Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Kruidvataanbieding:
    Heb vd week voor Kynan Pampers gekocht, 3 voor 20 euro.
    Maar geldt de aanbieding 2 + 1 ook voor de newborn? Omdat die maar iets van 4 euro nogwat per pak zijn?

Tacha: Hier ook pil + BV (Cerazette)

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik moest ook huilen toen ze wegging, en ik ben er ook twee dagen depri van geweest. Vooral afgelopen maandag (de dag nadat ze weg was) was het erg...hele dag janken...
    Waarom zijn alle kraamhulpen zo lief? :rolleyes: Want als ik de verhalen hier zo lees zijn het allemaal schatten...
    Toen ze wegging voelde het echt als een afsluiting van een bepaalde periode...alsof nu ineens alles weer 'normaal' moest zijn, terwijl het voor mij nog lang niet normaal is...

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb nog een vraagje :rolleyes:

Leggen jullie 's nachts nog een kruik in het bedje? Ik doe het wel, en bij de nachtvoeding maak ik weer een nieuwe...dus dan sta je weer midden in de nacht braaf bij de waterkoker in een koude keuken... :rolleyes:
    Maar ik vraag me af of het nog wel nodig is...
    Hetzelfde geldt voor mutsjes in bed. Jay heeft 's nachts wel een mutsje op...is dat nog nodig nu hij 2 weken oud is?

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

Ja De reclame voor het kruidvat geld ook voor de newborn, 3 halen 2 betalen... heb ze gisteren en vorige week gehaald

5. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Dat vroeg ik me vorige week ook af bij Jordy. Toen de kraamhulp er nog was, hoefde ik alleen een kruikje bij hem in bedje te leggen als zijn lichaamstemp. onder 36,5 was. Dat is misschien 1 keer geweest in die week, daarna niet meer. Zijn mutsje heb ik sinds vorige week ook alleen maar op als we naar buiten gaan, want ook dat hoeft blijkbaar alleen binnen op als je kindje zichzelf nog moeilijk op temperatuur kan houden. De kruiken gebruik ik alleen om de wandelwagen voor te verwarmen als we gaan wandelen.

6. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou hier weer een k.. nacht gehad, gisteren belde mn mannetje of ik pm 6 uur met de kleine wilde klaarstaan want we moesten naar het opvang tehuuis waar de vriend van zijn moeder was opgenomen ivm alzheimer.. die heeft heeft die ziekte op alle mogelijke manieren, de ziekte en via zn dichtgeslibte aders, maar om een verhaal kort te maken die ging heel erg achteruit.. nu zo erg dat ie zelfs bediend was geworden door de pastoor en ligt dus op sterven.. nou ik de kleine ingepakt zo gezegd zo gedaan.. wist niet wat ik zsg zeg.... ohhh ben daar de kamer niet ingegaan want kon er niet tegen en wilde er met de kleine niet in. zou laat je een varken nog niet sterven, maar goed ze mogen niets doen... ikke helemaal van slag daar in de huiskamer van het tehuis gaan zitten de kleine gevoerd,, wij zijn na 2 uur naar huis gegaan.. was er zoooo vies van dat ik gelijk speentjes, flesjes heb uitgekookt, die kleine met papa onder de douche heb meegestuurd en alles in de was heb gedaan.... nou wij laat gegeten, die kleine een fles gegeven... enja hoor krampjes, nog tot 2 uur vannacht met linette bezig geweest en ligt nu nog te slapen.. manlief moest al weer weg voor het werk.... en ik ga ook nog effe wat slaap pakken tot mn meissie komt.... zucht... das ook niet lollig want je ziet je meisje gewoon vechten tegen de slaap... ben benieuwd hoe laat ze komt... heb haar tegen alles toch op dr buik neergeleg met dr beentjes opgetrokken.... was de enige manier haar te laten slapen, maar bentoch effe gaan spieken net, en ze slaapt heerlijk zo.. ondanks dat het wordt afgeraden...

nou tot laters p

oh ja en nog niets gehoord of dr vriend inmiddels is overleden

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    dacht dat ik al om half 6 had grpost maar zeker niet bevestigd... inmiddels is meisje gekomen

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    mikmak vreselijk heel vele sterkte............

