Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Derona Tess was een maand geleden 62 cm ik moet donderdag weer naar het cb maar heb haar zelf gebrobeerd te meten en kwam op 67 maar dat zal wel niet kloppen denk ik wel gewogen gister en ze was 7580 gram.
    Ik zal vanavond aan mijn friend vragen of ie hem even wil aankopelen (ik doe dat nooit) en dan maak ik er een foto van ok?

2. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Welek kar heb jij dan heb je een foto ervan?

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Heeft er iemand trouwens een goede tip tegen luieruitslag?? Nona heeft dit nooit eerder gehad en nu wel! Op haar schaamlipjes vooral. Ik doe er daktarin op maar helpt niet. En niet veranderd van doekjes of pampers.. Moet ik zo van die talkpoeder kopen?? Of een zalfje? Is zinkzalf goed?

4. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Derona ik heb hem zo

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Dreona.........Ja ik hoop dat ze hem snel vast kunnen maken meid,dat klopt want jij hebt geen rijbewijs dus bent echt afhankelijk van je fiets ;-(
    Wij zijn ook niet gegaan hoor,noël hoest zich helemaal suf en dn daar te gaan zitten zie ik niet zitten voor hem,en hij moet woensdag weer.

Hia Tacha.............Leuke foto's meid.

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess heeft het daar ook wel eens ik doe er gewoon wat iedere dag olie op ik heb van Weleda maar je kan denk ik ook wat anders doen en s'morgens en s'avonds lekekr dik met bepanthen

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    wij gebruiken zinkzalf en dat doet hier wonderen...

En over bijvoeden. Er wordt nu gereageerd alsof ik Jamie aan de krampen wil helpen en dat het veel te vroeg is maar lijkt mij dat mama toch echt beter aanvoelt wat hij wilt! Was ook niet van plan om er een heel potje in te proppen hoor!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe DURF je Jamie aan de krampen te helpen :evil: Valt me van je tegen dat je dat zo graag wil hoor [-X
    ;) Nee joh, het zal allemaal wel mee vallen. Als je merkt dat ie er krampen van krijgt, kun je er direct weer mee stoppen toch?

Maar ik snap Derona wel hoor.

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Potjes,maar nu even wat anders,hoe merk je nu aan je kind of het vastvoedsel wilt????

ben daar toch wel ff benieuwd naar

@Journey,Ik zou even kijken of ik op internet een foto kan vinden van dezelfde die wij hebben,
    en anders maak ik straks er even een foto van,want de kar staat bij mijn broer in de tuin

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Yvette: mooi haar heb jij zeg! 8)
    En wat spannend... een eventuele tweede zwangerschap. Lijkt me wel pittig, maar ook erg leuk! Maar goed, we gaan er voor de zekerheid nog even van uit dat er niks aan de hand is, toch? ;)
    En het kan inderdaad dat een ovulatietest 2 streepjes geeft bij zwangerschap, maar dat hoeft niet persé (dacht ik hoor...). Ik zou dus voor de zekerheid toch even een testje halen!

@Zitten: Jay kan ook al een tijdje rechtop zitten zonder opzij te zakken. Ik oefen ook vaak met hem op schoot. Maar nooit te lang natuurlijk. Het is wel een stoer gezicht, en hij vindt het ook leuk om zo te zitten, dat kan ik duidelijk merken.

@Lotus: succes met je sollicitaties meid!

@Kinderwagenbak: Ik ben het he-le-maal met Mamamakka eens. Laat iedereen lekker zelf beslissen wat wel of niet goed is voor haar kind. Het ene kind is het andere niet.
    En dat je kind levenslang fysio zal krijgen als je hem te vroeg in de buggy zet, dat is denk ik een beetje overdreven.
    Vroeger deed iedere moeder ook maar wat (want toen had je alleen je moeder om advies te vragen, geen internet etc.), en wij zijn ook allemaal gezond groot geworden. Ik zat ook uuuuuren in de wipstoel, en ik loop nog steeds als een kievit hoor!
    Ik heb sinds kort een elektrische babyschommel waar ik Jay zeker 1 uur per dag in zet, omdat ik anders niet eens aan avondeten toe kom. Dat kan dan niet zo goed zijn voor zijn rug, maar hij zal er echt niet misvormd van raken hoor. En bovendien moet ik af en toe ook kunnen eten, anders stort ik in en daar heeft hij helemaal niks aan :D

@Iloveandres: wat heb jij een heerlijke slaapkop zeg! Ik ben helemaal jaloers als ik dat lees...haha...Hoewel, Jay ligt hier ook alweer sinds 09.30 onder zeil hoor. Alleen wil hij de rest van de dag dan niet meer slapen :rolleyes:

@Goofychick, MerleQ en Derona: wat een lekker binkies zijn Sven, Tobe en Sylvano toch!

