Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Vandaag weer gewerkt tot 21.00 uur, morgenochtend weer vroeg beginnen, best moe dus. Het heeft hier heel hard geregend, en onze hele binnenplaats stond vol water toen ik thuis kwam.

@seks: hier meestal ook een keer per week. Ik had nog steeds wel wat pijn bij het vrijen dus ik ben naar de huisarts gegaan. Nu heb ik een ontstoken vagina, dus zalf en twee weken geen seks. Ik hoop dat het snel weer over is, maar ik ben wel blij dat de ha iets gevonden heeft, want ik was bang dat het iets structureels was van na de bevalling.

@geld en sparen: soms zijn er idd omstandigheden waardoor het onmogelijk is om te sparen, maar vaak is het toch dat mensen een te duur huis gekocht hebben, of autolening etc. Als je echt een minimumloon inkomen hebt, vind ik het heel knap als je daarvan kunt rondkomen, ik weet niet of het mij zou lukken. Mijn man en ik wilden eerst al onze schulden af betalen voordat ik mijn spiraal eruit gedaan heb.

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

misschien een stil verlangen....
    gevoel versus verstand kwestie....

al kan ik natuurlijk niet voor Yvette spreken.... maar spreek ik voor mezelf.... :)

3. ramona0309

Fijn dat de huisarts wat gevonden heeft...
    Wis eigenlijk helemaal niet dat het zo "algemeen" kon ontsteken...
    (weer wat geleerd)

hier trouwens (sinds twee kindjes) gemiddeld om de dag .... :)

toen ik aantelde van mn zoontje vroeg mn moeder wanneer ik uitgeteld was.... omdat ik toch wel zeker wist wanneer hij verwekt zou moeten zijn..
    waarop ik antwoorde... we hebben het deze maand elke dag gedaan... :oops: dus ik weet het niet... (ik overdreef trouwens niet... :))

4. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeie morgen! Hier een goede nacht gehad alleen twee keer Jamie om moeten draaien want hij heeft het omrollen helemaal uitgevonden hoor.

Wij gaan vanmiddag op visite. Erg veel zin in want mijn hele familie is er dus mooi showen met Jamie

5. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Mamavanj was van 3 weken komt hier niet meer voor sinds mijn schoonmoeder over de vloer komt eerder was het wel 3 maanden hahaha

Merleq ik zie het ook echt aan mezelf hoor van die grote donkere kringen onder mijn ogen maar ja het hoort er allemaal bij he

Ramona wow om de dag ik heb er echt niet zoveel zin meer in ik weet eigenlijk niet hoe het komt misschien de hormonen en heel het gezeur hierom heen...

Geld wij zijn ook pas aan kinderen gaan denken toen we het ons konden veroorloven en ik minder kon gaan werken want ik zou nooit een kind met een fulltime baan willen ik vind 3 dagen al best fors petje af voor degene die wel fulltime werken

niet goed voelen ik had het dus ook denk gewoon dat het een mengeling is van gespannen moe en misschien mijn ijzer.

Zo tess was al om 5 uur wakker ik hoorde haar spelen en lachen in bed heb haar dus maar lekker laten liggen maar om 6 uur kreeg ze echt honger en ging huilen nou eten gegeven terug gelegd en weer volop spelen nu is het eindelijk stil ik ga zo even met de hond trainen en vriendlief ligt te slapen heeft nachtdienst gehad dus ik hoop voor hem dat ze eventjes stil blijft.

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    mamalijntje gelukkig rolt tess nog nie en dat mag van mij echt nog wel wachten hoor als ik het zo hoor
    veel plezier vanmiddag altijd leuk om te showen

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hier een erg slechte nacht gehad. Ze is wel drie keer wakker geworden. Ik ben ook echt moe nu, maar goed moet zo werken, dus even doorzetten. Als ik thuis kom om half zes even snel eten en dan gaat mijn man weer om acht uur weg (vier dagen voor zijn werk). Dus enorm uitrusten zit er de komende dagen ook niet in. Ik hoop maar dat het een keertje was, want ik ben inmiddels wel gewend geraakt aan dat doorslapen.

