Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    hai Merel........OKe ik ga het toch even vragen dan een donderdag,want jaimy trekt ook vaak zo'n gezicht en begint dan ook te huilen,ik denk zelf krampjes maar misschien heeft hij ook wel het zuur hij geeft doorzichtig terug ik dacht dat het water was ofzo.
    Wat betreft de fv ja ik voel me niet schuldig soms heb je geen andere keuze die heb ik niet gehad bij alle3 niet en ik hoor nergens de verhalen over de bv,ja van andere moeders maar daar trek ik me niets van aan,ik vind niet dat ik mijn kind minder doe als ik fv geef.

Hai mikmak...gelukkig valt het dan allemaal mee meid,pfff ik begon me ook al zorgen te maken.
    maar inderdaad het is niet netjes dat ze niet terug bellen ;-(

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Zal wel iets per gemeente zijn....
    hier staat er meer info over..... (is niet echt "onder toezicht" plaatsen maar daar lijkt het bijna op)

http://www.stevigouderschap.nl/

Vind die vragenlijsten toch vaak belachelijk... had er laatst een voor mijn zoontje gehad... en braaf ingevuld.. hoevaak we zn tanden poetste... en hoe hij eet etc. etc..
    maar toen kwam de vraag wat voor opleiding de ouders hebben?
    Pardon, wat heeft dat met mijn kind te maken...

Ik begrijp wel wat ze bedoelen, maar dan dienen ze te vragen in wat voor "omgeving/ millieu" het kind opgroeit.... en niet alleen vragen wat voor opleidingen de ouders hebben...
    Had dus gelijk een hele discussie met het mens van het CB... omdat ik die vraag niet relevant vond...
    "wonderkinderen worden ook geboren uit "lager opgeleide ouders"... en ook "hoog opgeleiden kunnen "slechte" ouders zijn....

Ik heb een pedagogische opleiding gedaan, maar door omstandigheden , net niet af kunnen maken.... maarja dan ben ik een "slechtere" moeder als iemand met bv HTS?

(tot zover mijn frustraties over het cb.... ben ik er met mn zoontje voor een tijd vanaf... begint het "gezeur" weer.. :) )

3. winter15

winter15 Niet meer actief

@vragenlijst CB: zoiets hebben wij ook moeten invullen (maar ook de helft als niet relevant ingevuld) dat komt door onze minister Rouvoets..
    prima hoor dat ze weer iets nieuws bedenken en begrijp ook heus wel dat het goed bedoeld is, maar dat gaat dus echt niet werken door middel van deze vragenlijst...!

@flesvoeding: ik voel me ook echt niet schuldig omdat ik fv geef, heb bv geprobeerd, missch. te snel opgegeven, maar ik voel mezelf nu veel beter en zekerder en daar heeft mijn meisje veel meer aan, maar goed..dat is mijn mening en ik heb inderdaad ook geen negatieve reacties gekregen vanuit de "medische hoek".

@sex: Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken! missch. omdat ik behoorlijk wat last van mijn hechtingen heb gehad en ik vloei ook nog steeds..hihi..denk dat mijn vriend niet eens meer durft..hij is nu een paar dagen weg, maar zal het daarna eens peilen..;)

4. ramona0309

(zie trouwens op internet staan:....
    "Als u besluit om deel te nemen aan het programma ".....

Het is dus helemaal niet "verplicht" al bleek dat dus niet uit de aan mij toegezonden stukken....

nou ik vul dus niets in....)

5. winter15

Ik had een ander soort vragenlijst vanuit ons CB, niet zo uitgebreid over bijvoorbeeld: tandenpoetsen ed. waar jij het over had, maar toch ook met genoeg vragen waarvan wij dachten..dat gaat jullie niets aan!

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Vragenlijst CB: Ik heb 'm ook gekregen en nog niet echt naar gekeken. De kraamhulp zei dat het meer om hulp ging en niet echt om onder toezicht plaatsen of zo. Nouja ik moet er maar eens naar kijken...

Sex: Sex? Ohmigosh, Op dit moment kan ik me haast niet voorstellen dat ik ooit nog sex ga hebben. Het doet me zoooo veel pijn daarzo. Een van mijn hechtingen zit ook te strak. Morgen mogen ze er hopelijk uit of dan toch hopelijk in elk geval die ene.

