Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh zijn er aanbiedingen bij de kruidvat? Snel inslaan dan hihi ;)

@ patrieske: ik vroeg me al af wanneer je wat over jezelf zou gaan vertellen haha. Je bent maar druk met al je reacties!
    Oh zei het CB dat je kind moet wennen aan die voeding? Oke gelukkig want Tobe heeft net toch weer veel gespuugd nadat ie friso comfort heeft gekregen. En dit is veel minder prettig want dit is echt dikke spuug door de dikte van de voeding dus echt niet zo lekker :( Hij was ook heel onrustig totdat ie er een bubs uit had. Maar ik heb hem ook weer wat meer gegeven en dat is denk ik dus toch nog niet zo'n goed idee.
    Zit er in omneo niet al johannesbroodpitmeel? Dat zit in friso comfort wel nml...

2. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Tja, ik mag HELAAS :) niet stofzuigen onder andere de eerste zes weken na mijn keizersnee... En lang staan mag ook niet en wassen ook niet. HEEEEEL vervelend :)

Wat iets minder lollig is, is dat ik zooo moe ben, maar elke keer als ik vanmiddag op bed ging liggen duurde dat 20 min. en toen meldde Jordy zich elke keer weer. Ben je dus net bijna ingedommeld, kun je er weer uit... nu heb ik het gevonden: heb meneer in zijn shelter gewikkeld en daarmee in de maxi cosi gelegd, hij slaapt nu al bijna een uur. Maar ja, te lang in de maxi cosi is ook weer niet goed. :(

Nou ja, vanavond maar snel de kraamvisite de deur uit werken en dan heel snel naar bed en hopen dat Jordy dan wel wil slapen...

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat wil ik zeggen, goed hoor!

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een mooie kijkers heeft die kleine!

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hmm volgens mij hebben ze bij mij iets verkeerd gedaan dan want er is tegen mij alleen gezegd dat ik niet zwaar mag tillen :)

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @nettie
    Is het besmettelijk en heeft Sven het doorgegeven? Weet je wat ik zo vervelend vind, je weet niet wat er is......als een kleine zo overstuur is dat hij of zij zelfs schor is van het overstuur zijn dan is dat toch niet normaal?
    Sterkte meis, die van mij zit nu in de babybjorn active en is vertrokken inmiddels, lekker tegen mijn buik aan met zijn speen in zijn mond!
    Dat is wat wel werkt!

7. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Nou, ik heb werkelijk een hele lijst met leefregels na een keizersnee meegekregen, komt ie (letterlijk):

- licht huishoudelijk werk is mogelijk, dwz. stoffen en eten koken. De zwaardere huishoudelijke taken zoals stofzuigen, badkamer poetsen, dweilen en zware boodschappentassen dragen, kunt u na 6 weken hervatten.

- Werkzaamheden waar u langere tijd achter elkaar voor moet staan, zoals strijken, mag u na ongeveer 4 weken hervatten.

- Met de buikspieroefeningen mag u 6 weken na de ks weer beginnen. De verschillende lagen van de buikwand zijn dan goed genezen. Postnatale gym mag u na 3 weken.

- Zwemmen en autorijden mag weer na 3 weken.

- Fietsen mag na 4 weken.

- Sporten mag u na 6 weken.

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kom straks reageren, maar ff een vraag:

Is het normaal dat de poep slijmerig en dun is? Vooral slijmerig?

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihihihi die foto in bad, ......daar kijkt hij net zoals onze Sven. :D

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom meis! Ehhhh die banner? :D

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nettie/mikmak
    Tegen mij vertelde dat een kind dat bv krijgt in het begin
    zeker om de 4 uur moet eten ivm het zakken van de suikers en
    dan het gaan "fladderen"..

