He meiden, ik kom straks of vanaaf ff reageren maar wil nog ff plat voordat de kleine komt. @CB, gisteren geweest, hele verhaal vertelt. En er werd direct een indv. gesrpek voor mij geregeld omdat ze wel zagen dat ik er doorheen zat. Had een super aardige vrouw die wel met mij meedacht, geloof me, een van de weinige daar. Ze begon weer over regelmaat en keek zuinig toen ik zei dat Sven weleens wat toe kreeg als hij nog trek had met de fles, maar toen ik zeidat ik wel gewoon bv het belangrijkste vond, kwam er een andere blik (erg eigenlijk ) Waarschijnlijk is het het bekende sneeuwbal effect. Sven is oververmoeid, gaat krijsen, raakt nog gestresster, dan voeden, maar omdat hij zo moe is valt hij aan de borst in slaap, waardoor hij niet helemaal vol heeft getankt waardoor hij dus eerder komt en niet genoeg slaapt en dan gaan we weer van voren af aan.... Heb ze gezegd dat ik het niks vind om het zo te laten krijsen totdat hij hopeloos overstuur is. En dat begreep ze. Dus ging ze met me meedenken (ja dat kan ook nog 8) ) Volgende doen we nu, wel in de wieg of reiswieg leggen, na tien min pakken en dan lekker bij je in slaap laten vallen op je borst oid, liever daar dan 2 a 3 uur vast slapen dan niet en dan zal ie uitgeruster zijn en beter drinken de volgende voeding. Ik moet zeggen.......vanmorgen van kwart voor negen tot kwart voor twaalf geslapen, gevoed.....nog een keer gevoed want hij bleef komen en in slaap vallen, en vanaf kwart voor een ligt hij al weer. Dussss.........ik geniet maar van ieder uurtje wat nu goed gaat.
@gewicht, Sven is in een week tijd 400 gram! gegroeid.........ze zeiden het niet met zo veel woorden tegen mij, ik moest er naar vragen maar dat is toch wel erg veel. Kan ik me daar weer lekker zorgen over maken Volgende week ga ik weer naar het CB om te laten wegen, kijken wat hij dan heeft gedaan. Weegt nu 4400 gram. @slijm, zitten jullie kids ook zo vol met slijm? Is dat normaal? Lijkt net of hij zware bronchitis heeft. Nou tot straks en dan ga ik ff bijlezen als hubbie thuis is. Liefs en dikke knuff
Nettie; Jeetje, wat vervelend voor je zeg! Ook hier geen ervaring met al te beste slaper(s), helaas. Britt (de oudste) heeft tot ze ongeveer 1 jaar was, heel slecht geslapen. Werd 's nachts vaak wakker en ook overdag was het slapen drama. Als baby al.... een paar hazeslaapjes.... Meer niet. En om je heen hoor je allemaal verhalen van baby's die zo goed slapen etc. Grrrr.... Je gaat dan echt aan jezelf twijfelen of jij iets verkeerd doet. Kon me toen ook zo scheel ergeren aan mensen die allerlei tips en adviezen (over wat bij hun kinderen werkte) gaven, terwijl je zelf alles al wel hebt geprobeerd. Fien doet het tot nu toe redelijk, maar ook zij is grotendeels wakker als mijn oudste ook wakker is. Zet Britt dan maar weer voor de tv, terwijl ik het liefst met haar zou gaan spelen, naar buiten oid. Herken dus een beetje je gevoel.... en die is zwaar kl#@%&*& Kreeg trouwens van de week van iemand te horen, dat wij wrs prikkelgevoelige kinderen hebben. Ja, het zal wel.... Nou, Fien en Britt sliepen allebei HET BESTE met veel geluid om zich heen. Toch wat ideeen die je zou kunnen proberen en als je het niet wilt horen, lekker naast je neer leggen: - afleiden (tv aanzetten, gaan stofzuigen oid). Sommige baby's vinden het te stil.... en vallen met lawaai wel in slaap.... - een draagdoek proberen? Heb je toch je handen vrij.... - in de wandelwagen / reiswieg (daar slaapt Fien trouwens wel goed in, maar werkte bij Britt ook niet) - lekker bij jou in slaap laten vallen en dan snel wegleggen? - een doekje over hun ogen leggen (dan nemen evt. prikkels af) - druppel Cinababy op de speen doen (werkte bij Britt super voor het vasthouden van de speen en dat het ook tegen krampjes is, is mooi meegenomen). Voor zover even.... .... Heel veel sterkte in ieder geval!
