Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    ze zijn net langs geweest van het CB voor een intake. Jeeemig wat moeten die mensen een boel van je weten in eens zeg...

Ingmar doet het super, blijkt. Met 8 dagen op geboortegewicht en nu al weer 300 gram er boven. hij is dus in 9 dagen 600 gram aangekomen op alleen borstvoeding! :confused: lijkt wel of ik pokon produceer in plaats van melk...

Tepelkloven, moet je daar niet iets van zien? Mijn tepels zien er verder alleen wat rood uit, maar niet beschadigd of zo, ook geen blaren of iets dergelijks... Ingmar heeft ook geen witte vlekjes in de mond, of is spruw weer wat anders?

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette mijn moeder gaf ook bv,en mijn broertje had ook vaak spruw,en mijn moeder had dan ontzettend veel pijn aan haar boobs.mijn moeder kreeg een zalfje en mijn broertje kreeg er ook wat voor

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ben ff ergens (bij maandag) "ingesprongen"..

Mikmak
    Fijn dat je "onderkant" weer werkt..
    hier gaan sommige standjes nog niet, maar dat is ivm
    met mn bekken... dus het is soms nog steeds "klungelen" geblazen
    Het is soms van: "ik wil wel maar het kan niet" :)
    pfff... toch spruw dus... beterschap!

Merleq
    ben jaloers...
    hier komen alle nachten alleen op mij aan... en niet
    alleen qua voedingen, maar aangezien me vent werkt,
    maak ik hem ook niet wakker...
    Nu geef ik natuurlijk bv...
    Van het weekend kon ik wel ff langer blijven liggen... en
    kreeg ik ontbijt op bed.. dat was wel lekker!

Als je nog maar 1 voeding geeft.. kun je gewoon stoppen hoor!
    Die pillen zijn trouwens echt af te raden... ik had ze vorige
    keer gevraagd aangezien ik zo'n stuwing kreeg met afbouwen..
    ik ben niet iemand die alle bijwerkingen leest.. maar er stond
    bij inname: dat je voor je de eerste innam moest gaan liggen
    in geval van "flauwvallen"..
    die rotzooi heb ik dus ECHT niet ingenomen!

Goofychick
    Jah gaat hard he..?
    En antwoord gehad op het gekronkel?
    Hier ook gehoord.. om de gordijnen juist open te laten!

Mikki
    idd regeldaggie...
    hoe is het vandaag met je productie.. :)

Libra
    Nee ik ben net zo schuldig aan het weinig forum bezoeken..
    pfff... en ik probeer het zoooo vaak..
    dan klik ik de site open... en dan gebeurt er weer iets..
    en weet ik daarna weer niet waar ik gebleven was...
    zucht,....

Tacha
    ik ga zolang mogelijk bv geven... (zolang ik wil en het goed gaat)
    iig die 6 maanden volledig....
    Vond het vorige keer zo jammer dat ik moest stoppen..
    ERg he die kasten uitruimen.. krijg daar zo'n dippie gevoel van :(
    hier ook al kleertjes te klein... en OOK ik ga ze gewoon bewaren!

Journey
    hier ga ik ook gewoon stofzuigen etc.. als mn dochtertje slaapt
    alleen ligt ze hier wel veel in de box..
    op de eerste plaatst omdat ze veel spuugde.. (waar ze moeite mee
    had) en ik heb het probleem dat ik mn zoontje niet zo alleen
    kan laten..

Iloveandres
    Lekker he.. dat je een keer goed aan schoonmaken toekomt!
    Vind het hier ook zo... voel ik me echt voldaan...
    hahaha niet MOE en voldaan... want MOE ben ik nu sowieso!

Libra
    Hier hetzelfde.. en kreeg vandaag de tip..
    om de baby.. na de eerste 2 minuten van de borst te halen..
    en tussendoor te laten boeren...!
    Zelfs als mevrouw zich verslikt laat ze de tepel niet los
    totdat ze echt geen adem meer krijgt en dan naar adem
    piept..
    ook moet ze na de voeding DRIE keer hard boeren..!

