@Britt: Even terugkomen op jou tips met mijn ervaring: - afleiden (tv aanzetten, gaan stofzuigen oid). Sommige baby's vinden het te stil.... en vallen met lawaai wel in slaap.... Mila wil idd niet alleen zijn maar schrikt ook van onverwachte geluiden.... zit je dus in een cirkeltje want kan Elise niet hele dagen laten fluisteren en op haar teentjes lopen... - een draagdoek proberen? Heb je toch je handen vrij.... maar 1 hand vrij want madam wil dan nóg de pink... dus schiet niet echt op....maar doe het wel als ik een spelletje doe met Elise, dat gaat nog wel met 1 hand... - in de wandelwagen / reiswieg (daar slaapt Fien trouwens wel goed in, maar werkte bij Britt ook niet) Werkt eventjes als ik Elise naar school breng maar dametje word snel alweer wakker - lekker bij jou in slaap laten vallen en dan snel wegleggen? Dan word ze vrijwel direct wakker... heb dan meestal net even tijd om wat te eten te maken of drinken te pakken voor Elise en mij en dan begint ze alweer... - een doekje over hun ogen leggen (dan nemen evt. prikkels af) Nog niet geprobeerd, maar aangezien ze juist schrikt van harde/ onverwachte geluiden weet ik ook niet of het helpt...ga het nog es proberen. - druppel Cinababy op de speen doen (werkte bij Britt super voor het vasthouden van de speen en dat het ook tegen krampjes is, is mooi meegenomen). Mmmm geprobeerd, spuugt ze weer uit zodra de druppel weg is... eigenwijsje... Bedankt wel voor je tips.. Heb nu zelf nog de fohn geprobeerd, werkt een tijdje dus ga dat vanmiddag in haar ledikantje proberen...leg gewoon de fohn in de vensterbank en laat m draaien en kijk af en toe even hoe het gaat...of ik zet de stofzuiger op de gang en laat die aanstaan. Verder is er nog een optie om haar in te bakeren, Elise werd daar erg boos van en huilde en wrikte net zo lang tot ze minstends 1 hand weer vrij had en werd dan weer rustiger.... maar wie weet wil Mila het wel... We zien wel even verder... we moeten er maar doorheen het komt wel weer goed..heb ervaring met Elise dus ik weet ook dat je even door deze periode heen moet, hoe lastig die soms ook kan zijn....We gaan gewoon ons best doen, iig ben ik blij dat ik nu jullie heb...Kan ik gewoon even van me af schrijven, dat had ik bij Elise niet....achteraf merk ik dus dat ik zoiets echt wel gemist heb,.... ben dus blij dat ik het nu wel heb!
Dat had die van mij ook gezegt, maar overdag krijgt ze om de 4 uur zeker weten.. En dan maak ik haar ook wakker, maar 's nachts ben ik allang blij dat ze door slaapt
Zo meneer slaapt weer ffies.....heb zonet ff flink zitten janken......kan niet eens kolven....oh meneer is weer wakker en hoor de eerste krijs alweer......... Mikmak, weet je het zeker dat je nog een optie wil Weet je wat het moeilijke is, eigenlijk wil ik gewoon dat manlief ff een tijdje thuis gaat werken, al is het maar voor een week maar dat kan niet. Ik wil hem ook niet elke keer lastig vallen maar zit er zo doorheen. Wil hier ook niet elke keer een zeur zijn, maar het helpt me wel om het van me af te schrijven...... Waar is die mooie roze wolk? Iemand nog iets leuks en grappigs te melden van hun kleine? Dat vrolijkt me waarschijnlijk wel weer op. Netiie, ook voor mij geldt ik ben blij dat ik hier een luisterend oor heb. Liefs en dikke knuff voor iedereen.....!
Dat wist ik niet.. Ik doe de was alweer zelf.. En was af.. En voro de rest nog niets.. Hahaha! maar stofzuigen doe ik nog niet.. En lang staan, dat merk ik wel dat dat niet wil.. Maar misschien komt dat ook wel van m'n bekken..
Volgens de kraamhulp ja, maar dat is toch alleen in de kraamtijd zo? Nu jullie het zeiden weet ik ook weer dat mijn kraamhulp ook zei dat ze niet meer als 5 uur tussen de voedingen mocht laten ivm suikerspiegel. Maar volgens mij is dat niet blijvend en kan je daar op den duur wel mee stoppen hoor, bij bv maakt het niet uit hoeveel voedingen een kindje krijgt, het gaat bij bv om vraag en aanbod, niet dat je nou om het uur of om de anderhalf uur moet gaan voeden als je kindje dat vraagt, je mag er wel een beetje een ritme indrukken, maar om je kindje nou ervoor wakker te maken.... volgens mij is dat echt helemaal niet goed... Maar ik kan me vergissen hoor... Zo is het mij verteld door de lactatiekundige (mijn tante is dat zelf dus das wel handig voor mij) Ik zet dus absoluut geen wekker 's nachts, nou komt ons meisje ook uit zichzelf maar toch...ook al zou ze 's nachts doorslapen dan laat ik haar gewoon... des te fijner voor jezelf, lekker nachtje doortukken.....