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedemorgen meiden,

@ Ramona: hahahaha, ja ben echt blij dat het klaar is en dat Andres morgen onze eigen was in de kasten gaat doen. Hoef ik zelf alleen Joshua zijn was maar te doen. Dat doe ik liever zelf...
    Ow meid toch, wat zielig voor je kleine meid zeg. Ik hoop dat het idd komt doordat je 1 dosering bent vergeten en dat je niet weer naar de KA moet om de dosering op te hogen...
    KNUFFEL voor je meisje.

@ Vash: vervelend zeg dat je vagina ontstoken is... Ik wist niet eens dat dat kon... Wel fijn dat de HA wat gevonden heeft, zodat je er wat aan kunt doen.

@ Journey: hahahaha, oooooooow dan valt het hier nog mee ;). :)
    Nou ik wil het nu echt elke week gaan bijhouden, want dit is echt niet te doen... (ik vergeet het steeds). Ben nu een uur bezig geweest...
    Jeetje 5 uur al wakker zeg... Joshua niet gelukkig. Ik hoorde om half 7 wel dat hij wakker was, maar verder niets. Ik ging er zelf om 7.00 uur uit en om 7.10 uur, was ik bij Joshua en lag hij lekker om zich heen te kijken. :)
    Hij ligt nu even in de box te spelen en gaat zo ook weer terug naar bed.
    Dan kan Andres nog even blijven liggen.

Vanmiddag na mijn werk even weer spulletjes halen voor die hyve. Krijg er echt zoveel leuke reacties op. Echt superleuk.

Hier zometeen Joshua dus weer naar bed brengen, dan m'n schoenen aan, flesje drinken maken en dan op naar mijn werk... Even 3,5 uur werken en dan spullen halen, dan naar huis en samen met mijn mannetjes boodschappen doen en dan vanmiddag de administratie afmaken en vanavond op visite bij mijn zusje en zwager.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mamavanjoshua: wat leuk dat die hyves nu zo goed begint te lopen! Heb je ook al mensen waar die spullen naartoe gaan? En hoe beoordeel je of ze kleertjes mogen hebben?

@ vash: pfff gelukkig dat het iets is wat makkelijk op te lossen is ja! Ik was in het begin ook wel bang dat de knip blijvende pijn zou veroorzaken (omdat mijn kraamverzorgster en zo op bleef hameren) maar gelukkig voel ik dat nauwelijks meer.

@ ramona: haha nou jij hebt een lekker hoog libido dus haha. Ben wel een beetje jaloers hoor want wij deden het eerst ook bijna iedere dag :( Dus het is hier echt sterk verminderd. De seks is voor mij ook minder leuk omdat ik zin moet maken.
    Trouwens je eisprong is toch halverwege? Dus dan kun je toch al over 2 weken testen? Ik heb zelfs 4 dagen te vroeg positief getest dus mogelijk nog eerder dan die 2 weken.

@ tacha: ik denk wel dat het er bij hoort, dat draaierige enzo. Ik hoor wel vaker dat vrouwen zich pas na een jaar weer echt top voelden. Maar bij jou klinkt het wel erg extreem inderdaad. Wel een goed idee of de huisarts er even naar te laten kijken, misschien dat ie je er iets voor kan geven zodat je je beter gaat voelen.

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Patricia werkse meis

@Vash vervelend dat je zo slecht hebt geslapen,ik hoop dat het snel beter gaat

@Mamalijntje leuk he showen met je kindje :D:D

@Journey wat was je meisje lekker vroeg wakker :D.maar gelukkig kon je het een uurtje rekken hihi

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Merleq: als ze lid worden, mogen ze aangeven als ze wat willen hebben. We maken overal foto's van en degenen die als eerste reageert, die krijgt het en daar leggen we het dan apart voor. Ze mogen het of ophalen, of op laten sturen, maar dan moeten ze wel eerst nog verzendkosten overmaken, want dat betalen we niet voor ze.

@ Derona: dankjewel meid. Heb er ook zoooooooooo'n zin in... Pffffff. Ben hardstikke moe...

Nou ga m'n schoenen maar eens even aandoen....

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @tahca, ben blij dat het min of meer is uitgepraat en dat je een leuke paar dagen hebt gehad.

