Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Tacha,Je mag dan ook super trots opjezelf zijn dat je bv hebt gegeven,jou meisje is idd een super grote dame geworden door jou melk :D

@Nettie ja idd het is net hoe je het zelf opvat,kwa gedrag van je kind wat je bedoeld met smakken,misschien leren ze iets nieuwes misschien willen ze idd meer,

@Patrieske ik bedoelde trouwens de luiers van de Liddl he niet de kruidvat :D
    nou ben benieuwd hoe Jaimy daar op gaat reageren die extra schepjes erin

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Nettie super dat het kado zo in de smaak viel :D

En wat lekker zeg dat ze zpveel slaapt heerlijk,Sylvano is hier ook een totaal ander kind,huild veel meer slaapt minder dan Délano,maja dat vind ik wel leuk 2 verschillende karakters hihihihi

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Nettie: bedankt voor de tip, dat is echt een goeie! Ik had dat al eens eerder gelezen, en neem me ook steeds voor om het zo te doen, maar als puntje bij paaltje komt... :rolleyes:
    Ik kan dat gehuil gewoon niet aanhoren... ik vind het zoooo zielig. En ik heb alsnog geen rust in mijn hoofd, als ik hem boven hoor bleren in zijn bedje.

Maar goed, hij is vandaag eigenlijk heel rustig. Hij is nu vanaf 13.00 wakker, heeft een flesje gehad, heeft daarna Sesamstraat gekeken in de wipper (heel geïnteresseerd kijken erbij :) ), toen in de box gespeeld en daarna zijn we gaan wandelen. Nu ligt hij weer in de box te spelen en driftig op zijn vuistje te sabbelen.
    Zometeen maar weer eens een flesje en kijken of hij daarna toch nog een slaapje wil doen...

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

zo ben er weer even... heb nog niets aan de trap gedaan. Maar zal na het reageren even vertellen wat ik wel gedaan heb.

@ Joyce:
    ja kan me voorstellen dat je met het mooie weer er straks verandering in wilt brengen. HIHIHIHI. :)
    Succes en veel plezier vandaag meid.

@ Patrieske: mijn bekken doen nu heel erg veel pijn, maar dat komt ook door de massage die ik heb gehad vanmorgen. Hahahah, kom je naar Zwolle toe, wil je kleintje best opvangen hoor :).
    Ja groot gelijk dat je er wat van gezegd hebt, is toch te belachelijk voor woorden hoe zij het steeds brengt?
    Jij hebt zeker een bikkel zeg. Geen kik gegeven. Super zeg!!!!
    Ja ik hoop ook dat hij snel beter is, want vind dit echt niet leuk meer zo.
    Ik was vanmiddag toch in het ziekenhuis even snel op kraamvisite (was te nieuwsgierig, wel even gevraagd of ze het goed vond, anders had ik gewoon gewacht) en ben daarna even bij de kinderartsen langs gegaan. Ze zijn de aanvraag voor de provocatietest kwijt!!!!! :evil: :thumbdown: Ze zijn nu aan het zoeken en ik word teruggebeld. Als ik half 5 nog niet teruggebeld ben, ga ik zelf nog weer even bellen.
    Het is niet mijn vriendin, maar de vriendin van het broertje van mijn beste vriendin. Snap je het nog? :) Hij heeft Gerginio en is 2630 gram.
    Ik ben het met je eens hoor. Lotus had het ook helemaal niet lullig of aanvallend bedoeld. Ze vond het ook helemaal niet leuk dat er zo heftig op gereageerd werd. Ik had het er gisteren nog over met haar op msn.
    Ow meid, kan me voorstellen dat je hele boos op hem bent geweest gisteren. Wel goed dat jullie het nu uitgepraat hebben. Ik geef je groot gelijk met dat feestje. Dat heb je nu eenmaal als je kinderen hebt.
    Ow meid, ben benieuwd hoe hij het doet met de Nutrix met vanillesmaak.

