@ nettie: wat vervelend van het werk van je man zeg! Sterkte en hopelijk valt het allemaal mee... @ Journey: jeee ik zou ook schrikken. Tobe werd vannacht ook pas om half 4 wakker en al vanaf half 3 moest ik me inhouden om niet te gaan kijken. Hoe is nu jouw voedingspatroon? Geef je al veel flesvoeding? En hoe bevalt dat? @ mikmak wat een luxe! Hopelijk maakt ze er een gewoonte van Hier gisteravond seks gehad maar ik vond het wel pijnlijk... Ik was ook helemaal vernauwd, volgens mij spande ik onwijs mijn bekkenbodumspier aan... Binnenkort weer eens proberen... Pfff Tobe zit lekkere stinkwindjes te laten hier op mijn schoot hihi.
pfffff sorry wil op iedereen telkens reageren maar Sylvano is de hele week al onrustig,zodra ik hem overdag in zijn bedje legis het huilen,gelukkig slaapt hij s'nachts wel redelijk goed in zijn eigen bedje,nu ligt hij ook weer bij mij op schoot,probeer hem weer even in zijn bedje te leggen want hij slaapt misschien tot zooo
@merleq, ja ik hoop dt ze het oppakt om dr flesje wat eerder te geven en dan de trend weer oppakken om door te slapen.... was dat de eerste keer sex? pfff ook behoefte aan sex... mannetje durft volgens mij nog niet... hadden het er zijdelings over, en hij vroeg me naar het vloeien en de hechtingen enzo.... maar goed zal weer komen binnenkort. nou ik ben pas weer om iets voor 9uur wakker geworden en linette sliep nog net.... dus snel gedoucht, aangekleed en haar badje klaargemaakt.... nou net gebadderd en flesje gegeven en nu ligt ze na te smikkelen in mn armen
Oh wat heerlijk! Ze lacht wel, vooral om haar vader.. Maar dat zijn meer van die spiertjes.. Dus niet bewust, al lijkt het af en toe wel zo.. Lekker van genieten
@ Female: Oke, ik dacht al.. Ze hebben het allemaal over groene poep, of komt dat door de borstvoeding dan misschien.. heb ik ook nog gedacht.. @ Mamamakka: Dat probleem heb ik hier dus ook.. Ik geef dus nutrilon en had ontdekt dat die ook voeding hebben voor baby's die wat extra honger hebben.. Maar mocht het niet geven! Maar weet niet, kijk het nog even aan, en denk dat ik dan zelf maar een besluit neem.. Fijn dat het bij jou goed bevalt.. @ Ramona: Hier noemen ze dat 'stevig ouderschap'.. Ik had gister de wijkverpleegkundige op bezoek.. En ze komt over 2 weken weer.. En dan moet ik daarna naar het CB.. En dan die vragenlijst, stomme vragen! Maar ze zijn bij jou nog niet geweest? Waarom komen ze zo laat dan die test doen? Heeft ze wel al hielprikje gehad? Die gaan toch vaak samen? En hier hebben we gele poep, maar ook enorm last van krampjes.. Wat een lief meisje @ Patrieske: Ik heb geen pijn bij plassen ofzo.. Maar goed, ik wil geen inwendige echo Maar volgens mij lost die aan de buitenkant al mooi op.. Daar ben ik wel blij om.. Enne, ben benieuwd wat ze me aan het vertellen is @ Zwanger: EINDELIJK! GEFELICITEERD... @ Libra: Lekkerding hoor
Hier heeft ze gister de hele avond liggen krijsen van de krampjes.. Echt zo zielig Had al Cinababy gekocht en gegeven maar het lijkt juist verergert sinds ik dat had gegeven.. Gister rond half 11 laatste fles.. Nog even bij papa liggen krijsen, half uurtje in bed, en toen maar bij ons in bed gelegt.. Krijsen in d'r eigen bedje worden we zelf ook niet blij van.. En heeft heerlijkvan half 1 tot 7 geslapen.. Nu ligt ze in de wagen, heerlijk geluidjes te maken en ik geniet Zo ga ik mooi even een slaapje doen, heb ik dagen al niet gedaan maar merk dat ik echt op ben.. Dus ben er aan toe!
