rolleyes:
    Maar verder gaat het hier wel goed ;)
    Mila is een rustig tevreden kindje wat alleen huilt als ze honger heeft.
    's Nachts komt ze 1x rond 3 uur en dan tegen half 7 weer...ookal zo'n vroege vogel :)

6. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Na heel veel gehuil gisteren overdag en avond en sinds vanmorgen 10 uur tot nu, begon ik toch echt weer aan mezelf te twijfelen. Verwen ik hem teveel? Ik weet het niet meer... Even gegoogled en dit gevonden:

Een pasgeboren baby kan je nooit verwennen. Het is heel goed voor zijn gevoel van basisveiligheid dat je altijd op hem reageert als hij huilt. Dat gevoel van basisveiligheid blijft hem de rest van zijn leven bij. Hij heeft overigens nog lang niet de hersens die hem in staat stellen om jou te manipuleren en daardoor zijn zin te krijgen. Met iedere sprong veranderen zijn hersens zodat hij meer kan. Rond 8½ maand met de sprong van ‘categorieën’ kan hij voor het eerst gaan doen alsof (zie “Oei, ik groei!”, blz. 184) en jou voor zijn karretje spannen. De meeste ouders trappen daar maar eventjes in. Rond 15 maanden, met de sprong van ‘principes’ wordt het tijd om echt regels te gaan stellen als je baby een drammende dreumes is geworden en alle mogelijke strategietjes bedenkt om zijn zin te krijgen (zie “Oei, ik groei!”, blz. 299). Hij gaat dan ook zelf actief op zoek naar grenzen en die moet je dan ook stellen. Net zo goed als hij recht op eten heeft, moet je hem ook regels geven. Kort samengevat: pasgeboren baby’s worden vaak overschat als men zegt: “Laat maar huilen, dat is goed voor de longen.” En oudere baby’s en drammende dreumesen worden onderschat als men geen regels stelt onder het mom van: “Dat snapt zo’n klein kind nog niet.”

Ik ga dus lekker door met reageren op zijn gehuil, arm manneke...

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Merleq, ik had nog wat afgekolfde voeding, dus de fles gegeven met bv. Hij pakt eigenlijk vanaf de eerste week de fles ook heel goed. Heerlijk is dat.

@Chantalk, natuurlijk heb jij je handen vol, je hebt er nog eentje lopen, en ik bijv. niet, maar dan is het nog druk.

Oh meneer heeft het alarm weer gevonden.

@mamamakka, oh heerlijk naar buiten.....geniet ervan. Hoe gaat het verder met je?

@Yvette, hoe gaat het?

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @foto"s: zal ff wat nieuwe toevoegen hier......handig een digitale spiegel reflex.

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @re81 bedankt voor de bevestiging......zo denken wij er precies over......en wat de wijkverlpeegkundige zegt kan me een zorg zijn!
    Nu ook na krijsen lekker tegen mamas borst in slaap gevallen.

oh het volgende bezoek!

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Chantalk.......Spreek duidelijk met je man af hoe en wat,na een heftige ruzie is dat hier ook gebeurt,weet je nog van die vrijdag avonden,nu is het heel duidelijk voor ons beiden hoe en wat,en ongeacht wat er is we houden ons aan de afspraken ;)
    Owww ik herken het helemaal hoor meid,ik had dat dus ook hier,maar heb je geen tijden opgschreven wanneer je rust of houden ze er zich niet aan?
    En laat je man 1 van d ekids overnemen die wakker is of beiden zodat je wat kan rusten meid.

Hi goofy,..meid gewoon doen wat je wilt het is jou kindje,ik zeg altijd je weet zelf het beste voor je kindje,en weet je als je fouten maakt dan is dat maar,ik bedoel kwa gewone dingentjes dan he,ik heb met noël wel de fout gemaakt kwa slapen dit was na zijn operatie en na 10 maanden dus hij kan niet zelf in slaap komen door mij,dus ik kan hem daar niet de schuld van geven,en dan zeggen ze laat hem huilen,dat doe ik niet hij is 3 en hoeft niet hysterisch in slaap te vallen.

11. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    mezelf..........We hebben hier nu echt 2 rotnachten achter de rug,je merkt het dus ook als hij dus niet kan poepen veel meer last van krampen krijgt en dus veel erger gaat huilen en dit gaat overdags wel maar in de nachten is het zwaar,je bent gewoon zelf ook moe,dus ik doe de nachten en Mart gaat er om 8.00 uit met beiden en ik slaap dan tot ene uur of 12.00 heerlijk dan heb ik toch 4 uurtjes gehad,dat kon dus wel op zaterdag en zondag nu niet meer of hij moet nog in de vorst zitten,maar goed hopelijk gaat hij wat slapen en heeft ie niet zoveel pijn.
    We hebben dus nu flessen van 150 cc daar doe ik echtra 10 cc water bij voor het poepen dus het zijn flessen van 180 cc maar hij komt snachts gewoon nog om de 3 uur dus ik zit hem dan te rekken nu geef ik hem maar wat water want in de nachten kan ik hem niet 2 keer die fles geven dat word echt te veel ;-(

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ patrieske: is dat niet veel cc? Tobe krijgt 6 keer 110 cc maar hij is volgens mij niet lichter dan Jaimy? Of wel?

@ goofychick: die witte lippen komen van het zuigen aan je tepel :) Ik ben daarmee 2 weken terug ook naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat het misschien spruw was, maar het zijn blaasjes vanwege de extreme zuigkracht. Tobes hele lippen zijn wit (er zit ook een randje aan). Dat is overigens nu een stuk minder nu ie alleen aan de fles drinkt.

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Je hebt toch wel een blik terug gegeven he ;)

Ik had het ook in de C1000, een man met zijn winkelwagen.. Ik vond dat echt niet leuk, heb ik 'm ook laten weten.. Hihi!

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Mijn oom en tante waren hier dus vandaag.. Mijn neefje is dan wel al 10 jaar en ik vond het ook geen probleem.. Hij was hartstikke lief voor d'r en deed een dekentje om en bleef lief op de bank zitten.. En zat tussen zijn ouders in.. EN die hielden hem goed in de gaten.. Maar toen z'n vader haar vast had wilde hij met z'n vader stoeien :( NIet echt leuk! En hij was niet zo lief voro de rest, zat overal aan, keek in alle kastjes en luisterde voor geen meter.. Maar ik zou aan een kind niet zomaar mijn meisje geven..

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Journey: Bij ons gaat het meestal 's avonds zo.. Eerst in bad.. Met natusan bedtime, en dan de fles.. Dit omdat ze niet wilde slapen in haar grote bed.. Gelukkig hebben we haar nu zover dat zij dat wel wil :) Vaak krijgt ze rond 12 uur de laatste voeding en dan slaapt ze sinds 2 dagen 5 uurtjes en dan hebben wij ook een lekker nachtje gemaakt!

Spaarrekening: Vandaag toevalling net wat centjes voor haar spaarrekening gekregen.. Formulieren zijn al in huis, alleen nog een afspraak maken bij de bank om er 1tje te openen!

9 maanden beurs: Ik kreeg bij kruidvat een kaartje voor gratis toegang, zegt m'n mannetje, oh die 9 maanden hebben wij er al op zitten.. Wahhaha! Duidelijk dat hij er geen zin in heeft dus..

Goofy: Die van mij heeft ook lichte lippen.. En dat lijken net blaren.. Maar het blijkt dat dat zuigblaren zijn..

Chantalk: Nou ik had dus vorige week zaterdag laatste keer bezoekje van VK en had haar gevraagt.. Maar ze zei dat ik haar niet mocht laten door slapen.. EN haar moest wekken voor de voeding.. Nou dat doe ik dus nu echt niet meer.. Heerlijk, vannacht ook weer om 5 uur gekomen.. Hebben weer heerlijk 5 uurtjes geslapen :)
    En ik vind ook nergens tijd om hier te kunnen zijn.. Ja nu want ze ligt heerlijk in de box te slapen..

Re81: Ik reageer ook op mijn meisje hoor.. Gewoon alleen al omdat je het niet kan verwennen of iets kan aanwennen.. Ze mag bijvoorbeeld 's morgens na haar ochtend voeding lekker nog even bij ons slapen.. Wat andere mensen er ook van zeggen.. Het is mijn kind en ik doe wat ik wil.. Denk ik dan.. Ik denk dat ik dat boek ook maar ga kopen :)

MerleQ: Mijn kleine meisje krijg 6x per dag 135cc.. Die van jullie zijn al veel ouder.. Ze is een echte hongerlap! Maar gaf jij geen borstvoeding? Oh ik lees het al ;) hahaha!

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wat gaat de tijd toch snel.. Ze is alweer 18 dagen.. Pff, en ritme hebben we hier nog niet echt.. We leven zoals zij het wil ;)

Trouwens, ik wilde nog even wat gegevens doorgeven voor de lijst.. Ze was 3265 gram en 50 cm bij de geboorte.. Al denk ik dat 50 cm niet echt klopte!

