Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nog even schaamteloos showen met mijn kleine grote held. Ik vind dit zo'n lieve foto. Hij was hier net wakker :D

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een mooitje.....overigens gaan we een kwartiertje in bad, lekker wel veel water erin ook voor jezelf en hij ligt dan grotendeels lekker bij ons op de borst met zijn buikje lekker in het water en gooien dan water met onze hand erover......daarna in zijn eigen lege badje met handdoeken en warme hydrofiele luiers.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Klinkt goed...ik ga dit morgen ook doen denk ik :D

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat ik me trouwens afvraag...waar o waar is Sanne? Ik heb haar hier al een paar dagen niet meer gesignaleerd...

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Zo,de kleine ligt lekker te slapen na de avondvoeding. Ik denk dat ik zijn voorbeeld maar eens ga volgen. Truste meiden :)

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die zal het druk hebben denk ik met de kleine.

Ga hier mijn bedje in ben bek en bek af, kleine komt weer over een half uur, dan in de inbakerzak en hopen dat het weer zo goed gaat als afgelopen nacht.

Knuff

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ yvette: Oh meid ja ik dacht het al dat het spruw kon zijn. Idd een domme HA heb jij seg! Een moeder kan dat niet krijgen, huh?! Je besmet elkaar! Dus idd ook aan valentijn geven he.

@ ramona & female: Wat ik me afvroeg ivm langer dan 6 mnd bv geven; hoe doe je dat dan met bijvoeding? Ze moeten toch va 6 maanden fruitpapjes en groentjes enzo hebben? Hoe doe je dat dan gecombineerd met bv? Klinkt namelijk fijn langer dan 6 maanden bv! Als het zo goed blijft gaan dan wil ik het ook wel proberen

8. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Derona: Ja, inderdaad, dat is dus hetzelfde als bij Goofy, dus ik zal die man donderdag eens even een lesje spruw bijbrengen ;)

Ramona: hai lieverd! Ja die huisarts van mij krijgt donderdag een lesje in spruw… Wat zo dom is, deze jongen komt net van school, die zou de laatste kennis dus moeten hebben!
    En ja, de onderkant was goed nat, maar we gaan het vanavond nog eens proberen, met een hoop glijmiddel, spuit gewoon de hele fles leeg ;)
    Jeetje, belachelijk dat jij 3 maart pas terug hoeft! Mag je tussendoor niet komen om te wegen? ik ga nu elke 2 weken om te wegen, extra zeg maar…
    De taken ’s nachts: Valentijn slaapt in de regel van 12 tot half 8, dus jah, er valt niets te verdelen… Afgelopen nacht sliep hij zelfs van 11 tot half 8!
    En ja, ik loop ook 100 keer per dag naar de wc… pfffff

Maika: Die man van jou af en toe… grrrrrr

Female: Oh, dus jij doet al buikspieroefeningen?! Pfff, wil ik ook ;)
    We waren trouwens zaterdag nog in Maaseik, even kijken bij Belisol, we willen de ramen boven vervangen…
    Ja die huisarts hier… die kan zijn borst nat maken donderdag!

Mikki: ja, lekker is dat he, zo’n ha…. Wel fijn dat het bij jullie geen spruw is zeg! Weet je wat mijn ha ook nog zei? “Nou, dat wil ik dan wel eens zien, dat dat op internet staat, ik denk dat die site niet zo betrouwbaar is…” :rolleyes:
    Wat een scheetje! Heerlijk he, als ze net wakker worden!
    Oh ja, inderdaad, waar is Sanne?

Tacha: Ja, wat een domme vent he… kan me er zo boos om maken! Valentijn heeft het drankje ook gehad en hij vindt het gelukkig lekker ;) Smakt het gewoon op!

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

zo ben weer thuis.

