Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nettie
    HEEL HERKENBAAR...! Mijn zoontje sliep ook niet veel... maar die was voornamelijk heel de dag wakker... hier is mevrouw heel de nacht wakker... en ook overdag (met alle geluiden om zich heen) slaapt ze wel goed...!
    en idd erg vermoeiend...

Joyce
    Het is ook van dat...... ouderschap, maar het is dus "vrijwillig" en als je die enquette invult schrijf je je dus in...
    Hier heeft het cb in de brief gezet dat je hem in MOET vullen... (nou mooi niet dus)
    er staat in de brochure dat het hun vooral om JOUW behoefte... dus ik heb er GEEN behoefte aan... :)

Groene poep..
    ik wilde dus zeggen dat groene poep vaak op krampjes duidt (is later door een van jullie bevestigd), maar dat wil NIET zeggen dat een baby met gele poep geen krampjes kan hebben...
    (een schaap is een dier in de wei, maar niet alle dieren in de wei zijn schapen....)

@venkelthee
    Je mag als je bv geeft maar weer 2 koppen thee op een dag hiervan... (heb ik ergens gelezen)...

Mikmak/derona
    hier ook een "lange" drinker....
    het begin veel te gulzig.. en zelfs als ze zich verslikt wil ze de borst niet loslaten.... en houdt ze vast tot ze echt geen adem meer krijgt...
    (echt eng) en daarna blijft ze langzaam drinken...(maar ze drinkt echt) en heel vaak.. en heel veel...
    Zit nu 's-ochtends inderdaad te denken om mn bovenkleding maar uit te laten... :)

@onszelf
    Nou gehoortest is geslaagd hoor... eindelijk..!
    En gelijk navraag gedaan na het volgende bezoek...
    verpleegkundige zal eind deze week begin volgende week bellen voor het huisbezoek..... en dan een afspraak maken voor daar te wegen enzo....
    Had al gevraagd of dat niet nu gelijk kon... maar dat kon natuurlijk weer niet....
    Nou ben benieuwd, want zelfs vandaag stond mijn dochter nog steeds niet in het systeem daar!
    (wat een rotzooitje zeg!)

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Nettie, oh meid, ik heb met je te doen en weet hoe het voelt, hoewel ik geen tweede heb natuurlijk.

@Merleq, yep. Zie mijn antwoord :) Dat gekluisterde gevoel is ook hier bekend, je zit toch rond je voedingen, en ik ben nog niet zo vrij erin om hem overal maar te voeden en daarbij komt dat ik hem niet overmatig onrust wil bezorgen nu hij zo is.
    Hoe bevalt het in het nieuwe huis? Ja dat bouwstof dat blijft nog wel ff, echt irri want je hebt gestoft en twee tellen later lijkt het alsof je nooit schoonmaakt :( (wonen nu twee jaar in een nieuwbouw huis en ik heb het idee dat het nu pas weg is)

@Tevreden kleintjes, heerlijk om te lezen. Zou willen dat de kleine ook zo tevreden was, maar dat komt wel.

@Mikmak, oh meid vervelend hoe is het nu? Wel lekker dat je iemand kan bellen zodat je iig iets kan doen.
    Hier ga ik onder de douche als de kleine met manlief in bad gaat dan kan ik wat langer douchen.
    Hoop dat het vandaag beter gaat.

@Chantalk, de bevalling was pittig, 15,5 uur en een uur persweeen (dat viel wel mee op zich geloof ik, maar had er veel nodig om hem eruit te krijgen)
    We wachten even af en ga dan iid eens kijken bij een osteopaat heb ik veel goede verhalen over gehoord)
    Regeldagen zo laat nog? Kan dat?

@Yourney, groeide Tess op een gegeven moment ook niet zo snel? Dat ze heel snel in gewicht toenam, of was dat bij iemand anders?

@Female, oefeningen? Welke doe je dan?

@Mamamakka, hoe is het met jou? Fijn dat de voeding nu beter is voor de kleine, en je hebt gelijk, niks is vervelender dan een kind die niet genoeg heeft gehad.

