Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Derona: Jeetje, dat zou ik niet pikken. ik vind het niet erg als anderen ingmar vasthouden, maar dan wil ik daar zelf wel een beetje zicht op hebben. Zomaar een baby van hand tot hand laten gaan vind ik niks... ik zou daar echt wat van zeggen...

MerleQ: Wat gaaf dat Tobe het zo goed doet en nu wel lekker door slaapt. :)

Chantalk: Ik ken het hoor, ik ben ook heel erg afgeleid door de kleine. ik weet niet eens meer wat er speelt in de wereld... mijn wereld is op dit moment zo groot als mijn gezinnetje...

Re81: Goed stukje, bedankt voor het googlen. Ik heb er ook een boel aan. :) Heb vannacht de eerste echte huilnacht doorgemaakt...

----

De eerste huilnacht dus... Zo wat ben ik moe. Ingmar had de hele nacht darmkrampjes en bleef maar zoeken naar iets om op te zuigen. Ik ben echt uren bezig geweest met troosten en knuffelen en heb echt heel weinig geslapen... Arm mannetje. En je wil dan toch zo graag dat je iets kunt doen he... :(

Na Ingmar's huilnacht kwam mijn huildag, geloof ik. De kraamverzorgster zei al dat dag 3 de huildag is, nou dat heb ik geweten. Voel me behoorlijk labiel en heb echt om de haverklap tranen... Zo raar...

2. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    patrieske ik hoop dat het vanacht beter gaat en je ook wat slaap kan pakken.

Merleq Tess krijgt heel de borst ongeveer 80cc en dan eet ze vaak nog 90cc kunst

iloveandres ik kom ook maar uiterlijk op 90cc

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Derona: Joshua heeft dat niet echt. Wel dat hij aan het eind van de middag niet echt wil slapen, maar dan slaapt hij beneden ook niet, dus ik laat hem dan gewoon liggen...

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @LIbra, heel normaal meid, ik heb ook zo gehuild, en blijft nog wel ffies met vlagen hoor! Lekker laten gaan!
    En Sven had ook heel veel last van krampjes, ben nu bezig met cine baby en het werkt als een wondermiddel, is van VSM, homeopatisch, echt super!

@Buikpijn, ik heb al een aantal dagen last van mijn buik, rare pijn en soms is het even niet te handlen, soort of van kramp.
    Net of ik buikgriep heb dat gevoel.........bekend? Heeft het nog met de bevalling te maken?

@9maanden beurs, Joyce, hahahahaha, die mannen ook!

5. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Ja! Jordy heeft dat dus vanaf 10 uur / half 11 's ochtends tot 's avonds 20 uur. Hij heeft dan ook gewoon een enorme zuigbehoefte: honger heeft hij niet, want al wat hij in deze tijd (buiten de normale voedingen dan) drinkt, spuugt hij uit. Maar hij wil wel continu op mijn pink of op zijn fopspeentje zuigen tot hij op mijn arm in slaap valt.

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterker nog, die van ons wil overdag niet in zijn wieg boven, hij slaapt nu in de reiswieg beneden, wil gewoon bij ons in de buurt zijn. Vind het ook niet gek, hij is 9 maanden bij mij geweest.

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    En als hij echt niet kan slapen, en blijft huilen en krijsen dan doe ik hem in mijn babybjorn active carrier, en dan is hij binnen een paar minuten vertrokken.

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess die heeft dat zodra het s' avonds donker wordt dan wil ze alleen nog maar bij mij zijn tot ze in bad is geweest en haar voeding heeft gehad dan is het goed.

Zo straks naar het cb ben benieuwd wat de arts van haar zegt en hoeveel ze nu weegt spannend hoor zo de eerste keer.....

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja ik vind het ook niet raar dat hij liever gezellig bij ons wilt zijn dan maar alleen in zijn wiegje,

Nou vandaag dan de eerste dag helemaal alleen,Délano word gelukkig nog naar school gebracht al moet ik wel wat anders regelen want wie hem brengt is nu ziek,Donderdag komt mijn mams,dus dan wil ik Vrijdag met haar Délano naar school proberen te brengen,nadeel is ik moet nu alles lopens gaan doen,maja gelukkig is de school hier net ver vandaan,ben erg benieuwd hoe dat straks allemaal gaat

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm heeft jullie kleine ook wel eens dat ie 's nachts klaarwakker is na zijn voeding en gewoon niet wil slapen? Dat had Tobe dus vannacht en mijn man heeft hem pas na een uur in slaap gekregen! Wakker leggen in zijn ledikantje werkt niet want als hij wakker is, gaat ie onwijs lopen mekkeren en dan slapen wij ook niet ;) Wat doen jullie in zo'n geval?

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hallo,
    was ik weer even :D hier gaat het wel redelijk zit een beetje met de voedingen van rayn in me maag :(
    hij krijgt nu om de 3 uur 100cc friso ,maar na 1 a 1,5 uur word meneer alweer wakker en wil weer wat te eten hebben . (als hij wakker word begint ie te huilen als ik hem dan bij me neem blijft ie huilen en gaat ie zoeken met zijn mondje los naar mijn borst ,echt honger dus ) nu mocht ik van de kraamhulp tussen door 30cc geven ( dit werkte toen wel nu wil ie tussen door steeds meer ) kan toch niet aan het flessen geen blijven ?

wat zouden jullie doen ? en kan je bijv overstappen zonder overleg naar andere oeding die bij beter voed ?

12. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Hier afgelopen nacht dus precies hetzelfde. Ik was helemaal gelukkig dat Jordy van 22 tot 3 aan een stuk had doorgeslapen. Toen heeft hij goed gedronken (10 min. borst 1, 7 min. borst 2) en leek hij weer als een blok in slaap te vallen. Niks was minder waar: om 4 uur was meneer klaar wakker. Luier was schoon en honger had hij ook niet. Ben toen maar met hem beneden op de bank gaan liggen (bij ons in bed durf ik niet en is erg koud op onze slaapkamer) Toen heeft hij nog redelijk wat geslapen bij mij op de buik en ik kon een beetje dutten. Om 7 uur heb ik hem toen weer gevoed (hij was weer klaar wakker) en heb ik hem in zijn wiegje gelegd en daar ligt hij nu nog steeds lekker te slapen.

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @journey... aha.. ja ach gooi het maar op het ontzwangeren... dementie is nog niet over...

@sanne, ja hier ook meer dan 20kg aangekomen, kan mn enkels ook weer zien en heb ook weer een kaaklijn.. maar merk dat ik nog steeds vocht vasthoud als ik mn sokken uittrek en mn ringen... vingers zijn nog steeds dikker... verder hier ook nog blubberbuik en dikke billen cq bovenbenen... zei gisteren nog tegen mn mannetje, zie je uberhaupt wel dat er wat vanaf gaat, want heb nog steeds positiekleding aan en een dikke r**t ja blijbaar ziet hij het wel... op de weegschaal kun je beter niet, want dat valt tegen.... ik merk dat mn positiekleding wel ruimer wordt dus kennelijk gaat er idd wel wat van af.. en die blubberbuik, tja, mogen pas na 6 weken buikoefeningen gaan doen, anders komt het niet goed met de buikspieren

@merle, ja het is echt feest met het kaboutertje onder de douche.. heerlijk he hoe ze daarbij relaxen...

zo effe verderlezen....

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mamamakka is het geen zuigbehoefte wat hij heeft?Sylvano heeft dat soms ook na zijn bv,dat hij daarna nog ligt te happen,

15. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Jordy is ook een beetje verkouden aan het worden heb ik het idee. Hij ademt erg zwaar door zijn neusje.

Kan ik gewoon neusdruppels voor baby's gebruiken of kan ik beter zelf een zoutoplossing maken? Of moet er eerst een dokter naar kijken? (die komt heel toevallig vanmiddag toch op kraamvisite)

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Re: Tobe ademt ook wel eens zwaar door zijn neusje maar dat is dan vanwege het spugen. Dat komt soms zijn neus uit en dan lijkt zijn neusje daar nog vol mee te zitten :p
    Ik zou even wachten totdat de huisarts langs is geweest en de vraag aan hem voorleggen. Wel zo makkelijk als ie toch op bezoek komt :p

Ik heb nog een vraagje: wat kon je nou gebruiken bij moeilijke ontlasting? Tobe heeft nu weer sinds eergister niet gepoept maar ik heb het idee dat het hem nu toch wel wat dwars zit. Misschien moet ik toch nog eens proberen hem water te geven... Dat wilde ie alleen laatst echt niet drinken.

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Je weet wat ik heb gedaan toen he... bij de AH... ik was toen 32 weken zwanger en pakte de mevrouw bij de arm en wees haar er op dat ze effe om dr heen moest kijken voor ze me tegen de lopende band aanduwde omdat ik 32 weken zwanger was..... en vetelde haar dat men wel verwacht dat er met hun rekening wordt gehouden (omdat ze in 1ste instantie voor me mocht gaan) maar omgekeerd dat niet het geval was.. en ze had niet gezien dat ik zo ver zwanger was... nou dat was dus precies wat ik bedoelde.... de hele rij stond te gniffelen..

18. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    @ mamamakka: heb even voor je gegoogled over die flesvoeding, misschien heb je hier wat aan: www.tergooiziekenhuizen.nl/download.php?nummer=1314

@ gewicht: nu moet ik sommigen hier toch echt jaloers gaan maken: ik zit nu 10 kg onder het gewicht van toen ik zwanger werd... :D (nee ik weet ook niet hoe ik dat voor elkaar krijg, ben er wel erg gelukkig mee natuurlijk :) )

19. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    sorry maar de link doet het niet bij mij :oops:
    @gewicht daar word ik inderdaad jaloers van :) ik had me na 6 dagen gewogen en was toen al 7 kg kwijt , wask best blij mee dadelijk weer ff wegen :)
    @derona nee is geen zuigbehoefte want hij wil absoluut geen speen (heb er wel 10 geprobeerd) ook geen vinger of wat dan ook !

20. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Ik zal ff het belangrijkste uit het artikel halen voor je

Deel Deze Pagina