@ Merleq: nee hoor, valt wel mee. Hij doet alleen een naald in je buik bij het poortje zodat hij met vloeistof het bandje strakker kan zetten.
    Zo ziet een maagband eruit:
    http://www.ghz.nl/Groene_Hart_Ziekenhui ... gband2.jpg

@ Yvette: hahahaha, ja dat hoop ik ook. De menstruatie is bijna weg, dus. :p
    Ik had alleen pijn in mijn linkerborst. Ik had een hele grote schijf in de linkerborst aan de rechterkant van onder tot boven en deze zat ook onder de tepel. Vandaar ook dat ik het niet goed weg kon masseren. Ik kreeg er inderdaad ook rode plekken bij en was mijn borst ook heel erg warm. Ik had ook geen koorts.
    Ow meid toch, spruw... wat een rare huisarts heb jij zeg. Ik vraag me toch wel af, waar hij zijn diploma gehaald heeft...

@ Libra: ik hoop dat het snel beter gaat met je tepels meid, dit is niet leuk.

@ Patrieske: hij had al niet gepoept sinds gisterochtend. Ik zag vanmorgen de ontlasting gewoon zitten, maar hij kreeg het er niet uit.
    Inmiddels heeft hij gelukkig alweer 2x gepoept, dus ben daar erg blij mee. Het is me opgevallen dat als hij kunstvoeding heeft gehad, hij heel snel last van krampjes heeft.
    Ow meid, wat erg van dat wiegje. Is dat nog opgelost?

@ Mikmak: mooie foto meid!

@ sporten: ik ga 28 februari een proefles Zumba volgen. Het lijkt mij echt heel erg leuk dansen en fitniss in 1. Ik ga dit samen met mijn beste vriendin doen.

@ Ramona: ja ik voel me dan inderdaad ook heel erg voldaan als ik de boel weer schoon heb. :D
    Hier doe ik de nachtvoeding en andres de laatste voeding voor de nacht. Andres moet er vaak om 4 uur uit om te werken, dus dan kan ik hem niet wakker gaan maken...

@ Mikki: mooie foto zeg.

Hier was ik om 21.00 uur weer thuis van België. Mijn maagbandje staat weer strakker en ik merk het al erg goed. Ik kan beduidend minder op en ik moet ook weer erg langzaam eten. Ik moet er echt weer aan wennen hoor. HIHIHIHI.

Toen ik thuis was, stond ik wel op springen hoor. Ik kon onderweg niet kolven, dus moest wachten tot we weer thuis waren. :(

Voor nu ga ik naar bed, ben gesloopt van deze lange dag.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Even gauw melden dat ik er wel ben maar gewoon domweg te weinig tijd heb voor het forum.... als ik al op de computer zit is het vaak snel even checken en voor de rest ben ik bezig geweest met ons eigen blog om die wat op te frissen.
    en het dagboek en wekenboek van Mila zijn nog lang niet klaar dus ook daar ben ik nog mee bezig....
    Drukdrukdruk dus. Gisterochtend de hele bovenverdieping vluchtig kunnen doen ff stoffen en opruimen en de douche schoonmaken, heerlijk! Mila deed het gister echt super, vannacht begonnen de krampjes weer.... ze heeft wel redelijk goed geslapen maar toch telkens wat wakker van krampjes.... zielig!
    Ga vandaga de hele dag naar mijn mams en ben dus vanavond pas weer hier te vinden.... Hoop dan even meer tijd te maken om bij te lezen en mee te kletsen...

Tot later en een fijne dag!

Liefs Nettie

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedenmorgen meiden,

goh, ben de eerste vandaag. :)

Ik ga zo lekker ontbijten en dan richting Kesteren om de nieuwe kinderwagen op te halen.