@Ramona, oh dat is echt irr en Derona, ja ze denken iid dat alles weer normaal is.
    De hele zwangerschap wordt je als bijzonder gezien, als je je niet lekker voelt dan begrijpen ze dat, nou ik ben benieuwd hoe dat straks is als ik weer moet gaan werken.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik geef ook bv, en hier drinkt hij meestal ook maar aan één kant, en dan 15 tot 20 minuten. Soms zelfs maar 10 minuten. Dan laat hij zelf los.

Overdag verschoon ik hem tussendoor wel eens, en probeer ik daarna de andere borst. Dan is hij weer wakker, en soms wil hij de andere dan wel. Maar vaak genoeg ook niet. 's Nachts geef ik hem meestal maar één borst, en daar lijkt hij dan ook genoeg aan te hebben.

Ik ben wel benieuwd of hij genoeg binnenkrijgt...dus ga hem vrijdag laten wegen bij het CB. Ik weet wel dat hij op dag 7 alweer op zijn geboortegewicht zat. Volgens de kraamhulp was dat meer dan prima :)

4. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Jan mama's wat een kletskousen zijn wij zeg we hebben alweer meer gekletst als de dec mama's

goofychick, Tess groeide idd maar heel weinig toen ze alleen de bv kreeg sinds ze het "toetje" krijgt groeit ze super je ziet haar nu ook lekker stevig worden.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Over borstvoeding gesproken...hebben jullie ook dat je zoveel melk lekt? Ik heb dat 's nachts heel erg. Dan is mijn hele pyjama en bed zeiknat van de melk :( Volgens mijn vriend kan ik een contract afsluiten met Melkunie :evil:

Ik zit er nu over te denken om van die borstschelpen te kopen, zodat ik het kan opvangen, want het slaapt niet echt comfortabel op deze manier...
    Iemand ervaring met deze dingen?

6. Female

Female Niet meer actief

@ Derona
    Heb je geen draagdoek? Als Sylvano zo onrustig is steeds... Dan heb je ook nog een beetje je handen vrij om wat anders te doen. Sterkte hoor!
    Ik geef dus BV. Maar kijk nooit naar tijden, of hoelang ze drinkt.
    Meestal laat ik haar 1 borst leegdrinken, tot ze zelf loslaat. 9 vd 10 keer valt ze daarna half in slaap, dan verschoon ik haar even zodat ze een beetje wakker wordt en laat haar dan nog even aan de andere kant drinken, zolang ze wil.
    Maargoed, soms is het ook een paar keer in een uur maar heel even, een paar slokken, mamahonger, troostslok en ga zo maar door. Of maar 1 borst en dan wil ze niet meer...
    Dus helemaal op gevoel en verzoek, en zoals het uitkomt zeg maar ;)

@ Britt
    Wij doen bijna niks volgens een schema, dus kan ook niks neerzetten...
    BV op verzoek, ook voor slapen etc. geen vaste tijden.
    Enkel dat ik rond 12/01.00 uur de laatste voeding geef...
    Voor de rest gaat alles zoals het ons uit komt en op gevoel ;)

@ Mikki
    Leuk dat je hier ook komt, en super dat alles zo goed gaat!
    Volgens mij is het prima hoor, zoals jullie het doen met slapen.
    Celeste gaat overdag nooit naar boven, ze slaapt altijd beneden.
    Alleen na de laatste voeding slaapt ze de nacht in haar eigen wieg op haar kamertje.
    Iedereen doet het op zijn manier, doe waar je je lekker bij voelt ;)

@ Nettie
    Sterkte, vervelend hoor. Mss zodra je man vrij is zorgen dat hij Mila bij zich neemt en jij tijd voor de oudste hebt?

7. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    ik lek nooit heb wel van die beschermers in mijn bh maar is eigenlijk niet nodig, heb een beetje het idee dat ik daarom misschien niet genoeg heb voor Tess

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Irritant he...
    Ik werd vanmiddag al gebeld door mijn collega...of ze al op kraambezoek konden komen, en zo ja, met hoeveel. Ik ben nog geen twee weken terug bevallen! :( Ik heb nog helemaal geen zin om mijn collega's te zien...familie kan ik al amper handelen op dit moment, laat staan mensen van mijn werk. Pfff....

En dat bellen tijdens mijn rustuurtje, dat is hier vanaf het begin al zo geweest. Wij hadden geen rusttijden op het kaartje gezet, omdat we aannamen dat iedereen dat wel wist...nou, we nemen dus nooit meer iets aan. Het leek wel of iedereen JUIST tussen 13.00 en 15.00 ging bellen...grrr....

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hier net zo eentje... enige nadeel ervan is dat ze daardoor ws om de 3 á 3,5 uur komt... maar vind het verder wel handig doordat ik ook mn oudste heb rondlopen... moet er niet aan denken er veel langer mee bezig te zijn...

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Bedankt voor jullie reactie's
    @Nettie ja ben zelf ook blij dat hij er 15 min over doet,idd ook omdat je er 1 hebt rondlopen,merk toch dat ik dan veel minder geduld heb jammer genoeg

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik voel me kut,
    en nu vraag ik me af lig het nu aan mij,
    er staat 2 volle vuilniszakken in de keuken,ik heb roelof lief gevraagd begin van de week of hij die misschien wilt weggooien voor mij,ja dat doe ik,maar het ligt er nog steeds,mijn vader zijn scooter stond een tijd hier onder in de berging,eergisteren een briefje beneden dat de spullen in de schuur horen,roel aan mij grvaagd of ik de scooter in de schuur wilde zetten,dus ik gedaan schuur ligt vol gereedschap etc,dus heb de kinderwagen naar achter gezet en de scooter ervoor,
    morgen komt mijn mams een paar daagjes,en nu wil ik morgen met mijn moeder Délano gaan ophalen lopend van school,dus ik vroeg vanavond aan Roelof of hij voor mij dan de kinderwagen wilde pakken omdat hij nu achter in de schuur staat en ik er niet bij kan,en of hij de vuilniszakken even weg wilde gooien,nou je moest hem horen,ik was maar een lui wijf die overdag niks deed,dat doet me echt zoveel pijn dat hij dat zegt,waarom vallen mannen alweer snel in hun oude patroon.eerste week na de geboorte was fantasties,maar nu begind alles alweer in zijn oude patroon te vallen,hoe komt dat toch,probeer zoveel mogenlijk te doen,sorry ik weet het ff niet meer,

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ Ramona: mooie foto meid!

@ Sanne: ik heb heerlijk geslapen en Joshua ook. Heb hem wakker gemaakt voor de voeding van 23.00/23.30 uur en deze heeft mijn man gegeven. Ik heb toen gekolft voor de laatste keer van die avond en hij heeft toen doorgeslapen tot 4.00/4.15 uur! Zat echt met open mond te kijken naar de wekker. :)

@ Female: lekker geshopt zie ik. Hihihihi. Heerlijk is dat he?

@ Journey: ow meid, wat ben ik jaloers op jou zeg! En ik was al blij dat Joshua een uur langer had geslapen. :)

@ Derona: ow meid, wat erg dat hij overdag neit wil slapen zeg. Heel erg zwaar lijkt me dat meid. Dikke knuffel voor jou.
    Ow meissie toch, wat kan die van jou een botte l*l zijn zeg. Sorry dat ik het zo zeg... Het is niet de bedoeling om het zo te zeggen, maar het is wel zo.
    Ik hoop dat het snel veranderd. Jij bent nog steeds kraamvrouw en hij zal toch echt zijn handen meer uit moeten gaan steken. Dikke knuffel meid.

@ Mikmak: meid hier ook nog geen sex gehad hoor. Ik wil eerst wachten tot de pil erin zit.