@ Tacha: weer een heerlijke nacht dus. Joshua bedankt Nona voor haar knuffeltje ;).
    Ik hoop ook dat hij snel weer beter word hoor, vind het nu niet leuk meer.
    Mooie foto's meid. Echt een lieverdje.
    Voor luieruitslag kun je een spuitbusje kopen (het merk begint met een Z, weet zo ff niet meer hoe die heet). Dan hoef je het kontje alleen maar aan te raken met schoonmaken en daarna neit meer. Dit helpt heel erg goed.
    Ik was ook met 2 weken klaar met afbouwen. Groot gelijk dat de volgende ook BV krijgt. Bij ons ook hoor. Desnoods gewoon weer met kolven. Je mag er trots op zijn hoor dat je kleine meid zo groot is geworden op jou melk.

@ Derona: mooie foto meid. Wat een rotfietskar heb jij zeg. Ik hoop dat het snel beter word daarmee...Ben benieuwd of ze hem kunnen maken. Mijn schoonvader gaat hem zo maken dat de stang onder de zadel vastgemaakt kan worden. Misschien ook iets voor jou?

@ Journey: mooie foto meid. Jeetje nog een mooie foto en zo'n leuke shirtje ook van LIEF! HIHIHI.

@ Mikki:
    nou ben wel blij dat hij nu wat vaker wakker is hoor. Nou Joshua slaapt wel bijna de hele dag door. HIHIHIHI. Ik kan je met je vraag dus niet verder helpen, want Joshua is nu denk ik op zijn hoogst 3 tot 4 uur over de hele dag wakker...

@ Merleq: kun je met het KDV niet overleggen dat ze hem op gezette tijden in bed leggen, omdat hij anders niet meer zelf in slaap kan vallen en jullie er dan thuis dus mee zitten?

@ Nettie: ja is idd heel leuk. Ik hoop dat het doorgaat hoor. Vind ik alleen maar leuk en dan die opleiding erbij, zodat ik een professionele gastouder ben en dan zit ik gebakken.
    Joshua ligt nu te duimen in de box. Heeft wel steeds meer hoestbuien helaas. Ook had hij iets heel raars bij het verschonen, maar daar kom ik zometeen even op terug.
    Wat leuk dat je mannetje het cadeautje leuk vond zeg. Heb je het toch niet voor neits gedaan.

Hier de trap dus niet gedaan, ik mocht namelijk al wel even langskomen om de kleine vent te bewonderen. Jeetje wat een kleintje zeg. Hij woog 2630 gram. Hoelang hij is weet ik niet, maar ze gaan hem thuis meten heb ik begrepen. Joshua was ongeveer net zo groot zag ik. Ik mocht hem even vasthouden en jeetje... dat weegt ook echt niets dan he? En dan te bedenken dat Joshua ook niets woog. HAHAHAHA. Nu niets meer van voor te stellen en echt ongelovelijk dat het dan allemaal zo snel gaat.
    In het ziekenhuis Joshua even verschoont voor ik daar weer wegging, want hij had gepoept. Ik doe de luier open. Zie ik idd dat hij gepoept had, maar er zat gewoon allemaal plassen water tussen... Ik bij de kinderartsen gevraagd aan de assistente, maar die zei dat ik de huisarts maar moest bellen en ik word teruggebeld over de aanvraag voor de provocatietest, want die zijn ze kwijt :evil: :thumbdown:
    Ik de huisarts gebeld en de assistente zei dat omdat het nog geen week duurt en hij geen koorts heeft en gewoon vrolijk is, ik me geen zorgen hoef te maken. Maar het lijkt mij toch niet goed als er gewoon plasjes water tussen de poep doorzit?
    Ik hou het maar even in de gaten, want nu weet ik ook zeker dat hij dit dus al een paar dagen heeft, omdat de luier 's morgens ook heel erg naar poep ruikt, terwijl er dan eigenlijk geen poep te zien is, maar de luier wel helemaal van voor tot achter vol zit, terwijl hij normaal over de nacht een halve luier goed vol heeft...
    Wat zouden jullie doen?

Hier wel veel last van de bekken nu door de fysio. Heb een flinke massage gehad en wat houdingen meegekregen voor het zitten. Ik moet met mijn benen wijd zitten of in kleermakerszit, zodat mijn bekken meer ondersteuning krijgen. Woensdag moet ik weer komen.