@derona, lekker die kleine bij je houden... Ik leg Linette trouwens altijd in de kinderwagen ligt ze heerlijk, leg er een kruik in en daar ligt ze eigenlijk de hele dag in... babies vinden het lekker dat ze dan wat opgesloten liggen.... misschien ook wat voor jou? en het is nu pas dat ze zo nu een dat een half uurtje in de wipstoel wil liggen.... gisteren bijv toen ik wilde douchen heb ik haar in een dekentje in de wipstoel op de grond in de badkamer gezet, en dat vond ze ok... en op de bank naast me vind ze ook ok.... maar goed daar gaat het niet om... probeer het eens in de kinderwagen... en als ze dan onrustig worden kun je de wagen effe op en neer rijden... voor mij helpt het iig... @lachen, volgens mij begint Linette ook wat te lachen... das zoooo schattig om te zien.. ze lacht echt met dr hele gezichtje geweldig gewoon... nou ik ga eens naar het CB lopen om dr te laten wegen.. en effe met de wijkpleeg kletsen hihi... neem maar flesje mee want over 3 kwartier is het lunchtijd voor haar... en wil nog effe naar het winkelcentrum toe
@joyce: dat met die cinababy kan komen doordat het homeopatisch is, dat verergert soms eerst de klachten en daarna helpt het pas.... zal eens even voor je zoeken of ik er wat over kan vinden...
@mikmak: hier gebruiken we dewipstoel al vanaf week 1.... komt ook m.n. door het spugen.. o deze manier ligt ze wat hoger en houd ze het beter binnen... plus dat ht makkelijk is, naast de verwarming vlak bij mij, echt superhandig.... ons dametje wil absoluut niet in haar bedje slapen overdag...alleen maar brullen dan... dus dan slaapt ze bij mij, in de box of wipper of in de kinderwagen... werkt prima hier, telkens heen en weer de trap op en af is geen doen, ze spuugt vaak haar speentje uit die ik dan weer in moet doen maar ik ben dus door Elise niet boven... beetje krom verteld misschien maar je begrijpt me vast... typ met 1 hand is echt super lastig zeg!.... ga guw even wat te eten maken en dan weer voeden en lekker even rusten. als mn meiden dat toelaten...haha liefs nettie
Hallo allemaal, Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Was benieuwd of er ergens ook een soort van eet-en/of slaapschema´s (hoewel het natuurlijk nog zoeken is en voorlopig blijft) van jullie kleintjes stonden.... kan het nergens vinden, maar misschien lees ik eroverheen. Lijkt me wel leuk om dit te delen.... Eetschema Fien (verschilt nog wel eens een uurtje, de ene keer komt ze wat eerder, de andere keer wat later) 08.00 : 90 cc 11.00: 90 cc 14.00: 90 cc 17.00: 90 cc 20.00: 90 cc 23.00: 90 cc en meestal ´s nachts komt ze nog 2 keer (vaak rond half 2 en half 5, dan krijgt ze ook 90 cc) Fien heeft veel gespuugd, daarom krijgt ze niet meer dan 90 cc per keer. Hoeveel krijgen jullie kindjes per fles? Slaapschema Fien Haar wakkere uurtjes zijn ´s ochtends tussen 8 en 12 en ´s avonds tussen 7 en 10. Dan doet ze af en toe een hazeslaapje. Rest van de tijd slaapt ze eigenlijk wel direct na de voeding.
Hey girls... Ik heb hier nog niet eerder meegeschreven...ik was nog steeds in het bevallingsforum bezig Maar ik meld me hier nu toch maar aan... Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en jullie beebjes. Ik heb in het andere forum al het een en ander gelezen, en zal het nu hier weer proberen bij te houden. Bij ons gaat alles prima. Ik geniet van mijn knulletje, want hij is zooooo zoet...hij huilt weinig, en als hij wakker is knuffelen we wat af Hij heeft nu wel last van uitslag op zijn gezicht...volgens het CB zijn het hormoonpukkeltjes van de bv, en gaat het vanzelf weer weg. Maar ik ga vrijdag toch even naar het spreekuur om ernaar te laten kijken, want het ziet er echt niet uit Ik lees hier trouwens dat een aantal meiden hun kindje de hele dag bij zich houdt... Dat doe ik eigenlijk niet. Als hij gegeten heeft, en we hebben lekker geknuffeld (ik voed eigenlijk altijd in bed), leg ik hem weer in zijn wiegje in zijn kamertje, en daar tukt hij dan rustig verder tot de volgende voeding. Ik ga me nu ineens afvragen of dat niet zielig is, dat hij daar alleen ligt...al lijkt hij er geen problemen mee te hebben... Soms kom ik het kamertje in als hij net in de wieg ligt, en dan ligt hij gewoon een beetje rond te kijken, en uiteindelijk valt hij dan in slaap. Ik ben benieuwd of hij zo rustig blijft...
