Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @derona, kraamvisite die mijn kind bij een ander kind op schoot willen leggen zullen dat toch echt effe moeten vragen... want vind dat niets om zomaar een baby bij een kind op schoot te droppen... ik en manlief bepalen en niet de kraamvisite...

@Libra laat de tranen maar vallen... ik heb enorm veel gehuild, getwijfeld en ga zo maar door.... heeft bij mij wel 2 weken geduurd voor ik het licht zag.... inmiddels het licht gezien en af en toe heb ik nog wel effe een traan momentje, maar goed al die tranen moeten er uit... zijn je hormonen die door je lijf gieren, je gaat door een enorm grote verandering in je leven enz enz enz

nou ikzelf.. veels te veel bezoek gehad, madam heeft vannacht ook niet doorgeslapen, ze is vreselijk onrustig geweest en nog... blijf vandaag dan ook echt liggen op de bank, in bed.. maakt me niet uit.... maar veel energie heb ik vandaag niet... morgen weer een wandel, poets whatever dag.... gisteravond nog wel naar mn broer geweest, was heel gezellig, en ik wilde gewoon effe de deur uit, na al dat bezoek van zaterdag en zondag... en dan zaterdag avond was helemaal suf.... sommige mensen snappen nog niet dat je ze eigenlijk weg wilt hebben, maar in plaats daarvan bleven ze tot 12 uur zitten.... pfffffff.. had ze wel weer doorgeslapen.... maar ja zondag weer bezoek wij nog weg....en om 12 uur flesje gegeven, om 4 uur kwam ze weer, maar had ze poepluier en geen honger... en om 6 uur voeden, om 8u kwam ze weer, nu ligt ze te slapen, maar ze is erg onrustig nog steeds.... ga strax samen wel met haar douchen enzo.... maar voor nu, effe kijken of er nog wat te kolven valt.. want dat schiet bij mij nog steeds niet op...

2. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Dit staat in een ziekenhuisfolder op het net: (die link die niet werkte bij jou mamamakka)

Hoeveel flesvoeding moet mijn baby per dag drinken?
    Volg hiervoor de aanwijzingen op de verpakking van de zuigelingenvoeding.

Hoeveel voedingen moet mijn baby per dag krijgen?
    Tot één week na de geboorte zes tot acht voedingen
    - 2-6 weken zes tot zeven keer 60-120 ml
    - 6-12 weken vijf tot zes keer 120-150 ml
    - 3-4 maanden vijf keer 150-180 ml
    - 4-6 maanden vier tot vijf keer 180 ml
    - 6-12 maanden drie tot vier keer 150-180 ml
    Afhankelijk van het gewicht van uw baby, moet u in overleg met de
    verloskundige de hoeveelheid aanpassen.

Mijn baby heeft na zijn fles nog honger. Moet ik iets toevoegen aan de melk?
    Ga eerst na of uw baby echt honger heeft. Drinkt hij gewoon te vlug,
    laat hem dan trager drinken door de speenopening te verkleinen of de
    dop wat harder aan te schroeven. Wil hij nog zuigen, geef hem dan zijn
    fopspeen of een knuffeltje. Willen zuigen betekent niet altijd honger
    hebben. Heeft uw baby inderdaad nog honger, geef hem dan iets meer
    melk. Blijft hij onverzadigbaar, bespreek dit probleem dan met uw arts of
    de verpleegkundige van het consultatiebureau. Belangrijk is dat eerst de
    groei en de ontwikkeling van uw baby goed worden gevolgd. Daarna kan
    pas een beslissing over de opvolging van de voeding worden genomen.
    Verander nooit op eigen initiatief van soort voeding.

3. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Merleq tess heeft dat ook weleens idd probeer ik haar dan met speen ed in saap te krijgen.

mikmak idd...........ontwangeren hahahaha

mamamaka ik geef tess nu af en toe voeding voor hongerige babies en idd ze zit er wel sneller van vol merk eigenlijk ook dat de krampjes minder zijn.

mevrouw ligt nu nog lekker te maffen moet haar zo maar wakker maken want om kwart voor 12 moeten we weg en ik moet haar nog aankleden en etengeven ed...

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik zou even hier kijken.. Maar m'n kleine prinsesje ligt te huilen.. Echt niet normaal! Ze wil de speen niet, en ze wil helemaal niets! Moeilijk, ik moet het vanaf nu ook nog alleen doen :(

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah arm meisje :( Zwaar is dat dan even he? Als ze volledig afhankelijk zijn van jou en alleen maar bij jou willen zijn en ontroostbaar lijken? Maar over het algemeen is het maar van korte duur hoor :)

Hier is manlief vandaag trouwens ook weer begonnen met werken! Hij had al die tijd vrij vanwege onze verhuizing dus dit is wel even wennen... Het echte leven begint voor hem in ieder geval weer. Ik heb nog 2 maandjes vrij gelukkig al heb ik eind deze maand een tentamen :( Ik zie het nog helemaal niet voor me dat ik daarvoor ga studeren maar ik wil hem perse halen dus zal wel moeten...

6. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Nou meiden, de voeding begint te werken! Jippie :D Hij heeft al vanaf zijn geboorte (toen de meconium weg was) diarree achtige poep, geel en slijmerig (ws darmwand). Had er ook erge last van en daardoor ook enorme luieruitslag. Gisteren had hij voor de eerste keer een ‘gezonde’ poepluier! Gewoon ‘gele pasta’ zeg maar! Haha, wat kun je blij zijn met een poepluier ;)
    Verder huilt hij nu beduidend minder en zijn krampen zijn ook een stuk minder. Nu weet ik van mezelf wel dat het niet in één keer over is, dus dat verwacht ik ook niet.
    De voeding zouden we via een verwijzing van de huisarts vergoed krijgen, dus ik heb vanmorgen gebeld en hij zou het recept klaar leggen. Belt hij net terug: “Je moet het regelen via het CB!” Ik gezegd dat het CB zo dom reageert, dat ze gewoon zeggen dat hij nergens op kan reageren omdat ik BV geef, maar hij schrijft het gewoon niet voor en ik moet het maar uitzoeken met het CB… :( Damn… dat krijg ik daar dus nooit geregeld! Maar goed, ik ga het proberen!
    Nu snel kolven, want mijn mannetje moet zo weer de fles, en anders lek ik de hele boel weer bij elkaar ;) (Kolf trouwens zo’n 220cc per keer, veel of weinig?)

@ Goofychick: Fijn om te horen dat jou buren geen verwende kinderen hebben terwijl ze wel gewoon altijd naar hun kleintjes zijn toegegaan! Lijkt me ook, als je zo’n kindje laat huilen, het zijn vertrouwen in je gewoon kwijt raakt hoor…
    En eh, waar blijven jou foto’s? ;)

@ Patrieske: Hoe is het nu met je oom? Vaak als er geen redden meer aan is en iemand ‘alleen nog moet sterven’ halen ze die persoon van de IC af (sorry dat het er zo bot uit komt, maar dit weet ik nog wel door eigen ervaringen).
    Wat vervelend dat hij nog steeds zoveel krampen heeft zeg…. weet je zeker dat het krampen zijn, of is het misschien iets anders?

@ MikMak: Heerlijk zo, samen in bad!
    En groot gelijk heb je, blijf maar lekker luieren vandaag!

@ Derona: Ja, ik laat alles toe, maar meer omdat ik er niets van durf te zeggen… Ik WIL liever dat kinderen van mijn kind afblijven!
    Wat een mooie foto’s!

@ MamaMakka: En meid, lekker naar buiten geweest?