Ben vanmorgen opgestaan met een zere tepel aan de rechterkant. Daar zitten volgens mij een paar kliertjes verstopt, dus als ik terugben maar even goed masseren (auw) en dan gaan kolven. Ik zit er niet op te wachten dat ik straks aan die borst ook een ontsteking krijg...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Oh mehn...das ook zo... mijn meisje alweer precies een maand (als je uitgaat van elke maand de 11de...als je uitgaat van 4 weken in een maand was ze zondag al een maand) wauw wat gaat het snel en wat hoort ze er al helemaal bij zeg.... niet meer weg te denken....
    Ga dr nu gauw halen, ligt te krijsen in de wieg....bye

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ow stiekem toch niet :)

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    hihihihi je was me net voor ilovea met je laatste opmerking

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zooo zijn we weer.. madam komt de laatste 4 dagen snachts stipt om 4 uur..... maakt niet uit of je om 11 of 12 dr fles geeft.... daarna wilde ze niet meer in bed, dus dan maar bij pap en mam nog geslapen tot 8uur... op zich niet gek, maar goed

@yvette, jeetje eg wordt het niet tijd voor een andere dokter..... sterkte ermee

@libra doe je goed op alleen bv...... en ja het cb stelt de meest debiele vragen... nou ja hoort erbij denk ik dan maar... vroegen ze bij jullie ook naar de financiele situatie? schulden enzo

ohw volgens mij is onze madam ook 1 maand vandaag.... lol nettie gefeliciteerd met het 1 maan jubileum... :)

nou vandaag de begrafenis van schoonmoeders vriend.... geen zin maar ja niet gaan is ook zoiets... en zometeen komt de man van de ketel de druk op het water chrcken, want die is te laag voor wat de ketel zou moeten doen...

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Nettie begrijpelijk dat je het nu druk hebt,ik heb nu ook veel minder tijd om hier ff bij te kletsen en of op iedereen te kunnen reageren,

Kleine ligt hier alweer hard te huilen in zijn bedje,
    Vanmorgen wou ik Délano naar school brengen hij is al een paar dagen niet lekker verkouden hoesten pijn in de buik,en begon opeens over te geven dus ben maar weer naar huis gegaan,en hou hem vandaag maar ff een dagje thuis,

17. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    morgen meiden

hier wel een redelijke nacht gehad , volgens mij is rayn toe aan meer cc in zijn flesje want hij kwam vannacht om de 2,5 uur :( het cb zei dat het lastig is met zulke joekels van baby's kwa gewicht mogen ze meer maar kwa leeftijd weer niet dus dat is uitproberen wat hij het beste op doet .
    en gister was toch zielig om 8 uur had ie zij n latste flesje gehad en om 11 uur melde hij zich weer ik loop de slaapkamer op heeft ie me toch gespuugd de vloer lag vol zijn bedje vol hij zelf zat onder het zat helemaal vast in zijn haar :confused: zo zielig dus wij snel hem gewassen en het bed verschoond gelukkig had ik nog reserve dekens !

ga nu even snel mezelf aan kleden meneer is volgens mij wel wakker maar hoe niet anders dan uh uh uh uit de babyfoon dus zo lang ie niet huilt heb mama ff tijd voor der zelf :D

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mikmak: sterkte vandaag! Dat zijn geen leuke bezigheden inderdaad...

@ mamamakka: ah arme Rayn! Alhoewel, wanneer Tobe zoveel spuugde, leek hij daarna juist het gelukkigste kind van de wereld haha. Pure opluchting ;)

@ derona: beterschap voor Delano. Beter dat je hem lekker een dagje thuishoudt inderdaad. Wel druk voor mama ;) Hoe is je vriend nu? Heeft ie inmiddels wel wat meer begrip?