@joyce: bij deze even een linkje... http://www.echilibre.nl/homeopathie.php hoop dat je er wat aan hebt...heb zelf ff vluchtig door gelezen. Voor nogmeer info: http://homeopathie.startpagina.nl/
http://www.purelijfkracht.nl/product/58 Dit gaat over cinababy zelf.... misschien heb je dr wat aan...
@ mikki: nee hoor, Tobe ligt ook veel in zijn ledikantje tussen de voedingen door. Tenzij hij klaarwakker is, dan hou ik hem bij me of ligt ie in de box. @ britt: dit is ons schema (gemiddeld genomen): 07.00 110-120 cc 11.00 110-120 cc 15.00 110-120 cc 19.00 110-120 cc 23.00 110-120 cc 03.00 110-120 cc 6 keer op een dag dus. Ik gaf hem eerst 110 cc maar daar leek ie niet genoeg aan te hebben dus probeer ik nu voorzichtig aan 120 cc te geven. Eerst ging dat niet zo lekker (hij spuugt ook veel dus ik kan hem ook niet te veel geven, daarbij krijgt ie krampen van te veel eten) maar sinds gister lijkt ie daar wel goed op te reageren. Ik geef nu 2 keer per dag friso comfort (nog gemengd met HA, maar straks gaan we volledig over op comfort) en 4 keer per dag borstvoeding. En van de comfort spuugt ie nu al beduidend veel minder! Wat betreft eten laat ie soms meer tijd tussen zijn voedingen 's nachts. Dan krijgt ie overdag wat vaker dan om de 4 uur (bijvoorbeeld om de 3 uur en 3 kwartier) zodat ik dat weer inloop. Zo blijven we wel bij de 6 voedingen (een week geleden kreeg ie er nog 8!).
Hier trouwens alweer ruim 3 dagen geen poepluier meer gehad. Ik denk dat vandaag de klapper weer komt! Jammer dat mijn man niet thuis is
Oh ja, Tobes slaapschema is trouwens precies hetzelfde! Ik heb hem een uur geleden eindelijk in slaap gekregen nadat ie de hele ochtend wakker was En meestal rond etenstijd wordt ie ook weer wakker (heel handig Meestal heb ik mijn eten net op tijd op haha).
mag ik heel eventjes klagen....lees hier steeds over kindjes die zoveel slapen...waarom doen die van mij niet.... mijn oudste was met deze leeftijd ook aldoor wakker en sliep alleen bij mij op de borst ofzo, en Mila doet nu exact hetzelfde....word er echt niet goed van... brult de helebuurt bij elkaar en ik vind het zo vermoeiend! Voor haarzelf enorm zielig, voor mijn oudste die al steeds minder aandacht krijgt vervelend (want zou haar zo graag nu even aandacht geven terwijl mila slaapt wat ze dus vertikt, en bij mij slapen is op zich best alleen dan heb ik geen handen vrij voor mn oudste) en voor mij is het zwaar vermoeiend. Ik heb haar net dik 10 minuten laten huilen daarna weer speentje gebracht en dan gaat ze steeds heel zielig weer opnieuw beginnen, resultaat: spugen door de kracht die ze zet tijdens het huilen, speentje uitspugen waardoor ze ook gaat huilen.... echt ik weet het ff niet meer.... ben maar weer weg gelopen en nu ligt ze een 10 minuten alleen en ze huilt nog steeds.... wat moet ik nou.... wil gewoon even rust... gewoon even wat tijd voor mij en Elise.... Zo klaagmodus maar weer uit en op naar boven..kijken wat ik nu weer uit de kast moet halen om haar rustig te krijgen...
Merleq ik was idd geschrokken, Tess krijgt idd al best veel flesvoeding eerst borst en dan nog fles en voor ze gaat slapen een grote fles 007britt ik heb nog eigenlijk nog niet echt een eet en slaapschema Tess haar wakkere uurtjes zijn elke dag weer anders maar eten is eigenlijk om de 3 a 4 uur. Als flesvoeding krijgt ze friso standaard en voor de nacht friso extra als ze snachts komt krijgt ze alleen maar bv Rond half 3 BV Rond half 7 BV 9 uur BV en 130cc FV (gaat meestal helemaal op) Tussen 12 en 13 uur BV en 130 cc FV Rond 17 uur weer BV en 130cc FV (meestal heeft ze nu haar wakkere uurtje) 20 uur BV Rond 21 uur gaan we in bad en dan rond 22 uur 130cc Fles met Friso extra. Als ik bijvoorbeeld weg ga en wil dat ze iets langer weg blijft krijgt ze ook een fles met friso extra. Mikki welkom, Tess ligt ook veel in haar eigen bedje ook als ze gewoon wakker is en eigenlijk zelden in de box daar staat namelijk haar schommelstoel in.