@Tacha: lekker dat Nona nu beter gaat slapen meid! En wat een leuke foto's :D Leuke kleertjes heeft ze!
    En een tip tegen luieruitslag: ik gebruik altijd Sudocreme. Jay heeft wel eens een beetje uitslag in zijn liezen. Beetje Sudocreme erop na het badje, en de volgende dag is het weg!

@Patrieske: ik heb vroeger ook een loopwagentje gehad, omdat ik met 2 jaar nog steeds niet wilde lopen (lui beest he :)). Maar ik heb er ook niks aan overgehouden hoor!
    Ach ja... je doet het inderdaad nooit goed tegenwoordig....

@Journey: leuke foto van Tess zeg! Echt een schatje :D

11. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    haha ja erg he!! Nee hoor beginnen hier heel langzaam met steeds een hapje per dag. Dus morgen eentje en dan bv zondag twee hapjes. Alles op z'n tijd

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    blehhh ben begonnen met solliciteren. Hekel heb ik daar aan zeg.. Beetje jezelf aanprijzen en weer helemaal in de zenuwen zitten als ze gaan selecteren.. Heb wel een leuke sollicitatie gedaan via mijn vriend zijn werk en wordt meegenomen in de procedure (is eigelijk intern maar goed)

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai derona en tacha.........Ja dat heb ik dus ook,als we ergens binnen komen en er is al gerookt binnen b;ijf ik ook niet lang of ik ga met goed weer buiten zitten.
    ja hij weet nu hoe ik er over denk en ik dnek dat hij en ik maar even apart moeten gaan en goed morgen zien we wel,ik wil natuurlijk ook graga naar dat feest het is ene reunie met heel veel oude vrienden en vrienden van vrienden van de Goldfinger onze disco hahahah van ons van vroeger hahah,dus natuurlijk heb ik ook zin,maar als het niet kan kan het niet.
    Ja stoer is hij he,ik ben echt bere trots :)

Bijvoeding@@ wij kunnen en mogen het niet echt voor de 6 maanden,nu heb ik net gebeld omdat jaimy zijn flessen echt niet meer leeg drinkt en werd er geadviseerd 2 lepeltjes nutrix met vanillie smaak er door heen te doen,waarschijnlijk is hij toe aan meer smaak,dus hopelijk gaat het dan beter,ik ga het straks ha;en.

Hia Journey...........ja stoer he,hij had zijn papa ook al gebeld ;)

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Meiden, ik zou graag willen weten hoe lang jullie kindjes overdag slapen.
    Hier een mannetje dat 's nachts van ongeveer 21.00/22.00 tot 07.00 aan één stuk slaapt, en dan 's ochtends nog een slaapje doet van 2 á 3 uur. En de rest van de dag is hij dus wakker, tot een uur of 21.30. Is dat normaal???
    Hij is dan op een gegeven moment echt wel moe en begint te jengelen, maar als ik hem dan in bed doe is het brullen, en wel zodanig dat ik hem er echt weer uit moet halen. Hij is dan dus wel moe, maar hij wil gewoon niet slapen.
    Het helpt ook niet als ik hem eerder in bed leg, dus vóórdat hij gaat jengelen. Want dan brult hij net zo hard :( Ook een bedritueel helpt niet, en ook in slaap wiegen of wandelen niet. Even laten huilen is ook geen optie, want hij gaat helemaal uit zijn dak, en dan laat ik hem niet liggen.

Daarom kom ik hier dus bijna niet meer, want ik ben de hele middag en avond in de weer met 'm. Hij kan wel een tijdje alleen spelen, dus dan kan ik gelukkig wel wat dingen in huis doen. Ook heb ik zo'n elektrische schommel, en daarin valt hij dus wel in slaap, maar ik kan hem moeilijk 3 uur per dag in dat ding laten zitten...

Hij is verder wel supervrolijk en is de hele dag aan het lachen, aan het spelen en aan het brabbelen. Gelukkig!

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mikki: Tobe slaapt denk ik 1 tot 3 uurtjes meer op een dag. Wanneer ie naar het KDV gaat, is het een stuk minder. En zoals vandaag heeft ie vanochtend ook niet geslapen dus dan zal het ook wat minder zijn dan gebruikelijk. Maar hij slaapt altijd van 20.00 tot 7.00 uur door. En dan overdags nog 2 tot 4 uur.

@ patrieske: kan nutrix gebruikt worden bij koemelkallergie? Dat vroeg ik me laatst nog af...