Nou ja, was er niet blij mee.. En weet niet of het echt zo is natuurlijk, maar 4 uur achter elkaar huilen, nee bedankt! Dat wil ik haar niet aandoen..
Das niet veel.. Hier krijgt ze om de 4 uur 135cc maar ze heeft geen regelmaat dus soms na 2 uur ofzo krijgt ze alweer wat..
@Goofychick: jeetje meid...ik kan me voorstellen dat je er goed doorheen zit inderdaad. Dit lijkt me loeizwaar als ik het zo lees. Kan je ook nog wel genieten, of is dat moeilijk op dit moment? Ik hoop dat je mannetje snel een goed ritme te pakken heeft...dikke knuf!
@britt: thanx voor de tips... Ik heb alleen bij Mila dat ze niet alleen wil zijn, maar als ik haar beneden te slapen leg dan schrikt ze elke keer als Elise wat laat vallen of ineens begint te schreeuwen... Gaan de armpjes de lucht in en oogjes weer wagenwijd open... Zit w.d.b. een beetje te dubben, ze wil niet alleen zijn maar met lawaai om zich heen lukt het ook niet..... Heb nu het vermoeden dat ze zich dus in slaap moet huilen, zo was Elise ook, die huilde soms een uur (ging tussendoor dan vaak even weer heen, lekker toedekken, speen erin even troosten maar wel laten liggen) en na een uur was ze zó moe dat ze sliep, nu net met Mila heb ik er 3 kwartier over gedaan om haar in slaap te krijgen, wel dus gewoon laten liggen, telkens na 10 min/kwartier weer naar haar toe, kwijl wat ze gespuugt had door het krachtige huilen wegvegen, speentje geven en met mn hand op haar hoofdje een paar troostwoordjes gesproken en dan weer weglopen, tegen de tijd dat ik dan mn kont had gekeerd huilde ze al wel weer maar liep toch gewoon weg tot een 10 min./ kwartier later.... Nu *afkloppen* slaapt ze bijna al 3 kwartier.... hopen dat ze even door blijft gaan.... al komt hier nu de kaasboer de straat in rijden.... met een geweldig idioot harde toeter om te laten weten dat hij er is.... grrrrrrr! (ouderwets he? een heuse kaasboer, en op dinsdag en vrijdag zelfs nog een srv wagen..... tja dat krijg je als je geen winkels in het dorp hebt en wel veel oudjes...) Ja en dus Mila nu wel wakker...hoor haar net huilen.... Gatver! K***wagen met z'n k**toeter.....GRRRR.... Nou ja die 3 kwartier hebben we dan maar weer..... Ga morgen wel weer kijken naar de rest van je tips... bedankt iig! Nu dus gauw meiske ophalen...
