Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ tacha: inderdaad geweldig hoe groot Nona is geworden op jouw melk :) Mag je trots op zijn! En nu aan de lijn hihi. Ben benieuwd hoe snel het gaat ;)

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha..........Inderdaad daar mag je heel trots op zijn meid,en vooral toen je kleine meisje in het zkh lag en je elke dag daar heen ging voor de borst te geven,dat is echt super meid,ze heeft een supermama ;)

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Aaaargh, Tobe wil ECHT NIET slapen. Hoe houden jullie dat dag in dag uit vol zeg?! Ik word er nu al helemaal moedeloos van. Dan valt ie bij mij in slaap, leg ik hem in bed en 15 min later is ie weeeeeer wakker. Pfffff. Ik laat hem nu maar zichzelf in slaap huilen hoor, want hij moet gewoon slapen. Hij heeft het gewoon nodig want op goede dagen slaapt ie wel 2 a 4 uur. Het KDV heeft hem gewoon weer volledig afgeleerd om zelf in slaap te vallen. Zij leggen hem alleen in bed als ie in de groep in slaap valt. Blijkt wel weer dat dat het slaappatroon volledig verstoort. Voordat ie daar naartoe ging kon ie wel heel goed zelf in slaap vallen als ik hem er wakker in legde.

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Merel...........

Het is heel erg je kan hem dan het beste laten huilen,jaimy ligt nu vanaf 12.15 in bed en heeft iedere 15 minuten gehuild weer slapen en weer huilen,ik laat hem gewoon liggen hoor.......

Kan je dat niet tegen het KDV zeggen dat dit je slaaptijden zijn en of ze hem dan in zijn bedje of box willen leggen en hem dan zichzelf gewoon in slaap laten huilen omdat je er anders thuis mee zit?

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ patrieske: nou ik kan me zo voorstellen dat het op het KDV helemaal niet zo goed werkt om hem op vaste tijden in bed te leggen omdat hij dan door de indrukken zijn rust dan niet goed kan pakken zeg maar. Dus dat Tobe daar zelf dan ongelukkig van wordt. Maar ik kan het er eens met ze over hebben om te vragen of ze het kunnen proberen. Maar dan moet ik hem eerst zelf weer in het goede ritme krijgen, want ik ben daar sinds het KDV ook veel te makkelijk in geweest. Maar goed, hij heeft nu 15 minuten gehuild en is nu eindelijk in slaap gevallen... Hopelijk blijft ie nu even doorslapen voor een uurtje.

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Merel......

Ja ik weet niet hoe het gaat op een KDV,maar goed het is dnek ik niet de bedoeling dat de kleine helemaal uit zijn ritme word gehaald,dus net wat je zegt je kan het bespreekbaar maken toch.
    Nou hopelijk blijft hij slapen,jaimy ligt ook nog steeds in bes vanaf 12.15 nu dus bijna 2 uur en hijft 6 keer gehuild ;-(

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    hele boel reacties (4 pagina's vol... :confused: komen ze:

@journey: wat een superleuke bikini zeg!!
    Over de wipstoel: Mila ligt hier behoorlijk veel in dat ding. Is voor mij het makkelijkst, Als ze in de box ligt kan Elise niet zo leuk met haar spelen en dat is nou juist zo handig met de wipstoel, dan kan Elise ernaast zitten en haar vermaken als ik bijv aan het koken ben ofzo. Heerlijk dat contact tussen beide meiden, zou niet weten wat ik zonder wipstoel moet, heb ook geen idee of er een tijdlimiet ofzo word geadviseerd maar interesseerd me eignelijk ook niet echt... Ze ligt in de wipper, die kan nl helemaal op ligstand, en ze heeft het er best naar haar zin.Elise heeft ook veel in de wipper gelegen omdat die het niet leuk vond in de box, die was niet te vermaken, wilde alleen maar op schoot totdat we haar in de wipper voor de tv legden, dan hield ze het wat langer uit zichzelf te vermaken en had ik ff mijn handen vrij om wat te doen. Zij heeft er tnt niets aan overgehouden zoveel in de wipper te hebben gelegen...
    Mooie foto van Tess zeg!

@ilovea: Wat leuk zeg dat dat kindje dan misschien bij jou komt, ook leuk voor de kindjes!
    Wat een lef zoveel kindjes en dan 5 dagen ook nog... zal wel erg druk zijn als dat doorgaat...
    Arme Joshua zeg... hoe is t nu?