@ Journey: Hee, in Agde zijn wij ook eens geweest, ik kijk wel ff waar wij nu heen gaan, weet het zo ff niet meer ;)
    Nee, hij krijgt nu even helemaal geen bv meer, ik kolf het af. Ik begin eindelijk mijn kind terug te krijgen, dus probeer het over een paar dagen weer.
    Jeetje, wat vervelend om zo’n snauw te krijgen! Nou, ik zou Valentijn ook nog geen nachtje laten logeren hoor! Een paar uurtjes vond ik al lang genoeg!

@Merle: Inderdaad flesvoeding omdat ik zeker weet dat daar geen lactose in zit. Ik wil wel weer overstappen op bv zodra ik zeker weet dat ik niets meer in mijn systeem heb!
    Wat heerlijk dat het met Tobe nu zo goed gaat! Geweldig! :D

@ Libra: Yep, de beruchte kraamtranen! Meid, het komt goed, even je tranen eruit!

@ Joyce: Ach, arm meiske…

@ 9 maanden beurs: Ik wil er graag heen, maar wij zullen dan waarschijnlijk in het weekend gaan, Marco neemt daar echt geen vrij voor .

@ Kilo’s: Hier zijn er inmiddels 14,5 af, nog 9 te gaan…. Bleh… En door die enorme borsten kom ik hier dus ook never nooit meer op mijn start gewicht!

7. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Oh, weet iemand trouwens wat er met Tacha is, of met Nona misschien?

8. Female

Female Niet meer actief

Straks kom ik eindelijk weer even lezen en reageren.
    Heb een paar dagen gemist, heel erg van mijn gezinnetje genoten :)

Celeste heeft na de voeding gisteravond van 01.00 uur tot kwart voor 8 :confused: vanmorgen doorgeslapen.
    Toen meteen weer verder tot half 12 vanmorgen (toen heb ik haar wakker gemaakt :) )
    Echt asociaal, ze is zo rustig...

Nu eerst even opruimen hier want vanmiddag weer visite,
    tot straks!

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai merel..............Ik weet zo niet meer wat Tobe weegt,maar jaimy woog afgelopen donderdag 5015 dus volgens mij wel een stuk zwaarder als Tobe,ik moest dat gaan geven van het CB,en moest dan de nachtvoeding overslaan,maar dat heeft hij echt nodig die nachtvoeding dus geef ik hem nu toch maar wat minder.

Hia derona...........Wat een schatje is het zeg,en wat moet ik lachen om delano achter de kinderwagen dat doet noël dus ook al ;)
    Jaimy heeft dat ook veel hoor,maar ook in zijn box,maar het word wel al wat minder ;)

Hai Patricia.........Fijn dat het een stuk beterder gaat meid.........
    Ik leef ook nu maar gewoon van dag tot dag,probeer niet te hard vooruit te lopen op de dingen mischien valt het allemaal wel gewoon mee natuurlijk.

Hai Libra.......Moeilijk is dat he meid die huilnachten en dan ben je gebroken en dan je hormonen nog,dikke knuf meid.
    En die krampjes verschrikkelijk is het he meid ik weet er alles van,bijna alle kindjes hebben er last van ;-(

Hai Journey.........Het ging wel vannacht,hij had erg pijn weer van de krampjes maar hij heet wel wat geslapen,dus ik ook,en ieder uurtje wat we mee kunnen pikken hebben we ;)