Patrieske
    Tjeetje... nog iemand bij om te verzorgen..!
    Beterschap..
    Is je zoontje het gehuil van zn broertje nog niet gewend?
    Hier werd Serino in het begin ook elke keer wakker.. maar
    nu niet meer..
    Neem niet teveel hooi op je vork meid....!

Yvette
    Tjeetje.. kijk je er naar uit.. en dan is het zo...
    uhhhh was je zaakje wel goed vochtig..?
    is je borst hard...? een knobbel?
    ik heb vaak verstopte melkklieren.. ook bovenin de borst..
    en als ik dan onder een warme doche... met mn vingers
    heel hard richting tepel duw.. (auw...) en masseer..
    dan spuit opeens de melk eruit...
    ik had dit vorige keer ook erg last van met afbouwen...
    Lees nu dat het geen borstonsteking is... en dat je HA
    opnieuw geschoold moet worden!
    GRRRR kan hier zo kwaad om worden...
    iig beterschap...

@allemaal
    Hoe zijn bij jullie de taken snachts verdeeld?

4. ramona0309

@mezelf
    Nou CB is geweest met geboorte-intake.. (huisgesprek)
    niet echt spannend... mn meisje wat nagekeken maar alles was goed...

Zag verdorie wel dat ze haar naam een aantal malen verkeerd geschreven hebben... dus volgens mij staat ze nu WEL in het systeem maar verkeerd...!

Wat ik wel absoluut balen vind.... en eigenlijk ook belachelijk....
    mn meisje hoeft pas 3 MAART :) voor het eerst naar het CB...
    Dat wil zeggen dat ze dan pas voor het eerst weer gewogen en gemeten wordt... (ze is van 13 januari)

@allemaal
    Moeten jullie ook zo belachelijk veel piesen...?
    Ik moet er snachts steeds 3x uit ... (vocht nog van zwangerschap?)
    nu ben ik met die kleine toch wakker... maar toch.. :)

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ ramona/nachtvoedingen

mijn man heeft deze maand 12 nachtdiensten dus die nachten sta ik er alleen voor net als overdag want hij slaapt tot 17:00 uur ! en nu vanavond blijkt dat ik ook de avond er alleen voor sta want meneer is moe , maar goed dat ik de hele wereld aan kan en niet herstellende van een keizersnede ben en ook niet echt last heb van hormonen want anders zou ik het echt te gek voor woorden vinden ! grrrrr kerels :evil:

( normaal doen we om en om met de nacht voedingen )

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ramona: 's nachts pak ik meestal de taken op. Jelmer is al weer aan het werk en heeft zijn rust ook nodig om daar te kunnen presteren. Ik kan overdag als Ingmar slaapt ook nog wel even mijn ogen dicht doen. Meestal als Ingmar zich meldt, dan geef ik hem eerst een borst, dan doe ik een luiercheck en dan nog even de andere borst tot ie in slaap valt. Soms moet er dan nog even een nieuw kruikje gemaakt worden en als Jelmer toch wakker is doet hij dat dan wel maar ik maak hem er niet wakker voor. Ik moet toch wakker worden omdat ik de BV doe. Ooh, soms zou je toch willen dat mannen BV konden geven he...

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    je zou haast denken dat wij bij het zelfde CB zitten hahaha
    rayn is van 24 jan maar hoeft ook pas 9 maart te komen :(

kan je niet naar een inloopspreek uur om haar te wegen en meten ? hier is het dinsdags en vrijdags dat spreekuur .

8. ramona0309

hahahahaha...
    Ik sta er hier dus ELKE nacht alleen voor...
    maarja.. maar goed dat ik GEEN bekken klachten meer heb... heel veel mag tillen, sjouwen en traplopen... want ik ben TOCH bevallen...?

Gelukkig kon ik in de kraamweek ook niet moe zijn... want ik had zo'n supersnelle- niet- vermoeidende-bevalling..... :)

inderdaad... mannen...

moest trouwens wel lachen.. heb zondag (?) een programma gezien bij BNN - kinderen te huur... of zoiets... en daarin werd dus verteld dat een thuismama met een baby... ook MOE kan zijn... en dat het ook psychisch zwaar is..
    Mijn vriend keek dit programma samen met mij.. dus misschien dat hij het dan wel aanneemt... :)

9. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ramona: Jah, hier ook al! de mevrouw schreef telkens "Ingmer" op...

