Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hier niet echt angst ofzo maar meer spanning... idd zoals jij zegt: alsof het de eerste keer weer is.... Heeft wel wat vind ik... Hier wachten we nog even tot ik echt niet meer vloei.... en ws duurt dat niet lang meer...heb het idee dat ik er nu bijna vanaf ben.... we zullen wel zien....Ben benieuwd... dat is iets wat ik dus totaal niet meer weet van na de vorige bevalling... Weet nog erg veel maar de eerste keer na de bevalling.... misschien heb ik het verbannen ofzo... haha :p

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Genieten is met vlagen, zei gisteren al tegen mijn vriendin dat ik mijn hele zwangerschapverlof nog niet echt heb kunnen genieten, voor de bevalling door de migraine en slaploze nachten, etc. en nu doordat al mijn energie op wordt gezuigd door de kleine......ze zei dat als ik er straks nog niet aan toe ben om te werken ik me gewoon ziek moet melden want ik moet wel opgeladen zijn, anders komt het de kleine ook niet ten goede.
    Maar goed, genieten met vlagen dus. En weet je, het is zo erg om hem zo te zien....

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @derona heb je een pb-tje gestuurd..

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ik zie het alhelemaal voor me... allebei beetje gezonde spanning.. lopen we een beetje te klungelen... lol... :)
    gelukkig heb ik nog marvelon liggen... kan ik net zo goed opgebruiken nu ik bv ga stoppen...

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Sex:
    Zijn wij dan zo vlug geweest.....

Ging trouwens nu (vorige week) al mis met de rubbers... :oops:
    tja niet gewend he
    maar zoals ik "gelezen" heb kan ik nu (zo vlug na de bevalling) nog geen eisprong hebben omdat de cyclus pas later op gang komt... dus op zn vroegst met 4 weken... en met BV 5 weken ....

had er eigenlijk niet aangedacht... maar vanochtend werd ik wat misselijk wakker... (oververmoeidheid..) en toen had ik opeens zoiets van.... toch maar wat beter gaan opletten.... :(

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    thnx meis je hebt ook pb terug

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    euuuuh de meeste raken zo alweer zwanger hoor :D

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    collega's moet ik ook niet aan denken, wil nog hlemaal niet aan mijn werk denken.

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ goofychick
    jah het gaat wel :) rayn heb lekker zijn regeldagen :( en ik zat er echt ff door heen vandaag veel pijn aan me wond ook nog wel ,gewoon alles bij elkaar weer even hihihi

@ derona
    sterkte meid ! maar je leest wel er zijn dus meer meiden die er last van hebben van die stomme mannen ( waar we niet zonder kunnen ) hier net zo hoor ! hij durfde vanmorgen te zeggen dat hij er ook 1x uit was geweest vannacht .........pff zo zo wel 1x ? ikke 3x hoor je mij toch ook niet over terwel ik ook nog mega last heb van me wond ! ( me ondergoed rolt heel de tijd naar beneden prcies op de wond ) maar goed tis altijd het zelfde met die mannen !

@ mezelf
    rayn heeft lekker regeldagen zeg .....joepie ! nou ja hoop maar dat het morgen beter is ! ben wel blij met ons avond ritueel ( vanavond ging iets minder maar normaal doet ie het super ) zodra het donker is slaapt rayn in zijn bedje overdag slaapt ie in de box . rond een uurtje of 9 gaat ie lekker in bad gewoon op zijn kamertje met een zacht lampje aan niet van dat harde licht , een kruikje in bed om op te warmen , na het badje lekker in smeren met bedtime lotion en daarna lekker pyama aan en de fles . Nou meiden dit werkt super voor ons kereltje hij word er erg rustig van kan je gewoon aan hem merken en zien hihihih .

zo ga nu lekker naar bedje toe denk ik ben mega moe :D

succes meiden

10. ramona0309

bedankt he...?!
    nouja... moet toch wel te volgen zijn.... januari mama's 2009 en... uhh... oktober (?) mama's 2009 :)

Nee geloof echt niet dat je direkt na een bevalling alweer vruchtbaar bent... en dat het toch minimaal langer duurt dan 2 weken...
    en mocht ik dit mis hebben.... tja dan horen jullie t wel.... :)

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik zeg niks haha hoor vaak genoeg,owh wist niet dat het nu al kon,maar ben toch zwanger hahahahaa,

12. ramona0309

Mikki77

hahahaha volgens mij heb ik hier "gewaarschuwd" dat je niet daar vanuit moet gaan..
    heb het vorige keer ook geleerd...!

Nu denken mensen dat de rusttijden niet meer gelden... (al een week na de bevalling niet meer... ) en denken ze dat die rusttijden er niet voor mij opstaan... en word ik zowat elke dag JUIST in die tijden gebeld...