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @derona: succes! Komt vast wel goed, ff de gewoonte veranderen, lukt hier aardig, vandaag alleen niet want heb de hele week veel gedaan en een rotnacht achter de rug dus mocht van mezelf een pauze-dagje inlassen...volgende week weer proberen, zal vast wel goed gaan.
    Wat een knap mannetje zie m daar eens stoer zitten...
    Balen dat je pech hebt zeg... Wat is jou ervaring (afgezien van dit probleem) met de fietskar?? Wij kunnen die van mijn zus krijgen alleen het is zo'n sta-in-de-weg..... verder lijkt het me wel een handig ding... kan ik in de zomer op de fiets boodschappen gaan doen..
    Over het weten of ze vast voedsel willen: Je merkt het meer dan dat je het zeker weet... het is een soort van gevoel.... Ik hen bij Mila ook wel eens het gevoel dat ze enorm begint te smakken als ze iemand ziet eten, alsof ze meedoet. Dit kan je zien als toe zijn aan vast voedsel, maar je kan het ook zien als oefenen...het is net hoe je ernaar kijkt....

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @merle: thanx! En lastig zeg, als je man wegmoet.... Ik vind het ook niets hoor om Mila alleen thuis te laten... Elise naar de psz brengen gaat zoveel tijd inzitten als ik dat met Mila erbij moet doen... is zoveel makkelijker op de fiets maar dan zal ik Mila thuis moeten laten... durf het gewoon niet, ook al is het maar voor heel eventjes...
    Een wandelwagen... kan nog zóó lang joh, geniet nog maar even lekker dat je mannetje nog lekker in de bak ligt... gaat allemaal al zo snel...(maar ik kan me wel voorstellen hoor dat je dr zin in hebt... had ik bij Elise ook, als je dan zover bent is er wel weer iets waar je niet op kan wachten, eerst zit je te wachten op iets wat hij/ zij kan doen en als ze dat dan kunnen dan kijk je alweer naar het volgende stapje... bij een tweede heb je dat minder merk ik nu met Mila, laa haar maar lekker baby zijn denk ik dan... het gaat al zo snel.. dat wist ik bij Elise ook wel maar dan ben je gewoon meer benieuwd naar hoe dat alemaal zal gaan, nu heb ik dat veel minder)
    Hij zit hardstikke goed man!!! stoere vent!

Verschil tussen wipstoel en mc is natuurlijk dat de wipstoel een ligstand heeft en ze in de mc erg opgekruld liggen zeg maar.... dus lijkt me niet echt hetzelfde... het enige wat ik me kan bedenken is dat een wipstoel net zo ligt als de wandelwagen en dus niet zo goed is voor het rugje.

@goofy: lastig he? dat geregel... Ik heb het geluk dat mijn mannetje vrij op tijd thuis is 's avonds, kan ik dna boodschappen doen terwijl hij bij de meiden is, heelrijk in mn eentje....veel makkelijker.. suc6 meid, idd hopen dat manlief wat eerder thuiskomt, of zit dat er niet in...
    Mooi mannetje heb je toch! Leuke foto's!
    Wat vervelend dat je nu weer twijfelt... gewoon je eigen gevoel volgen hoor, als ik die fotos zie zal ie vast niet meer lekker liggen in de bak, dus ik zou gewoon de wandewagen gaan doen hoor, als hij erin kan liggen dan is dat lijkt mij prima!
    Maar wat ik al zei: volg je eigen gevoel meid!!

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @sunny: met Elise had ik helemaal geen kriebels voor een tweede, pas toen zij 1, was ben ik weer gestopt met de pil... En ik moet zeggen het bevalt me prima dat er 3 jaar tussen de meiden zit.... Mocht er hier nog eentje bijkomen zal daar als het aan ons ligt weer ongeveer zoveel tijd tussen zitten. Is nl erg makkelijk want Elise kan al zoveel zelfst. en das gewoon makkelijk. En het voordeel is dat we gewoon heerlijk hebben kunnen genieten van Elise alleen. Dat beviel ons zó goed, we zeiden ook vaak tegen elkaar dat we totaal geen behoefte/kriebels hadden aan nog een kindje. Als het bij Elise was gebleven was het ook prima geweest...alhoewel als ik daar nu over nadenk...dan hadden we Mila niet gehad en daar moet ik niet aan denken, wil haar voor geen goud meer missen...

@yvette: wauw! Knap werk joh! mag je megatrots op zijn!! En je haar... Ik moet zeggen vind beide je erg leuk staan hoor!!
    En je mannetje word zo groot.... bah wat gaat dat toch snel... aan de ene kant natuurlijk vreselijk leuk maar aan de andere kant... dat beebietje...waar zijn ze gebleven...
    Oei zwanger??? Ben zeer benieuwd... zal niet echt geweldig voor je zijn met je bi... en ik heb ecth geen idee over die ovu.testen....heb nog nooit gehoord dat ze dat zouden doen....