Ja ik ook. :)
    Zielig is dat he, als ze krampjes hebben. Ik heb zelf Infacol en dat werkt bij Joshua erg goed.

@ Mikki77: welkom ook hier he? :)

Voedingsschema Joshua
    (sinds vanacht) 4.00 uur: 125 cc
    7.00 uur: 125 cc
    10.00 uur: 125 cc
    13.00 uur: 125 cc
    16.00 uur: 125 cc
    19.00 uur: 125 cc
    22.00 uur: 125 cc

(eigenlijk voed ik op verzoek, omdat hij borstvoeding krijgt via de fles, dus er zit soms echt wel een tijd tussen nog dat hij nog slaapt)

@ Ramona: super dat de gehoortest geslaagd is meid!

Hier hoop ik dat de productie snel weer goed op gang komt, want ik moet nu alweer mixen met de fv... beetje jammer.

Hier ga ik zometeen de kleine even voeden en daarna weer kolven en dan weer lekker mijn bedje opzoeken.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Ilveandress ik denk dat hij nooit daarin veranderd,
    vervelend dat je bv niet lekker loopt lijkt me erg frustrerend

14. ramona0309

Ja hier ervaring maar dan voor overdag.... liggen met die schelpen gaat hier niet... want dan is het zeker een "melkbad".... want dan lopen mn schelpen over...
    missschien kun je lillypads proberen...?
    Zit er zelf ook overna te denken...

Welke zoogcompressen gebruik je....? want daar zit echt veel verschil in...!

15. ramona0309

Derona
    zucht.... heel herkenbaar... maarja... ik schreef al... dezelfde gebreken... zucht
    hier kreeg ik ook te horen... toen ik zei dat ik zo'n pijn in me rug had...
    "maar je bent nu toch bevallen".... :(

Ook mn zoontje tillen etc.. etc... doe ik allemaal alweer (gelijk na de bevalling)... niet alleen slecht voor mn bekken... maar kreeg hem niet aan zn verstand gebracht dat je gelijk na een bevalling nog niet mag tillen....
    (dat nam hij niet aan...)

en ook hier regelmatig het "geintje" dat ik het maar gemakkelijk heb.. en dat hij ook moe is van het werken.... terwijl hij gewoon overal doorheen slaapt...

knuffel.......

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ derona: jee wat vervelend zeg. Ik vind het niet normaal dat hij dat zegt terwijl je 1,5 week geleden bent bevallen! Hallo! En het kan toch nooit het geval zijn dat je overdags niets doet als je een kleine hebt van nog geen 2 weken oud? :( En dan ook nog eens een ouder zoontje! Tssssk. Mag wel wat liever...

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @derona: meid wat lastig zeg! Hoop dat hij snel weer wat bij zinnen komt want dit is niet echt normaal... Zou enorm kwaad en verdrietig zijn als mijn hubbie zulke dingen zou doen en zeggen.... Snap denk ik dus wel waarom jij je zo voelt... Hoop echt dat je hem duidelijk kan maken dat het echt niet zo makkelijk is met 2 kids, nieuwe situatie, dat je ritme nog niet terug is en dat dat nog wel ff duurt... Knuffie voor jou...bedenk wel goed dat jij hierin in je recht staat hoor. Mag je hem echt wel op wijzen want dit kan gewoon niet.... Laat hem proberen te snappen dat je je best heus wel doet maar dat het nog niet lukt.... kom op zeg je bent net een week geleden bevallen dan kán hij dit toch ook nog niet van jou verwachten?....
    Wil echt niet vervelend doen over je hubbie want je bent vast niet voor niets met m samen, en hij heeft dus toch zijn goede kanten, maar hier mag wel een beetje aan bijgeschaafd worden....... Hoop dat je dit niet verkeerd opvat... is bedoeld als steun voor jou, hoop echt dat het snel goedkomt! Knuffie nog een keertje voor je! Denk goed om jezelf en laat je niet op je kop zitten hoor!
    Liefs Nettie