Je kan toch zeggen tegen collega's dat je eerst je familie wil zien?
    Ach.. ze bedoelen het goed... (zullen we maar denken)..

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Derona...meis, het zullen misschien mijn hormonen zijn, maar ik moet gewoon bijna huilen om je verhaal :( Wat een klotezooi zeg...
    Ik weet niet goed wat ik ervan moet zeggen...daarom gewoon even een dikke knuf van mij...

@Ramona: ow, dus die schelpen zijn niet goed voor 's nachts...goed dat ik dat even weet, want ze zijn best wel duur...
    Die Lilypadz heb ik ook over gehoord...misschien is dat dan een betere optie...heb even een topicje opgesnord over die dingen, en het lijkt me wel wat.
    Ik heb nu best goede zoogcompressen...van de Prenatal, van het merk Pigeon of zo. Ze kostten 5 euro voor 24 stuks, dus duurder dan die van het eigen merk van de drogist. Ik heb ze vannacht voor het eerst gebruikt, en toen was het lekken wel een stuk minder. 's Ochtends leken die dingen wel sponzen...zo vol zaten ze :confused:

14. ramona0309

Mikki..
    hier ook van die compressen die ik letterlijk kan uitwringen....! ik verslijt echt dozen..

Wat ik wel doe is als ik links de borst geef... rechts zo'n schelp erin leggen...
    door het TSR... loopt er een hoop melk in ipv in een compres... en dat scheelt weer...
    Verder verschoon ik ze snachts ook...

Vannacht heb ik ff de boel laten luchten omdat die dingen elke keer zo nat werden.. en heb ik tussen 2 handdoeken geslapen...
    (een onder me... een op me...)

15. ramona0309

(ik gebruik de natusan compressen... )

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Ramona: ja, ik had gewoon kunnen zeggen dat ik eerst mijn familie wil zien....maar mijn collega belde natuurlijk nét toen ik even lag te pitten, en dan ben ik niet op mijn best...zeg maar eerder op mijn horkerigst...dus ik reageerde nogal bot. Maar goed, dat zijn ze op mijn werk wel gewend van mij, dus het zal me weer vergeven worden :p

@Sex: alleen het woord al :sick: Nee, voor mij hoeft het nog effe niet...maar dat komt misschien ook doordat mijn wond weer een beetje open is gegaan na het hechten...het idee alleen al...brrr..Ik heb het ook nog steeds niet bekeken, en durf er niet eens aan te zitten :(
    Mijn vriend wil trouwens zelf ook nog niet...hij is nog diep onder de indruk van de bevalling :)

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik wilde net goed nieuws brengen omtrent Sven, hij heeft vanochtend doorgeslapen, vanmiddag na het voeden doorgeslapen en we dachten dat het vanavond ook goed zou gaan......helaas........hij is vanaf 7 uur alleen maar weer aan het spoken.....heeft volgens mij erg veel last van kramp, zijn gezicht vertrekt ook helemaal en dan komen er hoge kreten uit......

Verder neem ik nu paracetemol tegen de pijn aan mijn tepels. Borstonsteking heb ik volgens mij niet, maar de net rondom de tepel is het wel dik, en de top van mijn tepel doet gewoon mega pijn.
    Morgen naar het CB of althans bellen, ik weet niet bij wie ik moet zijn, VK of CB of HA......pfffff.......

18. ramona0309

Goofychick

Vervelend zeg.....!
    Ik zou naar de HA gaan... want als het wel een onsteking zou zijn... kan die gelijk antibiotica voorschrijven.. en anderen moeten je dan toch weer doorverwijzen...

Heb je koorts..?
    Misschien dat je kleine verkeerd aangelegd is?
    (aangezien het net je tepel is .. en rondom de tepel?)

Nou iig beterschap...en hoor graag van je wat het is... (dan leer ik ook weer wat bij :))

xxmona

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh ja, nog een vraagje van een onzekere kersverse moeder :oops: :

Doen jullie je kindje elke dag in bad? Ik doe het wel, maar vraag me nu af of dat wel goed is...hij heeft een enorm droge huid, en van al dat badderen droogt het misschien nog meer uit... Ik masseer hem wel elke dag met babyolie trouwens...

20. ramona0309

Weet niet of je Balneum gebruikt... maar MIJN ervaring is dat Natusan babyolie mild... VEEL BETER werkt als deze speciale dure olie... een flinke scheut in het water..
    (een nicht van ons vond ook dat het huidje van haar dochtertje hiervan opknapte toen ze dit op aanraden probeerde)

Hier doe ik mn meisje bijna elke dag in bad... maar dat is omdat ze elke dag (een paar keer) wel zichzelf helemaal onderspuugt...
    Mijn zoontje deed ik om de dag in bad... (die had ook zo'n moeilijk huid).. en de andere dag waste ik zijn snoetje en kontje... :)

Deel Deze Pagina