Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hallo even snel een berichtje van mij tussen door .

waar halen jullie toch de tijd vandaan om hier te zijn ? pff ik weet niet waar ik moet beginnen zeg hahaha wassen strijken opruimen stofzuigen pfff zo veel te doen hebben jullie dat niet dan ?

rayn heeft het een beetje moeilijk vandaag en gister volgens mij hij houd zich zelf wakker ! na de fles viel ie eerder meteen in slaap nu moet ik hem echt in slaap wiegen dan slaapt ie wel maar niet langer dan 45 min ! als ie wakker is bijna meteen weer huilen ....hoezo vermoeiend ? weet ook niet wat ie nu weegt dus weet ook niet hoeveel voeding ik mag geven ( hij krijgt vanaf de eerste dag al meer voeding omdat ie zo zwaar is )
    soms weet ik het even niet meer hoor .

volgens mij slaapt ie nu weer ....snel even wat strijken nu haahaha

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai joyce.......Hier nog een keertje meid,zag dat je nog wat had geschrven.wat rot als ze zo'n krampen hebben he,maar het werkt niet meteen he die druppeltjes,als ze erge aanvallen hebben dan ieder uur druppeltjes geven en anders de standaart 3 keer per dag anahouden.

Hai Britt.....Hoe zwaar weegt jou kleine nu?

Jaimy weegt nu 5195 en dit is zijn schema,dit kan weleens een uur verschillen en de nachten zit er soms 1 tje extra bij.
    6.00 150 cc dit word 180 net extra water voor het poepen dit geld voor alle flesjes
    10.00 150 cc
    14.00 150 cc
    18.00 150 cc
    22.00 150 cc
    2.00 150 cc,en dan kan het morgen weer heel anders zijn kwa tijden het ligt er aan wat hij in de nachten doet stel dat hij nog extra komt dan wijkt alles weer een paar uur uit,bij jaimy kan je er geen pijl op trekken maar hij heeft dus in totaal 6 voedingen van 150 cc en soms 7 maar dat is dan niet anders .
    En hij drinkt vaan in de middagen de flessen maar voor de helft ik bied een half uur aan en zet dan de fles weg en kijk wel wat hij op heeft.

Hai Mikki.....dat is niet zielig meid,zo zeggen ze ook dat het hoort,maar ik durf het gewoon nog niet,ik wil jaimy gewoon veel bij me hebben,ik doe het wel hoor maar als hij echt gata huilen haal ik hem eruit,en hij huilt dus veel dus ja hij is dus veel hier beneden.

hai merel.....hahahha die is speciaal voor papa,misschien spaart hij hem daarom op ;)

Hai nettie.......Meid ik begrijp je helemaal want dat is dus hier ook zo ;-(
    Maar ik heb nu dus met Mart duidelijke afpraken,op vrijdag dan gaat noël bij opa en oma slapen dat wil hij graag en opa en oma ook,Mart gaat dan ook weg en neemt de nachtvoeding over,dan is de zaterdag voor mij ik ga dan mijn eigen ding doen,lekker weg met me moeder of een vriendin en mag dan ook de zondag heerlijk uitslapen.
    Noel en ik gaan samen op woensdag middag naar de club,mijn moeder pas dan op jaimy en het is mijn tijd met noel en daalijk gaan we als zij bieppasje klaar is ook een avond naar de biep ook de tijd van ons samen,dat hebben we zo afgesproken en het doet ons erg goed moet ik zeggen,dus misschien dat je dat met je man kan afspreken?

Hai Goofychick.......Nou meid het klinkt in ieder geval wel als een goed gesprek en je klinkt een stuk opgeluchter of heb ik dat mis?

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ps heb ook maar een paar foto's van mijn knappe mannetje in me album gezet , had ik nog niet shame on me :D

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ patrieske: nou, toen papa gister thuis kwam had meneer inderdaad zijn luier opgespaard want 's avonds had ie eindelijk de poepluier toen mijn man hem ging verschonen! Hihi, heel goed van hem ;)

@ Tacha: Tobe gaat 3 dagen naar de opvang. Ik vind dat wel goed voor hem, in contact komen met andere kindjes :) Maar voor mij is het wat minder leuk in het begin ;) Maar ik vind het aan de andere kant ook lekker om straks weer te studeren en wat tijd voor mezelf te hebben.
    Maar ik kan me ook voorstellen dat jij het fijn vindt om lekker bij Nona te zijn hoor :)

@ mamakka: Ik vind het huishouden helemaal niet zoveel werk :p Maar goed, ik strijk niet en dat scheelt al een hoop. Stofzuigen heb ik in 15 minuten gedaan en de was in 20 minuten (en ik was niet iedere dag)... En de andere klussen doe ik samen met mijn man en alleen in het weekend. Dan zijn we daar een uur mee bezig.