Hai Goofychick.........Meid jij hebt toch nog meer klachten,die duizeligheid enzo,ik denk dat je toch eens ergens aan de bel moet trekken.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette: ik vraag me ook af waar Tacha inderdaad gebleven is...
    Wat fijn dat het beter gaat met Valentijn! Hopelijk krijgt je het CB dit aan hun verstand gepeuterd...
    Die kleiachtige poep is dus normaal? Want dat had Tobe van de week ook voor het eerst, voorheen was het bij hem ook behoorlijk dun.
    220 cc is trouwens veel hoor :) Ik kolf dat ook per keer, maar ik kolf om de voeding (dus eens per 7 a 8 uur)! En jij neem ik aan iedere voeding?
    Ik krijg dus ook te weinig gekolfd (het is echt net niet genoeg) waardoor ik iedere dag 1 keer flesvoeding moet geven. Geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen als Tobe straks meer eten wil/moet. Ik heb geen zin om de hele dag door te zitten kolven.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik word hier echt KNETTER van de boormachine van de beneden buren. Argh. Het gaat echt constant door. En ze zeggen 4 weken bezig te zullen zijn, hopelijk gaan ze dus niet 4 weken lang de hele dag door boren :(

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

OH NEEEE, nu zijn onze bovenburen ook al begonnen! Nu hoor ik dus 2 boren tegelijkertijd door dit huis heen galmen! Aaaaah!

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @yvette, waarom bel je ons CB niet, of ik kan ook voor je bellen of langsgaan.. misschien dat ze je wel willen helpen met het recept.... wie vraagt heeft wat.... kunnen ze toch niet maken om je zo te laten zitten?

ja luieren he... ik ben daar zo slecht in, heb toch stiekum even de kamer van linette gepoetst en de badkamer en de overloop en de trap naar beneden....

@kolven... nou pfff als ik 50 cc heb gekolft is het veel, dus hahaha wat jij kolft is superveel in mijn ogen.... :confused:

@merle, succes met het geboor... als ze zo iedere dag doorgaan kun je misschien met ze afspreken om op bepaalde tijden te boren, gezien het feit dat je met tobe zit enzo....

@poep geen idee.. wie weet ook alweer wat die groene poep is... linette had mooie gele mosterd poep (nou ja mooi) maar ze heeft gisteren ook groene poep gehad, het wordt nu wel weer lichter dat wel

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja die groene poep vraag ik me ook nog steeds af wat het is... Je leest er zo ontzettend veel verschillende verhalen over en het CB stond er ook niet echt van te kijken. Tobes poep is in ieder geval ook heel "mooi" groen.

15. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Nu eerst even een berichtje voor ik weer weg gerukt word achter de pc. Lees steeds bij, (van de kwark-tiet van mikmak tot de buren van goofy die misschien die tip wel gaven omdat ze zelf niet meer konden slapen..) en steeds als ik wil reageren gebeurd er wel iets waardoor het niet lukt.

@ warmte knuffel: ik heb het bijtje, geinig ding en blijft lang warm ja.

@ Voeding: ik heb geen idee wanneer een borst leeg zou zijn. Vannacht staan brullen als een klein kind omdat de voeding niet wilde lukken. Julian hapte niet, liet steeds los. Ik kreeg er in mijn paniek niets uit met de kolf. (handkolf omdat ik dacht niet echt te hoeven kolven, misschien toch maar elektrische kopen)

@ spaarrekening: hier ook 1 geopend voor onze vent. Nog staan geinen bij de bank toen ze zeiden dat je max. 4000 in een jr mag sparen op die rekening. Zo van oei dan moeten we rustig aan doen zeg..

Mijn borsten staan nu op knappen omdat ik vannacht een flesje afgekolfde voeding heb gegeven na mijn huilbui. Dus ga er maar 1 wakker maken.

16. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Nieuwe foto's van m'n knappe vent in m'n album!

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @birthe, wat een heerlijk knulletje heb je toch zeg....