Ik laat Tess ook weleens zo slapen hoor ;)

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    niet alsof ik een goede vriendin was verloren, meer help ik wil niet dat je weggaat, want jij bent de enigste die er verstand van heeft :)

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @re, ik leg ook nog iedere avond een kruikje in dr bed... hoeft ze niet in een koud bed te gaan liggen... dus als ze dan slaapt wordt ze niet wakker van de koude lakens (denk ik)

@journey, bedankt, tis niet lolig iemand zo onmenswaardig te zien.. heb schoonmoeder net nog effe gebeld en hij is nog steeds niet heen gegaan... en het enigste wat ze hem geven is morfine... maar nog steeds niet genoeg zodat ie er in blijft.... gerum..... en hier hartstikke kapot... door de kleine en haar krampjes... had een paar voedingen zonder rooibos gegeven... nou we merken het meteen... toch maar weer een scheut rooibos in dr voeding doen..

wilde nog effe gaan slapen, maar moet ook nog wat in het huishouden doen en om half 11 komt een vriendin langs op kraam visite... gelukkig maar een uurtje, want haar dochter zit bij mij om de hoek op school... dus laat maar komen... vanmiddag naar de AH toe voor de boodschappen. manlief komt wat eerder naar huis toe ivm de vriend van zn mams, en is savonds weg op winterbivak naar de ardennen en komt zondag vroeg in de middag pas weer thuis.. dus het hele weekend ladies only in huis.... en hij maar klagen dat ie zn meisje zo weinig ziet. tja..

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als hij zijn eigen temp kan regeuleren is het niet meer nodig, dit weet je door misschien voor de zekerheid nog even te tempen in de nacht bij verschonen.
    Mutsje ook niet. Wij verwarmen zijn holletje wel voor....heeft alleen niet zoveel zin als hij er niet in wil liggen :confused:

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Een hele dikke knuff voor jou!

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Net HA gebeld voor de pijn in mijn borsten. Oh daar hoef je niet voor langs te komen, ik geloof dat je moet koelen maar ik vraag het wel even na.....DUHHHHH....alsof ik dat nog niet heb gedaan!
    Gloeiende, kan ik dus op deze manier het weekend in, geweldig!
    Dinsdag naar CB dus dan laat ik het wel zien.
    Kan je het CB ook op alle dagen bellen?

14. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    hier kan je het cb altijd bellen

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik had ook het idee een vriendin te hebben aan haar. Vond het echt heel erg dat ze wegging, was echt even janken geblazen...
    Maar even over dat hulp... als je je maar beseft dat zij verstand heeft van de eerste 8 dagen.....daarna weet zij het ook niet.... Haha ze is nooit ergens langer dan hooguit 10 dagen als je een verlengde kraamtijd krijgt.... Dus op zich.... haha...

Maar balen blijft het... vroeg gister nog aan hubbie hoe het toch kon dat alles goed ging toen de kraamhulp en hijzelf nog thuis waren en dat ze vanaf nu begint met krampen, huiluurtjes en afhankelijk gedrag.... had gister echt het idee dat ze al zat uit te proberen, hoewel ik weet dat ze er nog te jong voor is.... Maar telkens zodra ik haar weer in de wipstoel legde om even wat te drinken te pakken of eten te koken begon ze direct te huilen als we haar oppakten was ze direct stil...... zó stom..
    Op den duur de fohntruc geprobeerd.... Het werkt! Dus meiden met huilbaby's: haal je fohn uit de kast zet 'm op de laagste stand en richt het op het buikje van je kindje..... ze is zeker een halfuur stil geweest.... zelfs op den duur hoefde ik niet meer te richten op haar buikje maar was het geluid alleen al genoeg.... ellende is dat je geen huilend kindje hebt maar wel een ander lawaai ding om je kop hebt.... dus rust voor jezelf geeft het niet....

Nu is ze aardig rustig, heeft net gedronken, weer redelijk wat gespuugt, maar dat is niet alleen voeding maar ook slijm en snot.... ze is ook net een varkentje ze heeft bijna geen lucht doordta haar neusje helemaal verstopt zit... heb maar een druppeltje fysiologisch zout erin gedrupt en toen ging het beter. Ze heeft nu redelijk wat lucht en ze ligt voor de verandering eens rustig in de wipstoel....had ik beter niet kunnen typen want ze geeft direct een krijs....mmm zeg dus niets meer erover.

Ga nu even kijken of ik nog ergens anders op wilde reageren...