@wandelwagen: Het zal wel zo zijn dat je kindje zelfst. moet zitten voor de wandelwagen maar met de benen overboord liggen in de bak gaat mij écht te ver hoor... Je hebt toch tegenwoordig zulke mooi wagens waarbij ze ook kunnen liggen in het wandelwagen gedeelte....volgens mij kan dat écht geen kwaad hoor...
    Oh ik zie allemaal foto's voorbij komen met kindjes die kijken naar de mamma (of wie dan ook maar die duwt), die van ons kan dat dus niet, ons meiske zal vanaf het moment dat ze daarin zit niet naar mij kijken maar de wereld in zeg maar... veel minder gezellig... miss dat ik daarom nog totaal geen behoefte heb om haar daarin te hebben (en natuurlijk ook omdat ze het nog prima vind in de bak en er ook nog prima in past...)

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hihi Journey, ik woog net zo zwaar als Tess toen ik 8 maanden oud was, zie ik hier in mijn CB boekje. Ik was met mijn geboorte 3260 gram. Hoe zwaar was Tess met haar geboorte?
    En ik was met 8 maanden 68 cm.

Wat een kleine poppetje was ik zeg. Maar volgens mij groeide ik wel gemiddeld. Ik ben zelfs bovengemiddeld lang op dit moment.

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @huilende kindjes in de winkel: niets vervelender dan dat... btw dan denk je dat het nu erg is... wacht maar tot ze al peuterpuberend op de grond gaan liggen krijsen dat je stom bent.... dán voel je je pas opgelaten... heb het gehad met Elise die wilde een klein karretje maar moest van mij in de grote kar.... vergeet het nooit meer dat geworstel om haar in de wagen te krijgen, onder het genot van een enorm gekrijs dat door de hele winkel te horen was...iedereen keek, het voelde alsof iederreen medelijdend naar Elise keek zo van "wat een rotmoeder" kan je melden...heb al een hekel aan boodschappen doen maar dit was echt vreselijk...

@tacha: Wat een ontzettend schattig jurkje/tuniekje heeft Nona daar aan zeg op die eerste foto! Mooie meid!.... het is trouwens net alsof ze even flink wil gaan inhalen zo van "ik bén natuurlijk wel eventjes de eerste janu baby.." (even laten zien dat ze niet op haar koppie laat zitten door de (jongere) rest van de jan beebs) Wat een heerlijk meiske is het toch!
    (en nee ik vergeet niet dat er nog eentje voor haar aan was...Ties* was toch nog eerder??)
    Misschien even een tijdje geen luierdoekjes gebruiken maar gewoon washandjes met water zonder zeep.... verder niets op die billen smeren en af en toe even in haar blote billen in de box leggen, vinden ze vaak erg lekker... En anders wil maizena nog wel eens helpen, klinkt belachelijk maar bij Elise werkte dat heel snel. Nu gebruik ik nog wel eens bioforce creme van dr. vogel....of bepanthen... werkt ook heel goed..
    Hoop dat je wat aan de tips hebt..
    Je mag zeker zeer trots zijn hoor meid!! Kijk maar eens naar je meisje, die zó klein was en hoe ze nu is... en dat helemaal op jou melk, wat jij haar gaf!! Is toch iets om heel trots op te zijn hoor!!!

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @lotus: leuk dat je toch af en toe nog komt meid! En suc6 met je sollicitaties! Hoop dat het gaat lukken!

@mikki: Mila slaapt erg veel, maar Elise deed dat maar heel erg weinig, wat die sliep is ongveer gelijk aan wat jij beschrijft over Jay. Weet niet meer hoe ik het gedaan heb, ik dacht af en toe dat ik gek werd.... dus weet een beetje hoe je je moet voelen nu... Bij ons werkte het dus wel om Elise te laten huilen, ging ook compleet uit dr plaat maar anders kwamen we echt nergens aan toe, geen huishouden maar ook niet aan onszelf... Dus af en toe moest ze gewoon even compleet uit r dak gaan en dan viel ze in slaap en sliep dan een behoorlijke tijd, werd wakker met een grote smile.... Ik vond het vreselijk maar ze was (en is nog steeds trouwens) een enorme doorzetter, geeft niet op als ze iets wil of juist niet wil, een kindje dat zichzelf in slaap moest huilen...dat deed ze tot ze anderhalf was ong. Ze huilde echt altijd als ze moest slapen, dat duurde soms een halfuur soms een kwartier maar dan sliep ze de hele nacht.
    Wat je kan doen als je merkt dat hij zich ook in slaap "moet" huilen:
    na 5 minuten naar hem toe gaan, even een knuffel geven laten merken dat je er bent, door tegen hem te fluisteren. en daarna weer weggaan....níét uit zijn bedje halen... laat hem merken dat het nu tijd is voor zijn bedje... Ws zal hij direct weer gaan huilen ofzo als je wegloopt maar probeer na 5 minuten pas weer terug te gaan, weer een knuffel maar nu niets zeggen... alleen laten merken dat je er bent en dat het tijd is voor zn bedje.... dan weer weg en als hij nog huilt blijf je dit door doen elke 5 minuten.... op den duur ook geen knuffel meer geven maar gewoon kamertje inlopen kusje eventueel zeggen: weltrusten of slaap lekker ofzo en weer weglopen. Als het goed is ben je dan een paar dagen bezig maar daarna merk je wel resultaat... lijkt miss alsof hij er te jong voor is om te begrijpen maar als je elke dag hetzelfde ritme aanhoud dus elke dag rond dezelfde tijden in zijn bedje legt te slapen zul je zien dat hij het gewoon overneemt en ws uiteindleijk zonder te huilen gaat slapen.... Doe ermee wat je wilt hoor, dit is alleen maar een tip, als je het niets vind is dat ook prima...