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha..........Ik had zelf bephaten dat zei Yvette toen en dat werkt super meid ;)

Hai mamalijntje...Zo bedoelde ik het niet hoor,maar wij mogen het niet omdat hij eczeem heeft,ik mocht ook geen pap en moet het nu wel juist gaan proberen dus ze lullen elkaar wel tegen,maar goed de potjes moet ik mee wachten ze willen eerst zijn eczeem weer zien,ik bedoel niet dat jij het dan niet mag geven,dat moet iedereen zelf weten.
    Ik snap derona ook wel,maar dat is hetzelfde met lotus met der kinderwagen bak,ik snap hun heel goed dat ze hun mening daarover geven en dat mag ook vind ik op een forum daar zijn ze ook voor natuurlijk.
    maar goed ik was zelf met Noël, ook met 4 maanden begonnen en met 6 maanden at hij in 2 dagen een fruitpaote leeg hoor ;)
    Ik zal duimen dat je word aangenomen meid

hai derona......Ik denk nu zelf nu jaimy zijn flessen staads laat staan dat hij toe is aan wat anders dat hij er niks meer aan vind ofzo,dat denk ik he ;)
    Maar goed de potjes doen we echt niet dat zei de ka ook,voor de eczeem moeten ze eerst kijken of hij er tegen kan en zeker met zijn KMA,ik mag nu wel die 2 schepjes doen voor de smaalk zei die,dan is het misschien weer een paar maandjes interessant voor jaimy.

Hia mikki.............hahaha luie vlegel,Noël hier ook hoor ;),die liep met 22 maanden ;)
    Nee het is ook altijd anders de regels veranderen als het weer vind ik zelf,als je denkt dat iets mag,mag het ineens niet meer als iets niet mag moet het juist weer ;-(

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mikki.........

Nou hier net zo 1,jaimy heeft vanohtend dus verhalen liggen vertellen van 5.00 tot 6.00 is weer in slaap gevallen en kwam weer om 7.00 dat is normaal niet zo hoor,maar door het hoesten van noël word ie wakker en dan doen hij wat hazeslaapjes tussendoor en valt tegen 21.15 in slaap en thats it,nu is hij net huilend onder zijn fles in slaap gevallen,en heb ik hem in zijn bedje gelegd en dan weet ik dat hij daalijk weer over een uurtje als hij dat red wakker word.
    Hier huilde hij ook steeds als ik hem in bed legde en meid ik weet het is echt verschrikkelijk om hem te laten huilen,maar je moet daar even doorheen het is een dag of 3 en dan is het goed,ik kon dit zelf ook niet,maar noël kan nog steeds niet alleen in slaap vallen en probeer het dus wel anders te doen met jaimy,hij huilt gelukkig maar een minuutje of 10 en valt dna in slaap,ik probeer met nadruk op probeer hem altijd na zijn fles van 11.30 in bed terug te leggen en na de fles van 15.30 ook weer maar 9 van de 10 keer gaat het niet hoor..

18. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Mikki: Nona wisselt erg af. Gisteren bv was ze pas om 9u smorgens wakker. Dan een slaapje om 10u30 tot 11u30. Dan om 13u weer een slaapje tot 14u. En dan om 16u30 tot 17u. In totaal dus 2,5uur slapen overdag. Ongeveer even veel als Jay dus, maar meer verspreid. Er zijn ook veel dagen dat ze op de hele dag maar 2x 30min slaapt!

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Trouwens bij Nona helpt het haar echt in slaap te wiegen op je arm. Dan gaat ze soms wat huilen maar na 5min ofzo stopt ze zeker; dan als ze slaapt in haar box/bedje leggen en zorgen dat het een beetje stil is. Dus de radio/tv wat zachter dat ze niet wakker schrikt. en dan doet ze vaak wel een goed dutje van een half uur/uur. Maar als je zelf ook wat moe bent kan je hem ook lekker bij jou laten slapen, niet? Gewoon samen in je bed liggen hij op jouw buik, en diep in en uit ademen met je buik dan voelt ie die beweging en vaak worden ze daar ook moe van, hij hoort dan je hart ook kloppen en zo kan je toch een dutje doen;

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Trouwens hier is de bv afgelopen., Ben dus op 2 weken afgebouwd. Was niet de planning maar goed het is nu zo. Heb wel nog een klein beetje stuwing en zere/gevoelige tepels maar amper melk.

Ik kijk toch met een super gevoel terug op de bv. Ik ben zo trots dat mijn prematuurtje zo'n flinke dame geworden is op mama's melk. ook nooit kloven gehad, wel 2x spruw maar dat ging snel over en we hadden er geen last van. Ik vond het vooral zalig om haar smorgens die eerste voeding en savonds de laatste in bed te geven. Dat was zo genieten van mekaar! Ik weet zeker: de volgende krijgt ook borstvoeding!!
    Snik snik..
    Maar goed, nu is m'n lichaam weer van mij en kan ik beginnen dieten :rolleyes:

Deel Deze Pagina