Tobe moet eten dus ik ga even zijn flesje klaarmaken. Net 3 keer borstvoeding gehad en veel gespuugd en veel onrustig. Nu krijgt ie friso comfort dus ben benieuwd of ie dan ook direct veel minder spuugt.

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Goofy chick...........ben ik nog een keer,....jaimy was in die ene week ook van 4700 naar 5015 gegaan en dat was goed zei ze,dus dat zal dan wel meevallen dat je je er zorgen om moet maken,maar vraag het gewoon even als je het wilt weten,en deze week heeft hij net zoveel gegeten en was hij maar 180 gram aangekomen hij weegt nu 5195 dus ja waar zit het verschil in.
    Jaimy heeft ook erg veel slijm,die is ook verkouden,maar hou wel in de gaten dat sven niet suf word.

Hai Mikmak.....hahahha sorry dat ik lach,maar je weet wat ze zeggen he ondergeplaste n gepoept binnen het jaar weer zw ;)

Hai libra.......jeetje meid,wat moet je daar nu voor innemen,en wat kan het kwaad dan als hij niet snel genoeg krimpt,omdat je er ziek van word,veel beterschap meid

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mamamakka: aaah wat een poepie!

7. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia ramona...gfeliciteerd met der gehoortest,ook der diploma ;)))
    Maar wat een zooitje ongeregeld,is het nu zo moeilijk om de kleine even te wegen!

Hai Journey.......Inderdaad en ik kon nu echt even2 dagen niet en dammmmm een berg pagina's ;)

Lieve Derona....Meid ik vind het zo erg dat ik dit lees de tranen stromen over mijn wangen,want ik had dat dus ook met mart,ik wist het niet meer heb het hier ook niet helemaal neergezet omdat ik niet zo zielig wilde overkomen,maar je weet nog dat wij ook zo'n ruzie hadden want ja ik ben ook thuis en hij werkt en ik moest maar alles doen,ook wat de kids betreft die ene dag ben ik ingestort en moest ik zo hard huilen en zag het echt niet meer zitten en ja daar kwamen de beloftes weer en dan gaat het weer even goed en dan begint het weer,dus ik heb nu hele duidelijke regels gesteld en anders houd het op,want ja ik kan wel bij elkaar blijven voor de kids maar ben geen stront,,,,en tot nu toe gaat het goed,ik ben blij dat ik duidelijk heb aangegeven dat het zo niet meer ging,en in eerste instantie ging hij weg pakte een tasje met kleding en wilde zeggen nee niet doen,maar heb voet bij stul gehouden na een paar uur belde hij op dat we afspraken moesten maken en ons daar aan houden.
    een dikke knuf meid vind het zo rot voorje

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai ramona.......ik wil wel even zeggen dat ik nu pas 2.5 week geleden bijna 3 weken geleden gestopot ben met vloeien en nu al ongi dus al heel snel een eisprong heb gehad,maar wij hadden niets en voor het zingend e kerk uit ,maar ga dit weekend toch even wat halen ;)

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Goofychick........Fijn dat hij overdags wel heeft doorgslapen,zielig dat hij die krampjes kreeg in de avond......
    Ik zou toch wel even naar de ha gaan hoor meid wat betreft je borsten.

Hia mikki....de kraamverzorgster zei tegen mij omdat jaimy een erg droog huidje heeft hem niet iedere dag in bad te doen,en ik doen hem in balneum extra vettende olie in bad maar wel om de dag en 1 keer in de week mag ik zijn haren maar wassen deed dit dus vaker en nu heeft hij berg door mijn schuld ;-(

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai goofychick...Ik zwijmelde helemaal weg bij je foto's meid,en heerlijk dat in bad ik ga mijn vent nu in bad zetten en dan doe ik ze er beiden bij,en ik kan niet wachten dat ik in bad kan met de kleine ik hoop dat ik morgen toestemming krijg en dan moet ik wel even wachten dat ik niet meer ongesteld ben ;-(

11. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Kom net bij het CB vandaan. Fien weegt 4620 en ze is 53 cm.
    Ze mag dus nu ongeveer 800 cc per dag hebben. Volgens de arts maakte het niet zoveel uit hoe je dit verdeelde op een dag.... Fien wil namelijk 's ochtends en 's avonds een vollere fles dan de overige flessen.... Maar dat was dus prima.
    Wij gaan haar nu dus standaard 120 cc aanbieden (ipv 90 cc) en zien wel wanneer ze 'm leegdrinkt en wanneer niet (en/of weer gaat spugen of niet). Mocht ze nog weer veel gaan spugen en/of veel last van krampjes houden, konden we overgaan op de Nutrilon Omneo.