Mevrouwtje is hier ook erg aan t huilen gisteren en vandaag
    "krampjes'.. echt zielig
    Vraag jouw oudere dochtertje ook veel aandacht, juist op de
    momenten van voeding...?
    Hier ook regelmatig met 1 hand dingen aan t doen.. :)
    och deze periode gaat vanzelf weer over...
    Gewoon rustig proberen te blijven hoor!

Mikki
    Fijn te horen dat je het geprobeerd hebt.. en fijn dat het
    (ook bij jou) werkt...
    Moet je maar eens opletten... paar dagen en dan is het echt
    al goed weggetrokken!
    Echt veel beter als die dure olieen... maarja je moet er maar
    net achter komen... was ook maar toeval dat ik het deed ;)

Tacha
    Was je inderdaad al kwijt hier...
    Fijn dat je meisje wat goed groeit,...
    en lekker zeg dat je niet hoeft te werken...
    ik moest dat vorige keer wel... en kijk er nu ook echt naar
    uit dat ik geen moment hoef te missen!
    Geen Cerazette meer voor mij... ik kon er (als een van de weinigen)
    niet tegen.. ik kreeg dus constant menstratieachtige-buikklachten.

mamamakka
    Geen idee... ik probeer het hier berichten er ook maar even
    tussen te proppen... en sommige dagen kom ik er echt niet aan toe..

Merleq
    hoop dat de friso werkt voor Tobe!

Patrieske
    Gaf jij nu bv...?
    hmmmm tja.. hier gewoon gezongen... hoge nood :)
    vorige keer werd ik met bv pas na 10 maanden ongi...
    nouja.. ik ga me er niet druk om maken hoor...
    al las ik gisteren van iemand die na 5 weken alweer zwanger
    bleek te zijn...
    (ik verlies sinds gisteren trouwens wel weer wat (een klein beetje)
    echt rood bloed... (?)
    Maar heb het idee dat misschien die haarscheurtjes weer wat
    irriteren... (?)

RE81
    Vervelend dat je niet mag stofzuigen zeg ;)

Hier begin ik echt wat slaaptekort te krijgen...
    mevrouw kwam vannacht..om 00.00 uur 01.45 uur... 04.30 uur.. en blijft dan wakker tot 06.00-07.00 uur... zo gaat het zowat elke nacht.. alleen schuiven de tijden wat...
    en dan gaat ze eindelijk slapen... maar dan kan ik weer niet
    slapen omdat zoonlief dan weer wakker is...
    ook smiddags houden ze ploegendienst... eerst slaapt zij, en
    als mn zoontje slaapt.. dan is ze weer wakker en huilerig....
    Achja... ff doorbijten...
    maar het gezegde dat: kinderen je jong houden, gaat voorlopig niet op
    ik voel me echt versleten... :)

12. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Haha, herkenbaar Ramona (het versleten voelen).

En mijn oudere dochtertje vraagt inderdaad ook continu aandacht als ik Fien aan het voeden ben. Ze doet dan allerlei dingen die niet mogen, zodat ik wel op moet staan. Heb haar laatst met drinken en een koekje in haar kinderstoel vastgeklikt en voor de tv gezet. Dat werkt, maar.... of het de ideale oplossing is?

Goofychick:
    Hier af en toe ook wat dunne, slijmerige poep. Weet niet of het normaal is.
    Er is een topic over:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/about95376.html
    Fien is in elk geval verkouden, dus zal daar dan wel door komen.

MerleQ:
    Hier zeiden ze op het CB ook dat het kind even moet wennen aan nieuwe voeding. Als je overstapt van gewone Nutrilon naar Nutrilon Omneo duurt dat ongeveer een dag. Zal bij Friso wel hetzelfde zijn.

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihihi thanks! Laat denk ik de foto op het bed ook uitvergroten.......ik moest trouwens ook wachten met in bad gaan totdat ik niet meer vloei. maar hoor ook anders van meiden?

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thanks Britt, hij zit ook aardig vol in zijn longen volgens mij, en komt regelmatig slijm met de melk mee. Zou dit nog kunnen liggen aan het feit dat hij vruchtwater in heeft geslikt terwijl hij erin heeft gepoept?
    Hmmm......