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    heb nieuwe foto's in mijn album geplaatst

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ Mirella: ook hier nogmaals gefeliciteerd. Geniet ervan!

@ Mikmak: hier komt Joshua ook nog steeds 1x in de nacht. Heel soms 2x...

@ goglezz: dankjewel meid. De AB doet zijn werk al, dus ben er erg blij mee.

@ Merleq: ik kolfde soms wel 150 cc per keer. Meestal kolf ik 6 á 7 keer per dag. Joshua die drinkt nu tussen de 100 en 125 cc moedermelk. Ook hij krijgt 6 á 7 keer de voeding.
    Doet de babyfoon het nu wel meid?
    Ow wat fijn dat hij zijn ontlasting nu weer kwijt is zeg.

@ Sanne: nee dat is ook niet normaal, maar gelukkig is mijn borst nu weer zacht en heeft de AB vrijwel direct aangeslagen. Heb nu alleen nog dat soort van spierpijngevoel en heb ik ineens een heleboel minder productie...:(

@ Patrieske: dankjewel meid. Het gaat gelukkig alweer een heel stuk beter.
    Wat belachelijk dat ze gewoon langskomen zeg...
    Ik hoop dat het allemaal snel beter zal gaan met je kleintje meid.

@ Derona: wat goed dat hij boven zijn geboortegewicht zit zeg!
    Hier word Joshua ook wel vastgehouden door kinderen, maar ze vragen het dan wel eerst en er zit altijd een volwassene bij of naast.
    Mooie foto's meid!

@ Libra: het gaat steeds beter. De borsten blijven nu aardig zacht en als er al een schijf komt, dan kan ik het goed wegmasseren. De pijn is in iedergeval een heeeeeeeeeeel stuk minder.
    Ik hoop dat het met jou heel snel beter gaat meid!

@ Yvette: ja ik ben inderdaad heel erg trots op onze kleine vent.
    Ik heb inderdaad gebeld en ik word morgen teruggebeld, want er was geen lactatiekundige meer aanwezig...
    Wat raar dat je iets krijgt waar lactose in zit als je al hebt gezegd dat je dat niet moet hebben.
    Ow lekker zeg, dat hij tot 7 uur heeft geslapen...

@ Goofychick: het gaat nu een heel stuk beter meid. Bedankt voor je interesse. :D
    Ow je bent lekker op stap geweest gisteren. Heerlijk is dat he?
    Jeetje zeg, sommige mensen!

@ afvallen: doordat mijn maagbandje nog steeds open staat val ik niet af, maar kom ik gewoon weer aan!
    10 februari moet ik weer naar België om mijn maagbandje weer strakker te laten zetten.

@ Journey: ik ga ook naar de 9-maandenbeurs, alleen ik ga op de donderdag samen met mijn zusje. :D En Joshua en haar zoontje gaan gewoon mee.

@ rekening openen: dat moeten wij nog even doen. Nog geen tijd voor gehad.

@ re81: ik reageer ook praktisch gelijk op hem hoor als hij huilt...

@ Joyce: waar kreeg je dat gratis kaartje voor de 9-maandenbeurs bij?

Hier werkt de AB-kuur erg goed. Het gaat al een stuk beter.
    Alleen waar ik nu wel heel erg mee zit, is dat de productie enorm is teruggelopen per kolfbeurt.
    Ik kolfde eerst tussen de 100 en 200 cc per keer, nu mag ik blij zijn als ik net de 90 haal...
    Morgen maar even vragen aan de lactatiekundige als ze me belt hoe dit kan. Vind dit niet leuk, want ben bang dat het nog verder achteruit gaat en Joshua uiteindelijk alsnog op de kunstvoeding moet, terwijl ik nu toch voor mezelf had besloten dat ik dit in principe 6 maanden vol wilde houden om te kolven...
    Zijn er hier mee meiden waar het enorm is teruggelopen?

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Geen idee.. Had de doos billendoekjes gekocht die in de aanbieding was.. Was wel voor de avond, op een bepaalde dag..

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    hier heeft Sylvano altijd tussen de middag tot en met 22.00 uur half 11 dat als we hem dan in zijn wiegje leggen dat hij dan onrustig is en begind te huilen,en zodra ik hem pak en even bij mij leg,en of in de box leg lekker met een dekentje is hij stil,

hebben jullie kindjes ook van die uurtjes?

Deel Deze Pagina