Ze heeft vannacht geslapen van 22.00 - 3.00 en van 3.30 tot 6.00. Daarna was het weer drama. Ze blijft maar wakker (hooguit wat hazeslaapjes gedaan).... Maar gelukkig niet de hele tijd huilen!

En wat lees ik nu toch allemaal over die mannen hier?

Niemand bepaalt toch voor jou wat je wel/niet MOET doen?
    Ja, het enige wat je MOET doen, is genieten van je kind(eren)!
    Je wilt toch niet later spijt krijgen, dat je WEL altijd alles in huis voor elkaar had, maar helaas tussendoor het opgroeien van je kids hebt gemist?
    Nee, vind niet dat een man meer van je mag verwachten/vragen dan je al doet. En zo wel.... opzouten! (ja, ik weet het.... makkelijk gezegd).
    Laat hem maar eens een dag (of week) alleen met jullie kind(eren). Dan ervaart ie wel wat voor werk dit met zich meebrengt en hoe druk je het hebt. Sorry, kan hier echt een beetje pissig van worden.
    In ieder geval een knuffel voor jullie!

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai sanne.......bij mij was dat ook zo,ik was ook bang en ik heb gebeld maar het was gewoon weer vloeien dat heb je met een ks snede zeiden ze tegen mij,er is nu 7 weken voorbij en ik ben 2.5 week bijna 3 weken geleden gestopt met vloeien,ik had het steeds op en af,nu ben ik echt ongesteld denk ik dan het ziet er zo uit,mijn vloeien was echt anders dus ik zla het morgen even vragen aan de gyn,maar denk wel dat het mijn ongi is want ik was 3 weken droog zal ik maar zeggen.

Hia merel......wat een schatje en ook al zo'n leuek douche foto zwijmelllll.

Hai derona...........Heerlijk zeg hij doet het goed en jij ook met je BV ;))
    Veel plezier met je mams meid.

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia ramona.......Bij noël was dat dus helemaal niet ik keek bij zijn gewicht van 5015 toen was hij bijna 3 maanden en jaimy 6 weken,ze scheelde 3 ons met de geboorte dat is ook niet echt veel,maar moël was ene echt spuuglap die hielt bijna niets binnen ;-((.
    Lekker dat je meisje al zo goed groeit. :)

Hai Denise....je hoort gewoon bij ons meid kom op zeg,je blijft een jan mam,ik ben ook in dec bevallen en blijf ook gewoon hietr hoor,maar welkom meid en geniet ervan en zwijmel lekker door,maar pas wel op met teveel doen he.

Hia Mikki........Ik ben zwaar jaloers op jou hahahhaha,tot zo laat in bed ik wild at ook ;))
    Wat vind je eng dan meid aan naar buiten gaan voor jezelf?

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mikmak..dat is bij ons ook zo meid,het ligt eraan wat jaimy doet in de nachten,als jij 2 keer komt verschuift de hele boel,en heb ik andere tijden.

Hai tacha.........Fijn dat je er weer bent meid je werd gemist ;))
    Hier gaat het ook goed,ja hij huilt nog veel maar ik kan er verder niets meer aan doen en hoop alleen maar dat het beter zal worden,nu zijn er goede afspraken tussen mij en mart gemaakt en dan gaat het ene stuk beter al ben ik nu weer moe omdat ik maar 4 uur heb geslapen maar het is niet anders ;-(
    Ja nona ook al der prikken jaimy krijgt ze 17 februari,ik kijk er best wel tegen op hij krijgt 2 prikjes tegelijk erg zielig ;-(
    Jaimy weegt nu al over de 5 kilo zit al in pamper nummer 2 ;)
    Wat een heerlijk besluit meid dat je gaat stoppen en zeker bij die tirans..........goed hoor meid,misschien kan je een leuke curcus gaan doen in iets wat je wilt.
    Meid je moet het gewoon even goed bespreken,na je eerste kzsnede hoef je niet percee 1 jaat te wachten ik mocht na 3 maanden weer,maar goed dit moet je zelf heel goed bespreken en ook wat jezelf wilt natuurlijk.

Hai Merel........ik had dat ook met noël die moest gewoon naar de oppas,heb wat afgehuild hoor,maar goed nu heb ik dat niet ik kom nu in de WW,maar goed ik ga dan alleen werken in het weekend of de avonden.

Hia mama makka.........ik heb dat ook,maar heb gisteren alles kunnen doen mijn moeder is op woensdag vrij en komt dan hierheen zij heetf de kids en ik ga als een dolle door het huis ;))
    Kan je hem niet wegen bij het inloopspreekuur?