Zometeen lekker pannenkoeken bakken. Had ik zin in en andres ook wel, dus we gaan lekker pannekoeken met spek eten. :D

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @mikki: ja kan ik me voorstellen dat je er niet tegenkan hoor, konden wij ook...dwz ik niet, hubbie kan zich er op de ene of andere manier vanaf sluite...
    Ik kon het ook niet aanhoren hoor want het nam hier zeer ernstige vormen aan toen Elise een halfuur tot uur zo vreselijk hard huilde. We wisten gewoon dat er niets was want als je dr optilde keek ze alweer vrolijk... ze was gewoon zinnig en wist precies hoe ze zichzelf kon laten huilen en hoe ze dat huilen kon verergeren naar krijsen zeg maar... Wij deden hier de tv gewoon harder en de deuren allemaal dicht. elke 5 minuten even de tv zachter om te horen of ze nog tekeer ging en op den duur zijn we niet eens elke 5 minuten naar boven gegaan maar gewoon om het kwartier... tussendoor wel om de 5 minuten luisteren of ze nog steeds huilde maar vaak kon je al gauw horen dat er tussenpozen tussen kwamen en dan wisten we dat ze het begon op te geven. Wat we nu als voordeel ervan kunnen zien is dat ze héél makkelijk naar bed gaat, zolang ze maar een vast en strak ritme bijlangs gaat. Nu met zomertijd is het nog licht als ze naar bed gaat en dat vind ze lastig maar ze is wél boven op haar kamertje, ze hóéft van ons ook niet te slapen, ze mag boekjes lezen, zelfs rondlopen over de overloop (zolang ze maar niet op Mila;s kamertje komt) weet ik veel wat ze doet ze mag veel als ze maar boven is... en ze gaat vaak uit zichzelf dan in bed liggen en slapen.

Laatst was ik weg en was Mila wat huilerig, hubbie ging even boven tv kijken zodat hij niet telkens naar boven hoefde voor de speen (is niet lui hoor...haha) en toen kwam Elise bij hem liggen, hij heeft haar laten begaan en zei alleen maar dat ze straks wel weer in haar eigen bedje moest... Op den duur liep madam bij hem weg, toen hij vroeg wat ze ging doen zei ze: ga naar mn eigen bed.... en dat deed ze en ze is gaan slapen...
    Niet moeilijk doen maar duidelijk zijn werkt dus wel.... Het duurde even maar we zien nu dat we er goed aan hebben gedaan.... (heb me vaak een enorm slechte moeder gevoeld als ik haar zo lang liet huilen..)
    Sorry beetje lang verhaal maar ben iig blij dat jou mannetje een beter dagje heeft!
    En gewoon proberen je af te sluiten van het huilen, in de zomer kan je zelfs buiten gaan zitten als je hem daar bv niet hoort......

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @derona: JAAAAA Dat vind ik nou ook (als reactie op jou reactie op ons blog..) Elise lijkt meer op haar paps en Mila meer op mij. Heel vreemd is dat vind ik hoor, soms als ik Mila lang aankijk zie ik mezelf gewoon in haar.... Dat is echt heel erg apart vind ik, maar vind het wel een léúk apart gevoel hoor!

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier heeft Nona bijna 3u een dutje gedaan!! Dan ben ik naar de zonnebankd geweest en heeft hubbie haar flesje gegeven.
    Manlief stelde ook voor de spaghetti te maken, dat wordt zn eerste keer! Ik ben benieuwd hihih :rolleyes:

Meiden, hoelang komen jullie toe met een groot blik fv? Ik 1 week ongeveer! Een dagje langer misschien.

En ik heb een paar harde stukjes weefsel in mn tepel! Niet in de borst, echt de tepel zelf. En het doet pijn als je dat aanraakt, wat zou dat kunnen zijn??

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Mmz het ruikt hier een beetje verbrand maar mag niet id keuken komen van hem ..

9. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    IloveA: Wat raar seg van die plassen tuss zn poep! Ben je zeker dat het geen pipi was? Ik zou niet weten wat ik zou doen, ff afwachten en als ie het nog eens heeft er ff mee langs de dokter..