Overmorgen gaat de kraamhulp weg... wat moet ik nou zonder haar? :(

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Lees elke dag even snel door maar heb weinig tijd en puf om ook echt te reageren, probeer het wel telkens maar er komt toch steeds weer wat tussendoor... Sorry daarvoor. Maar goed, komt wle weer als het wat rustiger is.

Ik wil alleen even laten weten dat ik jullie niet vergeet dan weten jullie dat ffies... Kom z.s.m. weer actief mee doen.

Heb net Elise naar bed gebracht, Mila gevoed en eindelijk wat hh werk gedaan, kwam er gewoon niet aan toe vandaag, Mila is wat verkouden en vraagt redelijk wat aandacht daardoor, en uiteraard wil Elise daartussendoor ook aandacht en dan nog je eten en drinken regelen.... dan heb ik het wel gehad, ben elke dag weer blij als ik tenminste een was in de machine kan gooien en verder verwerken de kast weer in.
    Gelukkig na het eten wel eventjes tijd voor de wc en douche enz. maar das ook het belangrijkste verder zijn mijn meisjes en man het belangrijkste en de rest van het hh komt wel weer.

Alles hier verder heel echt goed hoor, kan het voor mijn idee beter hendelen als na de geboorte van Elise, dus dat is wel prettig. Voel me zelf prima, wel snel moe maar Mila komt ook om de 3 uur of 3,5 uur dus dat is vooral 's nachts wel heftig, maar het is te doen. Moet er alleen nog niet aan denken om erbij te moeten werken ook nog...gelukkig nog niet nodig, maar denk er soms wel eens aan.... hoe moeten we dat regelen zeg...

Daarbij komt dat er een hele grote kans in zit dat hubbie zijn baan kwijt is, dat is ook iets wat enorm veel energie vreet, we staan nl voor een keus, dat is een eigen bedrijfje opstarten met enorm veel voorwaarden, haken en ogen eraan óf ontslagen worden met een bepaald bedrag als oprotpremie... das lastig en vermoeiend.... Er zijn gewoon teveel dingen die erbij komen kijken... Dus zitten een beetje in een rot periode wat dat betreft....

Maar goed, we redden het wel weer, we hebben iig onze 2 prachtmeiden waar we enorm van genieten, en dat maakt erg veel goed!

Dan ga ik nu weer lekker genieten van de rustige avond, Elise slaapt, Mila doet een poging in haar wipstoel al schrikt ze overal wakker van, das echt Uberlastig, als hubbie even hoest of er een deur dichtgedaan word gaan de handen de lucht in en de oogjes weer wijd open.... Schiet niet echt op dus... maar goed ze is wel rustig en dat is lekker.

Okay, een fijne avond en ik denk dat ik vanaf nu misschien wel een beetje mee ga kletsen als ik nog zn heb vanavond... ga niet meer reageren op wat is gezegt maar meng me vanaf hier weer in.... voor zolang als het duurt....

Tot later!

Liefs Nettie

8. winter15

@Libra: ahwww...wat een lieve foto van Ingmar! en wat een leuk shirtje, hihi..die heeft mijn meisje ook zie album! hoop voor je dat je snel wat minder last krijgt van je hechtingen!

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Meiden ik ga zo mijn bedje opzoeken. Eerst nog even kolven. Ik ben gesloopt dus ik ga nog even een paar uurtjes pakken.
    Ik hoop dat dat lukt, want Joshua is nu al zo'n 1,5 uur (met een tussenpose van een voeding) aan het huilen....

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

10. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    hee, dat is grappig. Jouw meisje was ook maar 1 uurtje oud op die foto. Ingmar ook op de foto in mijn album :)

Ik had dit shirtje mee genomen naar het ziekenhuis omdat dit ook het eerste shirtje is wat we voor hem hadden en met een bijpassend mutsje.

11. ramona0309

(heb ff een fotootje in me album gezet.... had mn meissie hier nog niet geplaatst... )

12. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    ramona, wat een poppie zeg :)

13. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Libra wat ene knapperd die ingmar zeg

Ramona het is idd te gek voor woorden dat je deze kleine meid niet zou kunnen opvoeden, maar jij komt toch ook uit de buurt van Rotterdam misschien doen ze het over het algemeen alleen hier dan? Het was idd van dat stevig ouderschap.