10. ramona0309

Tja... normaal gesproken wel....
    maar aangezien het cb hier op een plek zit, met een slecht OV aansluiting... ik nog een peutertje heb.. die ik mee op sleeptouw moet nemen met dit slechte weer... is dat nu ffies geen optie...

Vind het gewoon raar geregeld.....

11. Female

Female Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik lees alles nog steeds, maar reageren komt er vaak niet van, er gaan bergen met tijd en aandacht naar mijn gezin :)

@ tacha
    Je vroeg hoe lang van plan om BV te geven.
    Kynan heb ik ruim een jaar gegeven (gestopt toen ik zwanger was van Celeste.
    Dit keer iig weer een jaar, maar mss zelfs nog wat langer...

@ ramona
    Ik hoef juist bijna niet meer te plassen! zalig in vergelijking tot de zwangerschap :)

@ Yvette
    Toch spruw... :(
    wat een bizarre HA zeg, heb je ook niks aan?!
    sterkte!

@ buikspieroefeningen
    Hier in B komt in het zh na de bevalling een kinesist langs en die geeft je dan oefeningen voor de bekkenbodemspieren en buikspieren.
    die doe ik steeds 3 keer per dag...

@ borstvoedingsproblemen
    Als je ergens over twijfelt of iets niet weet is het mss een tip om een topic bij het voedingstopic te openen, onder 'Borstvoeding"
    daar zitten een hoop meiden die echt wel meer weten over BV of goed weten met wie/ wat je het best contact op kunt nemen in jouw geval...

Ga weer even verder, verse koffie en dan Celeste vast even in bad ;)

12. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Ramona.s'nachts doe ik het hier alleen,ook omdat Roel er weer vroeg uit moet,en hij hoord toch niks hihih

Jemig dan pas weer naar het cb,ze zijn hier dan vorige week Donderdag geweest en ik moet 24 Februari alweer komen,

Hier plas ik niet vaak,voel het ook niet meer zo snel als voor heen,maar als ik dan moet dan komt er echt super veel uit

13. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    whahaha dat heb ik ook dat ik super veel plas hahaha niet dat stomme halfbakke gedoe als je zwanger bent met een paar druppels nee gewoon liters tegelijk heeeerlijk de eerste keer dat ik zo plaste was ik stiekum gewoon een beetje aan het genieten :oops: ik werd er in de zw gewoon zo naar van steeds die druppels :D

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mamamakka hahaha ja nou hier net zo,ik zeg tegen de kraamverzorgster is dat normaal dat je zoveel plast,ja zegt ze je hebt nog allemaal vocht in je lichaam ja weet ik veel hahaha,

maar ik vond en vind het nog steeds zo heerlijk gevoel als ik dan op de wc zit hahaha

15. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Ramona s'nachts komt alles op mij aan, vriendlief hoort haar nog geen eens :confused: btw hij heeft nog niet eens een luier veschoond maar zaterdag ochtend staat ie er lekker alleen voor dan ga ik even een paar uurtjes weg :)

Tess is net in bad geweest ligt nu in bed straks rond 23 uur nog een voeding en dan kunnen we er hopelijk een beetje tegen, ik moet van de vk toch proberen mijn rust te pakken met die bloedarmoede :( en dat drankje wat ik heb is me smerig ga bijna over mijn nek, is maar goed dat ik niet meer zwanger ben :D

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @MerleQ: jij ook al zo'n muiter in bed...dat is hier ook. Zolang hij bij iemand op de arm ligt, is hij met geen stok wakker te krijgen, maar zodra je hem in bed legt is hij meteen weer klaarwakker en ligt hij een beetje om zich heen te kijken :rolleyes:
    Ik ben nog niet aan buikspieroefeningen begonnen...dat ga ik over 4 weken doen. Ik moet nog 7 kilo afvallen, en dan zit ik weer op mijn oude gewicht. Vandaag probeerde ik mijn oude broeken weer aan te trekken, maar ze gingen niet verder dan mijn heupen :(

@Goofychick: oeh dat klinkt leuk, ik wil ook in bad met mijn mannetje! :D Hoe lang heb je met hem in bad gezeten? Want ze koelen altijd snel af toch? Ik heb zo'n Easybath matrasje gekregen voor in het bad...die wil ik snel gaan uitproberen.