@nettie.. overdag ligt zo ook niet in haar wieg hoor... gewoon in de huiskamer in de kinderwagen... en sinds gisteren vind e het wipstoeltje ook ok voor een half uurtje ofzo..... boven in bed vind ik zo alleen voor dr en voor mezelf ook haha nou net bij het CB geweest en weer 125gram erbij.. heerlijk hoor... ik nog effe wezen winkelcentrummen... effe bij de etos geweest... nog een speentje erbij gehaald, want 1 is wel een beetje karig.... heb ik weer, verschoon dr net, geef voeding... begint ze toch te poepen... ikke fles weggezet doe luier af, gaat ze door met poepen... vang het met doekjes op want ze lag op de bank.... nou dat klaar, pak een luier begint ze te plassen.... bank nat kleertjes nat... loop maar naar boven leg haar op de commode en met dat ik een rompertje over de hoofd trek begint ze weer te poepen....kussen met poep besmeurd.... hoe bedoel je ik wil mn luier schoon houden
hahahaha mikmak dat had ik van de week precies hetzelfde ne ik moest haasten want we hadden een afspraak bij het CB nou heel prettig, mevrouw was net gewassen en aangekleed met schone kleertjes en ik kon wee helemaal overnieuw beginnen Nettie voor Tess was het ook hel moeilijk ik heb haar ook in bedje gelegd en ging dan wat opruimen in haar kamertje beetje schoonmaken tot ze in slaap viel duurde soms wel even maar ja......ze sliep dan wel lekker door, s'nachts vond ze het ook maar niks en dan liet ik haar lamp aan dan sliep ze gewoon goed, en nu brabbeld of jengelt ze wat maar in ieder geval niet hysterisch huilen en valt ze vrij snele in slaap.
@mikki natuurlijk is dat niet zielig,ik deed doe dat ook,maar meneer gaat dan nu vaak huilen,dan neem ik hem even biji mij totdat hij slaapt en leg hem dan weer in zijn bedje,
@Nettie meis vervelend dat ze niet wilt slapen,Sylvano heeft deze week ook van die momenten dat hij alleen maar bij mij in slaap valt,gelukkig kan ik hem nu wel in zijn bedje leggen en slaapt hij gelukkig door,maar het kan idd erg vermoeiend zijn dikke knuff
@Mikmak hier slaapt Sylvano in een wieg die is niet super breed dus zou wel vertrouwd moeten zijn zeg maar,de kinderwagen staat nu bij ons in de schuur omdat we 1 hoog wonen,maar als het echt niet anders wil ga ik het een keer uitproberen
Darmkrampjes: Ik heb gehoord dat venkelthee drinken ook voor de darmkrampjes kan helpen. Als je BV geeft, zelf venkelthee drinken, zo'n 2 uur voor het voeden. Het werkzame stofje komt in de BV terecht. Als je KV geeft en de kleine is 2 weken of ouder, kun je 'm ook direct een paar lepeltjes afgekoelde thee geven. Oooh, ik baal zo... Voel me beroerd vandaag. De VK is langs geweest voor controle en blijkt dat dit komt omdat mijn baarmoeder niet snel genoeg krimpt... Nou mag ik daar weer spul voor in nemen.
wie van jullie geven er allemaal bv,en hoelang laat je je kindje drinken?of laten jullie gewoon doordrinken totdat het zelf stopt?
moet je niet aan de vrouwenmantel thee?daar zit ik namelijk ook aan,ook vanwege mijn barmoeder niet snel zakt
he libra wat vervelend ik hoop dat je gauw opknapt Derona, ik lkaat Tess doordrinken ze drinkt een kwartier per kant maar heeft er overdag niet genoeg aan ze is een echt hongerlapje, nu met de fles gaat ze gelukkig wel om de 4 uur komen zo kan ik ook wat bijkomen want het brak me echt op, ik kwam nergens meer aan toe dan alleen mijn kind voeden.
@derona, ik gaf soms wel een uur.... echt niet te doen... ik werd er sip van en zij ook... nu geef ik flesje en kolf wat ik heb af (wat niet veel is) en dat krijgt ze..... voor de rest brn ik een stuk blijer bu want de hele dag met een beebje aan je tiet is ook niet lollig en niet de bedoeling van bv... @goofchick, sterkte met de bv.... ik vind het niet de frustraties waard om het kosten wat het kost te blijven geven.. de eerste 10 dagen zijn het belangrijkste zeggen ze @libra, ik geef rooibos tegen de krampjes... eerst helemaal nu gewoon een scheut en de rest water en fv