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Mamamakka......wat een schatjeeeee,en wat een donkere haren zeg heerlijk en veel haar joh.

Hia merel....hahahahha mooi zo gooooooo Tobeeee.

Hia britt...zo is het dus hier ook,wat hij overdags laat staan dat wil hij dus in die extra voeding in de nacht,en de hazeslaapjes dat is hier dus ook steeds,daar kan je niets aan doen denk ik,waarschijnlijk even de leeftijd ofzo...
    Jaimy heeft ook de omneo,hij spuugt ook en poept slecht en heeft krampjes,maar de voeding doet het niet echt beter maken,ik ga daalijj johannes broodpit meel voor het spugen halen.
    Je hebt helemaal gelijk wat je zegt,zo zag ik het dus op het laatst,ik zat er echt helemaal doorheen en toen ik voreg dat hij de fles wou geven wat het zuchten en deed het gewoon niet dat was echt de druppel!
    Gelukkig zijn er nu duidelijke afspraken ook van mijn kant uit.

16. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hai patrieske
    lees ik nou goed dat ze tegen jou hebben gezegd dat je extra vloei na een ks ? tegen mij zeiden ze juist van niet omdat je baarmoeder niet zo hard heeft hoeven werken dan bij een gewone bevalling ! ik vloei al een week niet meer en de laatste dagen van het vloeien kon je al noet echt meer een naam geven , maar moet ook zeggen dat ik zelfs na de operatie maar heeeel weinig vloeide zo weinig dat de verpleegsters er van op keken :D

mss zou dat wel kunnen bij het inloop spreek uur maar ik weet nog helemaal niet hoe of wat want er is nog niemand van he cb hier geweest zou eigelijk vandaag komen maar er was een zieke of het ook maandag kon ? tuurlijk :D

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Nou ik ben helemaal bij ;))

Dus even over onszelf.......het is hier erg druk geweest daarom ben ik even niet geweest ik kwam er niet aan toe,nu was mijn moeder hier vanmiddag om 14.00 dus kon ik meteen even gana reageren ;)

Het is in de nachten nog steeds hetzelfde,ik sta nu gewoon op de automatische piloot en probeer de nachten maar door te komen,ik slaap wel bij als ik de kans krijg,maar die moet ik wel krijgen ha ha.
    hij zit nu sinds een week volledig op de omneo,maar ik nog helemaal geen verschil,het cb zegt dat ik daar ook de tijd voor moet nemen.
    hij weegt nu 5115 dus 180 cc aangekomen dus hij doet het goed ,hoj mag die voeding gewoon hebben is niets te veel.

verder ben ik al ongi,dat had ik helemaal niet verwacht,maar goed alles werkt weer zullen we maar zeggen.

Verder ben ik op woensdag als vrijwilgester begonnen op de club hier dan mocht noël mee anders was hij te jong,dus heb gisteren daar gewerkt en het was echt superleuk 25 gillende en krijsende kinderen om me heen hahahah,was blij dat ik thuis was ,jaimy was er niets bij ;))

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia mamamakka.....Bij mij is het de 3de kzsnede nu,dan is het heel erg ongeregeld en ik was dus ook erg lang ana het vloeien jaimy is nu morgenn 7 weken en ben het nu pas ong 3 weken kwijt,en ik heb wel hard gevloeid hoor tussendoor,in het zkh ook.
    Fijn dat je er al bijna vanaf bent meid.

Naar het nummer bellen van het CB en vragen wanneer het inloopsreekuur is en dan gewoon gaan dat heb ik met jaimy ook gedaan,maar toen was hij dicht ;-((,door de feestdagen.......

19. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Heb ik ook even gebruikt.
    Werkte bij Fien niet tegen het spugen....
    Werkt alleen als kinderen te gulzig / te snel drinken, omdat het dikker is. Valt zeg maar zwaarder op de maag. Fien is een hele rustige drinker, haar maag kon wrs de hoeveelheid voeding gewoon niet aan!

En 25 krijsende kinderen? Help! Haha! Is toch anders als ze niet van jezelf zijn!

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @nettie, ja het klopt wat je zegt.... geven zodra ze zich aandienen... maar omdat linette onder de 3kg was moesten we omdat de suikerspiegel snachts te veel kan dalen.... daarbij zeggen ze zodra een kind erboven is hoeven ze niet meer verplicht snachts te eten alleen idd als ze zich aandienen....

@patrieske...noe laten we er vanuit gaan dat ik niet binnen het jaar opnieuw zwanger ben.... :confused: :confused:

nou nog meer luiers gehaald vandaag bij het kruitvat... lekker hoor aanbiedingen

Deel Deze Pagina