Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @merle, nou verheug m er bijna op... eindelijk weer eens iets dat niet om beebjes draait... begrijp me niet verkeerd, maar voel me enigszins opgesloten in huis. manlief gaat overal naar toe en ik, ik ben nogal beperkt tot wandelen, naar cb, me mam en irs all babytalk....

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik heb inderdaad ook gelezen dat het niet erg goed is !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sjonge het lijkt wel of rayn het licht heeft gezien ! hij slaapt al weer een paar uur :confused: normaal is de ochtend altijd wakker ( met af en toe huilen tussen door) dus ben me nu toch al druk geweest , hahaha heerlijk zo ff .

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hi allemaal,

Hier nog een januari mama! Kan helaas de 108 pagina's :rolleyes: niet terug lezen allemaal maar hoop nu ook een beetje mee te kunnen kletsen :D

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen...koms straks terug.......dacht lekker te slapen vannacht helaas dacht onze zoon daar anders over :confused: dus ben net uit bed....ff lekker een bakkie doen..........tot straks!

5. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Goedemorgen!

Hier weer een moeilijke nacht achter de rug. Huilen huilen huilen ! Uiteindelijk he ik mijn nachtlamp aangelaten zodat ze kon rondkijken (want daarom huilt ze dus, ze wil helemaal nog niet slapen, maar ondertussen was het alweer 01u30!) Na een tijdje heb ik ze op haar buikje gelegd en eens laten doorhuilen, heeft zo'n 6 minuten geduurd en dan was ze stil! Dan zocht ze naar haar handjes om te zuigen dus heb ik haar speentje gegeven en is ze zo in slaap gedommeld rond 2u30 :rolleyes: Om 6u was ze alweer wakker ..

@ Merle: Ooh hoe lief met papa onder de douche!
    Hoeveel weegt Tobe nu? Nona ongeveer 5kg denk ik en past nu in maatje 56! Heel af en toe maat 62 maar da's nog iets te groot.
    Ze is nu 2 maanden en 2 weken bijna!

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ Mikki: wat een mooi ventje heb jij seg! Wauw!

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ramona: Hier doe ik het 's nachts.. Mijn mannetje werkt te veel om hem ook nog eens 's nachts er uit te laten gaan.. En daarbij, ik ben lekker vrij en kan slapen wat ik wil, we hadden van te voren al afgesproken.. Maar ze slaapt de nacht lekker door, en dan geef ik haar rond een uur of 6 de fles..
    Dat plassen is hier ook, overdag valt het me niet zo op, maar 's nachts moet ik steeds naar de wc!

CB: Wij moeten ook begin maart en mijn prinsesje is van 15 janauri..

Mikki: Wat een mooi ventje :)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Tacha: wauw Nona doet het echt goed he, dat ze al 5 kilo is! Tobe is nu ruim 5 kilo (ik denk zo'n 5200 gram, maar morgen ga ik naar het weegspreekuur) maar die was ook veel zwaarder bij zijn geboorte ;) Maar hij is best wel breed en niet zo lang (was 2 weken terug 53,7 cm aldus zijn groeiboekje) dus in de breedte past maat 62 heel goed, alleen in de lengte wat minder ;) En hij past ook niet alles van die maat en 56 gaat dus ook nog steeds wel.
    Tobe is ook zo'n nachtbraker die dan geen zin heeft om te slapen maar gewoon aan het rondkijken is. Handig he zo'n ritme? ;)

Mijn vader vond het kaartje heel erg leuk en wil graag een opa zijn voor Tobe :)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mikki! geweldig! :D En wat heeft ie al veel haar zeg! Zo cute!

Tobes haar is 1 grote pluisboel haha, hebben meer kindjes dat?

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    welkom meid ! gezellig hoor nog een JAN mama :D
    tis niet te doen om 108 pag. terug te lezen , adviseer je wel om regelmatig te komen lezen er word mega veel geschreven hier ( al was het in de zwangerschap 100x erger soms wel 20 pag per dag haha) :D

@ maat
    rayn heeft nooit in maat 50 gepast :oops: maar ja hij was ook ruim 9 pond he wat wil je dan er was ook bijna geen mutsje wat hem paste of veel te klein of veel te groot .
    rayn heeft nu van trui maat 62 en van broek maat 56 hij heeft lange armen en korte benen ( terwel zijn papa bijna 2 meter is ) mss trekt het nog wel bij .
    ben zo benieuwd wat rayn nu weegt vrijdag gaan we ff naar het inloopspreekuur om te laten wegen en overleggen hoe het nieuwe systeem gaat ( rust en regelmaat) .