In het foldertje dat ik mee kreeg staat dat je na een week alweer mag fietsen.. Wat is dat nou, hebben ze niet gewoon overal dezelfde regels dan?!?!
Ik ga hier nu dus heus niet melden dat mijn meisje in de box ligt en niet huilt he? nee want dan begint ze direct weer te huilen als ik dat doe.... Nee vertel hier liever dat mijn radio telkens wegvalt tijdens mooie nummers....grrr en dat mn dochter hier de hele ban k in bezit heeft en met alle mogelijke knuffels die ze maar kon vinden onder een deken hier op de bank ligt, en er valt geregeld wat op de grond en dat mag ik dan fijn oppakken....haha, maar doe het met liefde, heb nu eindelijk even tijd voor haar, dus voor zoalng als dat duurt geniet ik ervan....laat ik jullie weer even met rust.. Byebye
Fietsen? zijn daar tegenwoordig ook al regels voor wanneer dat weer mag? nooit van gehoord zeg! oh en hoor alweer gemopper uit de box komen....ik had nog zo gezegt dat ik niet zou melden dat ze erin lag...op haar buikje met een speentje...die ze nu wel weer kwijt zal zijn ofzo..... ga ff kijken....weer geen tijd voor oudste.... BAH!
Toen ik 3 weken terug beviel was het de aanbieding bij de ETOS en daar deed 1 niet mee.. Newborn nummer 2 doet dan wel mee..
Nou dat hebben wij dus niet meer.. Ze kon al vanaf haar geboorte haar tempratuur goed vast houden.. (mag ook wel, was smoor heet op die kamer in het ziekenhuis) Thuis in het grote bed 2 nachten een kruik en nu niet meer.. Ik denk dat ze toen ander halve week, 2 weken was toen wij daar mee zijn gestopt.. Maar je moet toch doen wat jou goed lijkt, gewoon even tempraturen, dan weet je of het goed is anders kan je altidj nog een kruik of het mutsje op doen.. Toch?!?! Zo dacht ik in iedergeval
Hey... Zijn hier meer dreumessen/peuters verslaafd aan moedermelk...? Ik moet hier echt mn borstschelpen wegleggen, want anders drinkt mijn zoontje ze leeg.... hahaha eerste keer proefde hij met een vingertje.. en nu drinkt hij ze helemaal leeg.... hij vindt het kolven (net toch maar weer de stuwing eraf gekolft... opluchting) ook zo interessant... nu heeft hij toch een obsessie voor tepels... vind die altijd zo interessant.. hmmmm misschien toch een tik die hij overgehouden heeft van 9,5 maand borstvoeding... ? of zou het komen dat hij "man" is... borsten en flessen (bier)..... tja... Verder hier weinig tijd vandaag... gigantische krampjes dag...
Hai Britt.....Oke het wil dus niet altijd helpen,ik heb het bij Noël gebruikt en die was net de polthergeist zo souugde hij soms 2 meter ver en dat is echt niet overdreven ;-(,en toen ik dat ging gebruiken was het spugen bijna 3 kwart vermindert,dus ik dacht echt dat het wonderspul was,maar goed ik kan alleen hopen dat het bij jaimy wel werkt dan. Is het spugen bij Fien wel minder? Ja het is grappig als ze niet van jou zijn hahahah,en het is maar 2 uurtjes dat scheelt ook Hia Mikmak........Nou dan hopen we dat je niet binnen het jaar zwnager bent meid Hai Merel.......Ja eerst de rest en dan ik zelf he hahaha. Ja ze zei tegen mij dat ik het toch minimaal 2 weken moest geven dat hij daar aangewend was,ik geef dan wel alleen flesvoeding dus ik weet niet of het anders is met BV. Ik weet het niet ik zal het eens lezen. nee het zit daar niet in,en het is ook tegen licht spugen de voeding die jij hebt zal wel tegen erg spugen zijn denk ik. Hai ramona......Nee ik geef FV. Hahahha dat was hier dus ook,we leken wel een stel pubers hahaha,een keer wat anders he Ow dat kan met bv zolang duren,oke dat wist ik helemaal niet,ik ben het nu al ;-(,maar goed ook weer fijn om te weten dat alles het weer doet. Ja je hoort het vaker dat sommige mama's alweer heem snel zw zijn en 2 keer in hetzelfde jaar bevallen. Hoe is het met je bloeden? Lekker he die nachtvoedingen en dan overdag ook niet bij kunnen slapen,ik zit hier soms ook als een halve zombie,maar goed het is niet anders,maar soms even lekker van je afschrijven en klagen lucht mij wel op