Nettie wat een gestress zeg ik hoop dat hte allemaal mee gaat vallen met je man niet goed om nu je baan kwijt te raken eigenlijk is het een periode van genieten........

Tess net in bad geweest ligt nu lekker te brabbelen in haar bedje en straks rond een uur of 11 nog een voeding ik hoop dat ze dan wat door wlt slapen, morgen ga ik samen met Tess koffie drinken op mijn werk ben benieuwd voor het eerst alleen met de auto (behalve naar het CB maar dat was 2 min net de straat uit :) )

14. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    wat een schatje..........

15. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    zwanger gefeliciteerd met de geboorte van anouk

16. winter15

@Libra: grappig en toevallig dat Ingmar daar ook 1 uurtje oud is! :)

@Ramona: ook een mooie meid! en ook van de 13e! :)

@Nettie: joh..komt wel weer toch dat reageren, je hebt het druk genoeg! wat rot joh dat nieuws over die baan van je man..!

@IloveA: hoop dat je nog even slaapt en dat Joshua ook rustig gaat slapen!

Ik ga ook even liggen, nog anderhalf uur en dan is de laatste avondvoeding van Elle-Nova alweer..

Hoop op een rustige nacht voor iedereen! :)

17. Female

Female Niet meer actief

Groene poep: Dat het kan wijzen op krampjes hoor je idd vaker, maar ik weet zeker dat het ook waar is dat je baby bij BV dan teveel voormelk binnen krijgt (google maar eens)
    Maar of het erg is?
    Mss eens navragen aan een deskundige?

@ Zwanger
    Gefeliciteerd! :D

@ Journey
    Ze was in totaal 120 gram afgevallen geloof ik... ;)

@ Mikmak
    Ik weet niet hoe het zit met FV, sorry...

@ Mamamakka
    Ja idd fijn, alles weer gewoon. En met baby is veel leuker he ;)

@ Derona
    :)
    God ja zeg, je zult maar meteen weer zwanger raken :confused:
    Voor heeel lang geen polonaise aan mijn lijf hoor, ben zo happy dat ik niet meer zwanger ben ;)

@ Ramona
    Hier in B deden ze het toen Kynan klein pas met 6 weken hoor.
    Dat is nu veranderd en ze doen het met 3 weken.
    PS Knap kindje hoor!

@ Libra
    Knap ventje zeg!

@ Patrieske
    Ja een hele berg kleren bij Hema en Zeeman. Allemaal meisjes-dingen en een stoere set voor Kynan.
    Allemaal 70 of 75 procent eraf, kijk daar worden we blij van :)

18. Female

Female Niet meer actief

Vanmiddag koopjes wezen shoppen, alleen met 2 kids.
    Is wel even een volksverhuizing zeg, in de auto, Kynan in de wagen, Celeste in de doek
    :)
    Maar ging goed, was leuk.
    Moet er nu alleen wel helemaal veel tijd voor uittrekken :)

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @libra, wat een schatje zeg....

en kaamhulp weg he.... ach lieverd, das niet leuk, en effe spannend, maar je hrbt je huije weer terg voor jezelf en dat is ook wel lekker.

bou wat een heerlijke nacht gehad... had gedacht haar laatste flesje wat te vervroegen van 12 naar 11... om 11.20 lag ze in bed en heeft gewoon tot 6.20 doorgeslapen... nu net weer gevoed en ze ronkt al weer.... ga ook nog effe wat pitten....

nou en gisterenavond was sr poep weer mosterd.... kortom alles ok hier... tot strax

20. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    pffffff die Tess heeft me laten schrikken had om kwart voor 7 voeding gehad toen kregen we visite en om 21 uur in bad geweest is ze in slaap gevallen en om half 3 hoorde ik haar nog niet toen heb ik haar maar wakker gemaakt ik durfde eigenlijk niet zo goed haar kamertje in te gaan, ruim 7,5 uur tussen de voeding :confused:

We gaan ons zo aankleden en dan gaan we samen op pad met de auto effe een bakkie doen op mijn werk

Deel Deze Pagina