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ tacha: met de nieuwe voeding doen we er nog geen week mee :( Duur hoor flesvoeding...
    Nona doet het wel goed he sinds ze flesvoeding krijgt qua slapen? Volgens mij is flesvoeding wat zwaarder ofzo? Tobe ging in ieder geval ook beter slapen.

@ nettie: oh ja. Mijn vader en zijn vrouw hebben samen 4 kinderen en zijn ook vrij makkelijk in het loslaten maar wel heel duidelijk en consequent (maar zeker niet streng). En hun kinderen zijn echt zo leuk. Heel makkelijk, luisteren over het algemeen goed, als ze straf hebben dan nemen ze dat ook serieus (voelen zich echt schuldig) en hebben wel een eigen mening. En die mening is dan ook vaak bespreekbaar. Ik zie ze echt als opvoedvoorbeeld. Heel knap hoe zij dat doen met 4 kinderen. Met hun vierde kind hebben ze niet eens aan wendagen gedaan bij het KDV, ze bracht hem gewoon haha.

11. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai derona.....ja dat wist ik hahahah,ik heb het weer lekker dom neergezet echt waar als me kont niet vast zit..............ben ik mooi slank hahahahha,nee ik bedoelde maar heb ik weer te snel getypt of je mij kon laten weten met het lekken of ze goed droog houden,jaimy is echt een zeikerd hoor ;)
    Nou ik heb hem net 1.5 schepje er maar bij gegeven durfde het niet meer te doen hoor en hij zoog die fles binnen 10 minuten helemaal leeg,nu even aankijken hoe hij er op gaat reageren dat is nog even het enge ;-(

Hai Patricia.....kan ik meteen bij mijn oude baas gaan werken zou wel handig zijn hahaha.
    Jezus dat meen je niet,ben je al gebeld?
    Ik vind soms dat ze erg onkundig met de dingen omgaan hoor :(
    Ik snap het helemaal nog,moest wel even de stappen denken hahahah,maar wat een mooie naam,maar die kleine is wel licht of niet of is ze eerder bevallen,of is het gewoon zo'n kleintje net als bij jou,de jouwe was ook zo klein toch?
    Maar dat moet ze hier gewoon zeggen toch,dat er heftig op werd gereageerd,ze blijft toch niet weg of wel?
    Nou ik heb hem net de fles gegeven,ik durfde nog niet helemaal ,lees hierboven bij Derona :)
    Ja het is dan ook moeilijk na te gaan of hij wel natte luiers heeft vand e plas,want als ze diaree hebben is het altijd belangrijk dat ze geen droge pampers hebben en dat kun je zo niet nagaan en ook drinkt hij heel slecht dus ik denk of er is iets aan het broeien een buikgripeje of wat dan ook,hou het goed in de gaten meid en als je het niet vertrouwd meteen naar de ha post gaan hoor.
    Ik vind het wel vervelend dat ze je zo laten tobben,ja niet echt tobben maar het duurt allemaal zo lang of heb ik dat mis ,ligt dat aan mij?

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ iloveandres: wat gek, plassen water tussen z'n poep? Nog nooit van gehoord... Ik kan me er ook niet zo goed een voorstelling van maken? Is het niet gewoon urine? En dat die gewoon een paar scheetjes heeft gelaten wat zo stinkt?

13. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    MerleQ: Ja idd ze slaapt wel meer! FV is idd zwaarder, ze laat nu ook vaak 4u, soms zelfs 5u tussen haar flessen. Maar ik zorg er wel voor dat ze om 5 flessen/dag zit. Anders is het zo weinig vind ik. Als ze fruit gaat krijgen en dat gaat er goed in mag er een flesje af.
    Ja idd heel duur he! Ik betaal 19,20 euro/blik. Dat is dus elke week bijna 20euro.
    Voordeel dus van bv: gratis en voor niks!!
    Opvolgmelk is wel een stuk goedkoper ongeveer 12euro. En daar komen ze ook langer mee toe omdat ze dan bijvoeding krijgen he.

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha..........Lekker zeg dat ze weer zo heeft geslapen,en jij lekker hebt kunnen zonnebanken ;)
    Wauwwww de man koken lief hoor hahahah,maar daalijk je keuken helemaal rood hahaha zie het al voor me,nee flauw dat mag ik niet doen.