Hai Goofychick.....Gaan die dan eerder in bad? Ik mag er nu weer in,ben het vergeten te vragen maar ik ben ongi dus alles is goed dus ik mocht weer alles doen dus daar zal het bad ook wel bij horen. Dus vanavond de kaarsjes in de badkamer,tv aan op muziek en heerlijk badderen en ik kom er pas uit als me vel er bijna af ligt hahahha. Ik weet het niet van die poep meid,sorry ;-( Dat is wel mooi denk ik die foto,waarom doe je hem anders niet op canvas? Hai Merel........Dat merk ik ook wel hier hoor,als jaimy slecht eheft gepoept spuugt hij veel,ook als hij stel dik 2 uur na zijn voeding gaat persen dan souugt hij ook,gisteren heb ik hem 3 keer moeten omkleden;-( en vandaag ook weer heeft hij zoveel krampjes ;-( Wat betreft je fles dat is best ene mooie tijd hoor denk ik dan. Hai Journey.......Meid wat moeilijk dat je je hond van je ouders hebt moeten laten inslapen,dat is gewoon erg moeilijk,je beesten zijn echt een deel van je gezin,dikke knf meid. Hai Mirella....welkom meid,gezellie dat je er ook bent......... Nee ik had dat niet,ik vond het wel jammer dat ze ging en ze was ook lief maar ik heb niet gehuld,mijn tranen waren op denk ik ;-(( Vandaag had ik het wel moeilijk het afscheid in het zkh,waarschijnlijk nog 1 keer met mijn spiraaltje daar naar toe en dan is dat hoofdstuk gesloten wat wel moeilijk voelde,en de gyn moest der tranen wegvegen,al 5 jaar heb ik daar de deur plat gelopen ,en het afscheid van patricia de assistent van pijlman was nog veel moeilijker ;-( we hebben ze beiden een kadootje en een kaart gegeven,en daar ons adres in gezet de mail,dus hoop dat ze af en toe wat laten horen. hai female.........Het geld voor alles,ik ga ze straks nog halen,alleen jaimy zit al in 2 ; Hai Mikki........Jaimy had in het zkh al geen kruik meer en geen mutsje hij kon zijn temp goed vasthouen en daar gaat het om,dus temp hem anders een keer tussendoor. Hai Mikmak......Wat moeilijk meid om dat te zien,heel veel sterkte. En dat het daar zo goor is dat is toch niet normaal of wel.
Hai Goofy..........Meid terug bellen naar de ha en je eist dat je langs kan komen,je hebt nu al lang genoeg pijn en je zegt dat je zo het weekend niet in wilt. Hier kan je altijd bellen. Hai Merel.........Wat super hoe hij het nu doet meid,fijn is dat he meid dan word je wat zekerder. Nou jaimy die kwekt hier alles bij elkaar,maar overdag is het een stuk minder geworden,en zo rond 17.00 beginnen de krampen en dan huilt hij echt tot in de avond,en dan word het weer wat minder erg zielig,nu had hij er vanochtend om 6.00 al last van heeft steeds gehuild nu nog tussendoor,dan ligt hij te slapen en ineens gilt hij het uit ;-( Hai re........Nou lekker is dat,dan mogen ze het wel van der site afhalen of niet dan!'
Hey meid! Die roze wolk verdwijnt bij mij heel af en toe ook wel hoor, als Nona weer eens tot 2 a 3u snachts ligt te huilen en maakt niet uit wat je doet niets helpt en je bent zo moe dat je bijna al staande kan slapen dan denk ik ook wel eens pff was ze maar al véél groter Maar vanmorgen wel iets schattigs: ze was aan het slapen op mn borst en opeens begint ze in haar slaap luidop te lachen ! Het was het schattigste en mooiste geluidje dat ik ooit heb gehoord Dan denk ik altijd wat een geluk ik wel heb met zo'n mooie en gezonde dochter.. Dikke knuf!
Hai Goofychick......Dat is oo zo meid dat je je man niet wilt lastig vallen,maar goed meis je bent samen ouders dus als je dat wilt moet je dat doen....En gewoon hier blijven praten al lucht het maar een beetje op dat is dan weer wat of niet dan Hai Nettie....sssssssssstttttttttttt nu niet meer zeggennnnnn,ik zeg ook niets meer hoor,ik probeer en met de nadruk op prbeer me er maar bij neer te leggen ;-( Hai Ramona.....hahahaha sorry dat ik lach maar moest wel lachen om je verhaaltje hahaha van je zoontje vooral het stukje over mannen en borsten en flessen hahaahh
Ik deed ook al 3 weken na de KS alles hoor. Alleen niets zwaar heffen.. Dat voelde ik dan aan mn buik dus dat deed ik niet. Maar gewoon alles doen waar je je goed bij voelt en niet te veel