@mikki, nee dat valt eigenlijk wel mee... tis prima te doen eerlijk gezegd, en vind het heerlijk om even ergens anders te zijn, en ik weet dat linette het super leuk vond op het kdv
    dus dat maakt een hoop goed.. maar ben wel bang dat ik misschien iets ga missen dat ik had willen meemaken...

nou meiden ik heb neit zoveel tijd, moet nog wat dingen voorbereiden voor de doop dus zal maandag wel gaan bijlezen..

13. ramona0309

normaal gesproken wel... maar als je niet weet hoe de cyclus loopt is het 3 weken nadat je zwanger geraakt zou kunnen zijn... (onveilige sex dus)
    je weet natuurlijk niet of de eisprong misschien 5 dagen later geweest zou kunnen zijn... en de zaadjes kunnen ook 4-5 dagen leven.... vandaar die 3 weken....
    dus 2 weken + die 5 dagen... anders zou je te vroeg kunnen testen... en toch negatief geven...
    uhhh snappie... moeilijk uit te leggen zo... :)

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ ramona: haha ja ik snap het ;)

@ mamavanjoshua: maar ben je dan niet bang dat mensen die het niet nodig hebben, ook die kleren gaan bestellen?

15. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Goedemorgen lady's!

Gisteren avond thuisgekomen van vakantie en het was heerlijk!! De vakantie dan.. Thuiskomen is meer1 grote zooi met tassen en vuile was...
    JUlian heeft ook genoten:
    Ga dit weekend snel wat bijlezen, benieuwd wat die koters allemaal hebben uitgevreten en geleerd en hoe het met hun mama's is!

Julian pakt opeens speeltjes over van links naar rechts en dan steeds op en neer en als hij op zijn buik ligt kan hij opeens alle speeltjes rond hem heen pakken en mee spelen, wel leuk om hem zo op zijn buik bezig te zien. Probeert wel om te rollen maar lukt nog niet. Alleen van de buik naar rug. LEuk om hem zo te zien worstelen.
    Zwemmen vond hij prachtig, echt gelachen. En in de (harde!!) zeewind moest hij ook kei lachen. Genoten dus.

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Patrieske: In de flat hebben wij een muur zilver en de muur er tegen over rood geverft en de muur bij het raam was zwart met zilveren roos er in verwerkt.. Denk dat jij ook zo iets bedoeld.. En in de woonkamer een muur goud en groen, met op de schoorsteen groen behang met een gouden werkje! Maar het is de slaapkamer, en ik wil het niet te donker maken.. Zat zelf aan wat paars achtig te denken ofzo, met room wit ipv spierwit ;) Maar jou idee zal ik in m'n achterhoofd houden, ik heb nog zilver en goud verf :D Ja die mieren, zo irritant.. En die hadden we vroig jaar ook. Toen ze gingen straten allemaal gewoon super grote ei'tjes onder de tegels :( En woningbouw heeft plintjes en alles gkit maar ze kunnen dus nog steeds binnen komen! Lekker, ben echt niet blij aangezien babyvoeding ook op het aanrecht staat! Stuivers ga ik ook nog maar even doen, lokdoosjes helpen niet..Oh dat geeft helemaal niet hoor, gebeurt vaker reactie weg! Ja ik vond het ook echt niet leuk, maar ja helaas! Enne, mango is van friso toch? die heeft ze nog nooit gehad!
    Ja ze weet het, ze heeft zelf de regenkap schoongemaakt! maar het is goed gekomen met het mandje ik heb 'm gewassen en misschien is het toch van plastic.. Ach, ik ben niet zo moeilijk hoor.. Mocht er problemen onstaan (als onze eigen gaat plassen er in) dan ga ik er wel even naar vragen want ik wil m'n wagen wel netjes houden! Oh dat je niet hebt gereageerd maakt niet uit hoor.. Maar dacht misschien is ie niet aangekomen vandaar dat ik even vraag :)

MamavanJ: Oh dat lijkt me ook wel een mooie kleur! Maar wij hebben nu aquablauw, en daar is mn liefje op uitgekeken.. Moeilijk hoor, om dan iets te vinden wat we samen mooi vinden!
    Draaid Joshua ook niet op zijn zij? Dat doet ze ook van uit rug ligging maar krijgt niet voor elkaar om doro te draaien op de buik.. maar dat is al een tijdje zo! Ach, en zo snel hoeft het ook niet te gaan.. gaat al snel genoeg ;)
    Ja 't is ook nog van je zwangerschap.. Dus lekker van nemen :) Zoals ik het niet anders kan verwoorden! En die 5 uurtjes blijf je dan gewoon werken??

