@Mikki, nee niet nodig om beebje iedere dag in bad te doen 1 keer in de 2 dagen.. ikke iig om de dag.. ha enne sex na 1.5 week tuurlijk niet... maar na 3 4 weken na de bevalling wil je ook weer eens wat anders zijn dan melkkoe, mama enzo @goofyc..... baby's hebben huiluurtje(s) en helaas meestal tussen 6 en 11 savonds... maar sterkte iig.. enne gewoon HA bellen voor jr borst
Thanks! Morgen ga ik eerst het CB bellen omtrent het aanleggen en daarna wellicht de huisarts. Zo meteen ga ik kolven ga de kleine nu even niet aanleggen.
Hij hoeft niet elke dag in bad zei mijn kraamzorg, dus soms zit er een dag tussen of zelfs twee dagen. Ik was hem sochtends dan met een washandje met wasgel van zwitgel, zeepvrij.
Heb je dan geen last...? Ikzelf vond namelijk kolven MEER belastend voor mn tepels dan als mn zoontje er aan dronk.... Smeer iig je tepels ff met moedermelk in en laat ze lekker luchten....!
Thanks, maar Sven is al twee weken erg van slag......en dat heeft niks meer met een huiluurtje te maken. Was dat maar waar! Maar toch bedankt.
Nee kolven gaat beter, althans voorheen , ja laat ze aan de lucht drogen, smeer ze met purelan in van medela, goede creme, maar het lijkt wel alsof er eelt op zit. Tevens zuigt Sven mijn ene tepel zeker, ook niet mooi rond maar ovaal lijkt wel. Dus moet maar ff kijken.
Oh tussendoor, nu manlief met de kleine in bad is, even wat foto's geplaatst, ik had ook nog geen geboorte foto geplaatst. Die op het grote bed vind ik zelf super mooi
Ik heb dus babyolie van Natusan in huis...dus dit kan je gewoon in zijn badje doen? Of bedoel jij badolie? Die Balneum heb ik ook...de kraamhulp gebruikte die, en ze heeft een heleboel proefzakjes achtergelaten. Maar het helpt inderdaad niks, want zijn voetjes zitten vol met schilfers...
Prachtige foto's inderdaad...wat een heerlijk binkie Dat van die afgeplatte tepel herken ik...dat was hier ook de eerste dagen. En dat doet meeeeegapijn! Ik had ook helemaal zo'n wit streepje/blaasje dwars over mijn tepel lopen...Ik ben ook bijna gestopt met de bv om die reden. Maar het heeft echt te maken met verkeerd happen (volgens mijn kraamhulp dan). Misschien een idee om eens een lactatiekundige in te schakelen, zodat die kan meekijken tijdens de bv?
ja gewone babyolie in het badje gooien... een flinke scheut... (en dan heb ik het niet over die bed-time met lavendel) Mijn zoontje had ook een hele droge huid en op aanraden van de kraamzorg gebruikte ik balneum extra vettend.... maar pas toen ik natusan in bad ging gebruiken zag je de huid beter worden... Je merkt het al met afdrogen.. dat er een vet laagje op komt.... en dat het gelijk een stuk beter aanvoelt.... ! Ook bij dat nichtje hielp het beter als de Balneum.... haar huidje knapte ook gelijk op! Je kunt het toch proberen... en ik hoor het graag van je...! xxmona
@goofyc, nou ik hoop on iig dat er snel wordt uitgevonden wat je mannetje zooo van slag maakt... wel moooooooie foto's hoor, knap ventje... kan ik optie nemen voor linette? hier weer n rotnacht gehad, half 2 sliep ze pas, maar was er al vanaf 11uur mee bezig, en om kwart voor 5 begon ze weer.. gelijk bij ons in bed gelegd en nu ligt ze weer heerlijk.. ga ook zo nog effe n tukje erbij doen.... pfffff @droge huid, natusan gebruiken ipv zwitsal of wat anders en invetten met sudocreme.....
@borstvoedingschema's: hoezo schema? Hier nog steeds weinig regelmaat te ontdekken. Alleen 's nachts is 3 uur vaste prik en 's ochtends 7 uur. Verder wanneer het meneer uitkomt... @borstvoeding: hier 10 min. aan een kant, dan luier verschonen (want meestal werkt hij die vol tijdens die 10 min.), dan bied ik de andere borst nog aan en soms drinkt hij hier ook nog 10 min. soms ook helemaal niet meer. @goofychick: mooie foto's! Iemand hier nog iets van Lotus gehoord trouwens? Of zou ze gewoon lekker aan het genieten zijn van haar kleine ukkepuk?
nou was ik al weer.. heeft ze toch nog van kwart voor 5 tot half 8 geslapen, dus net effe flesje gegeven en nu ligt ze weer te pitten... ga ik denk ik ook nog effe doen... maar eerst maar douchen, hebben we dat ook maar weer gehad en kruip ik lekker op de bank met een dekentje... @re nope geen idee waar lotus is... maar zou zomaar kunnen dat ze aan het genieten is van haar beebje...
@Mikki hier zeiden ze dat het beste is om de dag,en niet elke dag,maja ik doe het ook om de dag en de kleiner hier heeft ook een droge huis allemaal schilfertjes,
@Lotus denk ook dat ze het druk heeft en aan het genieten is,ze zei nog ik kom zowiso elke dag ff kijken hahaha maar zo zie je maar dat een beeb echt tijd kost
Hier gister avond Sylvano om 22.00 de borst gegeven en hij kwam vanacht om kwart voor 3 en daarna weer om 7,00 uur vind het wel netjes,
Hm ik geef Tobe nu 3 keer borstvoeding en 3 keer flesvoeding en hij is veeeel onrustiger na de borstvoeding... Dat stimuleert ook niet echt om de borstvoeding te blijven geven @ kolven: dat is hier ook veel pijnlijker dan een zuigend kind. @ borstvoeding: dat is hier ook flink aan het teruglopen. Maar dat ligt volgens mij ook wel een beetje aan mezelf, ik zou frequenter moeten kolven denk ik om het een beetje op peil te houden. Maar daar heb ik helemaal geen zin in, ik vind het zo'n ongelofelijke kutklus om iedere keer EN flessen EN de hele kolf te moeten schoonmaken. Bah. @ seks: ik moest er de eerste 2 weken ook absoluut niet aan denken hoor! Ik kon daarna pas eindelijk weer een beetje normaal lopen en een beetje normaal zitten, voor die tijd ging dat niet eens. En mijn wond is na 1,5 week ook opeens open gaan staan dus toen wilde ik al helemaal niet meer. En aanraken vond ik in het begin ook eng... Nog steeds wel een beetje overigens. Maar ik had van die knip helemaal geen last tijdens de seks, voelde het niet eens. De scheur die inwendig is, voelde ik wel.
@Goofychick: mooie foto's zeg, wat een knap mannetje die Sven @Ramona: bedankt voor je droge huidjes tip, ga ik ook proberen, ik heb nu idd ook de Balneum extra vettend en dat helpt wel, maar als Natusan ook helpt dat scheelt enorm in de euro's Mijn vriend is gelukkig weer thuis nu iig tot woensdag dus wij kunnen eindelijk met zijn drieeen genieten, wat een weelde dat mama niet alles meer alleen hoeft te doen Hij is nu even de klossen en ondersteek terugbrengen naar de thuiszorg, wat een raar gezicht weer zo'n laag bed
Oh ja vraagje aan jullie: @vloeien: ik was er bijna weer vanaf en sinds een paar dagen vloei ik weer rood...is dit normaal? dit zal toch niet al een menstruatie zijn?