@Yvette: wat een lul van een huisarts zeg...op internet staat OVERAL te lezen dat je als moeder ook spruw kunt krijgen, en dat je elkaar over en weer kan besmetten! Bij mij is het geen spruw...de ha heeft een spateltje in zijn mondje gedaan en je kon het witte er zo van af vegen. Gewoon melk dus...ik voelde me wel een beetje stom :oops: :) Maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen toch...Die zere tepel zal wel komen doordat hij gisteren zoveel gedronken heeft, tijdens de regeldag...
    Ik hoop dat dat middeltje ook voor Valentijn gaat werken!

@Ramona: hoe het vandaag is met mijn productie...? Nou, daar kunnen ze bij Campina nog een puntje aan zuigen :) Je kan duidelijk merken dat de productie omhoog is gegaan, want het arme mannetje kan het nu amper bijbenen...hij verslikte zich net helemaal in de melk. Gevolg: hevig proesten en huilen. Tsja...eigen schuld dikke bult...moet je maar niet zoveel vragen :p

En de taakverdeling 's nachts...hmm...nou mijn vriend doet het slapen zeg maar, en ik voed, verschoon en ververs kruiken :evil: Maar goed, hij moet elke dag vroeg op, en ik kan tussen de bedrijven door nog regelmatig bijslapen. Dus ik vind het eigenlijk ook wel prima zo.
    Als hij thuis (en wakker) is, doet hij trouwens wel veel...een gigantische poepluier verschonen of Jay in bad doen, daar draait hij zijn hand niet meer voor om. Hij trekt er ook echt tijd voor uit om hem helemaal met olie te masseren enzo. Zo schattig om mijn twee mannen zo te zien :D

Ik moet ook pas 2 maart voor het eerst naar het CB. Maar Jay is natuurlijk 10 dagen jonger dan Kyvana. Ik vind 3 maart wel laat hoor...
    Hier is het zo, dat Jay zijn eerste inenting krijgt tijdens de officiƫle eerste afspraak met het CB. Als dat voor Kyvana ook zo is, vind ik dat wel raar dat ze dat zo laat doen...

Wat een vragen trouwens op dat intakegesprek... En dan te bedenken dat de dame die bij ons thuis kwam, de dochter is van de baas van mijn vriend :) Nu hebben wij niks te verbergen, maar ik ben benieuwd of ze zich aan haar beroepsgeheim kan houden :)

@Female: jij bent echt een borstvoedingspro :D Vraagje: hoe zijn jouw borsten eruit gekomen na een jaar borstvoeding geven? Nog hetzelfde als voorheen, of slapper? Ik ben benieuwd hoe die van mij eruit gaan zien als ik zo lang bv zou geven...

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ taakverdeling: hier zie ik geen kans om bij te slapen overdags. Daarbij komt er van het studeren al helemaal niets meer als ik te weinig slaap en mijn man is weinig slapen wel gewend (hij heeft zijn proefschrift ook geschreven met maar 4 slaap per nacht). Dus hij vindt het geen probleem. En gelukkig doet ie als ie 's avonds thuis is gewoon net zoveel als ik; luiers zijn ook voor hem geen probleem.

Ik wilde nog ergens op reageren maar ik ben het helemaal kwijt... Ga maar weer TV kijken...

18. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Yvette, hoe is het afgelopen bij de HA?
    Vreemd dat hij de klachten niet herkende als ze overduidelijk op spruw wijzen.

De medicijnen die BV stoppen zijn onderandere Dostinex. Maar net als wat Ramona zegt. De bijwerkingen ervan staan niet in vergelijking met de bijwerkingen van het stoppen met BV.

MerleQ, na een KS mag je pas na 6 weken je buikspieren weer trainen.
    Ik dacht dat dit ook zo was bij een natuurlijke bevalling.

Ga Britt haar voeding geven en m'n bedje opzoeken.

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sven had dat ook niet, maar jou symp zijn hetzelfde als die van mij, dus hou het in de gaten.

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yep heb ik ook gehad.

Deel Deze Pagina