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe heeft ook wel eens wat slijmerige poep. Maar zijn poep is sowieso een vieze bende (nog steeds hartstikke groen ook) en ik heb geen idee waarvan die slijm zou kunnen zijn. Maar Tobe voelt zich verder prima dus ik maak me er niet zo'n zorgen om.

Overigens had Tobe zojuist weer echt een mega poepluier. Misschien dat ie daardoor vanmiddag wel wat spugerig was, omdat zijn darmen daar echt vol mee zaten ofzo. Het kwam er in ieder geval voor zijn laatste voeding er uit en deze voeding heeft ie er heel goed in gehouden. Zelfs geen last van krampen. Ik geef de friso trouwens met speen stand 2 omdat het anders echt meer dan een half uur duurt voordat ie de fles leeg heeft :( Met deze duurt het zo'n 12 a 13 minuten...

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Tja...ligt er natuurlijk aan hoelang en hoe vaak je zit te voeden.... Hier geen optie... om de 3 uur kind in de kinderstoel met een koekje en de tv.... Word een beetje te gek natuurlijk...haha

Dacht dat ik eindelijk eventjes de tijd had om te reageren maar mn meisje ligt alweer te huilen, ze laat ook telkens scheetjes dus ze heeft echt enorm last van krampjes... mega zielig...pak haar voor de verandering dan maar weer op mn buik... heb net wat te drinken kunnen pakken en dus nu maar weer gebonden aan de tv... ach op zich ook wel lekker knuffelen hoor, straks als ze ouder is wil ze dat niet meer, dus nu ervan genieten dan maar!

He kom later wel weer.
    Liefs Nettie

17. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess woog maandag 4600 grma, maar die 180 is voor babies tussen de 4 en 5 kg

18. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tacha we waren je al kwijt……………….
    Tess heeft niet genoeg aan mijn bv en ik heb echt geen zin om haar elke anderhalf uur te voeden dat trek ik gewoon niet
    Wat fijn dat je kan stoppen met werken, ik vind het ook heel erg moeilijk om Tess straks achter te moetne laten voor 3 dagen maar ik kan echt niet anders.

Mamamakka Ryan is ook al zo’n spetter……………

Ik geef overdag de friso standaard maar Tess is veel te gulzig en verslikt zich veel nu ga ik denk ik maar altijd de extra geven dan heeft ze dat namelijk niet en daar eet ze ook minder van 130cc

Vanmiddag effe een rotmidag gehad eerst naar de bank geweest voor de verzekeringen geijk een uitvaart verzekering voor Tess af gesloten en daarna naar mijn ouders, de oude hond (14 jaar) werd ingeslapen ze was er al toen ik nog thuis woonde erg verdrietig allemaal, en Tess maar lachen ze lacht de laatste tijd echt heel veel dat brak het verdriet een beetje, nu ligt ze lekker te slapen ze ws om 14 uur al uit bed en heeft alleen wat hazenslaapjes in de autostoel gedaan.

19. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Daar ben ik dan ook hier bij de jan mama's.

Ga hier vanaf nu regelmatig meelezen nu de heftigste kraamtijd erop zit.

Even ego berichtje. Hebben jullie dat ook met jullie kraamhulp gehad dat je zo'n fijne band hebt opgebouwd en dat je - ook door de hormonen tuurlijk- ontzettend moest huilen toen ze weg ging? :cry:
    Ik ben er helemaal soort van depri door. Alsof ik een goede vriendin ben verloren, het klikte zo goed...

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yep hier nog zo eentje......ga zeker ook een keer een bakkie doen als we in het centrum zijn. Had ons uitgenodigd. Was een hele fijne vrouw! Maar je wordt ook omringd door liefde een week lang. Zou het daar door komen?

Journey, dikke knuff voor jou!

Deel Deze Pagina