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Bedankt voor jullie lieve reactie's
    @Ramona jou man lijkt veel op die vanmij,Roel slaapt ook overal doorheen en ook snachts,hij vind alles ook alweer normaal.ik snap dat niet,toen Sylvano net geboren was,was het van owh meis ben zo super trots op je bladiebla,nou merk er nu weinig van

@Merleq ja snap nu ook weinig van hem,doet me veel verdriet dit

@Nettie nee ik vat het zeker niet verkeerd op,baal gewoon zo ontzettend,de vk zei nog tegen mij je moet iemand hebben deze week voor je was etc,nou ik doe alles alweer zelf,en geen enkel begrip of hulp van mijn man,
    hij denkt gewoon zo ik werk hele dagen dus ik heb het al zwaar genoeg,maar ohwee als iemand anders hem om hulp vraagd dan staat hij gelijk klaar

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mikki, had ik ook met een colega hoor. die belde al na 1 week... of ze met ze met het hele kantoor konden komen (3 man) ehhhhmmm nee heb ik gezegd, ik kon de eerste 2 weken amoer idd mn familie handelen en helemaal de oma's die maar te pas en te onpas binnen wilden komen... zelfs hun heb ik nu op schema gezet :) en die collega is nog steeds niet geweest, alleen 1 collega cq vriend met zn vriendin... hahahaha

en nee ken die schelpen niet.. mijn borstvoeding is zodanig aan het teruglopen, heb zelfs geen beschermers meer nodig.... en snachts lekken heb ik alleen de eerste 2 weken gedaan misschien iets langer... ik ga dan ook helemaal over op flesvoeding want hoef zelfs geen pilletjes te slikken om de bv te stoppen...

aan de andere kant ik vind fv wel heel gemakkelijk hoor... om nu gewoon alleen maar tiet te geven eens in de 3 uur en dan 3 uur lang.. nee bedankt..

@ramona, nou dat had ik dus ook met linette, een heeeeele trage drinker, maar denk dat er gewoon niet genoeg uit kwam... en ik vind de frustratie te groot.. want heb ook gedacht om maar topless door de dag heen te gaan hahahaha

fijn dat de gehoorstest goed was... vond dat wel spannend linette reageerde bij het 2de oor toen pas bij het 3de dopje dat ze kunnen gebruiken... oef zweet en traan momentje geweest

@derona, oei hoop niet dat je kerel zn oude gewoonte gaat oppakken hoor.... pfff en je doet idd wat je kan.. wat is nu de moeite om effe te helpen.... manlief hier moet ook gewoon de container effe meenemen hoor als ie toevallig die richting opgaat.... maar goed, dat hoort erbij dat je samen de dingen doet.... maar goed zit je nu niet op te wachten.. vind niet dat ie je rot mag laten voelen...... nu niet dan niet en nooit niet... laat je maar niet op de kast jagen, en lekker je eigen ritme proberen te vinden, is al zwaar genoeg zo nu en dan (vond ik)

@iloveA, MAAR de sex zit er hier wel weer aan te komen... eindelijk... had hem een smsje gestuurd met... hmmmm heb zin in jou... al heeeeel lang, kusje je meissie...

kreeg gelijk een telefoontje... ja hoe zit het nu met het vloeien en de hechtingen.. heb je dat al een paar keer gevraagd.... waarom denk jij dan.. :confused: :) ehmmmmm hij durft dus noet zo goed.. ach zeg ik gewoon voorzichtig aan.. ik weet ook niet wat de eerste keer gaat brengen.. op zich wel spannend.. net als de eerste keer hahahaha :)

nog wat foto's van linette in de box en wipstoel in mn album gezet... hahahaha zooo lief

20. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    HAHAHAHAHAH, geweldig. Hier is mijn man gelukkig niet bang, die kan al niet meer wachten tot de pil erin zit. :)
    Hij is de hele week al bezig, om het maar zo even te zeggen :).
    Hier zal het dus ook niet zo heel lang meer duren.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

Deel Deze Pagina