Wij doen met de pepti 5 dagen soms 6 dan heeft hij 5 keer 200 cc op een dag,en het is ene pak van mij ik weet niet of er verschil in de hoeveelheid zit kwa blik en pak?

Ik weet het niet meid wat het kan zijn van je tepels

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ tacha: ja maar die potjes fruit en groenten zijn ook weer knetter duur ;) Daarom wil ik ook zelf hapjes gaan maken... Is volgens mij echt veeeeeel goedkoper.
    Wat betreft eten hoeven wij de eerste jaren niets extra's te koken straks (als ie met de pot mee kan eten) aangezien we nu altijd wel een beetje overhouden ;) En als ik zie hoe ontzettend weinig mijn broertjes en zusjes binnen krijgen, hoef ik me daar geen zorgen om te maken :p

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @merle: leuk vind ik dat om te zien, zulke mensen zijn ook voorbeelden voor mij hoor, ik zie om mij heen ook een aantal stellen die het zo doen en dat zijn stuk voor stuk leuke kids. Maaaaaaaar..... je moet er wel direct mee beginnen, en dan bedoel ik dus dat je niet moet denken dat ze nu nog niets snappen... ze snappen echt heel veel hoor... en dus begint het opvoeden al heel lichtelijk... (voorb: Ik bracht mial laatst naar bed, ze was echt heel vrolijk kreeg schone luier, vind ze altijd fijn, en pyjama aan, gingen naar boven en toen ik het boekje dat ik (bijna) elke avond voorlees pakte en zij dat zag begon haar bekkie al te vertrekken.... toen ik haar avondgebedje begon te zingen was het helemaal mis... ze keek alsof ze wou zeggen: nou gaat er iets gebeuren waar ik het niet echt mee eens ben..... het lijkt miss vroeg maar ze snappen echt al meer dan je denkt... en hoe eerder je begint met die duidelijkheid hoe minder je je best hoeft te doen als ze ouder worden. Elise begrijpt hier prima dat als wij iets zeggen het ook zo gaat... als je dat eerst nooit doet en dan als ze bijv 4 is het wel gaat doen gelooft ze er niets van.... als je begrijpt wat ik bedoel...

Mar ja, zo denk ik erover, iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil natuurlijk, alleen dit bevalt ons gewoon goed...En ik vind het leuk om it te vertellen, miss help ik er nog mensen mee, miss ook niet en vinden jullie het vreemd of raar en gaan het anders doen...maar dat is helemaal geen probleem, iedereen heeft zn eigen mening enz.... (dit laatste om even duidelijk te maken dat ik niet vind dat iedereen dit moet doen omdat het zo makkelijk is ofzo....WIJ vinden het makkelijk maar das niet gezegt dat een ander dat ook vind....)

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou net weer laten huilen en het heeft dit keer maar 5 minuten geduurd dus er zit al flinke vooruitgang in ;)

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ nettie: oh dat denk ik ook hoor! Laatst dacht ik nog 'oh boefje, je weet al precies wat er gaat gebeuren'. Of dat ik merk dat ie mijn aandacht probeer te trekken door hele harde geluiden te produceren, zodat ik naar hem toe kom. En inderdaad, zodra ik naar zijn kamertje toe loop, begint ie vaak al te pruilen en zodra ie dan zijn bedje raakt, gaat ie vaak al huilen. Ik heb echt het idee dat ie het vaak al heel goed weet hoe het zit.
    Wat leuk trouwens dat je Mila al voorleest voor het slapen gaan. Moeten wij ook eens mee beginnen!

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @potjes voeding: gaan hier ook zoveel mogelijk vanuit de pot mee hoor... die kant en klare dingen zijn erg duur, zelfs de goedkopere varianten vind ik duur als je elke dag zo'n potje moet geven... En hier kook ik nog steeds niet veel anders dan toen we nog met zn tweetjes waren hoor, Elise eet zó weinig en wij hielden ook altijd wat over, en nu nog steeds dus mila kan straks ook gewoon meedoen zonder extra te hoeven koken!! hiephoi!!

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh hij huilt weer! Het is wel een gek huiltje hihi. Een gefrustreerd/zeurderig huiltje.

Deel Deze Pagina