@yvette, nee weet ook niet waar Tacha is....

ga effe een tukkie doen.. ben kapot

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    hai merel............ik ga gewoon slapen,dat komr dat ik door het jammeren wel heen kan slapen,soms zet ik de tv of radio aan dan is het niet stil en luistert hij lekker.

hai mamamakka.......het kan zijn dat hij zijn regeldagen heeft,maar het kan ook zijn dat ie net als jaimy een hongerige baby is,ik mocht hem in die eerste weken voeden wanneer hij kwam,maar als je dat doet moet je rekening mee houden dat hij erg vaak blijft komen,omdat het een gewenning word........kwa overstappen zou ik niet vlug doen ze krijgen erg krampjes,ik heb met jaimy moeten overstappen en hij heeft er nu nog last van,als het niet anders kan kan het niet anders,maar het cb raadde het bij mij af,en hem gewoon wat meer te eten geven en tussendoor als hij zo huilt wat lauw water geven in zijn flesje,dat mag alleen als je fles voeding geeft en dat geef jij toch?

hai merel......Ik mag hem en dan echt eens in de 3 dagen als hij nog niet heeft gepoept een druppeltje slaoile geven,vroeger zette ze een zeeppinnetje ik weet niet of je dat durft?
    Nu ik 10 cc meer water geef iedere voeding en het duurde even hefet hij er vandaag na 3 dagen 2 gegeven joehoeeee.

Hai re...........Ikke jaloerssssssssssssssssss.

Hai Mikmak ....meid rust lekker uit als je daar de kans voor krijgt dan,en hopelijk word ze daalijk wat rustiger,volgens mij zijn de kindjes vandaag allemaal erg onrustig,jaimy heeft er ook al zo'n last van ,doet iedere keer een hazesaapje van 15 min en danhuilt ie weer een hele tijd of ligt te mopperen ;-(

19. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Joyce...Ik schreef het net al de kleintjes hebben er vandaag volgens mij allemaal erg last van ;-(

Hai Yvette..Nou een beetje zeikerig van je ha maar goed,weet je wat bewaare en pamper voor hun zodat ze kunnen zien wat een verschil het is,en zeg duidelijk dat je het niet liegt,schrijven ze het niet uit dan neem contact op met je verzekering en kijk wat ze voor je kunnen doen.
    Wel fijn dat hij er zo goed op reageerd meid.......
    Hij ijlt heel veel,en ja het is gewoon wanneer zijn hart het begeeft dan is het over,maar goed hij ligt gewoon tussen de normale mensen in die wel gewoon beter worden,dat is toch raar of niet dan?
    Ik dacht zelf aan de koemelkllergie maar het CB zegt dat het echt krampen zijn,vandaag huilt hij ook weer zoveel ik denk toch dat ik een afspraak bij mijn ha ga maken,of zou dat overdreven over komen?

Hai female.........Heerlijk toch meid dat ze zo lekker rustig is,geniet er maar van :)

Hai merel.....lekker is dat he meid ;-(( dat boren zorg dat de stroom uitvalt ;)

Poep@ jaimy heetf ook groene poep het schijnt normaal te zijn ;)

Hai Birthe......Wat een snoepieeeeee,hij kijkt al zo wijs uit zijn ogen zeg,echt een scheetje

20. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Yvette fijn dat het beter gaat met valentijn niks beter dan een tevreden kindje

female wat een slaapkop die celeste

MerleQ vreselijk een beneden buurman die loopt te boren, en ik geef Tess nu ook half om half ik kolf echt maar 80cc per keer en ze drinkt dan vaak nog 100cc fles

warmtknuffel, zit er bij jullie ook een gaatje in het binenste zakje? ik heb het hondje maar vind het eigenlijk niet zo warm als ik had gedacht en doe hem echt 30sec in de magnetron

birthe wat ene lekker ding die julian

Nou naar het CB geweest Tess was nu 55cm en 4600 gram haar hoofdje was 36cm, ze was afgevallen tot 3000gr dus nu 1600 gram aangekomen ze komt wel ongeveer 7 keer per dag voor een voeding en dat mocht ik zo blijven geven maar ik ben nu zelf aan het proberen om er 6 keer van te maken.
    Haar hartje en longen klongen mooi en alle reflexen ed waren goed alleen haar naveltje was nog een beetje nat en die is aangestipt ben helemaal een trotse moeder van een kern gezonde dochter..................

Deel Deze Pagina