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mikki: de tweede week hebben wij nog wel zijn mutsje op gedaan en een kruik in zijn bedje gelegd, maar inmiddels doen we dat niet meer. We merkten in het begin dat hij nog moeite had om zijn temperatuur boven de 36,5 te houden (hij zat er vaak net onder). Inmiddels slaapt ie onder een dikke winterslaapzak (met lange mouwen) en een deken en dat houdt hem wel lekker warm. Maar dit huis is ook beter geisolleerd dan het vorige huis. Je moet hem gewoon 's nachts een keer temperaturen om te kijken of ie het redt.

@ mikmak: jeetje meis, knuffel! Hoe lag hij er bij dan dat het zo verschrikkelijk was?

@ goofychick: geen idee eigenlijk of je ze altijd kunt bellen. Hier in ieder geval wel altijd doordeweeks. Maar het beste kun je wel 's ochtends bellen omdat ze je vaak terugbellen. Als je dan pas 's middags belt, bellen ze soms pas de volgende dag weer terug.

Hier heeft Tobe na die mega poepluier van gister er nog 2 gehad! Wow! Het mannetje zat gewoon helemaal vol! Die flesvoeding doet dus wel zijn werk: z'n ontlasting komt weer veel meer op gang! :)
    Meneer heeft van half 12 tot half 5 geslapen. Gevoed en daarna gelukkig weer snel in slaap gevallen tot 8 uur! Wij hebben dus ook in totaal 8 uur geslapen vannacht! Wauw :)
    Nu ligt ie heel schattig in zijn box te kirren :) Ik zei laatst nog dat hij vooral kreunt, steunt en perst als ie wakker is, maar dat is nu echt zo ontzettend veel minder! Vanochtend ook toen ie wakker werd: we zijn niet direct opgestaan omdat het nog net geen etenstijd was en hij heeft zeker 15 minuten gewoon heel braaf alleen maar liggen kirren. Niets jammeren of wat dan ook. Zo poepig :) En sinds gister lacht ie ook veel meer! Hij is gewoon opeens heel tevreden! Nu maar hopen dat ie niet ziek wordt want ik ben wel snotverkouden :(

En Tobe huilt gewoon niet. Heel soms even kort bij het verschonen of een klein kreetje als ie moet eten, maar eigenlijk gewoon vrijwel niet. Meer baby's die dat hebben?

17. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    *ego klaagmodus aan*

JEZUS! Als ik jullie een tip mag geven: bestel NOOIT online bij HEMA! Ze zeggen op de website dat als je voor 11 uur 's ochtends besteld, je het de volgende dag in huis hebt. Nou, mooi niet dus! Heb dinsdagochtend besteld, en wacht nog steeds. Net klantenservice gebeld: ja, het kan wel eens een paar dagen afwijken...

*ego klaagmodus uit*

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Nettie: haha dat hebben wij altijd, zodra ik zeg dat ie lekker ligt te slapen gaat meneer opeens toch weer lopen kreunen en steunen. Maar volgens mij doet ie dat in zijn slaap want als ik dan in zijn kamertje kijk, ligt ie opeens toch weer te pitten.

Wat trouwens ook zo leuk is: hem wakker maken als ie heel diep slaapt. Dan gaat ie zich echt helemaal uitrekken en heeft ie ook echt een slaaphoofd, zo schattig :D

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @Merleq, nou lag op zn zij met zn mond wagenwijd open om naar lucht te happen, heel veel afgevallen, ogen weggedraait slijm horde je roggelen in zn keel en droop er hier en daar ook uit.. kortom iedere ademhaling kon de laatste zijn.. vingers werden al blauw en het stonk daar echt naar dood en ziekt en ondertussen pompen e hem morfine in.. echt verschrikkelijk en dan in eenkamertje alleen... nee heb er een heel naar gevoel over aan gehouden... het is gewoon niet meer menswaardig... en zijn zus is alleen maar kwaad op mn schoonmoeder omdat ze zn hele huis heeft leeggehaald... ja duh.. ze is zn volgemachtigde....

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kom straks ff terug, maar HA heeft terug gebeld, althans assistent omtrent mij borsten.....koelen en goed leeg laten drinken, en als ik koorts krijg en rode vlekken moet ik terug komen, maar iig het eerst doen dan gaat het niet VEDER ontsteken......pffff....nou vraag ik je.......maar goed.
    Ga eerst ff douchen, bakkie zetten en dan kom ik terug.......als mijn kind zich inmiddels niet overstuur heeft gekrijst want is alweer meer dan tien min bezig. :(

Deel Deze Pagina