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Mikmak: sterkte vandaag op de begrafenis meid...

@Derona: arme Délano :( En ik kan me voorstellen dat je het nu razend druk hebt, met twee kleintjes. Ik zit me steeds maar af te vragen hoe jullie (= de 'tweekinderenmoeders') dat allemaal doen... Ik heb hier al geroepen dat ik maar één kind wil...het lijkt me zoooo druk!

@Mamamakka: dat herken ik, dat uh uh uh uh geluid... Net een auto die niet wil starten :) En dan inderdaad snel alle klusjes afmaken voordat het gehuil echt losbarst! :)

@MerleQ: bedankt voor het compliment :D Ik vind Tobe ook een enorme beauty hoor! En dat pluishaar is gewoon babynesthaar. Het is zo lekker zacht he...schattig is dat ;)
    Jay kan eigenlijk al naar de kapper, want zijn haar groeit inmiddels over zijn oortjes heen :confused: Dat heeft ie in ieder geval niet van mij, met dat ielige bosje dat ik op mijn hoofd heb... Zijn vader heeft wel een dikke bos zwart haar, dus kennelijk heeft hij dat van hem geërfd.
    Wat leuk dat je vader zo positief op je kaartje reageerde.

@Female: ja, tot een paar dagen geleden ververste ik zijn kruik 's nachts ook, maar ik heb het nu al een paar dagen niet meer gedaan omdat zijn temperatuur gewoon goed is. Ik vind het zelf nogal koud op zijn kamertje 's nachts, dus voor de zekerheid legde ik er steeds maar een kruikje bij. Nu geef ik hem alleen nog een kruik als ik zelf naar bed ga.
    Hier ook een ijzeren kruik inderdaad. Misschien is het helemaal niet meer nodig, maar hij ligt niet te zweten in bed of zo, dus baat het niet dan schaadt het niet...
    Blij dat te horen over de borsten na de bv :) Ik zou het wel erg vinden als ze kleiner zouden worden (ik heb nu C85 door de bv en ben helemaal supertrots :) ), maar ja, dat zien we dan wel weer. Alles voor het kind he :) En bedankt voor het compliment :D

@Ramona: dat verhaal over venkelthee heb ik ook gehoord. Ik drink nu 1 kopje per dag...vraag me af of dat kwaad kan...

@Mamalijntje: welkom :D

@Tacha: jij zit dus ook nog met gebroken nachten...ik had goede hoop dat dat hier met 6 weken wel over zou zijn, maar Nona is al ruim 2 maanden en jij hebt het ook nog...daar gaat mijn hoop :) En bedankt voor het compliment over mijn kleine held :D

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Die van ons is een kleintje. Was bij de geboorte 48cm en past nog steeds in maatje 50 en die zit nu net goed. Jamie heeft ook korte beentjes dus zal snel over gaan op 56 voor zijn armpjes

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Pfff...ik baal enorm hier... :( Gisteren lag er een brief in de bus dat ze morgen van 9.00 tot 17.00 de verwarming en het warm water afsluiten in onze buurt, wegens werkzaamheden. Dus ik zit hier morgen de hele dag in een megakoud huis, met een pasgeboren baby!
    Welke idioot bedenkt om zoiets in februari te gaan doen...?! :evil:

Nu kan ik de hele dag bij mijn schoonouders in huis gaan zitten (die zelf aan het werk zijn), maar dan moet ik onwijs veel spullen meenemen, en ik zit gewoon liever thuis natuurlijk.
    Of ik kan gewoon thuisblijven en dan moeten Jay en ik ons maar in bed installeren met een hoop kruiken erbij...pfff...