Hier had vanochtend Tobe een megapoepluier, dus dat was al feest, gaat ie vervolgens ook nog eens tijdens het verschonen flink lopen plassen. Alles zat onder! Dus ik alles uitgetrokken en hem aan papa gegeven die toevallig net onder de douche stond.
    Maar hij kan in de volgende maat! Hij heeft nu kleertjes aan in maat 62 en het past best goed! Hij kan er nog wel wat in groeien (ze zijn vooral te lang eigenlijk) maar het ziet er niet vreemd uit zeg maar :p
    En vannacht om 2 uur had ie mega last van krampen :( Echt weer een deja vu naar de eerste weken... Dus uiteindelijk maar in bed genomen en toen viel ie vrij snel in slaap totdat ie om 4 uur wakker werd van de honger.

Mijn vader smste net dat ie het kaartje vanochtend vond en hij komt zo langs :)

19. Female

Female Niet meer actief

@ Journey
    In 1,5 mnd nog geen één luier verschoond :confused: ?
    Hoezo, wil hij dat niet?

@ Mikki
    Ververs je zijn kruik nog steeds 's nachts?
    Wij gebruiken ook nog steeds een kruik (is hier best fris boven) maar die ijzeren blijven toch heel lang warm?
    De volgende ochtend voelt hij nog warm. Heb je zelf ook zo'n ijzeren?
    Super trouwens dat je BV zo goed gaat. Is de pijn al minder geworden (tepels)?
    BV-pro... Een beetje wel ja... ;)
    Mijn borsten zijn na 1 jaar BV niet slap geworden!
    In het begin wel, toen ik net stopte, waren ze echt slapper, maar dat is helemaal weer stevig geworden. Wel weer wat kleiner natuurlijk. Maar das nu ook weer over :)
    PS Mijn moeder heeft 3 kids ong. 1 jaar BV gegeven en die heeft nu nog heel stevige borsten!
    PS Wat is je mannetje toch mooi!

@ Tacha
    Na ong. 6 mnd ga je geleidelijk aan fruit en groenten enzo introduceren.
    In het begin is het nog maar een beetje, vervangt het nog geen voeding.
    Maar als ze meer gaan eten wel, en zo worden langzamerhand steeds meer melkvoedingen vervangen door vast eten.
    Op het laatst geef je mss nog maar 2 of 3 voedingen per dag. Of bijv. alleen 's morgens en 's avonds...

@ Yvette
    Moet je donderdag weer naar de HA?
    PS Heb je al de site www.borstvoeding.com doorgekeken? Daar staat best veel info op, mss leuk en handig...
    Buikspieroefeningen zijn nog niet zo intensief hoor... ;)
    Ik ken dat bedrijf helemaal niet :oops:
    Hoezo in Maaseik, is het hier ook goedkoper? Nieuwe kozijnen enzo?

@ IloveA
    Mooi dat je er weer vanaf bent.
    Best een gedoe om daarvoor steeds helemaal naar Belgie te moeten rijden...
    Veel plezier vanmiddag, wat voor wagen heb je gekocht?

@ mikmak
    Sterkte vanmiddag!

Kleertjes Jeetje wat gaat het hard hier, dat er veel kids zijn die al kleertjes hebben die te klein zitten! :)
    Celeste heeft nog gewoon maat 50 (sommige dingen zelfs 44) en zal daar nog wel eventjes in zitten... ;)
    Heb trouwens wel heeeel veel leuke meisjeskleren in een paar maten groter gescoord, in de uitverkoop. Toch wel erg leuk dan hoor, om ook een meisje te hebben!

Zo vandaag alleen even stofzuigen en dweilen, verder niet veel.
    En mss dat ik vanmiddag eventjes ergens naar toe wil, stadje ofzo...
    En ik ga Limburgs stoofvlees maken, dus moet op tijd terug zijn want dat moet laaang opstaan :)

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ff snel met 1 hand en baby op arm..

gister wat vergeten te schrijven...

@venkelthee
    wijkverpleegkundige vertelde gister dit matig te drinken schijnt kankerverwekkend te zijn....(?)

heb nog niet gekeken op internet of hier wat van staat... maar denk meld het maar even...

kom straks terug.... als ik 2 handen vrij heb...

Deel Deze Pagina