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Kom zo terug moet eerst ff bezig met van alles hier, zal daarna vertellen wat hubbie vond van zn kado enzo...

15. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Thanks voor de lieve woordjes meiden!
    Ja goh in het ZH was het zwaar hoor die bv; 4 a 5x per dag daarheen rijden en dan tussendoor ff snel eten. Snachts thuis kolven om de 3u. Maar ik had het ervoor over! Wilde toch zo vaak mgl bij haar zijn..

Nettie: Bedankt meid! Echt lief van je. Dat jurkje met bloemetjes is van C&A. Ik heb bepanthen in huis gehaald, hopelijk helpt het wat.. Ja Nona begint nu echt wel alle andere kids hier in te halen he :D Ze zal nu zo'n 7200gr wegen schat ik.
    Kben benieuwd hoe ie het kadootje vond :D!

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Goh er is er weer 1 wakker....

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hele fijne avond gehad gisteravond. Hubbie vond het kado echt geweldig... had het ook helemaal niet verwacht want had gezegt dat ik niets anders had dan dat kado dat we samen hadden gekocht... dus dat was extra leuk!
    Verder was het gewoon erg gezellig.
    Mila vond het wat minder... Die had voeding gehad en toen mijn ouders kwamen had ik haar net in pyjama, ze heeft even geknuffeld maar begon steeds te piepen en te gillen, je kon gewoon merken dat het haar te druk was, want iedereen kwam tegelijk binnen...
    Ik begin nu zelfs te denken dat ze als ze moe is aan haar oortje loopt te graaien... valt op dat ze dat steeds doet als het bijna tijd is voor haar slaapje... Word trouwens niet goed van haar zoveel als ze slaapt... Vanmorgen een hele tijd geslapen denk zeker wel ong 1,5 uur als het niet meer is, en nu slaapt ze alweer bijna een uur... Vind het heerlijk!! Ben het gewoon niet gewend omdat Elise bijna niet sliep...
    Vannacht was minder, ze kwam veel voor voeding en tussendoor als ze in haar bedje lag, lag ik te dromen... dus heb maar weinig slaapt gehad... Toen de wekker ging van hubbie zat ik verdwaasd om me heen te zoeken, dacht dat ze nog tussen ons in lag en haar vergeten was maar ze lag dus gewoon in haar bedje.... wat een schok is dat dan zeg! Bah, rot wakker worden....

Maar heb maar een rustdagje ingepland en zit eigenlijk al de hele tijd op de laptop... beetje reacties typen, blogje maken, hyves checken enzenz...
    Ben echt ernstig lui vandaag...maar ach het mocht ook wel, was de hele week al druk bezig dus nu lekker even een hangdagje..

Het waait hier echt heel hard dus echt weer om haar buiten te laten slapen is het niet alhoewel de zon wel gewoon schijnt, maar het is gewoon wat kil door die wind..
    Ga haar nu gauw weer pakken, ze begint te huilen in de kinderwagen in de hal... heerlijk dichtbij, ben blij dat ze dat toch nog steeds doet!

Tot later!

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha.........

Tuurlijk wilde je bij haar zijn ,ik weet er alles van meid ik was 42/7 bij Zoë* aan haar bedje.........maar toch vind ik het knap dat je het dan vol hebt gehouden met BV

19. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hier is ie ook wakker

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia nettie..........

Super dat hij het kado zo leuk vind,dat kan toch ook niet anders.

Dta is inderdaad schrikken zeg ;-(

Wel heerlijk dat ze zoveel slaapt hoor ;)

Deel Deze Pagina