Gisteravond heeft Jay trouwens weer 6 uur doorgeslapen :D Hij lag eerder op de avond bij mijn schoonmoeder op schoot, en zij probeerde hem wakker te krijgen voor zijn voeding. Nou dat was echt een mission impossible...wat ze ook deed, hij bleef net doen of zijn neus bloedde en bleef gewoon doorpitten (af en toe trok hij een boos pruillipje, maar zijn ogen bleven dicht :) ). Dus toen ze wegging heeft mijn vriend hem in zijn bedje gelegd, en ja hoor...2 minuten later: weeehhh :)
    Vervolgens heeft hij gedronken, en daarna is hij weer in slaap gevallen. Om 00.00 probeerde ik hem wakker te krijgen voor zijn volgende voeding...en weer met geen STOK wakker te krijgen...ongelofelijk. Toen heb ik hem nog maar 2 uur door laten pitten tot hij zijn 6 uur had volgemaakt.
    Maar vervolgens kan hij daarna weer rustig om de 2 á 3 uur komen...er zit nog totaal geen regelmaat in. Maar dat hoeft ook niet natuurlijk...we wachten het rustig af :)

14. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    @ Mikki77

Wij hebben volgende week precies hetzelfde probleem. Krijgen een vaatwasser aansluiting en die werklui komen al erg vroeg dus moet ik met mijn hebben en houden naar mijn oma om daar te zitten.

Gelukkig slaapt Jamie heerlijk in de kinderwagen dus hoef ik alleen de luiertas, voeding en kinderwagen mee. Moet wel voor het eerst met de bus dan

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat een gedoe he!
    En met de bus gaan, dat is ook zoiets... Ik zou zoooooo graag eventjes naar de stad willen om te shoppen, maar dan moet ik ook met de bus. Dat durf ik echt nog niet :( Ik weet niet goed waarom...misschien omdat ik bang ben dat ik de bus niet in kom met de wagen, en dat niemand me zal helpen of zo...

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb vannacht trouwens gedroomd dat ik per ongeluk alweer zwanger was geraakt, een paar weken na mijn bevalling. Ik werd badend in angstzweet wakker :)

Aan de bv-moeders: welke anticonceptie gebruiken jullie, of gaan jullie gebruiken? Ik zoek iets dat geen invloed heeft op mijn productie....

17. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Mikki, wat een knap manneke heb je.

Ramona, ik hoorde het ook dat je geen venkelthee meer mag geven.
    Waarom weet ik niet hoor. Maar nu raden ze rooibosthee aan.

Taakverdeling, ik kom nu 's nachts voor de kleine uit bed. Als ik weer moet werken dan doen we het om en om 's nachts eruit hoor.
    En overdag zorg ik voor Britt en als mijn man 's avonds thuis is zorgt hij voor Britt. Hij geeft bijvoorbeeld de fles om 19.00uur en houdt haar daarna nog lekker even op schoot om te kroelen.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mikki: nou in onze vorige woning is er deze week de hele week geen warmwater/verwarming! Belachelijk toch? Je mocht douchen in een woning in de buurt en verder moet je maar een week kou lijden. Belachelijk en dat inderdaad met en kleintje... Gelukkig zijn wij net voor die tijd verhuisd...

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Haha ja daar ben ik ook vaak bang voor!
    ik gebruik sinds een week nu Cerazette. Dat is een minipil en mag je gebruiken tijdens de bv.

20. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Mamalijntje:
    Welkom!

Mikki:
    Mooie foto zeg! Wat een schatje....
    En fijn voor je dat Jay al zo lang achter elkaar kan slapen zeg! Wauw!

Taby:
    Hier dezelfde taakverdeling als bij jullie.
    Leuke naam heb je trouwens gekozen, haha. Vind hem nog steeds super klinken. Lekker stoer!

Fien doet het de laatste twee nachten goed!
    Vannacht was ze er om 3.45 (ze sliep om 22.00) en eergisteren zelfs om 5.00 (toen sliep ze om 23.00)! Hopen dat dit doorzet!
    Ze werd beide keren trouwens wakker door haar grote zus, die ineens 's nachts weer wakker wordt?! Haha, komt de een niet, dan de ander wel! Maar absoluut geen klagen hier hoor.
    Merk duidelijk verschil in mijn eigen gemoedsrust.... 4 a 5 uur slapen achter elkaar doet een mens goed.

Even tussendoor:

Gaan jullie nog wat doen voor Valentijn?

Wij wel! Dit jaar ga ik voor het eerst op de romantische tour....

.... Zaterdag eerst naar een nieuwe auto kijken (stond al gepland en niets romantisch aan!), maar daarna gaan we lekker uit eten, naborrelen en slapen in een hotel! En de volgende dag gaan we de hele dag naar de sauna!
    Opa en oma passen op Britt en Fien.
    Het is dus ook stiekem een beetje voor mezelf, haha. En we kunnen weer eens bijslapen, mits het niet te laat wordt natuurlijk, hihi.

Deel Deze Pagina