JOurney: Fijn toch! En nog een paar jaar d'r bij gaan jullie vast en zeker ook halen.. Postief blijven.. Oh ik heb zo de neiging om dat wel te doen altijd.. Maar probeer me dan toch met iets anders bezig te houden zodat ik me daar niet mee bezig houd.. Hahaha ;)

Tacha: Zo leuk als ik het eerst vond, zo min vind ik het nu! Fruit hapje, ach nog geen hapje binnen en het hangt al op de slabber.. Jammer vind ik dat!

Yvette: Mijn moeder had mij, en die kreeg een 2-ling en ik vraag me dus ook af hoe ze dat voro lekaar geeft gekregen! Mar 't is toch goed gekomen, ik als veel aandacht willend meisje, ben (denk ik) niets te kort gekomen ;)

Vash: Wij leven van een minimum inkomen.. Het is nog even afwachten of we dat reden, maar we kunnen nu ook niet meer sparen want wat we zouden sparen hebben we nu dan ook echt nodig.. Ach, straks als ik werk heb, sparen we dan extra!

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nu ik niet meer werk, moeten wij ook van een 1100 of misschien 1200 (weet niet wat het nou eigenlijk is) rond zien te komen, wat soms wat meer kan zijn door over werk.. En dan de zorgtoeslag en de kindertoeslag.. En thats all! Meer hebben we niet.. Maar zo kan mn vriend wel zien hoe het is om met minder te moeten, dus niet zomaar even tanken als de tank leeg is, nee nu de fiets pakken! Neem nou vandaag, naar Joure om voor kennis auto te gaan kijken, moeten wij ook mee.. Maar ik wil niet met onze auto, wat kost dat ons wel niet? Dus doet ie moeilijk! Dan gaat ie maar lekker met hun in de auto, en anders moet ie van de week maar op de fiets.. Dan staat er een scooter achter, waar verzekering voor betaald moet worden, die al ruim 3 jaar stil staat.. Hallo?!?! Weg met dat ding.. Hij zal nu ontdekken hoe het is om met minder te moeten doen.. En ik heb zoiets van, zolang m'n meisje niets te kort komt, en geloof mij dat komt ze echt niet(!) is er niets aan de hand. Want we moeten het kunnen redden.. En dan is het een voordeel dat als ik straks wel werk en inkomen heb dat we meer kunnen sparen en niet TE VEEL uitgeven..

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    En dan haar eerste hapje niet uit potje! Gister aardappels met wortel :) En ze heeft heerlijk gesmikkeld! Echt geweldig om te zien.. Later heb ik er wat appelmoes bij gedaan en dat vond ze ook heerlijk.. Ik heb gewoon genoten van hoe ze eindelijk weer wat at, die potjes vind ze toch maar niets.. Weet het nu zeker.. hihi :)

Wie gebruikt Etos eigenmerk billen doekjes? Die zijn in de aanbieding en ik wilde graag weten of ze goed zijn.. Want ik gebruik Zwitsal maar ja, besparen he ;)

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ joyce: ja dat is inderdaad wel een voordeel van tijdelijk rondkomen met weinig geld: je leert zo wel de waarde ervan. En het kan alleen maar beter worden, wat natuurlijk ook een fijn vooruitzicht is. Het is wel weinig zeg waar jullie van rond moeten komen, knap hoor dat dat lukt! Ik heb echt een gat in mijn hand, vreselijk :(

Doet me denken: wanneer wordt de kinderbijslag gestort? Want ik heb volgens mij nog niets gezien?

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ik heb het al gevonden, het wordt pas aan het einde van een kwartaal betaald dus ongeveer rond 5 juli!

Deel Deze Pagina